Van egy 4 éves diesel 1,4 D4D-m, 60000 km-rel. Sok problémám nem volt vele, eltekintve attól, hogy a 4 év alatt háromszor visszahívták a kocsit, mert konstrukciós hibás a széria. Hátsó fejtámla, övelőfeszítő, elektronikus gázpedál. Most azonban kiverte a biztosítékot nálam!
Kigyulladt a műszerfalon az ABS kontroll lámpa. Aztán elaludt. Megint kigyulladt, és vele együtt a kézifék lámpa is. Természetesen az ABS megszünt. Irány az Emilferi, rövid vizsgálat, gyors diagnózis: Mindkét hátsó ABS jeladó tropa, csere kellene, ára munkadíjjal kb. 160-180000.-Ft. Ezek után elvittem az autót egy BOSCH szakszervízbe, ugyan vizsgálnák meg már alaposabban, tényleg ez a baj? Válasz: az jeladónak semmi baja, ellenben mindkét keréknél a vezeték csatlakozóiban - ami zárt, védett helyen van! - a műanyag szétporladt, az érinkezők a levegőben lötyögnek. Ezután írtam a Toyota Hungarynak, van e lehetőség arra, hogy ha már gyárilag sz@r műanyagból készítik az alkatrészt, akkor egy 4 milliós autónál kicseréljék ingyen? Válasz: lejárt a garancia, de MÉLTÁNYOSSÁGból - nem ám mert sz@r volt az anyag gyárilag, bocs, cseréljük ingyen - engednek az árból, így már megúszhatom akár 100000 - 120000.-Ft-ból. Most itt a dilemma! Menjek a fogyastóvédelemhez, vagy nyeljek egy nagyot, és fizessek? Az biztos, akárhogy is alakul a dolog, ez volt az utolsó Toyotám.