Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 816182 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kongyiklaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: toyota yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6900 Dátum: 2018.02.13 16:49:16 »
Üdv!

Yarisomban a bal első ajtó felső zsanérját cserélném. Kitudom úgy cserélni, hogy az első sárvédőt ne keljen leszednem? Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv: Laci

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6901 Dátum: 2018.02.14 00:36:58 »
Lehet ez nem ide vág, de lenne egy sürgős kérdésem, amire választ kell, hogy kapjak.
Adott egy Yaris 2000-es típus, sajnos az autó egyéb okok miatt belecsúszott az árokban,amiatt javítani kell az autó homloklemezét.
Találtam bontott homloklemezt az autóhoz, a kérdés, a homloklemez oda van hegesztve a karosszériához, avagy le lehet csavarozni? Lekerült a lökhárító, és a két doblemez, illetve az alsó motortakaró, úgy látom, hogy a homlokkeret oda van hegesztve. Tényleg így van, vagy csak rosszul látok, és csak egymásba van csúsztatva, illetve csavarozva van?
Egyenlőre nem látok tisztán, sajna nem találtam youtube-on erre való video-t, csak a lökös leszerelését, az már megvan.
Jó lenne, valamilyen karosszéria szerelési útmutató, de nem találok semmit se. Nem részletezem a dolgokat, csak ha majd minden rendben lesz, de nagyon örülnék némi segítségnek.
Auris HSD TS 2015.12

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4837
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6902 Dátum: 2018.02.14 07:05:26 »
Lehet ez nem ide vág, de lenne egy sürgős kérdésem, amire választ kell, hogy kapjak.
Adott egy Yaris 2000-es típus, sajnos az autó egyéb okok miatt belecsúszott az árokban,amiatt javítani kell az autó homloklemezét.
Találtam bontott homloklemezt az autóhoz, a kérdés, a homloklemez oda van hegesztve a karosszériához, avagy le lehet csavarozni? Lekerült a lökhárító, és a két doblemez, illetve az alsó motortakaró, úgy látom, hogy a homlokkeret oda van hegesztve. Tényleg így van, vagy csak rosszul látok, és csak egymásba van csúsztatva, illetve csavarozva van?
Egyenlőre nem látok tisztán, sajna nem találtam youtube-on erre való video-t, csak a lökös leszerelését, az már megvan.
Jó lenne, valamilyen karosszéria szerelési útmutató, de nem találok semmit se. Nem részletezem a dolgokat, csak ha majd minden rendben lesz, de nagyon örülnék némi segítségnek.


ToyoDIY!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Takvan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6903 Dátum: 2018.02.17 17:25:17 »
Üdv Mindenkinek!

A páromnak egy 2000-es évjáratú Yarisa van, ami kb. 150e km -t futott. Egy ideje kigyulladt a motorhiba jelző led, a hibakód:
P0172 - A rendszer túl dús. Az alapjárata elég egyenletlen. A szerelő lambda szondát cserélt, az alapjárat kicsit javult, de a hibakód visszajött. Amit még tapasztalok, hogy meleg motornál egyesben induláskor nem akarja felvenni a fordulatot, tehát a kuplung felengedése előtt már fel kell kicsit pörgetni a motort, mert egyébként inkább megtorpan, le akar fulladni. Menet közben egész normálisan megy. A CO értéke meleg motornál jó, hidegnél nem. A szerelő szerint valószínűleg katalizátor probléma lesz.  :banging:
Okozhat ilyen hibakódot és jelenségeket más is? Pl. légtömegmérő, stb.?  :?:

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6905 Dátum: 2018.02.20 21:45:28 »
Az első néhány évben, a garanciaidő alatt kizárólag márkaszervizben történtek a karbantartások. A gari lejárta után ezt felváltotta az otthoni olajcsere, amelyet szigorúan 10 ezer kilométerenként meg is ejtettek, természetesen olajszűrővel együtt, minőségi motorolajat használva. A lambdaszonda 150 ezer km-ig bírta. Utóbbin túl a típusra jellemző és plusz odafigyelést igénylő művelet a légtömegmérő időnkénti tisztítása. Magát az egységet 2012-ben kellett cserélni, azaz 13 évet bírt. Az első fékbetétek egészen meglepő futást húztak ki, 180 ezer után kellett őket először cserélni, a hátsó dobféknél pedig most, 280 ezer km után hallani, hogy már bizony cserére szorul a gyári fékpofa. A vezérlés ebben az autóban láncos, amely egy bizonyos futás után megnyúlik és a feszítő már nem tudja tovább ellátni a feladatát. A feszítés hiánya miatt a láncnak van egy jellegzetes hangja, amely alapján tudjuk, hogy már megérett a cserére. Ez meg is történt, nagyjából 180-200 ezer km között, egy hibát viszont elkövettek, túl feszesre lett húzva a lánc. A végeredmény egy láncszakadás lett, amely során egy olajpumpa, a vezérműlánc fedele és két kipufogószelep ment a kukába.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/masfel-evtized-harmonia-toyota-yaris-hasznaltteszt/

Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6906 Dátum: 2018.02.20 21:53:58 »
Yotube-ba írd be hogy

yaris 2001 clean air mass

Ennyi, erre az elsők között kijön egy orosz angolsággal beszélő videós csávó, aki megmutatja ennek a szenzornak a tisztítását.
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6907 Dátum: 2018.02.20 22:10:33 »
Racingbazar-on van is eladó darab, ott van gyári szám is.....meglepő mennyi autóba is szerelték ezt a típusú légtömegmérőt......

Az a jó a Yaris-ban, leszámítva a rohadásra hajlamos kasznit, hogy egyszerű mint a faék, elmegy akár 500e km-t is....legjobb barátomnak most vettünk egy 2000-es 44e km-t futott példányt....megy bele 5w30 eneos és elvileg kimegy a világból.
Auris HSD TS 2015.12

Takvan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6908 Dátum: 2018.02.20 22:51:20 »
Igen közben én is nézegettem, de nem mertem neki állni a légtömegmérő tisztításának. Meg a párom mondta, hogy a saját autómon kísérletezgessek.  :D Ezek szerint nagy a valószínűsége, hogy ez az alkatrész okoz gondot. Az elképzelhető, ha márkaszervizbe visszük ott pontosabb infót tudnak kiolvasni, tehát jobban leszűkül a hibalehetőség.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6909 Dátum: 2018.02.21 10:22:02 »
Hát...mindenki maga dönti el, volt egy kollégám a 10 éves e12-jében  kocka lámpás corolla, ha valaki így ismeri, a márkaszervíz cserélte a levegő és pollenszűrőt. Egyszer megmutattam neki, mennyi ideig is tart, és mennyibe is kerül megvenni saját magamnak ezt a két szűrőt.
 3000Ft, plussz egy darab csavarhúzó, meg vagy két perc.
 Nem a szarrágásom miatt, csak azért, mert a kollégám most vásárolt e12-jének olyan koszos volt a pollenszűrője, mintha 2 éve nem cserélték volna, pedig azt is évente szervizelték az előző tulaj szerint, igaz nem márkaszervízben.
Az én hibridemben is magam cserélem a pollenszűrőt és levegőszűrőt, abban még egyszerűbb, mint az e12-ben , még csak csavarhúzó sem kell.
Amúgy a youtube video mindent megmutat, elég egyértelmű a dolog, én nem félnék tőle,
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6910 Dátum: 2018.02.21 11:40:05 »
Csak egy példa, kollégám autója Citroen c4 Picasso 2007 ha jól rémlik, márkaszervíz vezérléscsere ár 160.e km-nél, 200eFt, erre az én autószerelő ismerősöm 10 év francia szervizes múlttal ugyanazokkal a gyárinak minősülő alkatrészekkel 70e Ft, amelyben még az olajcsere is belefért. Ja és rendes munkadíjat is kért....elgondolkodtató.

Toyota-nál a hibridem olajcseréje 35eFt-ért én korrektnek érzem. Bár akkor lennék a legboldogabb, ha magam láthatnám mikor leeresztik az olajat, és feltöltik az újat bele, plussz látom az új olajszűrő betét cseréjét is.

E12-met ezért nem vittem sose márkaszervízbe, mert akkor még az 5w30 sem volt mindenkinek egyértelmű.
Auris HSD TS 2015.12

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1061
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6911 Dátum: 2018.02.21 16:31:49 »
...
E12-met ezért nem vittem sose márkaszervízbe, mert akkor még az 5w30 sem volt mindenkinek egyértelmű.

Gyanítom, hogy most sem...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 825
  • Autó: '04 Toyota Avensis Wagon 1.8 VVTi Sol T25 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6912 Dátum: 2018.02.22 21:32:17 »
Hmmm... Egy hétig nem voltam itthon.
Az asszony csapatott a Yarissal - ahogy szokott mindennap reggel-este ~80 km/h-val, no fordulat 2500 körül váltogat felfelé (nyuggertempó). 300 km alatt (kedd délután) kidobta a MIL lámpát.
Tegnap későn este értem haza... így mára maradt: P0420 :( Ez is kezdi :P Most töröltem, meglátjuk. Aztán legfeljebb kipu-gáz mérés... kiemelő.
'04 Avensis Wagon
'99 Yaris 

kongyiklaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: toyota yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6913 Dátum: 2018.02.23 14:57:55 »
Üdv!

Toyota Yaris 2000-es évjárat, 1.0-ás motor. Furcsa sípoló hangot hallani a motortérből. Csapágyra gyanakodtam, szerelőhöz elvisz. Szerelő mondja nem csapágy, hanem a szívósorból jön a sípoló hang. Azt mondta hogy nyugodtan használhatom így, semmi baja nem lesz. De engem mégis marhára zavar ez a hang. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt a hangot megszüntetni? Válaszokat előre is köszönöm.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6914 Dátum: 2018.02.23 20:20:24 »
Nem akarok túl okosnak tűnni, de unokaöcsémnél pont most járt egy ilyen 1.0 2000-es évjáratú Yaris, annak is olyan visító hangja volt, de bizony az nem a szívósorból jött, annál az autónál az generátorhang, nyilván amíg működik jó, de ha beszarik akkor az majd cumi lesz.
Bár attól tartok generátort felújítani nem olyan nagy dolog, bontott generátor úgy látom 15e Ft,
amúgy, hogy meggyőződj a dologról, hogy esetlegesen tényleg a generátor lehet e a ludas, egyszerűen le kell szedni a generátorszíjat a generátorról, és járó motor mellett már hallani is lehet, hogy valóban a szívósor ad-e ki ilyen hangot, persze jó ha ezt a műveletet egy autószerelő végzi, de lehetőleg olyan, akiben megbízol, így nincs probléma.(Azt hiszem a vízpumpát a lánc hajtja meg, így nagyobb gondot nem tudsz okozni, bár 10 másodperc működés alatt nem fog felrobbanni a motor akár még vízpumpa nélkül sem.)
Remélem erre a dologra reagálni fog valami nálam sokkal nagyobb guru, aki pont hasonlót fog mondani.
Ha nincs igazam, akkor hajtom fejemet mások előtt.
Mondjuk manapság nehéz olyat találni akiben az ember megbízik, persze itt Kecskeméten azért könnyen terjed a  hír, talán még egyszerűbb, mint a fővárosban.
Auris HSD TS 2015.12