Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1805724 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Impasse2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2385 Dátum: 2007.06.05 08:41:41 »
Hi!

Ha nincs EGR szelep akkor egy gonddal kevesebb.

Az már nekem is feltûnt, hogy bekapcsolt klímánál akkor is elindul a ventillátor, ha "cool" a víz.

Kértem idõpontot a Super-be, hogy megnézzék, de már unalmas, hogy az egy éves autóval ennyiszer (4-5 alkalom a kötelezõn kívül) kell szervizbe menni.
Pláne, hogy  :toy:

Impasse

sziga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2386 Dátum: 2007.06.06 14:59:47 »
Sziasztok! Telik az idõ és a kis ágyugolyóm lassan két éves lesz szeptemberben. A következõ gondom azonban teljesen random jelleggel jelentkezik, szervízben sem tudnak rá mit mondani.
Autópályán, 140 felett (zömében oldalszélnél) furcsa fütyülõ hangot hallani a motortérbõl(?), ráadásul jó hangos is, zavaró jelenség. A szervíz nem nagyon tud vele mit kezdeni, azt mondták hagyjam ott egy hétre, hogy próbálgassák.  :nene: Azt inkább nem.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalata? 2005-ös, faceliftes D4D Max Ice, 4 ajtós.
aris Max D4D

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2387 Dátum: 2007.06.06 15:36:41 »
Idézetet írta: "sziga"
Sziasztok! Telik az idõ és a kis ágyugolyóm lassan két éves lesz szeptemberben. A következõ gondom azonban teljesen random jelleggel jelentkezik, szervízben sem tudnak rá mit mondani.
Autópályán, 140 felett (zömében oldalszélnél) furcsa fütyülõ hangot hallani a motortérbõl(?), ráadásul jó hangos is, zavaró jelenség. A szervíz nem nagyon tud vele mit kezdeni, azt mondták hagyjam ott egy hétre, hogy próbálgassák.  :nene: Azt inkább nem.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalata? 2005-ös, faceliftes D4D Max Ice, 4 ajtós.

ezt nekem 170 körül csinálja...inkább 180  :) az meg jóval 140 felett van :nagymosoly: és természetesen csak oldalszélben...
szerintem a kerekjárat ívhez fütyül be a levegõ + a tükrök sípolnak.
no problem :vag2:

sziga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2388 Dátum: 2007.06.06 15:50:46 »
Idézetet írta: "leszilaci"

ezt nekem 170 körül csinálja...inkább 180  :) az meg jóval 140 felett van :nagymosoly: és természetesen csak oldalszélben...
szerintem a kerekjárat ívhez fütyül be a levegõ + a tükrök sípolnak.
no problem :vag2:

Na jó, nekem is 170 környékén csinálja, de nem akartam itt lebukni gyorshajtás miatt  :vezetes:
Akkor ne problémázzak ezen? Veszett idegesítõ...
aris Max D4D

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2389 Dátum: 2007.06.06 15:56:09 »
Idézetet írta: "sziga"

Na jó, nekem is 170 környékén csinálja, de nem akartam itt lebukni gyorshajtás miatt  :vezetes:
Akkor ne problémázzak ezen? Veszett idegesítõ...

 :twisted: lebuktál...
 :nagymosoly:

szerk:
esetleg ültesd le...
öööö...izé, mióta lejebb csücsent az autóm, azóta nem is voltam ótópályán,h kiróbáljam fütyül-e...nomeg oldalszél is "kellene" :hmm:
tuti,h a kerékjárati ívbe fúj a szél, és az ad olyan rémísztõ hangot
de mivel a Ts-ek gyorsabban is tudnak menni, és azok gyárilag vannak 2 cm-t ültetve, és nem panaszkodott senki,h befütyülne, akkor gondolom kitaláltam mi a megoldás :mrgreen:

sziga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2390 Dátum: 2007.06.06 16:43:18 »
Idézetet írta: "leszilaci"


szerk:
esetleg ültesd le...
öööö...izé, mióta lejebb csücsent az autóm, azóta nem is voltam ótópályán,h kiróbáljam fütyül-e...nomeg oldalszél is "kellene" :hmm:
tuti,h a kerékjárati ívbe fúj a szél, és az ad olyan rémísztõ hangot
de mivel a Ts-ek gyorsabban is tudnak menni, és azok gyárilag vannak 2 cm-t ültetve, és nem panaszkodott senki,h befütyülne, akkor gondolom kitaláltam mi a megoldás :mrgreen:

Hogy a fenébe lehet viszont az, hogy ez nekik szélcsatornában nem jött ki? Egyébként a múltkor felvettem telefonnal, belinkelem, hallgasd meg, hogy a tied is ilyen-e?

[a csatolmányt egy admin törölte]
aris Max D4D

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
ékszíj csivitelés
« Válasz #2391 Dátum: 2007.06.06 20:28:04 »
Sziasztok!

A két hónapja vásárolt Yaris 1,3 terrámnál az elsõ reggelen megszólalt a többek által emlegetett nyikorgás pár másodpercig.Mivel mániás vagyok az ilyesmire utánanéztem:természetesen az ékszíj volt. :hmm:
A garázsban mindig tartogatok különféle sprayeket ,igy kipróbáltam elsõként az /osztrák(német)?/ WÜRTH cég
"INDUSTRIAL CLEANER" tisztítósprayt,úgy ,hogy járó motornál egyszerüen befújtam az ékszíjakat és az ékszíjtárcsákat!

Hát ekkor hallottam elõször és utoljára ezt a csivitelést!! :D
Próbáljátok meg ti is.

Üdv!A :toy: legyen veletek!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2392 Dátum: 2007.06.06 22:25:40 »
Idézetet írta: "sziga"
Idézetet írta: "leszilaci"


szerk:
esetleg ültesd le...
öööö...izé, mióta lejebb csücsent az autóm, azóta nem is voltam ótópályán,h kiróbáljam fütyül-e...nomeg oldalszél is "kellene" :hmm:
tuti,h a kerékjárati ívbe fúj a szél, és az ad olyan rémísztõ hangot
de mivel a Ts-ek gyorsabban is tudnak menni, és azok gyárilag vannak 2 cm-t ültetve, és nem panaszkodott senki,h befütyülne, akkor gondolom kitaláltam mi a megoldás :mrgreen:

Hogy a fenébe lehet viszont az, hogy ez nekik szélcsatornában nem jött ki? Egyébként a múltkor felvettem telefonnal, belinkelem, hallgasd meg, hogy a tied is ilyen-e?

Nagyapám köszörûgépe produkált anno ilyen hangokat... :hmm: Amúgy nem paráznék rajta. Ja, és nem mennék oldalszélben 170 felett :D De komolyan, lehetnek gáz helyzetek...
Gabe 254.

Balamber

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
nyikorgás
« Válasz #2393 Dátum: 2007.06.06 22:26:25 »
Sziasztok!

Pár hsz.-el ezelõtt írtam a kocsi motorjából jövõ sípolásról.
Szétkaptuk a kocsit...mivel a sípolás a generátor felõl jött kiszereltük és szétkaptuk, megzsíroztuk visszaraktuk...ugyanúgy sípol.
Leszedtük az ékszíjat és beindítottuk úgy. A sipolás továbbra is jön...
Az ékszíj leszedésével a generátor, vízpumpa, szervó és a szíj feszítõje kilõve....akkor meg mi sipolhat még benne?
Ha hirtelen gázt adok elmúlik egy pillanatra, de aztán folytatódik. Apám akinek valószinüleg már kevésbé éles a hallása nem is mindig hallja, de én nagyon hangosnak érzem. Van valami ötletetek?

Az "ék"szíjat hogyan kell kicserélni? A motortartó bak benne van a közepében...le kell szerelni a bakot? Ha nem volna a szervószivattyú nem kellett volna a bakot megkerülnie a szíjnak...
Dudu 1.0

VDaNi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 385
    • http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=1200
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2394 Dátum: 2007.06.06 23:37:15 »
Idézetet írta: Xanyi
Idézet

A klímázva persze, hogy megy a ventillátor, hisz leírtam, hogy a klímát bekapcsolva kapásból indul a ventillátor is, hogy a klímahûtõnek megfelelõ hûtése legyen. Ettõl még a motor nem lesz üzemmeleg. A klímának annyi köze van ehhez, hogy leterheli a motort, így valamennyivel elöbb eléri az üzemi hõfokot.


Nekem klímázva ilyen 25-30 fokban kb 0,5km. :)
Klíma nélkül 1km, de -10 fokban sem több 4-5nél.!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2395 Dátum: 2007.06.06 23:54:17 »
Idézetet írta: VDaNi
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet

A klímázva persze, hogy megy a ventillátor, hisz leírtam, hogy a klímát bekapcsolva kapásból indul a ventillátor is, hogy a klímahûtõnek megfelelõ hûtése legyen. Ettõl még a motor nem lesz üzemmeleg. A klímának annyi köze van ehhez, hogy leterheli a motort, így valamennyivel elöbb eléri az üzemi hõfokot.


Nekem klímázva ilyen 25-30 fokban kb 0,5km. :)
Klíma nélkül 1km, de -10 fokban sem több 4-5nél.!


Mi van akkor? Elalszik a cool felirat. Az üzemmeleg motor attól még egy kicsit odébb van. Ráadásul nem is erról volt szó, hanem hogy bekapcsol a ventillátor, az pedig még odébb...
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: nyikorgás
« Válasz #2396 Dátum: 2007.06.06 23:58:59 »
Idézetet írta: "Balamber"
Sziasztok!

Pár hsz.-el ezelõtt írtam a kocsi motorjából jövõ sípolásról.
Szétkaptuk a kocsit...mivel a sípolás a generátor felõl jött kiszereltük és szétkaptuk, megzsíroztuk visszaraktuk...ugyanúgy sípol.
Leszedtük az ékszíjat és beindítottuk úgy. A sipolás továbbra is jön...
Az ékszíj leszedésével a generátor, vízpumpa, szervó és a szíj feszítõje kilõve....akkor meg mi sipolhat még benne?
Ha hirtelen gázt adok elmúlik egy pillanatra, de aztán folytatódik. Apám akinek valószinüleg már kevésbé éles a hallása nem is mindig hallja, de én nagyon hangosnak érzem. Van valami ötletetek?

Az "ék"szíjat hogyan kell kicserélni? A motortartó bak benne van a közepében...le kell szerelni a bakot? Ha nem volna a szervószivattyú nem kellett volna a bakot megkerülnie a szíjnak...


Majdnem. De azért az egész bakot nem kell levenni, elég ha a karosszéria nyúlványán lévõ csavarokat veszed ki, és az olajteknõ alá emelõt teszel (persze az olajteknõ és az emelõ közé egy fadarab sem árt). Addig emeled a motort, amíg a bak annyira el nem emelkedik a karosszériától, hogy ki tudd bujtatni a szíjat.

A sipolás passz. Biztosan onnan jön? Nagyon becsapósask tudnak lenni ezek a hangok a motortérben.
Xanyi

Balamber

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: nyikorgás
« Válasz #2397 Dátum: 2007.06.07 08:44:43 »
Idézetet írta: "Xanyi"


Majdnem. De azért az egész bakot nem kell levenni, elég ha a karosszéria nyúlványán lévõ csavarokat veszed ki, és az olajteknõ alá emelõt teszel (persze az olajteknõ és az emelõ közé egy fadarab sem árt). Addig emeled a motort, amíg a bak annyira el nem emelkedik a karosszériától, hogy ki tudd bujtatni a szíjat.

A sipolás passz. Biztosan onnan jön? Nagyon becsapósask tudnak lenni ezek a hangok a motortérben.


Köszi a tanácsot. Jó ötlet. Kell vennem egy ékszíjat mert kicsit repedezett a belsõ -csíkozott- oldala, meg kell vennem 2 elsõ lámpabúrát mert eléggé megsárgult már a müanyag.

A sipolást egy csõvel próbáltuk kihallgatni. Tényleg jól kihozta a hangot -csak nem túl pontosan-, mert meg voltam gyõzõdve róla, hogy a generátor...,de bebizonyosodott, hogy nem az.
A motor hátulja -utastér felõli része- felõl hallom a dolgot, de már semmiben sem vagyok biztos.
Hogyha alapjáraton megy a motor akkor szépen cincog és ha gázt adok egy pillanatra -amíg erõlködik a motor- abbahagyja, de ha felpörgött akkor megint csinálja. A fordulat függvényében egy kicsit változik a tónusa, de nem számottevõen. Vagy megmutatnom szerelõnek, vagy nem foglalkozom vele, még nem tudom...a kocsi ugyanúgy mûködik ahogy eddig és a hang sem túl "kóros".
Kissé tanácstalan vagyok.
(hó végén egyhuzamban kell mennem kb 500km-t nem szeretném ha valami baja lenne...bár nem szoktam hajtani a gépet, csak 90-100 körül.)
Dudu 1.0

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2398 Dátum: 2007.06.07 13:11:43 »
Idézetet írta: "sziga"

Hogy a fenébe lehet viszont az, hogy ez nekik szélcsatornában nem jött ki? Egyébként a múltkor felvettem telefonnal, belinkelem, hallgasd meg, hogy a tied is ilyen-e?

ez az...vagyis valami ilyesmi :)
olyan a hangja, mintha ki akarna esni a kerék  :nagymosoly: de közben meg nem...remélem :kacsint:
 :otlet: ez vmi biztonsági jelzés,h "kérem vegyen vissza a sebességébõl"...csak nagyon durvára sikerült :ordog:

VDaNi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 385
    • http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=1200
Probléma a Yarisommal
« Válasz #2399 Dátum: 2007.06.08 02:44:11 »
Idézetet írta: Xanyi
Idézetet írta: "VDaNi"
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet

A klímázva persze, hogy megy a ventillátor, hisz leírtam, hogy a klímát bekapcsolva kapásból indul a ventillátor is, hogy a klímahûtõnek megfelelõ hûtése legyen. Ettõl még a motor nem lesz üzemmeleg. A klímának annyi köze van ehhez, hogy leterheli a motort, így valamennyivel elöbb eléri az üzemi hõfokot.


Nekem klímázva ilyen 25-30 fokban kb 0,5km. :)
Klíma nélkül 1km, de -10 fokban sem több 4-5nél.!


Mi van akkor? Elalszik a cool felirat. Az üzemmeleg motor attól még egy kicsit odébb van. Ráadásul nem is erról volt szó, hanem hogy bekapcsol a ventillátor, az pedig még odébb...


60-70 foknál tûnik el a cool felirat, namost onnan a 90 már nincs messze. Ha 500méter alatt bemelegszik 20 fokról 70re, akkor 70rõl 90re még 200 max...