Tisztelt tagok. Segítségeteket kérném. 2004-es könnycseppes yarisom van.Nyikorog a kuplungpedál kuplung használatakor. Olvastam itt, hogy teflon spray,stb. Egy hétig használ, utána nyekergés. Tulajdonképpen mi nyikorog? A pedál egy tengelyt mozgat, az belemegy egy (főfékhengert mondanák), műanyagból levő valamibe. Van valakinek fényképe, rajza róla? Mi ez,kikopott benne az o gyűrű? 75000 km van az autóban.A 3-as ban akad a váltó.A 2.fokozat újkorától nehezen kapcsolható. Kopott a kuplungom?Olvastam, hogy a francia gyártású yarisoknál hamar tönkre megy a kuplung. Kérlek, válaszoljatok.
Én nem olvastam ilyesmit, de tény, hogy nálam sem tökéletes az erőátvitel. Már amikor megvettem az autót, búgó hangot adott ki csúsztatáskor a kuplung, hidegen. Ez megvan azóta is, de akkor 63 ezer volt benne, most pedig 134, és nem rosszabbodott, szóval nem aggódom különösebben.
A fogáspont is feljebb került, de ez természetes, pláne mivel 80 ezertől kezdve tanulóvezetők nyúzzák a kocsit.
Ugyanakkor az utóbbi pár ezer km-en kezdem tapasztalni, hogy a váltó időnként egyre nehezebben kapcsolható - különösen, ha üresben gurulásból hármasba akarom visszatenni. Ekkor ugyancsak egy (halkabb, rövid) búgó hang hallatszik elölről, és a váltókart csak a szokásosnál jóval nagyobb erővel lehet betenni a hármas fokozatba.
De szerintem ezt nem a kuplung, hanem a váltó okozza
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Magának a kuplungpedálnak is van kinyomáskor egy halk, recsegő hangja - de ezt nem is akarom megszüntetni, mert ebből legalább hallom, hogy a tanuló kinyomta a kuplungot
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)