sziasztok!
Kicsit böngésztem a fórumon: látom, a kuplung a yarisok gyenge pontja. habár nyikorgás néha a mi jószágunknál is elõjött, hamar meg is szûnt szerencsére (érdekes volt amúgy, mert csak olyankor csinálta, elinduláskor, amikor a kuplung és a gázpedál is egy-egy bizonyos pontban volt rövid ideig lenyomva tartva..)
Ellenben van most más, ami egy kis fejfájást okoz: akad a váltókar. különösen az 1-es, 2-es és a R váltásakor. Amúgy is furcsa, hogy tövig nyomva kell tartani a kuplungot, ha váltani akarok, de még így is kerül-fordul erõlködni kell, hogy 1-be váltsak. Máskor viszont, amikor "olyanja" van, simán jár, mintha vajban kést forgatnék... nem igazán értem. Nem emel ki rendesen a kuplung? De akkor miért nem MINDIG nem emel ki...?
(Yaris terra, 1.0, 2004-es, 32000km... két hónapja vettük, az elõzõ tulaj 29000 km-t tett bele, vidéki kisvárosban) A minap megnézettem értõ emberrel, annyit mondott rá, hogy mivel hidraulikus kuplung van, max. úgy lehet segíteni a dolgon, hogy komplett csere... de nem hiszi, hogy ez indokolt lenne, falábú kellett legyen az elsõ tulaj, ha ennyi idõ alatt kitaposta a kuplungot. a szerelõ is érezte, hogy akadozik váltáskor, de szerinte nem kell buzerálni (még).
Jómagam nem vagyok egy nagy tudós autóbuzera terén, tapasztaltabbak tanácsait, véleményét szívesen venném... vagy bárkiét, aki tud valamit írni minderre.
Tényleg csak a teljes kuplung csere segít? Nem lehet "kalibrálni" valahogy a kuplungot? Vagy csinálni vele valamit...
d.