Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1757445 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6660 Dátum: 2016.10.30 18:59:08 »
Köszi, holnap cserélem is.

mj620

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6661 Dátum: 2016.10.30 20:17:48 »
Sziasztok.
Ha lomha az autó az lehet légtömegmérő miatt?
Ill alacsony az alapjárat melegen .

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6662 Dátum: 2016.10.30 20:27:09 »
akár...vagy a gyertya..
vagy nem nyomod a gázt eléggé...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mj620

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6663 Dátum: 2016.10.30 22:02:00 »
Gyertya??
Attól inkább szarul járna meg kihagyna nem?
Van másik yaris is a portán de az szerintem fürgébb.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6664 Dátum: 2016.10.30 22:02:46 »
nézz rá arra is,az a tuti...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6665 Dátum: 2016.11.01 23:43:29 »
Amennyire rémlik a kisebb vvti esetén nem a gázpedál hanem a sebességváltó helyzetével érjük el a kívánt gyorsítást. 1esben kiváló a gyorsulás, kettesben is elég jó, feltéve hogy nem megyünk 40nél lassabban, hármasban mérsékelt, városi tempónál gyenge, 4,5 az lomha, de azért városban gyakran használatos sebességtartásra.
Ez 1/3...nyélgázra vonatkozik, a gázpedál pöckölgetése inkább sebességtartásra való, ha túl erős a gyorsulás el kell váltani és újra betaposni a gázt min 1/3-ad ig, nem kell aggódni hogy letépi a fejünket a gyorsulás.
Városban csak 1-esben igazán fürge, ha hamar elváltjuk, hamar elhúznak mellettünk az öblösebb autók....
A benzines yarisokban mind jó hosszú váltó van, inkább fogyasztásra, mintsem gyorsításra optimalizálva, nem lehet csak úgy felelőtlenül felváltani, mert elvész a kraft a fogaskerekek között. Arra ott van pl. a micra ami be is kéri a magáét...

akár...vagy a gyertya..
vagy nem nyomod a gázt eléggé...

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6666 Dátum: 2016.11.03 08:34:15 »
Sziasztok!
Kicseréltem a termosztátot. A kivett darabon nem találtam kóros elváltozást (korábbi járgánynál láttam már szétakadtat), ezért fazékteszt lesz a későbbiekben, de előbb be kell szerválnom egy +100 C -s hőmérőt.
A csőnyomkodós légtelenítés ment addig, ameddig tudtam utántölteni kevert fagyállót. Nyilván maradt benne bubi, ezért is csinálhatta meg a M3-on hazafelé tartós 120-as tempónál, hogy megint villogott a vízhő.
Van valami tuti módszer arra, hogy légtelenedjen a rendszer? Vagy az idő oldja meg?
Ha a levegő a termosztátnál reked meg, akkor ugye nehezére esik a nyitás. Ez pedig nem barátja a motornak.

Még valami. Yaris Verso hátsó féknyereg az full sajátosság, vagy egyezik valamelyik típussal?
Üdv, és köszi!

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6667 Dátum: 2016.11.03 12:01:52 »
Sziasztok!
Kicseréltem a termosztátot. A kivett darabon nem találtam kóros elváltozást (korábbi járgánynál láttam már szétakadtat), ezért fazékteszt lesz a későbbiekben, de előbb be kell szerválnom egy +100 C -s hőmérőt.
A csőnyomkodós légtelenítés ment addig, ameddig tudtam utántölteni kevert fagyállót. Nyilván maradt benne bubi, ezért is csinálhatta meg a M3-on hazafelé tartós 120-as tempónál, hogy megint villogott a vízhő.
Van valami tuti módszer arra, hogy légtelenedjen a rendszer? Vagy az idő oldja meg?
Ha a levegő a termosztátnál reked meg, akkor ugye nehezére esik a nyitás. Ez pedig nem barátja a motornak.

Még valami. Yaris Verso hátsó féknyereg az full sajátosság, vagy egyezik valamelyik típussal?
Üdv, és köszi!

Még annyi a hűtős részhez, hogy ma délelőtt meglesve 1 liter hűtőfolyadékot nyelt el a hűtő. Tegnap este leállításkor megfogva az alsó vízcsövet, forró volt mint a felső. Azaz a termosztát tudja mi a dolga. Tátcsere után így már 3,5l folyadék van benne. Nem mentem rá, hogy minden kizúduljon belőle a cserekor, azaz remélhetőleg most már fullon van a rendszer.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6668 Dátum: 2016.11.04 20:00:24 »
Biztosan termosztát baja volt annak az autónak?
Xanyi

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6669 Dátum: 2016.11.05 00:12:37 »
Biztosan termosztát baja volt annak az autónak?
Hűtő új van benne, vízpumpa szintén. Olajban nincs nyoma hűtővíznek, és fehér füst sincs.
Kifogytam az ötletekből. Ha Neked van, megoszthatnád!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6670 Dátum: 2016.11.05 22:42:41 »
Hűtő új van benne, vízpumpa szintén. Olajban nincs nyoma hűtővíznek, és fehér füst sincs.
Kifogytam az ötletekből. Ha Neked van, megoszthatnád!

Amikor üzem meleg az autó keress egy húzós dombot és padlózd végig. A dobd tetején állj félre és próbáld óvatosan egy ronggyal letekerni a hűtősapkát (VIGYÁZZ NEHOGY MEGÉGESD MAGAD!). Amikor elkezd engedni a sapka bugyoghat a víz és jöhet ki forró gőz és némi folyadék is, de ha képtelenség levenni a sapkát mert csak tör ki a fagyálló mint a gejzír akkor túl nagy a nyomás a rendszerben.
Xanyi

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6671 Dátum: 2016.11.06 10:42:45 »
Amikor üzem meleg az autó keress egy húzós dombot és padlózd végig. A dobd tetején állj félre és próbáld óvatosan egy ronggyal letekerni a hűtősapkát (VIGYÁZZ NEHOGY MEGÉGESD MAGAD!). Amikor elkezd engedni a sapka bugyoghat a víz és jöhet ki forró gőz és némi folyadék is, de ha képtelenség levenni a sapkát mert csak tör ki a fagyálló mint a gejzír akkor túl nagy a nyomás a rendszerben.
Köszönöm a tippet, de elegem volt a szórakozásból.
Tegnap délután mentem túlórázni. M7 Martonvásártól - M0 Biatorbágy ipari parkig. 115-el vágtam neki az érdi "trabantfingatónak" => még a tető előtt villogott a vízlámpa. Következett a rituálé, visszahűlt. Melóhelyen éjszaka végezvén felöntöttem a hűtőt fullra. Hazajöttam 100-as tempóval totál lámpavillogás nélkül (útvonal ugyanaz visszafelé). Hazaérve míg járattam a motort kikapcsolás előtt, benyúltam a motortérbe. Alsó hűtőcső hideg.
Toyota Mayernek leírtam a tapasztaltakat, és kértem szervizidőpontot.

Nem tapasztalható páraégetés, édeskés kipugáz, nehezen indíthatóság, olaj nem vizesedik, hűtőben nincs olaj. Tényleg passz!
Remélem nem hengerfejes.
Van rá módszer, hogy a hűtővíz vizsgálatából kiderüljön van-e benne kipugáz?

Abban bízok, hogy csak kamuztak a vízpumpa cseréjét illetően, és annak a lapátai vannak úgy elkopva, hogy nem csinálja normálisan a dolgát - és ezért nem bírja kitolni magából a levegőt rendesen.
Még egyszer köszönöm, és üdv!
Gábor

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6672 Dátum: 2016.11.06 13:19:39 »
Köszönöm a tippet, de elegem volt a szórakozásból.
...
Van rá módszer, hogy a hűtővíz vizsgálatából kiderüljön van-e benne kipugáz?

Xanyi által mondottak nem szórakoztatóak, de eddig még nem járt rosszul aki megfogadta az autóval kapcsolatos tanácsait.

A hűtőkörbe került gázokat a sapkánál csatlakoztatott műszerrel lehet ellenőrizni. Ilyen műszerrel a Bosch szervizeknek kellene rendelkezniük, mert az ő fejlesztésük.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6673 Dátum: 2016.11.06 14:06:31 »
Anno a Corsát elvittem a budaörsi Bosch szervizbe, ahol megállapították, hogy nincs nyoma gázoknak. Nem linkelném be a képeket, hogy hogyan nézett ki a hengerfejtőmítés szűk fél év múlva, amikor szétszedték a motort...
music     

mgab

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6674 Dátum: 2016.11.06 15:03:07 »
Xanyi által mondottak nem szórakoztatóak, de eddig még nem járt rosszul aki megfogadta az autóval kapcsolatos tanácsait.

A hűtőkörbe került gázokat a sapkánál csatlakoztatott műszerrel lehet ellenőrizni. Ilyen műszerrel a Bosch szervizeknek kellene rendelkezniük, mert az ő fejlesztésük.
A félreértések elkerülése végett írom, hogy nem állt szándékomban senki tanácsát minősíteni! Meg is köszöntem, amiért áldozott rám az idejéből.
Leírom mi történne, ha üzemmeleg motorral lepadlózva nekivágnék egy húzós emelkedőnek:
- ha eléggé hosszan emelkedik az illető útszakasz, akkor elkezdene pirosan villogni a vízhőfok.

A szervizben azért kértem az időpontot, mert ha még nem hengerfejhibás a kocsi, akkor nem szeretném azzá tenni.
Munkahelyemen két toyotás a Budakeszi szervizt javasolta Budaörs helyett, ezért kértem oda időpontot. Hétfőn valószínűsítem, hogy kapok tőlük választ.
Megköszönöm Mindenkinek a segítő szándékot, és ha megvan a vizsgálódás eredménye, beírom.
Üdv!