Hm. Próbáltál már 1 literes Yarissal megérkezni 1 kereszteződésbe, lelassítani 6-ra, majd elindulni 2. ban? Én igen. KB 30 másodperc múlva éred el a 4000-es fordulatot. Szal ilyenkor nincs mit tenni, vissza 1, azt kész. Vagy megállsz, és állsz a kereszteződésbe ítéletnapig. Gyanítom ez az 1.3 esetében is így van, csak ott 25sec az idő.
bevallom,h csak 1.3as yarisokat próbáltam, meg egyszer yaris verso d4d-t. 1.0-t sohasem.
hát igen...a kereszteződés...és főleg a jobbkezes utcák...
asszem' beszélgettünk már erről,h 7km/h felett durva nehéz betépni 1be, vagy pedig belelépsz egy picit a fékbe,h bólintson a kocsi (miközben próbálod 1-be eröltetni, és akkor egyszercsak beeseik, persze mindezt egy duplakuplung után).
én egy váltócsere után úgy döntöttem,h inkább nem forszírozom többet.
váltás közben lehet érezni,h nagyon nem akarja a kisautó ezt a műveletet.
(ha durvábban szeretnék fogalmazni, akkor szídhatnám a japán-francia váltó szülőatyját, és minden le-felmenőjét...tény,h nem valami jó konstrukció a váltójuk!)
inkább megpróbálom a helyzetet úgy alakítani,h még 2ben is jó legyek, vagy pedig megállok.
ha végképp úgy jön ki a lépés,h 2 ben marad és 10zel gurulok, akkor csúsztatom picit a kuplungot...nem érdekel,h 30 vagy 25 másodperc alatt leszek 4000-en (2esben 4000, az már 50 felett van, ugye?inkább 60-65 körül) és nem fogom más miatt sem bántani az autót.
ha valaki türlemetlen, akkor nyugodtan előzzön meg, vagy próbálja lenyelni azt a 5másodpercet, amit emiatt elvettem az életéből :kacsint:
hidd el, előzékeny vagyok, és amikor lehet udvarias a közlekedésben is.
remélem azzal sem leszek az utakon közutálat tárgya,h az autómat nem tépem szét, csak mert más sietne...