Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 944898 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Petikusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: yaris
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7035 Dátum: 2018.11.01 11:01:09 »
Sziasztok!
Van egy 2014.10. havi 1.33as Toyota Yarisunk. Az elmúlt fél évben 2-szer 3-szor jártunk úgy, hogy indítás után nemsokkal, menet közben kivillant minden jelzés és leállt az autó, nem reagált semmire, de a világítás felkapcsolva maradt, mindezek ellenére. Újraindítás után az  menetstabilizátor /ESP/ ikon világított folyamatosan, nem tudtam a kapcsolójával kapcsolni se ki se be, nem reagált, aztán pár perc múlva magától elaludt és lehetett kapcsolni a kapcsolójával.
Többször rángat is bizonyos időközönként egy pillanatra menet közben, ilyenkor 1 mp-re kivillan az a jelzés, mintha forró lenne a hűtővíz,de aztán rögtön el is alszik.
A márkaszervízben rátették a számítógépre,de nem mutatott sem régi sem új hibakódot. Valakinek lenne ötlete? Illetve megbízható, hozzá értő szakit Szigetszentmiklós és vonzáskörzetébe tud ajánlani ez ügyben.
Köszi előre is!

franko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota yaris hibrid
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7036 Dátum: 2018.11.14 14:35:29 »
Sziasztok,

van egy 2016-os évjáratú hybrid yarisom, amit Németországban vásároltam és ott is használom. 0 kilométerrel hoztam el a szalonból, mindig garázsban tarolom, kilométeróra állas jelenleg 35 000.  Nagyon szeretem, nagyon jó autó... :)
 
Érdeklődésem tárgya:
A kerékcsere mindig egy küzdelem, mert teljesen rározsdásodnak a felnik(alumínium szinten), tehát szinte lehetetten levenni...
A féktárcsák folyamatos használatkor is így néznek ki, ahogy a csatolt képen látható. A 2 db hátsókat garanciában cseréltek, azok azóta gyönyörűek :) de az elsőket csak megpucolgattak... :( Viszont az utolsó kerékcserénél azt vettem eszre, hogy alul szinte mindenhol rozsdásodik.
Már kétszer is írtam a németországi toyotanak, képekkel illusztrálva, de meg mindig nem kaptam választ.
 
Kérdésem, hogy ezek a rozsdásodások normálisak egy 2 és fel éves autónál (én azt gondolom, hogy a féktárcsáknak meg egy 10 evés autónál sem szabadna, hogy így kinézzenek)? Vagy esetleg van valakinek valamilyen ötlete, hogy mi tévő legyek?

A segítséget és a válaszokat előre köszönöm! :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4291
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7037 Dátum: 2018.11.14 15:24:39 »
Szia!
Én ezeken a képeken sehol nem látom az autó alját. A futómű alkatrészeit látom, amiken a hegesztések mentén felületi rozsda van ( ezek nem a karosszéria galvanizált részei).
A legtöbb autón szintén rozsdásodnak, elég sokáig, mert vastag az anyag. Újkorában 1 palack alvázvédő viasz sokat javított volna a helyzeten, ahogyan a gyakori és alapos alsó mosás is nehezíti a só munkáját.

A keréktárcsáknál egyszerű a helyzet, alapos tisztítás (1 porszem se maradjon ott) simán le kell kenni gépzsírral, ami elzárja a levegőtől. Minden kerékcsere alkalmával teljesen lepucolni és újrazsírozni. Univerzális módszer, esélye sincs a felületi rozsdásodásnak anyagtól és felületkezeléstől függetlenül.
Sajnos a Yarisokon az ilyen részeken elég vékony, sérülékeny a festés, a Corollán és az Avensisen jobban sikerült megoldani.

A féktárcsák sajnos ilyenek, minden kocsinál rozsdásodásnak amit nem használ az ember (a rekupáció miatt) annál főleg. Maximum annyit tehetsz, hogy finoman felcsiszolod a betéteket, és a tárcsát, hogy utána egyenletesen tudjanak összedolgozni. Megállás előtt érdemes "megvasalva" leszárítani. A só és a nedvesség nem tesz jót a vasnak.

Érdekes lesz még a hátsó kerékjárati ív első része. Garantált kosz és rozsdagyűjtő hely, ráadásul az öntisztulása nem megvalósítható. Tutira ott fog kezdődni a karosszéria rohadása.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.14 15:33:43 írta Agyarka »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5307
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7038 Dátum: 2018.11.14 15:34:02 »
Sziasztok,

van egy 2016-os évjáratú hybrid yarisom, amit Németországban vásároltam és ott is használom. 0 kilométerrel hoztam el a szalonból, mindig garázsban tarolom, kilométeróra állas jelenleg 35 000.  Nagyon szeretem, nagyon jó autó... :)
 
Érdeklődésem tárgya:
A kerékcsere mindig egy küzdelem, mert teljesen rározsdásodnak a felnik(alumínium szinten), tehát szinte lehetetten levenni...
A féktárcsák folyamatos használatkor is így néznek ki, ahogy a csatolt képen látható. A 2 db hátsókat garanciában cseréltek, azok azóta gyönyörűek :) de az elsőket csak megpucolgattak... :( Viszont az utolsó kerékcserénél azt vettem eszre, hogy alul szinte mindenhol rozsdásodik.
Már kétszer is írtam a németországi toyotanak, képekkel illusztrálva, de meg mindig nem kaptam választ.
 
Kérdésem, hogy ezek a rozsdásodások normálisak egy 2 és fel éves autónál (én azt gondolom, hogy a féktárcsáknak meg egy 10 evés autónál sem szabadna, hogy így kinézzenek)? Vagy esetleg van valakinek valamilyen ötlete, hogy mi tévő legyek?

A segítséget és a válaszokat előre köszönöm! :)

franko /tábornok /

A korrózió a futómű alkatrészein nem jelentősek, nopláne ha dajcsiában használod 2 éve. A féktárcsa aktív felületén látható korrózió nem elfogadható, aktív használat mellett! Annak a féknek a hatásossága megkérdőjelezhető.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7039 Dátum: 2018.11.17 19:36:14 »
Sziasztok, ujdonsult Yaris tulajdonos vagyok. A szerzemeny egy 1.0 literes 99es japan gyartasu Yaris.
A problemam a kovetkezo, 1000-1500 fordulat kozott hirtelen lepadlozva kesleltetve porog fol, valamint alacsonyabb fordulaton kapcsolas utan padlot nyomva bedadog (bologat parat) majd veszi normalisan a lapot. Fordulaton nem jelentezik ez a problema. Mar vasaroltam gyertyakat, es kicsereltem a szuroket. Gyujtotrafo lehet a ludas, vagy legtomegmero esetleg lambda?
Benzines autohoz kepest eleg sok az olajfolyas a legszurobox mogotti gumicsoveken, meg szabad mosni a motort? (azert hogy megtalaljam az olajfolyas helyet).
A valaszaitokat elore is koszonom.
Udv, Hunor

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 981
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7040 Dátum: 2018.11.18 11:05:23 »
Sziasztok, ujdonsult Yaris tulajdonos vagyok. A szerzemeny egy 1.0 literes 99es japan gyartasu Yaris.
A problemam a kovetkezo, 1000-1500 fordulat kozott hirtelen lepadlozva kesleltetve porog fol, valamint alacsonyabb fordulaton kapcsolas utan padlot nyomva bedadog (bologat parat) majd veszi normalisan a lapot. Fordulaton nem jelentezik ez a problema. Mar vasaroltam gyertyakat, es kicsereltem a szuroket. Gyujtotrafo lehet a ludas, vagy legtomegmero esetleg lambda?
Benzines autohoz kepest eleg sok az olajfolyas a legszurobox mogotti gumicsoveken, meg szabad mosni a motort? (azert hogy megtalaljam az olajfolyas helyet).
A valaszaitokat elore is koszonom.
Udv, Hunor

1000 ccm… nem nyomaték és lóerő bajnok, első sorban ezt ne feledd. Van nekünk is az 1.8 Ave mellett. :)
1000-1500-as fordulaton a padlózás meg semminek nem tesz jót, ebben a csöpet motorban ott kb.: 50-60 Nm ha megvan a maximális 90Nm-ből. Válts vissza, azzal teszel neki jót. Az pedig, hogy 3000-es fordulat felett kicsit hangosabb ne tévesszen meg, van benne szufla :)
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7041 Dátum: 2018.11.18 17:56:25 »
Volt tobb dizel es benzines autom is, de az nem normalis, hogy tojasgazzal kell 2500 fole vinni csak utana lehet jobban megnyomni mert hanem bakkecskezik az uton, es minden utas bologat:))
Normalis, hogy nem igy hasznalom az autoimat, de itt muszaki problema all fenn, nem uzemeltetesi hiba.
Ki fogom pucolni a pillangoszelepet es a legtomegmerot, cserelek gyertyat es majd meglassuk mit javult.
Azert irtam, hogy lassuk mas is jart mar igy mint en es hogy mi lett a problema megoldasa.
Valaszodat koszonom.

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 981
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7042 Dátum: 2018.11.18 19:09:55 »
1. Az 1000-1500-ról parketta, vagy 2500-ig tojás eléggé "fekete-fehér".
2. Olaj és szűrőcserekor meg kellett volna tenni a pucolásokat gyertyacserét és az összeset, amit most kilátásba helyeztél. (Mikor mi megvettük szíjakat, hűtőfolyadékot és fékfolyadékot is cseréltünk alaphangon, aztán extraként jött a vezérmű)

1800-2000-res fordulat alá nem szeret... ez tény. Nekünk egy más fordulatszám tartományban volt dadogós a vezérműlánc cserét követően. Egy jeladó volt a hunyó:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=90.msg699775#msg699775
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7043 Dátum: 2018.11.18 19:34:27 »
Koszonom a gyors  valaszt.
A hirtelen padlot, allo helyzetre ertem, ha alapjarat korul uresben adsz egy gazfroccsot es nem reagal azonnal , hanem picit befullad a gazpedal lenyomasara es csak utana porog fel, szerintem ez nem uzemszeru semmilyen autonal.
Ellenorizni fogom az altalad emlitett ket szenzor is.

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7044 Dátum: 2018.11.18 19:47:18 »
Ti hogyan mossatok le a motort?

haven

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
  • Autó: yaris TS
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7045 Dátum: 2018.11.18 20:16:45 »
sehogy

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 981
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7046 Dátum: 2018.11.18 20:32:56 »
A helyedben féktisztító + rongy kombóval letakarítanám az olajsaras részt. Nem mosnám az egészet.
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7047 Dátum: 2018.11.18 20:44:06 »
Igy nez ki sajnos.

hunior

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Yaris 99 1.0 Linea terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7048 Dátum: 2018.11.19 16:27:28 »
Ma kicsereltem a gyertyakat (Densora), kipucoltam a legtomegmerot, es amennyire hozzafertem a pillangoszelepet. Emelett aprolekos munkaval kipucoltam a motorteret, nem tudom hogy lehet ennyi ragacsos olajas smotyi egy benzines motorterben.
Eredmeny az alabbi kepen lathato. Gazadasra szepen veszi a lapot, tobbe nem fullad, egy kis bologatas valtasok kozott megmaradt, de mar elheto szint.
Mar csak a bologatasnak kell utanajarnom.
Koszonom a tanacsokat,
Udv Hunor

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 981
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7049 Dátum: 2018.11.19 18:11:38 »
Gratula :) Innentől csak a por lepje!
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon