Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1758378 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #6210 Dátum: 2014.11.22 23:14:41 »
szerintem nem függ az össze.
bármikor búghat egy csapágy. nem lehet kiszámolni.
Többször is láttam már ilyet. Anno jóbarátom a Mazdája hátsó kerekével, havon nekicsúszott a padkának - jó alaposan. Pár hét múlva elkezdett búgni az a kerékcsapágy.

Még annóbb  :) , a Camryvel egyszer ezerrel nekihajtottam a járdaszegélynek (előztem egy autót, ő pedig nem vett észre, rám húzta a kormányt). Másnap már búgott  annak a keréknek a csapágya.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6211 Dátum: 2014.11.24 17:19:10 »
Az első egy sima csapágy.
A hátsó viszont kompletten, kerékaggyal, házzal, ABS-szenzorral együtt kapható és cserélhető.
Xanyi

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6212 Dátum: 2014.11.24 17:22:12 »
Ilyenkor azon szoktam elgondolkodni, hogy én honnan ismerném fel ezt a "búgást"?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #6213 Dátum: 2014.11.24 17:27:58 »
arról,h búg.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TZoli

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6214 Dátum: 2014.11.24 17:51:52 »
Szegény kisautómon előjött a legutóbbi karambol hatása: elkezdett búgni a bal hátsó kerékcsapágy  ::)

Elborzadva szemlélem az árakat a neten  :eek: ... mi a halál kerül ezen ennyibe  :wacko: ? 2-3-szor annyit kérnek érte, mint az elsőért  :nonono:

Egybe van az aggyal. Japanparts-ot szoktam tenni, az még megfizethető és jó is! A gyári márkaszervizben 100e körül van :devil:

http://kephost.com/image/fy2
http://kephost.com/image/fy9

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #6215 Dátum: 2014.11.24 17:53:00 »
a corikon már nem így van,ugye?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TZoli

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6216 Dátum: 2014.11.24 17:53:45 »
De, így van azon is

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6217 Dátum: 2014.11.24 18:01:32 »
Az első egy sima csapágy.
A hátsó viszont kompletten, kerékaggyal, házzal, ABS-szenzorral együtt kapható és cserélhető.
Bizony ám. És egy valag pénzbe kerül  :helpsmilie:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6218 Dátum: 2014.11.24 18:05:59 »
Ilyenkor azon szoktam elgondolkodni, hogy én honnan ismerném fel ezt a "búgást"?
Onnan, hogy elkezd szólni :) ... tehát adódik a menetzajhoz egy új hang, ami korábban nem volt. Egy dallamos, morgó-búgó hang, aminek a frekvenciája és a hangereje a sebességgel arányosan növekszik. És NEM változik, amikor mondjuk kinyomod a kuplungot, vagy üresbe tett váltóval gurulsz. Kezdetben jellemzően csak magasabb tempónál hallani (az enyémben jelenleg kb. 50-nél "szólal meg") - aztán már alacsonyabbnál is. További jellemzője, hogy egyik irányba kanyarodva felhangosodik, az ellentétes irányba kanyarodva elhalkul. EZ például nem jellemző a gumiabroncsok által időnként produkált, eléggé hasonló hangra, amivel amúgy gyakran össze szokták téveszteni a kerékcsapágy búgását.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6219 Dátum: 2014.11.24 18:07:17 »
Egybe van az aggyal. Japanparts-ot szoktam tenni, az még megfizethető és jó is! A gyári márkaszervizben 100e körül van :devil:

http://kephost.com/image/fy2
http://kephost.com/image/fy9
Jaja, vágom. SKF is valami 70 ezer, kedvezmény nélkül. A Japanpartsban vajon tényleg japán maga a csapágy?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #6220 Dátum: 2014.11.24 18:07:36 »
xerintem olasz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TZoli

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6221 Dátum: 2014.11.24 18:13:59 »
Jaja, vágom. SKF is valami 70 ezer, kedvezmény nélkül. A Japanpartsban vajon tényleg japán maga a csapágy?

SKF-ben sem SKF csapágy van mindíg, sőt.... Japanpartsnak meg semmi köze a japánhoz, csak a nevében van...de mondom, nyugodtan választhatod :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6222 Dátum: 2014.11.24 18:20:33 »
Elvittem szerelőmhöz a kocsit - mentünk próbakört, utána fel is emelte az autót, megforgatta-megrángatta a kerekeket. Véleménye szerint a jelenség még annyira kezdeti fázisban van, hogy be sem lehet azonosítani, melyik kerék csapágya a ludas. Úgyhogy egyelőre elnapoltuk a problémát - azt mondta, használjam nyugodtan a kocsit, aztán amikor (HA) rosszabbodik, térjünk rá vissza.

Tehát így lesz  :yes:

VISZONT! Talán páran emlékeztek rá, hogy miután megvettem a kocsit, panaszkodtam a motor viselkedésére: nem jött, hogy elhiggyem, hogy ez tényleg ilyen: hogy kb. 1600-as fordulat alatt gyakorlatilag HALOTT (ezt tényleg úgy kell elképzelni, hogy pl. 20-nál hármasban padlógáz, és SEMMI nem történik). Mint, mondjuk, egy kis köbcentis turbódízel, amikor nem tölt a turbója.

Na, többé-kevésbé meg lettem nyugtatva, hogy ez ilyen. Mert 1.0 és négy henger és 16V és 96 Nm satöbbi. Váltsak később fel/korábban vissza. OK. Megtanultam vele együtt élni, bár teljesen megszokni sosem tudtam - elég bizarr dolog, hogy kicsit is meredekebb emelkedőn (mondjuk, 10 % körülin) 20-as tempónál EGYESBE kell ahhoz visszaqrni, hogy képes legyen megindulni. Tanulóimat is megtanítottam a kezelésére - eddig 65-en vizsgáztak le nálam, ezzel a kocsival.

Szerelőm ma vezette először. És mit mondott az első 100 méter után? "Bammeg, mi van ezzel az autóval? Hát ez nem megy, nagyon xar, ennek nem így kéne mennie!!!"

Na, de szuper... még a végén kiderül, hogy 4 évig szenvedtem vele úgy, hogy tényleg mehetett volna jobban is  :wacko: :eek: :sorcerer: ::) [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6223 Dátum: 2014.11.24 18:22:42 »
SKF-ben sem SKF csapágy van mindíg, sőt.... Japanpartsnak meg semmi köze a japánhoz, csak a nevében van...de mondom, nyugodtan választhatod :hug:
Tudom, hogy csak azért Japanparts, mert japán autókra álltak rá ;) ... de valami rémlik, hogy valamilyen Japanparts cuccban tényleg Koyo (?) csapágy volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6224 Dátum: 2014.11.24 18:44:47 »
Na, ***a.... Most olvasom feljebb... Nem lehet, hogy mostanság valami szemétbánya téligumit rakattál rá és annak a hangját hallod?