Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1727995 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10225
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7200 Dátum: 2019.12.08 18:19:36 »
...30-án meg lejár a papír.
Szerintem még nem változott, hogy ha 30 nappal lejárat előtt viszed, akkor is megkapja ahhoz képest a két évet, és nincs ekkora kényszerben az ember.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7201 Dátum: 2019.12.08 18:41:13 »
Most december 2-került be mint érvényesség. (November 30 helyett)

Amúgy nem rajtam múlt, mert november 4-én jeleztem az munkafelvevőnek az igényemet egy vizsgáztatásra, majd 18-ától naponta... 22én pénteken szólt vissza, hogy 27-én szerda reggel vigyem. Ismerős, mondanám hogy protekcióval, de :). Sajnos lassan bármit szeretne az ember nagyon előre kell tervezni.
Kezdek rászokni, hogy amit magam meg tudok csinálni, nem is kérek rá senkit. Sajnos a szgk. műszaki vizsga még nem ilyen :D
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9376
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7202 Dátum: 2019.12.10 20:56:44 »
Elözö nap szóltam, hogy holnap vinném vizsgára. Azt válaszlták, hányra akarom vinni? [emoji846]

Tapatalkkal küldve


lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7203 Dátum: 2019.12.14 14:59:19 »
Elözö nap szóltam, hogy holnap vinném vizsgára. Azt válaszlták, hányra akarom vinni? [emoji846]

Tapatalkkal küldve
Detto, ez nálunk is így megy  :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Laikus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7204 Dátum: 2020.01.02 21:02:40 »
Sziasztok, tavasszal vásárolt 2010-es Yarisom hátsó szélvédő fűtésének láthatóan csak a legfelső szála melegít. Mi lehet a hiba oka? Biztosíték és szakadás nem lehet, mert akkor gondolom a legfelső sem üzemelne (ami vastagabb szálnak tűnik mint a többi).

Ha meg nem oldodott meg a dolog... lehet venni az autos boltokban futoszaljavito festeket. Ez egy kicsi uveg a kupakjaban ecsettel. Bekapcsolod az ablakfutest es probalampaval ovatosan leellenorized a futoszallakat,hogy melyik hol szakadt. (a negativot lehuzod ovatosan majd a pozitiv felol vizsgalod. addig vilagit a probalampa a futoszalakon ameddig nincs szakadas) Megjelolod a szakadasokat majd a javitofestekkel szepen megkened. ha megszaradt atkened ujra kb 2-3 alkalommal ha jol emlekszem. ezutan visszadugod a negativ csatlakozot es mar fut is ezerrel. ha megsem akkor tovabbi szakadas lehet az adott szalon. Mondjuk regen csinaltam ilyen dolgot de hibatlanul mukodott.... akkor még P.Fiatom volt :-)

cylon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7205 Dátum: 2020.01.09 19:34:50 »
Üdv Mindenkinek!

Végigolvastam az egész topicot, sok érdekeset/hasznosat megosztottatok, köszönöm sokat tanultam belőle!

Mi a véleményetek az E10-ről a kis yarisainkba?
Mostanában csak OMV maxx 100-ast tankolok, a többi üzemanyaggal valahogy nem az igazi a 2008-as 1000ccm3-as yaris II-esem, ami hibátlanul teszi a dolgát, bár a P0420 hibakód néha előjön. Most nincs hibakód, mióta új akksit kapott eltűnt, azóta nem jött elő újra.
 Valahogy végül mindig a 100-ast adom neki. ::)

E10-el kapcsolatban mi a véleményetek?
cylon

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9376
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7206 Dátum: 2020.01.09 21:01:54 »
Üdv Mindenkinek!

Végigolvastam az egész topicot, sok érdekeset/hasznosat megosztottatok, köszönöm sokat tanultam belőle!

Mi a véleményetek az E10-ről a kis yarisainkba?
Mostanában csak OMV maxx 100-ast tankolok, a többi üzemanyaggal valahogy nem az igazi a 2008-as 1000ccm3-as yaris II-esem, ami hibátlanul teszi a dolgát, bár a P0420 hibakód néha előjön. Most nincs hibakód, mióta új akksit kapott eltűnt, azóta nem jött elő újra.
 Valahogy végül mindig a 100-ast adom neki. ::)

E10-el kapcsolatban mi a véleményetek?
cylon
Semmi gondod nem lesz az E10-zel.

Tapatalkkal küldve


balazsd4d

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7207 Dátum: 2020.01.15 09:23:56 »
2003as első szériás yaris, kazettas. a fejegység kijelzője mutat reagál hogy ha időt akarsz állítani ilyesmi, de a am/fm gombbra nem reagál többek közt, lehet vmit vele kezdeni vagy komplett egység csere? most vettem

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7208 Dátum: 2020.01.19 11:03:14 »
Üdv mindenkinek!

Tavaly augusztus óta vagyunk tulajdonosai egy francia gyártású, 2002-es, benzines 1.0 Yarisnak, amely vélhetően 175.000 km-t futott. Magyarországon újonnan helyezték forgalomba, a nyilvántartások adatai is alátámasztják, akár még igaz is lehet.  A vásárlás után a szokásos cseréken kívül (olaj, hűtőközeg, gyertyák, fékfolyadék, fékek kitakarítása stb) két kisebb dráma volt. Az egyik, amit a vásárlásnál sajnos benéztem: az egyébként rozsdamentes (és úgy néz ki, hogy törésmentes) autó tankbetöltő csöve felett, nagyon hülye helyen ki tudja hány éve gyűlt a sár, ami beszorult a műanyag cső és a kerékdob közé. A kerékdob meg szépen átlyukadt a legfelső pontján a rozsdától. Ez javítva lett, ezen kívül az önindító igényelt kisebb takarítást.   

Összehasonlítási alapom sajnos nincs, ezért kíváncsi lennék pár dologra. A kérdésem az, hogy a felsorolt dolgok Yaris sajátosságok vagy esetleg hibák:

1./ A váltó hidegen akad. Az egyes-kettes elég akadós a többi rendben. Ha a motor bemelegszik akkor már ez a két fokozat sem akad csak néha. A váltóolaj (állítólag 2018 novemberében cserélve, azóta kb 7000 km ment bele) ellenőrizve, a színe szép, a mennyisége rendben van, nem cseréltettem. Az akadáson valamelyest segített, hogy a gyári szövetszőnyeget kiszedtem, így talán jobban kiemel a kuplung. Ez ilyen avagy hiba? Egy 2004-es Corolla váltójához szoktam hozzá, az nagyon nem ilyen  ::)

2./ A kuplung elég magasan fog. Kb a pedálút felső kétharmadán, de nem csúszik egy kicsit sem.  Ez megszokható. Ez jöhet a 175000 km-ből is. Tudtommal nem volt még kuplungcsere. Viszont több helyen olvastam, hogy ezek már újkorukban is magasan fogtak.

3./ Melegen alacsony alapjárat, kb 5-600. A fordulatszámmérő első nagy csíkja, meg egy vonás.

Előre is köszönöm a válaszokat mindenkinek!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10225
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7209 Dátum: 2020.01.19 12:32:55 »
Szia!

Nem ismerem annyira a Yarisokat, de a váltóolajra annyit: az a kérdés, hogy valóban megfelelő-e bele, ami benne van most?
Többször lehetett olvasni, hogy nem bele való olaj miatt volt hasonló jelenség. Néha még akkor is, amikor a "papírja" szerint belevaló, ám a tapasztalat az ellenkezőjét bizonyítja :(
Hátha ír valaki, milyen az ide, ami biztosan bevált.

Mondjuk pl. a Castrol olajválasztóban érdemes rákeresni az adott autóra addig is szerintem.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9376
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7210 Dátum: 2020.01.19 20:57:12 »
Egyáltalán volt váltó olaj csere? Mert ugye nem előirás.
Én cserélném, makd 60e km-ként mindig.
A kuplung több típusnál is fent fog. Nálam a T27-ben új kora óta. Nem változott, még nem xseréltem (320e km)
Az alapjárat szintén mindegyiknél hihetelenül alacsony. Ez ilyen.

Tapatalkkal küldve


kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7211 Dátum: 2020.01.20 07:31:44 »
Egyáltalán volt váltó olaj csere? Mert ugye nem előirás.
Én cserélném, makd 60e km-ként mindig.
A kuplung több típusnál is fent fog. Nálam a T27-ben új kora óta. Nem változott, még nem xseréltem (320e km)
Az alapjárat szintén mindegyiknél hihetelenül alacsony. Ez ilyen.

Tapatalkkal küldve

Igen, az előző tulaj állítása szerint 2018 novemberben volt váltóolaj csere. Akár igaz is lehet, mert a mennyiség, szín rendben van. Ha igaz, akkor kb 5-6 ezer km van a váltóolajban. Hogy milyen van benne azt nem tudom.

Újabb kérdés:
A tetőn lévő gyári antennát le lehet csavarni? Megmozdítani, fel-le állítgatni is csak sok wd40 után lehet. A csavarást próbáltam, de semmi. Erőltetni nem akartam Viszont néha gépi mosóba járok, ott meg le kell szedni, mert rögtön letöri. Sajnos jártam már így.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7212 Dátum: 2020.01.20 08:46:41 »
Igaz, az enyémben már a 6 sebességes váltó van, de az vajpuhán jár. Amúgy nem emlékszem rá, hogy Yaris tulajok közül bárki is panaszkodott volna a nehezen járó váltóra. Nálunk a COV váltója volt nehézkes, a 3.-at sokszor csak kifejezetten erős ráhatásra vette be, ezen a váltóolaj cseréje rengeteget javított, és ahogy valaki lentebb írta: nagyon nem mindegy, hogy milyen viszkozitású olaj ment bele, hiába relatíve új, ha nem az, ami a váltónak kéne, akkor nem sokra mész vele. Én lecserélném, mert akkor biztosan az megy bele, ami kell.
Az alapjárat valóban ennyi, részben emiatt is fogyaszt keveset a motor. Sőt, hidegen is igen alacsonyan tartja a fordulatot - vesd össze: a COV alapjárata hidegindítás után télen 2000(!!) rpm-ről indul, és melegen is 750-850 körül van. A Yarisé 1200-ről indul, és valahol 550-600 az üzemi értéke.
A tetőantennának simán lecsavarhatónak kéne lennie - már ha gyári.
music     

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7213 Dátum: 2020.01.20 09:33:58 »
Igaz, az enyémben már a 6 sebességes váltó van, de az vajpuhán jár. Amúgy nem emlékszem rá, hogy Yaris tulajok közül bárki is panaszkodott volna a nehezen járó váltóra. Nálunk a COV váltója volt nehézkes, a 3.-at sokszor csak kifejezetten erős ráhatásra vette be, ezen a váltóolaj cseréje rengeteget javított, és ahogy valaki lentebb írta: nagyon nem mindegy, hogy milyen viszkozitású olaj ment bele, hiába relatíve új, ha nem az, ami a váltónak kéne, akkor nem sokra mész vele. Én lecserélném, mert akkor biztosan az megy bele, ami kell.
Az alapjárat valóban ennyi, részben emiatt is fogyaszt keveset a motor. Sőt, hidegen is igen alacsonyan tartja a fordulatot - vesd össze: a COV alapjárata hidegindítás után télen 2000(!!) rpm-ről indul, és melegen is 750-850 körül van. A Yarisé 1200-ről indul, és valahol 550-600 az üzemi értéke.
A tetőantennának simán lecsavarhatónak kéne lennie - már ha gyári.


Köszönöm! Igen, gyári az antenna. Ezek szerint nem voltam elég erőszakos 😀

A váltó melegen okés, hideg motornál akad csak az egyes-kettes. Egy cserét megér.

K_Laszló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7214 Dátum: 2020.01.25 13:21:18 »
Sziasztok!

Sajnos nem tudok másik témát nyitni, így hátha nem köveztek meg, és segítetek nekem egy kicsit. A gondom egy Toyota Yaris 2007 1.0-ás kocsival lenne. Az autó hideg állapotában pöcre, kissé meleg állapotban, pedig ezt produkálja:


Amennyiben a videó nem jelenik meg ITT tudjátok megtekinteni.