Amikor üzem meleg az autó keress egy húzós dombot és padlózd végig. A dobd tetején állj félre és próbáld óvatosan egy ronggyal letekerni a hűtősapkát (VIGYÁZZ NEHOGY MEGÉGESD MAGAD!). Amikor elkezd engedni a sapka bugyoghat a víz és jöhet ki forró gőz és némi folyadék is, de ha képtelenség levenni a sapkát mert csak tör ki a fagyálló mint a gejzír akkor túl nagy a nyomás a rendszerben.
Köszönöm a tippet, de elegem volt a szórakozásból.
Tegnap délután mentem túlórázni. M7 Martonvásártól - M0 Biatorbágy ipari parkig. 115-el vágtam neki az érdi "trabantfingatónak" => még a tető előtt villogott a vízlámpa. Következett a rituálé, visszahűlt. Melóhelyen éjszaka végezvén felöntöttem a hűtőt fullra. Hazajöttam 100-as tempóval totál lámpavillogás nélkül (útvonal ugyanaz visszafelé). Hazaérve míg járattam a motort kikapcsolás előtt, benyúltam a motortérbe. Alsó hűtőcső hideg.
Toyota Mayernek leírtam a tapasztaltakat, és kértem szervizidőpontot.
Nem tapasztalható páraégetés, édeskés kipugáz, nehezen indíthatóság, olaj nem vizesedik, hűtőben nincs olaj. Tényleg passz!
Remélem nem hengerfejes.
Van rá módszer, hogy a hűtővíz vizsgálatából kiderüljön van-e benne kipugáz?
Abban bízok, hogy csak kamuztak a vízpumpa cseréjét illetően, és annak a lapátai vannak úgy elkopva, hogy nem csinálja normálisan a dolgát - és ezért nem bírja kitolni magából a levegőt rendesen.
Még egyszer köszönöm, és üdv!
Gábor