Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1803533 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Ren

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2535 Dátum: 2007.10.12 08:26:05 »
Sziasztok!

Nekem sajnos most az a problémám a Yarisommal, h nyikorog-nyekereg a kuplung. :szomoru: Minden egyes váltásnál, minden benyomásnál nyekergõ hangot ad. Már 2szer be lett zsírozva ill. szilikonozva, de az elsõ alkalommal 1 hétig bírta, a 2. után már csak 1 napig és visszajött a nyekergés.  :szomoru:
Van esetleg vkinek vmi tippje h mitõl lehet még ez? Vagy volt már vkinek ilyen problémája Yarissal? Már kuplungcserével is ijesztgettek, mert h akkor szokott ilyen lenni a kuplung mielõtt meghal.  :szomoru:  de nem tudom elképzelni h egy Toyotánál 60.000 km-nél kuplungcsere legyen.  :elkeseredett:

LML

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 253
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2536 Dátum: 2007.10.12 11:57:19 »
Sziasztok, kis infóra lenne szükségem:

Yaris 2004 Facelift TS:

A jobbos fényszórón nem mûködik a motoros magasságállítás, kérdés, hogy egyáltalán állítható e a jobbos fényszóró elektromosan?

Ha igen, akkor mit érdemes megnézni? Stekkereket végignéztem, nagyjából.... semmi....

Köszi elõre is.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2537 Dátum: 2007.10.12 16:46:36 »
Idézet
Van esetleg vkinek vmi tippje h mitõl lehet még ez? Vagy volt már vkinek ilyen problémája Yarissal?


Hol zsirozták? Csak a pedálnál? Csak mert megkellene próbálni a kuplungharangnál is a zsírzást elõl a motortérben...

Idézet
A jobbos fényszórón nem mûködik a motoros magasságállítás, kérdés, hogy egyáltalán állítható e a jobbos fényszóró elektromosan?


Persze. Mibõl gondolod, hogy ha a bal állítható akkor a jobb nem?  :nagymosoly:
Eddig sem mûködött??? Csak mert nemrég állítattál fényszórót...
Ha jól emléxem akkor a magasságállító csavar pont a magasságállító motor hátulján van. Tehát magát a fényszórót ugyanott állítja. Ergo lehet, hogy valamelyik végállásába van tekerve, és a motor vinné de nem tudja, csak szenved!
Xanyi

Ren

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2538 Dátum: 2007.10.12 17:20:40 »
Idézetet írta: Xanyi
Idézet
Van esetleg vkinek vmi tippje h mitõl lehet még ez? Vagy volt már vkinek ilyen problémája Yarissal?


Hol zsirozták? Csak a pedálnál? Csak mert megkellene próbálni a kuplungharangnál is a zsírzást elõl a motortérben...


Megtörtént ott is mind a 2 alaklommal, de visszajött  :szomoru:  Ma voltam a gyõri Toyota márkaszervizben, h mégis mondjanak rá vmit, ott azt mondták, hogy biztos nem lehet kuplungcserés, csak a motortérben vmi olyan helyen kell bezsírozni, ahova csak úgy nem lehet hozzáférni, és ehhez ugye szét kell szerelni ott mindent ami állítólag nem bonyolult csak sok idõ, és a munkadíjak miatt lesz ez így sokban, mert gari persze már nincs rá  :elkeseredett:

pitepapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2539 Dátum: 2007.10.14 21:39:04 »
Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy a kuplung pedál, lenyomáskor és felengedéskor  nyöszörög. Nem tudja  valaki hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát?
Az autó Yaris II-es márciusban vettem át ,kicsit idegesítõ, hogy egy teljesen új autónál ilyen probléma jön elõ!!!!!! :banging:  :turelmetlen:  :sir:
Segítségeteket elõre is köszönöm!

Toy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2540 Dátum: 2007.10.15 12:57:21 »
Idézetet írta: "pitepapa"
Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy a kuplung pedál, lenyomáskor és felengedéskor  nyöszörög. Nem tudja  valaki hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát?
Az autó Yaris II-es márciusban vettem át ,kicsit idegesítõ, hogy egy teljesen új autónál ilyen probléma jön elõ!!!!!! :banging:  :turelmetlen:  :sir:
Segítségeteket elõre is köszönöm!


Vidd vissza és fújasd be teflonnal a pedánál a munkahengert!
És ne hagyd hogy zsírozzák, az nem ér semmit!

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2541 Dátum: 2007.10.16 08:20:55 »
sziasztok!
Kicsit böngésztem a fórumon: látom, a kuplung a yarisok gyenge pontja. habár nyikorgás néha a mi jószágunknál is elõjött, hamar meg is szûnt szerencsére (érdekes volt amúgy, mert csak olyankor csinálta, elinduláskor, amikor a kuplung és a gázpedál is egy-egy bizonyos pontban volt rövid ideig lenyomva tartva..)

Ellenben van most más, ami egy kis fejfájást okoz: akad a váltókar. különösen az 1-es, 2-es és a  R váltásakor. Amúgy is furcsa, hogy tövig nyomva kell tartani a kuplungot, ha váltani akarok, de még így is kerül-fordul erõlködni kell, hogy 1-be váltsak. Máskor viszont, amikor "olyanja" van, simán jár, mintha vajban kést forgatnék... nem igazán értem. Nem emel ki rendesen a kuplung? De akkor miért nem MINDIG nem emel ki...?
(Yaris terra, 1.0, 2004-es, 32000km... két hónapja vettük, az elõzõ tulaj 29000 km-t tett bele, vidéki kisvárosban) A minap megnézettem értõ emberrel, annyit mondott rá, hogy mivel hidraulikus kuplung van, max. úgy lehet segíteni a dolgon, hogy komplett csere... de nem hiszi, hogy ez indokolt lenne, falábú kellett legyen az elsõ tulaj, ha ennyi idõ alatt kitaposta a kuplungot. a szerelõ is érezte, hogy akadozik váltáskor, de szerinte nem kell buzerálni (még).
Jómagam nem vagyok egy nagy tudós autóbuzera terén, tapasztaltabbak tanácsait, véleményét szívesen venném... vagy bárkiét, aki tud valamit írni minderre.
Tényleg csak a teljes kuplung csere segít? Nem lehet "kalibrálni" valahogy a kuplungot? Vagy csinálni vele valamit...
d.

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2542 Dátum: 2007.10.16 17:32:14 »
Idézetet írta: "decens"
sziasztok!
Kicsit böngésztem a fórumon: látom, a kuplung a yarisok gyenge pontja. habár nyikorgás néha a mi jószágunknál is elõjött, hamar meg is szûnt szerencsére (érdekes volt amúgy, mert csak olyankor csinálta, elinduláskor, amikor a kuplung és a gázpedál is egy-egy bizonyos pontban volt rövid ideig lenyomva tartva..)

Ellenben van most más, ami egy kis fejfájást okoz: akad a váltókar. különösen az 1-es, 2-es és a  R váltásakor. Amúgy is furcsa, hogy tövig nyomva kell tartani a kuplungot, ha váltani akarok, de még így is kerül-fordul erõlködni kell, hogy 1-be váltsak. Máskor viszont, amikor "olyanja" van, simán jár, mintha vajban kést forgatnék... nem igazán értem. Nem emel ki rendesen a kuplung? De akkor miért nem MINDIG nem emel ki...?
(Yaris terra, 1.0, 2004-es, 32000km... két hónapja vettük, az elõzõ tulaj 29000 km-t tett bele, vidéki kisvárosban) A minap megnézettem értõ emberrel, annyit mondott rá, hogy mivel hidraulikus kuplung van, max. úgy lehet segíteni a dolgon, hogy komplett csere... de nem hiszi, hogy ez indokolt lenne, falábú kellett legyen az elsõ tulaj, ha ennyi idõ alatt kitaposta a kuplungot. a szerelõ is érezte, hogy akadozik váltáskor, de szerinte nem kell buzerálni (még).
Jómagam nem vagyok egy nagy tudós autóbuzera terén, tapasztaltabbak tanácsait, véleményét szívesen venném... vagy bárkiét, aki tud valamit írni minderre.
Tényleg csak a teljes kuplung csere segít? Nem lehet "kalibrálni" valahogy a kuplungot? Vagy csinálni vele valamit...
d.



Egy kuplungot nemcsak széttaposni lehet abba a tárcsán kívül ami kopik vannak még más dolgok is ami anyaghiba miatt kifáradhat. Ilyen futásteljesítménnyel max leégetni lehet, de annak meg nem ilyenek a tünetei. Hát a hidraulikus kopott kupplunggal tényleg nem sok mindent lehet csinálni cserén kívül. de ez tuti nem az. Ennyi kilóméterrel az zsír új még. A rükvercet majdnem mindenkinek nehezen veszi; duplakupplung stb. a hármasnál nálam is érezni ahogy betalálnak a fogak, de nehéznek nem mondanám.

Ren

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2543 Dátum: 2007.10.17 09:30:57 »
Idézetet írta: Ren
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
Van esetleg vkinek vmi tippje h mitõl lehet még ez? Vagy volt már vkinek ilyen problémája Yarissal?


Hol zsirozták? Csak a pedálnál? Csak mert megkellene próbálni a kuplungharangnál is a zsírzást elõl a motortérben...


Megtörtént ott is mind a 2 alaklommal, de visszajött  :szomoru:  Ma voltam a gyõri Toyota márkaszervizben, h mégis mondjanak rá vmit, ott azt mondták, hogy biztos nem lehet kuplungcserés, csak a motortérben vmi olyan helyen kell bezsírozni, ahova csak úgy nem lehet hozzáférni, és ehhez ugye szét kell szerelni ott mindent ami állítólag nem bonyolult csak sok idõ, és a munkadíjak miatt lesz ez így sokban, mert gari persze már nincs rá  :elkeseredett:


Csoda történt  :nagymosoly: , nem volt még szétszerelve + bezsírozva, sem befújva semmivel a kuplung csak úgy ma reggelre hirtelen elmúlt a nyikorgása. Ez hogy van? Mitõl van ez? Remélem nem fog megint visszajönni. Öngyógyító Yaris  :nagymosoly:

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2544 Dátum: 2007.10.17 10:32:07 »
Idézetet írta: "Ren"

Csoda történt  :nagymosoly: , nem volt még szétszerelve + bezsírozva, sem befújva semmivel a kuplung csak úgy ma reggelre hirtelen elmúlt a nyikorgása. Ez hogy van? Mitõl van ez? Remélem nem fog megint visszajönni. Öngyógyító Yaris  :nagymosoly:

hideg-meleg :arrow: páralecsapódás

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2545 Dátum: 2007.10.18 17:16:57 »
Helo jó autókázást  :D  Vajon mennyibe fáj egy hajktókarcsapágy csre illetve cserék? Hogy a lófba tudott valaki 55 ezer km-er hajtókarcsapágyasra vágni egy yarist???? Az ideg megesz, most teljesedett ki az indítási kattogás gond, tudtam én hogy gáz lesz. Egerszegi toyotánál most néztük. Ugye aknába alulrol is meg lehet fülelni. Alig fél éve használom, "elõtte más használta". Ahogy utánanéztem szervizecske veszprémben tolta bele az ásványi castrol 10w olajat. Biztos jott neki hat éven át télen, plussz a pörgetés hidegen. Mi a lofszt csináljak ezzel a mindjárt megmondom mivel, mondjuk nem szerencsétlen autó tehet róla. Meg még ki tudja a hajtókarjai milyen állapotba vannak.
Pont télen, mikor több tíz kilóméterre kéne járnom dolgozni.

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2546 Dátum: 2007.10.19 18:28:07 »
ja és még annyi, hogy hidegen elindítva az olajnyomás jelzö rögtön kialszik, melegen sincs gond, akkor gondolom az állócsapágyai jók nem? Meg ilyenkor tegyük fel ha csak hajtókarcsapágy, fõtengelyhez hozzá kell nyúlni? Mindegyik hajtókarcsapágyat cserélik? Na és eladjam, vagy ezután szakszerû javítást feltételzve mennyit fut még el a kocsi?

LML

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 253
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2547 Dátum: 2007.10.19 22:04:21 »
Idézetet írta: "kammler"
ja és még annyi, hogy hidegen elindítva az olajnyomás jelzö rögtön kialszik, melegen sincs gond, akkor gondolom az állócsapágyai jók nem? Meg ilyenkor tegyük fel ha csak hajtókarcsapágy, fõtengelyhez hozzá kell nyúlni? Mindegyik hajtókarcsapágyat cserélik? Na és eladjam, vagy ezután szakszerû javítást feltételzve mennyit fut még el a kocsi?


Anno vettem motorhibásan egy 2.0 16V vectrát. Olyan csapágyhangja volt, hogy szerintem már rég be volt rágódva a fõtengely is, általában csak 2-3 henger ment, és még úgy is elment a kocsi egy csomót. Mikor jól meghajtottam (160-170) 3 hengerrel, átégett a hengerfej tömités is, felhabosodott az olaj, megette a vizet stb. Az olajnyomás végig normális értéken maradt, a motor is beindult még simán.

Vidd el egy normális szervizbe, kapjátok le az olajteknõt, esetleg a gyertyák kitekerése után"nézzetek be" szondával. Ha van fémforgács a teknõben, akkor gáz van.

Egyébként tuti csapágyhangot hallasz? Lehet akár egy(több) beszakadt szelep is.

Egyébként én itthon nem sok helyen mernék motort generáloztatni, inkább keresnék egy TK-s autót amiben ép a motor. Kell hozzá egy normális mûhely ahol van akna/csápos, zsiráf, és ráérõsen is 2 nap alatt simán ki lehet cserélni a két motort, de ha van segitséged, akkor egy nap alatt is megoldható a dolog.

A leömlõ tömitést érdemes kicseréni, meg ha már ott vagytok javallott lecserélni az olaj, viz, fékolaj kombót is.
A papirozás is megoldható kb 30-35e ftból cakkpakk. Egy 1.0 motor nemhiszem, hogy 150nél többe kerül, és akkor marad egy komplett motorod alkatrésznek.

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2548 Dátum: 2007.10.19 23:33:56 »
egerszegi toyotánál nézték, néztük, alulról még jobban hallani hogy koppan. Az én fülemnek, nem vagyok autószerelõ nem tragédia. Két esetben hallani, hidegindításnál krrr két másodperc aztán csend. ezután rendesen üzemmeleg forró alapjáraton hallani csak. Ha egy kis gázt adok, vagy közlekedek vele tökéletesn csend van. Gondolom megmelegszik, beáll az alapjárat kicsit vékonyodik az olaj aztán már nem tudja kipotolni a hézagot kiszorul. Padlógáznál hirtelen gázelvételnél is csend van, autózva is állva is ha a motortérben huzom neki. Hát most megkérdeztem mondjanak valamit mennyi lenne, még nem hívtak. csak azon gondolkodom, ha tûrhetõ összeg, hogy javítás után elmegy-e sokat vagy eladjam.

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2549 Dátum: 2007.10.24 12:12:58 »
....százezret mondtak a cspágyazásra.... 17 ezer valahányszáz a hajtókar csapágy garnitúra a fõtengelyre nem is tudom mennyit mondott, de nem túl olcsó ez? Százerebõl? Ki tudja milyen csapágyak azok. Ja mindez Zegi toyotánál. Csak mert eddig én mindíg horror 250 ezreket halottam. Na kíváncsi leszek meddig lesz jó.