Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 995140 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

xxmadden

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7110 Dátum: 2019.04.14 16:40:18 »
Tisztelt Yaris-tulajdonos fórumozók!
Nem véletlen választott felhasználó nevem. Nem Yarisosként egy kedves  - s nem számítógép-használó  - ösmerősöm műszaki problémáját közre adva
kérem tisztelettel tanácsaitokat/tippjeiteket, miket előre köszönök.
Dezső ismerősöm egy 2007-es évjáratú, 1.3-as motorú, benzines Yarist birtokol, kilométer-órája kb. 136 ezer kilométer körül jár.
Egy ideje, miután tele tankolja eme géperejű járművet, rángat, botladozik a masina.
Ha csak félig tankolja az autót, ez a jelenség nem lép föl!
Különböző javaslatok nyomán túl van már a gyertyák cseréjén és az üzemanyag-tartályból kiszerelvén a szivattyú-szűrő egységet, azt is alaposan megvizslatták, mert azt a tippet kapta, hogy  a szűrő lehet "eltörve". Megint más azt vélte, hogy a katalizátor "gyenge jelet ad". Nosza, vett is 130 ezer forintért egy után gyártott (az Ő megfogalmazása) egységet, a bakkecske-effektus továbbra is fellép.
Kérem Dezső nevében tehát javaslataitokat.
Köszönettel: Nagy Lajos
Tankszellőztetéssel lesz a gond.Motortéren belül van egy fekete doboz,szénszürőnek is nevezik.Vákum van a rendszerben,nem bir levegőt szivni teli tanknál.Ezért rángat,fullad a motor.

Kakukktojás

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Dacia Sandero 1.5dCi
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7111 Dátum: 2019.04.25 11:41:23 »
Kedves Xxmadden és Music!
Elnézéstek kérem késedelmes jelentkezésemért.
Köszönöm jó tanácsodat xxmadden.
Dezső bátyám - kinek nevében kilincseltem a tisztelt fórumon, Szoboszlón kúrálta magát.
Ott összejött egy márkatársával, kitől azt a tanácsot kapta - saját tapasztalata alapján - hogy próbálkozzék a föltehetően "elkokszosodott pillangószelep" (belépő levegő szabályozó?) tisztító spray-jel való tisztításával.
Tegnap kérdőre vonván Őt, azt mondta, hogy a tisztítás után "úgy tűnik, hogy megszűnt a rángatás" - de szerinte is kell még pár tankolás,
hogy e felől tényleg megbizonyosodjék.
Üdvözlettel: Nagy Lajos   

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7112 Dátum: 2019.04.28 08:09:18 »
Üdvözlöm a Kedves Tagokat!
Új belépő vagyok. 2004-es évjáratú 100 ezer km futású Yaris 1,3 2sz-fe motor SPC-12 FRP model az alábbi  hibát produkálja amit nem tudok megoldani és szervízben sem kaptam kielégítő választ.
Az autó reggeli indítása normális, 1-2 mp inditózás után a gázpedálra nem rálépve is beindul bár az índítómotor hangja és futása nem a legjobb, városi autó lévén  talán kopottabb . A probléma üzemmeleg motornál jelentkezik, nehezen indul 3 mp inditózás és benyomott gázpedál szükséges.
Indulás után már minden rendben van, az alapjárat stabil, a motor a teljes fordulatszám tartományban jól üzemel nem szaggat nem rángat jól húz.
Egy érdekes megfigyelést tettem meleg motornál, nem lépek a gázpedálra, indítózok 3 rövidet a harmadikra szépen beindul. Szervízben azt mondták ki kell cserélni az indítómotort. Ez nekem gyanús, meleg motornál nagyon kis inditásra lenne szükség azt szerintem még ez a kopottabb motor is tudja.
Gondoltam még indító kapcsán hogy melegen esetleg szorul és nagyobb mértékben terheli az akkut aminek jobban esik a feszültsége megmérve inditás alatt 9,5 V és ezt a motorvezérlő( ECU) hibának értékeli. Az ENGINE CHECK sárga motorszimbólum lámpa nem világit vagyis hibát nem jelez.
Gondoltam még az üzemanyag pumpára de az rendben működhet mert indulás után a motor üzemanyag ellátása normális, nem tudom van e  valamilyen szelep a rendszerben mert a hibajelenség olyan mintha az üzemanyag folytonossága leállás után megszünne és csak hosszabb indítózás után jönne helyre. Ennek azonban ellentmond a reggeli normál indítás. Szóval nem tudom mi lehet, ebben kérném a kedves tagok segítő hozzászólásait véleményét
Köszönettel   István

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4311
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7113 Dátum: 2019.04.28 12:08:09 »
A 9,5 V nem túl fényes az indítózás alatt, azt az akkut jobban meg kellene nézni.
Az indítómotort fel lehet újítani.
Emlékeim szerint az ilyen évjárat körüli Toyoták általában sem szerették a meleg leállítás utáni újraindítást.

(A hiba lehet bennem van, de mintha kicsit én is lenyomnám a gázpedált indítózáskor. )

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7114 Dátum: 2019.04.28 15:02:37 »
Az akku 1,5 éves EXIDE EXCELL 450 Ah indítóáramú, még garanciás. Megnézettem a vásárlás helyén az eladó rákapcsolt egy digitális nyomtatószalagos célműszert. Akku rendben van, szalagot is adott, őt kértem meg mérje meg indítás alatt az akku feszültségét. Már vettem egy új DENSO indítómotort csak ki kell cserélni. Nagyon meglepne ha ettől minden olyan lenne mint egy pár hónappal ezelőtt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2571
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7115 Dátum: 2019.04.28 15:39:41 »
Az akku 1,5 éves EXIDE EXCELL 450 Ah indítóáramú, még garanciás. Megnézettem a vásárlás helyén az eladó rákapcsolt egy digitális nyomtatószalagos célműszert. Akku rendben van, szalagot is adott, őt kértem meg mérje meg indítás alatt az akku feszültségét. Már vettem egy új DENSO indítómotort csak ki kell cserélni. Nagyon meglepne ha ettől minden olyan lenne mint egy pár hónappal ezelőtt.
Üdv!
Ha még nem volt, javasolt egy fojtószelep, alapjárati szelep tisztítás. Ez utóbbit a hűtővíz foka szabályozza, melegen zárva van, ami okozhat gondot meleg indításnál, ha a fojtószelep széle, háza között nem elég a rés.

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7116 Dátum: 2019.04.28 16:17:12 »
Üdv!
Köszönöm a javaslatot ,még ilyen tisztító karbantartás nem volt, a indítómotor cseréje után ha nem szünik meg a hiba elvégeztetem a tisztítást.
A csatolt rajzon milyen számú alkatrész az alapjárati szelep?
 

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2571
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7117 Dátum: 2019.04.28 16:32:45 »
A 22270-es, láthatók a hozzá menő csövek is. A fojtószelep tisztítását otthon is elvégezheted, féktisztító kell hozzá. Le-feltenni a szívócsövet, ronggyal tisztítani kb. 10 perc.
Légtömegmérővel kombinálva:
www.youtube.com/watch?v=NWCKvU2FmDc

Alapjárati szelep szétszedve, pucolva:
www.youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7118 Dátum: 2019.04.28 16:37:52 »
Köszönöm, könnyű hozzáférni? Néztem a videókat, a Carina kicsit másabb a Yaris szívórésze hátul van eldugva.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.28 16:45:01 írta gerenk »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2571
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7119 Dátum: 2019.04.28 16:48:06 »
Mellékeltem videót. Ha jól emlékszem, a légszűrőház mögött van (legalább is az 1000-es YArisban igen)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Toyota_1SZ-FE_engine.jpg
Kipattintod a légszűrőház fedelét, kiveszed a légszűrőt, akkor már hozzáférsz a fojtószelephez, arra a ház műanyag idoma megy. Az alapjárati szelep kicsit nehezebben elérhető helyen, tőle jobbra fönn található, arra is vezet a házból egy nyílás. Meg lehet próbálni szétszedés nélkül is tisztítani, úgy, hogy járatás közben kicsit belepermetezel a nyílásba. Hogy a túldúsítástól ne fulladjon a motor, ilyenkor a gázkarral kell játszani. Nem kell félni, kárt nem tudsz tenni benne. HA lefullad, hagyni kell, hogy elpárologjon a toluol, és kicsit később újraindítani (lehet, hogy tekerni kell kicsit).
Más évjárat, elhelyezés, a módszer azonos (fojtószelep, légtömegmérő
www.youtube.com/watch?v=JcY65GtrJo8
Illetve 1.0-ás Aygo kiszereléssel:
www.youtube.com/watch?v=Z3DBjkmoH_w

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7120 Dátum: 2019.04.28 18:27:37 »
Készítettem egy pár képet a motorról, az alapjárati szelepről és a légszűrőház belsejéről. A 4 cső gondolom a szelepre csatlakozik és a szívótorok baloldalon a nagy kerek nyílás.

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7121 Dátum: 2019.04.28 18:28:31 »
a szelep

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7122 Dátum: 2019.04.28 18:30:20 »
a szűrő belső

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2571
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7123 Dátum: 2019.04.28 19:27:08 »
Igen, a második képen az előtérben látszik a gázkar és a bovden, a harmadikon a légszűrőház szemből bal oldalába van csavarral rögzítve a légtömegmérő. Érdemes azt is pucolni.
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/2004/yaris-frp/scp12l-cgmrkw/3_116510_042_/tool-engine-fuel/1703_air-cleaner

gerenk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Yaris SOL 1,3 FRP SCP12 2SZ-FE
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7124 Dátum: 2019.04.28 19:42:16 »
Köszönöm sokat okosodtam, ha itt a baj akkor ezt meg tudom oldani. Ha az üzemanyag ellátásban akkor kicsit fogósabb a dolog. Jó 1 éve hogy elromlott a
műszerfalon a benzinszintmérő jelző grafikonja ill. annak jelzése hamis. Egyszer kifogyott a benzin a városban pedig még 3 kockát mutatott, azóta a még megtehető km értékre figyelek. Lehet hogy ott sincs valami rendben, a pumpa megy, az úszós ellenálláspálya sztem felakad valahol. És a nyomásszabályozó szelep működik e rendesen, lehetne mérni az üzemanyag nyomását is hogy a 3 BAR kürül megvan e. Ahhoz nem szivesen nyulnék a benzin nem játék. Egyébként nem értem a bátorságot hogy egy szénkefés kommutátoros szivattyúmotort beletettek a benzingőz közepébe. Annyira megbízhatóan zárt a szivattyú hogy a motor részhez még véletlenül sem kerülhet benzin? Egy kpl szivattyú csere nem olcsó mulatság, az árak nagyon szórnak csak a szivattyú magában 35 ezer körül van de láttam 200 ezerért is.Remélem nem ez a baja.