Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1758514 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4575 Dátum: 2011.02.13 21:02:27 »
Miért? Sztem ha vesz egy Rollsot, akkor ott pozitívabb lesz a tapasztalat :devil:
Gabe 254.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4576 Dátum: 2011.02.13 21:07:42 »
Srácok, az ő helyében én is baromi pipa lennék... Főleg hogy ezek szerint ismert hibáról van szó és nem volt rá visszahívás. Pár tízezer forinton nem görcsölne az ember, de ez már bőven kimeríti a havi fizu összegét...
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4577 Dátum: 2011.02.13 22:11:12 »
Srácok, az ő helyében én is baromi pipa lennék... Főleg hogy ezek szerint ismert hibáról van szó és nem volt rá visszahívás. Pár tízezer forinton nem görcsölne az ember, de ez már bőven kimeríti a havi fizu összegét...

Rengeteg más márkánál vannak tipushibák, visszahívás mégsincs. Nem is kell, az csak a közvetlenül balesetveszélyes dolgok miatt rendelik el!
Tudomásul kell venni, hogy az autó nem örökké garanciális, még akkor sem, ha Toyotáról van szó. Minden márka minden tipusának vannak tipushibái, tipusbetegségei, mégsem lehet elvárni, hogy azt mind-mind örökké garanciába javítsák arra hivatkozva, hogy hát igen ez egy tipushiba...

Kezd mindenki átesni a ló tulsó oldalára ezzel a dologgal. A Toyota 1-2 dolgot bevállal garanciaidőn túl, és máris mindenki azt gondolja, hogy ez a normális.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4578 Dátum: 2011.02.13 22:45:24 »
Azért egy ABS jeladónak éppenséggel van köze a biztonsághoz... De én is úgy gondolom, hogy ebben az esetben a méltányossági rendezéssel a gyártó korrektül jár(na) el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4579 Dátum: 2011.02.13 23:25:35 »
Azért egy ABS jeladónak éppenséggel van köze a biztonsághoz... De én is úgy gondolom, hogy ebben az esetben a méltányossági rendezéssel a gyártó korrektül jár(na) el.

Az ABS meghibásodása esetén az üzemi fék tökéletesen működik tovább, ráadásul meghibásodására lámpa is figyelmeztet, tehát közvetlenül nem balesetveszélyes...
A többiben ugyis egyetértünk  ;)
Xanyi

Varjú bácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4580 Dátum: 2011.02.14 00:26:18 »
Idézet
Ha azt hiszed, hogy a többi gyártónál jobb a helyzet... hajrá.
Az az igazság hogy így 55 évesen, 37 év vezetés alatt volt már néhány autóm. A Toyotába egy Suzuki Sedanból ültem át 7 év után, úgy, hogy az autót csak a kötelező szervízekre kellett vinnem. Előtte hajtottam egy Opel Astrát 6 évig, egyszer volt szervízben a kötelezőkön kívül, amikor megtaláltak hátulról. A négyütemű Trabim is bírta szervíz nélkül négy évig, amíg le nem cseréltem. Előtte használt kocsijaim voltak, azokkal valóban jártam a Canossát, meg a do it yourselfet, de ha használtat vesz az ember, erre fel is készül lelkiekben. Itt is tanultam egy csomó dolgot, ezért bizonyos egyszer már próbált és megszenvedett típusokat soha többet nem vennék.
Ezért volt furcsa számomra, hogy egy olyan csatlakozónál ami állítólag gyárilag vízhatlan, úgy málik szét a műanyag, mint a bakelit foglalat egy régi lámpában.
Ennek a csatlakozónak nem lett volna szabad szétporladnia, ha nem anyaghibás. Ha viszont anyaghibás, akkor nem ez lett volna szerintem a korrekt elintézés. Nyilván a cégnek így egyszerűbb, olcsóbb, de biztos hogy én ezek után a Toyotát senkinek sem fogom ajánlani. Mivel az ismerőseimmel és az üzleti partnereimmel is beszéltem az esetről a tanácsukat kérve, nem a legjobb reklám
a story a cégnek.  Egy fecske ugyan nem csinál nyarat, de ebben a piaci helyzetben szerintem nem tesz jót a negatív reklám.
Tudom hogy nem a Ti feladatotok megoldást találni az ügyre, csak a figyelmeteket szerettem volna felhívni erre a hibaforrásra. Vajon hány csatlakozónak kell szétmálnia, hogy visszahívás legyen belőle. Az elektronikus gázpedál hibánál egy család halála váltotta ki a visszahívási hullámot, remélem az ABS hiba miatt nem kell valakinek meghalni, hogy a gyár felfigyeljen a sz@r anyagra.
Xanyi, Te véletlenül nem a Toyotánál dolgozol? :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4581 Dátum: 2011.02.14 00:36:57 »
Az elektronikus gázpedál hibánál egy család halála váltotta ki a visszahívási hullámot, remélem az ABS hiba miatt nem kell valakinek meghalni, hogy a gyár felfigyeljen a sz@r anyagra.
Ja, amiről utólag megállapították az amerikai hatóságok, hogy nem a Toyota hibája volt.

Astra F, Suzuki szedán... Mondom, ülj át bármelyik mai, a kornak megfelelően bonyolult autóba, és fogsz találkozni hibákkal. Megértem hogy idegesít a dolog, de emiatt a márkát lehúzni szerintem indokolatlan. Olyanokat tudnék neked mesélni, más márkákról... De mindegy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Varjú bácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4582 Dátum: 2011.02.14 08:15:27 »
Idézet
Olyanokat tudnék neked mesélni, más márkákról...
Palaczk, neked igazad van abban, hogy minél bonyolultabb egy autó, annál több a hibalehetőség. Az első autóm 1975-ben 500-as Fiat volt, ott valóban nem volt elektronika!  ::) Nem is ezzel van a bajom, hanem azzal, ha egy cég a gyárihibás anyagú alkatrészek cseréjét ráveri a vevőre.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4583 Dátum: 2011.02.14 14:11:22 »
Lejárt a garancia? Le. Kötelesek ezek után, jogilag, bármit is kicserélni ingyen? Nem. Ennek ellenére hajlandóak átvállalni mégis a költségek 50 %-át, mindenfajta extra szőrözés (szemle, hatósági szakértői vizsgálat stb) ellenére? Igen. Szerintem ez korrekt eljárás. Se szeri, se száma manapság (is, sőt manapság különösen) azoknak az alkatrészeknek, amelyekről utólag kiderül, hogy ilyen-olyan okból aránylag korán tönkremennek. Szerinted hol lenne a határa annak, hogy mikor/meddig kellene ezeket a gyártónak ingyen cserélnie? Azzal épp eléggé elismerik a dolog típushiba mivoltát, hogy garanciaidőn túl is hajlandóak a költségek egy csöppet sem jelképes hányadát átvállalni  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Varjú bácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4584 Dátum: 2011.02.14 15:06:41 »
Palack!
A problémám annyi, hogy a Toyota által vállalt garancia 3 év vagy 100000 km. De a hamarabb bekövetkező pont a határ. Ha egy autóba három évnél hamarabb beleküldöm a 100000 km-t, akkor ott a garancia vége. Ha a autót nem hajtom agyon, és a három év alatt nem érem el a 100000 km futásteljesítményt, akkor a három év a vége. De nekem még lenne a 100000 km-hez vagy 40000 km-em! A futott km szerintem valósabb képet adna az autó állapotáról, és én ezért méltatlankodok. ( Ma próbálkoztam a bontókban is, mert többen tanácsolták, és a szentendrei bontós, ha megrendelem a gyári alkatrészt, 43000.-Ft-ért tudja beszerezni a két új jeladót. És ez azért mégsem oldalanként 63000.-Ft!! Tudod azért ez a ciki!)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4585 Dátum: 2011.02.14 15:23:32 »
Na, hát akkor megvan a megoldás  :yes: ... Azt meg nem kell firtatni, hogy a bontós honnan/hogyan szerzi be ennyiért  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4586 Dátum: 2011.02.14 17:20:03 »
Lejárt a garancia? Le. Kötelesek ezek után, jogilag, bármit is kicserélni ingyen? Nem. Ennek ellenére hajlandóak átvállalni mégis a költségek 50 %-át, mindenfajta extra szőrözés (szemle, hatósági szakértői vizsgálat stb) ellenére? Igen. Szerintem ez korrekt eljárás. Se szeri, se száma manapság (is, sőt manapság különösen) azoknak az alkatrészeknek, amelyekről utólag kiderül, hogy ilyen-olyan okból aránylag korán tönkremennek. Szerinted hol lenne a határa annak, hogy mikor/meddig kellene ezeket a gyártónak ingyen cserélnie? Azzal épp eléggé elismerik a dolog típushiba mivoltát, hogy garanciaidőn túl is hajlandóak a költségek egy csöppet sem jelképes hányadát átvállalni  :otlet:
Teljesen egyetértek minden egyes szavaddal!

Idézet
Xanyi, Te véletlenül nem a Toyotánál dolgozol?
De.

Idézet
De nekem még lenne a 100000 km-hez vagy 40000 km-em! A futott km szerintem valósabb képet adna az autó állapotáról, és én ezért méltatlankodok.
Szóval azokban a Yarisokban amit a nagymama használ hétvégente, és 12 évesen még csak 27 ezer km van bennük, szerinted illene garanciában javítani? Ne hülyéskedj már! Más márkánál is év/futásteljesítménybe van megadva a garancia... Ez így korrekt!
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4587 Dátum: 2011.02.14 17:21:52 »
Palack!
A problémám annyi, hogy a Toyota által vállalt garancia 3 év vagy 100000 km. De a hamarabb bekövetkező pont a határ. Ha egy autóba három évnél hamarabb beleküldöm a 100000 km-t, akkor ott a garancia vége. Ha a autót nem hajtom agyon, és a három év alatt nem érem el a 100000 km futásteljesítményt, akkor a három év a vége. De nekem még lenne a 100000 km-hez vagy 40000 km-em! A futott km szerintem valósabb képet adna az autó állapotáról, és én ezért méltatlankodok. ( Ma próbálkoztam a bontókban is, mert többen tanácsolták, és a szentendrei bontós, ha megrendelem a gyári alkatrészt, 43000.-Ft-ért tudja beszerezni a két új jeladót. És ez azért mégsem oldalanként 63000.-Ft!! Tudod azért ez a ciki!)

Ezt most nem értem. 43000 csak a munkadíj? Ugyanez márkaszervízben meg 126000???
Ezt mondjuk nem akarom elhinni, valamit félreérthettél, mert ez márkaszervízben is kb 10 óra munkadíjnak felel meg, és a jeladó cseréje oldalanként 1-1 óra, ha be van rohadva a kerékcsapágy akkor is max 2-2 óra...
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4588 Dátum: 2011.02.14 17:25:58 »
Idézet
Vajon hány csatlakozónak kell szétmálnia, hogy visszahívás legyen belőle. Az elektronikus gázpedál hibánál egy család halála váltotta ki a visszahívási hullámot, remélem az ABS hiba miatt nem kell valakinek meghalni, hogy a gyár felfigyeljen a sz@r anyagra.

Szétmálhat az összes, akkor sem lesz visszahívás, max kiterjesztett garancia! Visszahívás csak a közvetlenül balesetveszélyes dolgok miatt rendelnek el!
Az ABS hiba miatt nem fog senki meghalni, hiszen mint mondtam, ettől még a fék tökéletesen működik!
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4589 Dátum: 2011.02.14 17:30:04 »
Félreolvastad, a két jeladó beszerzése maga 43 ezer, nem a beszerelése.  :)
A Toyotában 160-180-at mondtak neki a jeladókra és a beszerelésre együtt.