Na az ilyenektől szoktam én frászt kapni. Sokkal fekete/fehérebb a technika szerintem. Mi az, hogy "be sem lehet azonosítani, melyik kerék csapágya a ludas". Akkor szól, vagy nem szól? Ha szól, akkor csak be tudod azonosítani, hogy honnan, nem?
Azért kapok frászt amikor egy bizonyos kopogást kezdtem én is hallani hátulról, kátyúsabb utakon, majd ha beültettem a szerelőt hiába próbálom neki körülírni hogy mit hallok, ő nem hallja...
Ebből egy következtetést kell levonni: a hang még olyan gyenge, hogy csak te hallod - te, aki ugye folyamatosan a saját autódat hallgatod, ergo meghallod (jó esetben) a legapróbb eltéréseket is. És az ebből adódó következő gondolat: a probléma (még) marginális - vagy nincs is
!
Össze nem tudom számolni, hány autóm hány hangot kezdett el produkálni, amióta jogsim van. Elég hamar megtanultam, hogy nem kell rögtön riadót fújni - a legtöbb hang, ahogy jön, megy is. Megszűnik. Amelyik persze marad, és/vagy erősödik, vagy pláne már eleve erős, azzal foglalkozni kell, kideríteni az okát és orvosolni, ha szükséges.
Ami ezt a konkrét esetet illeti: hogyan azonosítsa be, hogy melyik keréktől jön, ha csak menet közben hallani, és akkor is csak gyengén? NEM határolható be, hogy pontosan honnan jön a hang. Ha a vezetőülésben ülök, jobbról hallom - ha a jobb 1-ben, akkor balról. Még az sem biztos, hogy tényleg hátulról jön. A karosszéria furcsán el tudja vezetni, visszaverni stb. a hangokat. Jártam már úgy, hogy gumiabroncs búgását hallottam, hátulról - aztán csak kiderült, hogy az első kerekek csinálják