Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 970053 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kongyiklaci

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
  • Autó: toyota yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6855 Dátum: 2017.12.07 18:39:39 »
Üdv Zoli! Neked a fűtésed milyen a Toyotádban? Nekem nagyon gyatra.

cszoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: 2001-es Toyota Yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6856 Dátum: 2017.12.07 21:32:34 »
Helló!

Az enyémben jó a fűtés. Munkába járásra használom 15km távolságra. Amikor elindulok kb 2-3km után elalszik a kék lámpa,hogy még hideg a hütőviz és utána már kezd füteni. Szerintem elég meleg levegőt fuj, mondjuk egy régi Lada fütésével nem lehet összehasonlitani,ami forró levegőt nyomott. Igaz ,hogy én télen le szokom takarni az elején az alsó hütőrács középső részét egy 30-40cm-es müanyaglappal, hogy hidegben előbb melegedjen a motor. Nem tudom mennyit számit ez. Elég fázós vagyok és nem szeretek fagyoskodni az autóban.
Termosztát jó benne? Az enyém 2001-es , az ujjabbakat nem ismerem, hogy milyen fütés van bennük. Rövid távokon használod? Ha igen lehet meg sem melegszik rendesen a motor.

Üdv:Zoli

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22714
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6857 Dátum: 2017.12.07 22:55:14 »
Üdv Mindenkinek!

Régen jártam erre, lenne egy kérdésem egy 2001-es Yaris-sal kapcsolatban:

Hidegben másnak is nehezen veszi a sebességeket a sebváltója? Az egyest, kettest és hátramenetet veszi hidegben induláskor nehezen. Ha megmelegszik a váltója ,utánna könnyeben veszi ezeket a fokozatokat is. A nyáron volt müszakin a kocsi, akkor cseréltettem a váltóolajat, de mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy segit ezen a problémán az olajcsere. Azt nem tudom milyen olajat öntöttek bele, de ide hordjuk a család összes autóját, megbizható szerelőnek ismerjük, csak tudja milyen olaj kell bele. Most 160 ezer van a kocsiban óra szerint, ha ez a valós km, mivel külföldről behozott autó volt. A kuplungja szerintem jó. Egy másik fórumon Fuchs Titan Syntofluid 75w80 olajat ajánlottak, hogy ezzel könnyebben lehet hidegben is váltani sebességet. Van valami tapasztalata ezzel kapcsolatban valakinek? Vagy maradjak a 75w90-es gyári előirásnál? Nem okozok kárt a sebváltóban, ha próbára ilyen olajat öntök bele? Vagy hiába cserélnék olajat? Ha nekiállnék olajat cserélni a váltóban,kell tömitő alátétet cserélni a leeresztő csavar alatt? Ha igen ,milyen méretü kell? Vagy házilag ne kisérletezzek ezzel?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Nem minden esetben javít a váltóolaj csere a kapcsolási érzeten. Lehetséges, hogy a kuplung valamelyik részegysége fárad és nem emel ki rendesen.
Annyit szoktunk ajánlani, hogy a vezető oldalon kizárólag 1 db szőnyeg legyen, lehetőleg a gyári szövet és váltáskor padlóig ki kell nyomni a kuplungot. Ha nem így teszel, könnyen reccsenhet a váltó.
Ehhez jöhet még a váltóolaj csere, mindenképpen maradj a 75W-90-nél. Én ajánlom az Eneos Premium Gear-t, a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90-et, vagy a Liqui Moly 75W-90-es olaját. Ezek mind ismertek fórumszerte, több féle autóban is megelégedéssel használjuk őket. Nyilván, a Fuchs-ról sem feltételezem, hogy rossz lenne, hiszen, az is egy nagyon jó minőséget előállítani képes cég.

A váltókarod nem lötyög? Szépen jár a kulisszában?



cszoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: 2001-es Toyota Yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6858 Dátum: 2017.12.08 08:40:15 »
Helló!

Köszönöm a válaszodat. Egy kis lötyögése lehet,hogy van a váltókarnak. Nincs tapasztalatom,hogy milyennek kéne lennie. Tegnap levettem a váltót takaró müanyag boritást, a váltókar müanyag házában, ahol a váltókarnak a félgömbfejü részét tartja  a müanyag ház, ha elhúzon balra, mintha egyesbe szeretném tenni ,van egy kis kottyanása. Nem tudom mi a szakszerü megnevezése ennek a résznek. Kicsit megzsiroztam ezt a részt,volt rajt zsir, de kicsit már száraznak tünt.
Csak egy gumiszőnyeg van a padlón, reccsenni nem reccsen váltáskor, csak nehezen tudom hidegen kapcsolni az egyest, kettest és a hátramenetet. Lehet, hogy a kuplung se 100%-os már, a másik autónkhoz képest lejjebb fog. Nem próbáltam más Yaris-t ,hogy milyennek kéne lennie. Egy éve vettem használtan, külföldről hozták be. Nem tudom valós-e az óra szerinti 160 ezer km. Mikor megvettem, átnézettem , a szerelő szerint jó állapotban van a korához képest.

Üdv:Zoli

Danszter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Yaris / 2003 / 1.3 LINEA - SOL
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6859 Dátum: 2017.12.10 18:37:20 »
Sziasztok,

két problémám van a 2003-as 1.3-as benzines Yarisommal (150 000 km):

1. 10 perc üzem után, alapjáraton olyan hangot ad mintha valami lemezalkatrész rázkódna kb. az autó középen.
2. Az 1.pont 2-3 napja jött elő - előtte alacsony fordulaton mintha rezegne a motortartó - ez még mindig fent áll.

Valaki ismeri a fenti hibákat? El fogom vinni autószerelőhöz, de kíváncsi vagyok a véleményekre.

Üdv,

Dani
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.10 18:46:04 írta Danszter »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • Autó: '03 Lexus IS300 JCE10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6860 Dátum: 2017.12.10 22:32:13 »
Sziasztok,

két problémám van a 2003-as 1.3-as benzines Yarisommal (150 000 km):

1. 10 perc üzem után, alapjáraton olyan hangot ad mintha valami lemezalkatrész rázkódna kb. az autó középen.
2. Az 1.pont 2-3 napja jött elő - előtte alacsony fordulaton mintha rezegne a motortartó - ez még mindig fent áll.

Valaki ismeri a fenti hibákat? El fogom vinni autószerelőhöz, de kíváncsi vagyok a véleményekre.

Üdv,

Dani
A lemezes rezges alapjan elsosorban valamelyik hovedo lemezre gondolnek a kipufogo kornyeken.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Mályki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Yaris II 1,3 vvti
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6861 Dátum: 2017.12.14 20:20:58 »
Sziasztok!

Egy 2006 os Yaris II es típusu autóm van. Új vagyok itt de érdekelne pár dolog , műszaki probléma és a megoldás :) Motorikusan nagyon penge a gépezet ,viszont van pár apró dolog ami nagyon idegesítő.A műszerfalon , az óra , egyik percről a másikra becsikozódott , (közben valami égett szagocskát éreztem, bár nem vagyok benne biztos hogy ez ettől van ) majd egy reggeli indításnál azt vettem észre hogy abszolut kialudt... Találkozott valaki ilyennel? Mit lehet tenni? 11 éves kocsi , ha nem muszáj nem veszek bele több 10.000 ért panelt. Ebben szeretném a segítségetek kérni. Műszakin átmegy? Bontottan tudok venni? Lehet külön csak az órát? Küldöm a kép linket.

https://photos.app.goo.gl/FlB4zsK9e8kB91Co2


 A másik hogy vászon szőnyeget elöl le szeretném cserélni gumira. Milyen típust javasoltok? Tényleg használati tárgy a kocsi itt a belváros gyomrában , szóval ár érték arányban valami jó megoldások érdekelnek. Nagyon szépen köszi a segítségeket! Üdv , M.

:D

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6862 Dátum: 2017.12.15 13:13:35 »
Sziasztok!

Egy 2006 os Yaris II es típusu autóm van. Új vagyok itt de érdekelne pár dolog , műszaki probléma és a megoldás :) Motorikusan nagyon penge a gépezet ,viszont van pár apró dolog ami nagyon idegesítő.A műszerfalon , az óra , egyik percről a másikra becsikozódo


Rossz hírem van: valamikor videojavítással kerestem a kenyerem és azokban voltak ilyen "fluorescens" (vákuum) kijelzők.
A kijelző előtt (szinte láthatatlan) alulfűtött izzószálakkal adták a katódot.
Nálad felizzottak ezek a szálak, ami nagy baj. (valószínüleg egy tranzisztor zárlata miatt).
Elszakadhattak, vagy a katódfeszültség szűnt meg.
Nézz utána egy bontóban, mivel, ha jól tudom, ezek a kijelzők a műszeregységben külön csatlakozóval rendelkeznek és egyenként is cserélhetők. (bal oldali, közép és jobb oldali egység)


Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Mályki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Yaris II 1,3 vvti
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6863 Dátum: 2017.12.15 14:40:20 »
 Köszi a segítséget.. Ezzel egy időben érezhettem égett szagot? Vagy köze nincs hozzá? (Elötte pár nappal kapartam le a GPS tartó korongot az ablakról , ami nem kis meló volt. Elöször arra gondoltam hogy a műanyag morzsák bekerültek szellőztető rendszerbe) Ha igen ,akkor hogytudom megkeresni a probléma gyökerét? Lehet ha kicserélem újra azt is kifüstöli a tranzisztor  :eek:
 Műszakin így átmegy? Igazábol minden jó csak nem látom a hátralévő kmek számát , a külső hőmérsékletet és az átlagfogyasztást  :wacko:

Tudtok Toyota bontót pesten ahol kaphatok ilyen kijelzőt? És valami professort aki berakja? Esetleg egy linket hol én ?  :sorcerer:

Köszi a segítséget nagyon hasznos volt. Üdv. : M.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6864 Dátum: 2017.12.15 22:37:34 »
Üdv! Nekem is hidegen az 1-es, 2-es, ill. A hátramenetet nehezen veszi. De ha bemelegszik akkor minden ok. Én cseréltettem benne váltóolaj (75w90), de semmi változás. :no:

A nehéz azt jelenti hogy problémás beváltani, többször kell nekifutni-kuplungolni, vagy csak annyi hogy akad a kar és kell némi erő, hogy be lehessen lökni?

Fűtés: nekem nehezebben fűtő diesel van (jelenleg rövid utak miatt takarva, minden perc, 100m számít, főleg ha jéggel is kell harcolni nem csak párával),  pár km után már enyhül az idő a kabinban, kb. 10 után lehet lejjebb csavarni. Még így is félállásban használom a friss és belső keringetés között- ami egyébként jól bevált, bár nem tudom tényleg keveri e a két forrást... Amikor autópályás szakasz is volt az útvonalamban úgy tapasztaltam, hogy éppen kielégítően fűtöget, azután a pályán egy kis idő után nagyon forrót nyom, aztán lehajtás után megint feljebb kellett csavarni és csak ímmel-ámmal fűt, elégséges, de nem tényleg nem ladaszomorító. Furcsa, mert a motor állandó hőmérsékleten kellene hogy üzemeljen...

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6865 Dátum: 2017.12.16 09:58:40 »
Köszi a segítséget.. Ezzel egy időben érezhettem égett szagot? Vagy köze nincs hozzá? (Elötte pár nappal kapartam le a GPS tartó korongot az ablakról , ami nem kis meló volt. Elöször arra gondoltam hogy a műanyag morzsák bekerültek szellőztető rendszerbe) Ha igen ,akkor hogytudom megkeresni a probléma gyökerét? Lehet ha kicserélem újra azt is kifüstöli a tranzisztor  :eek:
 Műszakin így átmegy? Igazábol minden jó csak nem látom a hátralévő kmek számát , a külső hőmérsékletet és az átlagfogyasztást  :wacko:

Tudtok Toyota bontót pesten ahol kaphatok ilyen kijelzőt? És valami professort aki berakja? Esetleg egy linket hol én ?  :sorcerer:

Köszi a segítséget nagyon hasznos volt. Üdv. : M.

Szerintem a műszakit nem érinti, az égett szag szinte biztosan a tranzisztor lehetett. Mivel az a kijelzőrész, ha jól tudom, különálló, talán nem nagy költség egyben cserélni. Ott a kijelző és az elektronika úgyis egyben van, tehát nem "szállhat" el egy újabb  tranzisztor. Más kérdésedre, sajnos, nem tudok válaszolni, mivel nem vagyok felétek otthon.

Talán errefelé érdemes nézelődni: https://youtu.be/nBTIJLk-EZo
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.16 10:07:02 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Joginho

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Yaris 1.3 Sol (2007)
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6866 Dátum: 2017.12.16 12:13:53 »
Sziasztok,

Adott egy 2007-es évjáratú Yaris 1.3 Sol 66ekm futásteljesítménnyel. Úgy fél éve teljesen randomszerűen néha világít az általános meghibásodást jelző lámpa a műszerfalon, de aztán elalszik (kb. a használat 90%-ában nem világit 10%-ában világít), és egy ideig megint semmi. Mikor először jelentkezett, elvittük márkaszervízbe, ahol azt mondták, hogy megtisztították az  egyik érzékelőt, ami a vezérmű tengely helyzetét érzékeli. A hiba nem jelentkezett egy darabig, de persze lehet hogy akkor sem jelentkezett volna, ha nem visszük szervízbe. Mikor újra előjött megint elvittük, és akkor már az volt a diagnózis, hogy lehet kissé meg van nyúlva a lánc, és majd cserélni kellene. Nyugodtan járjunk vele, nem kritikus a probléma, de előbb utóbb meg kell ejteni a cserét. A visszajelző lámpa továbbra is véletlenszerűen hol égett hol nem. Nemrég vittük éves szervízre, ahol megint rákérdeztem, és ugyanez volt a válasz, azaz cserélni kell a vezérmű láncot, és persze vele minden tartozékot, ami jó 200eFt körül lesz. A diagnosztikai lapon ez szerepel: Code:P0016, Description: Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank1 Sensor A).
Persze megpróbáltam körbejárni a problémát márkafüggetlen szerelőtől gyűjtött infók alapján, de több helyről is azt hallottam attól, aki cserélt már Yaris vezérmű láncot, hogy próbálkoztak utángyártott alkatrészekkel, de azzal csak a szívás van, csakis a gyárit szabad beletenni. OK, ezt el tudom fogadni, de valahogy a problémát még mindig nem. Tényleg létezik, hogy 66ekm után megnyúlhat a vezérműlánc? Tényleg lehet, hogy ilyen esetben randomszerűen ég a visszajelző a műszerfalon? Nem lehet hogy mégis csak az "A" jelű főtengely-vezérműtengely helyzetérzékelő lesz a ludas? Volt már valakinek hasonló problémája?
Az igazi szívás, hogy pont eladnánk az autót, és előtte kéne még ennyit rákölteni, vagy ennyit engedni az árából, mert nem akarnám átverni az új tulajt!
Előre is köszi a hozzászólásokat!

Danszter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Yaris / 2003 / 1.3 LINEA - SOL
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6867 Dátum: 2018.01.05 12:31:01 »
Sziasztok,

a képen látható világítás alapfelszereltség?

Üdv,

Dani


Danszter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Yaris / 2003 / 1.3 LINEA - SOL
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6868 Dátum: 2018.01.05 12:31:48 »
A lemezes rezges alapjan elsosorban valamelyik hovedo lemezre gondolnek a kipufogo kornyeken.

Köszi!!

lg001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Autó: 1991 Toyota Yaris 1.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6869 Dátum: 2018.01.10 10:14:18 »
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, nemrégiben vásároltunk Édesanyámnak egy 1999 Toyota Yaris 1.0 autót, nagyon megszerette, de most nem tudja használni. Úgy néz ki az immobiliser-el lehet a gond, gyújtást ráadva, illetve inditásra nem csinál semmit, a security lámpa elkezd villogni....youtubeon néztem videókat, a relé felcserélésen kívül nem nagyon találtam ötleteket...
Esetleg tudna valaki segíteni, megnézni, illetve megcsinálni? Természetesen nem ingyen! Fontos lenne, az autó Érden van...esetleg valaki a környékről...
Nagyon köszönöm előre is! Gábor