Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1805520 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1920 Dátum: 2006.03.25 21:29:25 »
Idézetet írta: "leszilaci"
ez az 1-be való váltáshoz: ha el is viszed szervízbe...az első kérdésük az lesz,h ezt az 1-be való váltás "csúszás" mikor jelenztkezik...mármint,h álló helyzetben, vagy mozgó kocsinál....ha itt azt mondod nekik,h mozgó autónál, akkor rögtön hallgathatsz kiselőadást,h az 1-es csak elindulásra való, és nem szabad-lehet visszarakni, meg,h szétmennek a szinkrongyűrűk, meg csomó okoskodást a szinkron-és-nemszinkron fokozatokról...

a lényeg: gurulás közben visszakapcsolni 1-be nem tesz jót a váltónak, és ellenkezik is...ezért "csúszik".
szerintem időpocsékolás márkaszervízbe menni ezért...de ha szereted, ha ott kioktatnának :?

Hm. Próbáltál már 1 literes Yarissal megérkezni 1 kereszteződésbe, lelassítani 6-ra, majd elindulni 2. ban? Én igen. KB 30 másodperc múlva éred el a 4000-es fordulatot. Szal ilyenkor nincs mit tenni, vissza 1, azt kész. Vagy megállsz, és állsz a kereszteződésbe ítéletnapig. Gyanítom ez az 1.3 esetében is így van, csak ott 25sec az idő.
Laco 73 :D

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1921 Dátum: 2006.03.25 22:18:09 »
Idézetet írta: "KLaco"

Hm. Próbáltál már 1 literes Yarissal megérkezni 1 kereszteződésbe, lelassítani 6-ra, majd elindulni 2. ban? Én igen. KB 30 másodperc múlva éred el a 4000-es fordulatot. Szal ilyenkor nincs mit tenni, vissza 1, azt kész. Vagy megállsz, és állsz a kereszteződésbe ítéletnapig. Gyanítom ez az 1.3 esetében is így van, csak ott 25sec az idő.


bevallom,h csak 1.3as yarisokat próbáltam, meg egyszer yaris verso d4d-t. 1.0-t sohasem.

hát igen...a kereszteződés...és főleg a jobbkezes utcák...
asszem' beszélgettünk már erről,h 7km/h felett durva nehéz betépni 1be, vagy pedig belelépsz egy picit a fékbe,h bólintson a kocsi (miközben próbálod 1-be eröltetni, és akkor egyszercsak beeseik, persze mindezt egy duplakuplung után).

én egy váltócsere után úgy döntöttem,h inkább nem forszírozom többet.
váltás közben lehet érezni,h nagyon nem akarja a kisautó ezt a műveletet.
(ha durvábban szeretnék fogalmazni, akkor szídhatnám a japán-francia váltó szülőatyját, és minden le-felmenőjét...tény,h nem valami jó konstrukció a váltójuk!)

inkább megpróbálom a helyzetet úgy alakítani,h még 2ben is jó legyek, vagy pedig megállok.
ha végképp úgy jön ki a lépés,h 2 ben marad és 10zel gurulok, akkor csúsztatom picit a kuplungot...nem érdekel,h 30 vagy 25 másodperc alatt leszek 4000-en (2esben 4000, az már 50 felett van, ugye?inkább 60-65 körül) és nem fogom más miatt sem bántani az autót.
ha valaki türlemetlen, akkor nyugodtan előzzön meg, vagy próbálja lenyelni azt a 5másodpercet, amit emiatt elvettem az életéből :kacsint:
hidd el, előzékeny vagyok, és amikor lehet udvarias a közlekedésben is.
remélem azzal sem leszek az utakon közutálat tárgya,h az autómat nem tépem szét, csak mert más sietne...

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1922 Dátum: 2006.03.25 22:47:10 »
Természtesen azért mondtam a 6-ot, mert ott már tutira beveszi a váltó erőltetés nélkül. Ha 10-el mész, akkor már koránt sem olyan lassú a 2. meg nem fullad, szal valahol 6 körül van a határ. Én is kímélni igyekszem az autót, de a kreszre is ügyelek, amiben benne van, hogy másokat még csak megzavarni sem szabad, ha alsóbbrendű útról kikanyarodsz elé. Én a feltartást tartom inkább megvalósíthatónak Pesten. Meg féltem a kocsi hátulját az az igazság, mert mivan, ha a hülyegyerek éppen telefonál, és nem lép időben a fékre, még a végén én leszek a hibás...
Laco 73 :D

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1923 Dátum: 2006.03.26 13:26:43 »
Idézetet írta: "leszilaci"

örömmel olvasom,h alalkul a kapcsolatotok  :kacsint:
ez az 1-be való váltáshoz: ha el is viszed szervízbe...az első kérdésük az lesz,h ezt az 1-be való váltás "csúszás" mikor jelenztkezik...mármint,h álló helyzetben, vagy mozgó kocsinál....ha itt azt mondod nekik,h mozgó autónál, akkor rögtön hallgathatsz kiselőadást,h az 1-es csak elindulásra való, és nem szabad-lehet visszarakni, meg,h szétmennek a szinkrongyűrűk, meg csomó okoskodást a szinkron-és-nemszinkron fokozatokról...


Ez a szinkrogyűrűs dolog csak az 1-be visszakapcsolásnál van vagy akkor is ha mondjuk 3-ból  :arrow: 2-be, 4-ből  :arrow: 3-ba, 5-ből  :arrow: 4-be?
Toyota Yaris T SPORT
153



SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1924 Dátum: 2006.03.26 14:09:14 »
nekem simán visszaveszi menet közben az egyet...úgy kell vele visszaváltogatni mint a trabantokkal...most komolyan...kicsit meg kell rugni a gázt akkor amikor benyomod a kuplungot...ennyi a titok...

röviden tömören: gázfröccsel kell visszaváltani az egyet...
próbáld ki,menni fog...

ha fékezés közben kell ezt megvalsóítani az sem probléma,mert 2 lábbal simén lehet egyszerre kezelni a 3 pedált...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1925 Dátum: 2006.03.26 16:30:39 »
Idézetet írta: "Csacsa"
56000-nél volt cserélve a szíj,és most 75000nél mondta a szerelőm,h csapágyasak az ékszíj vezetők vagy mik,de még el lehet vele járni!Meg,h a főtengelyszimmeringes,ami abból ltászik,h egy picit szivárog belőle az olaj!De azt mondta,h simán lehet vele menni!?Majd,ha 2 napra ott tudom hagyni a kocsit,akkor megcsinálja!Meg most jön belőle ez a fémes ronda hang is...Igazából nekem picit csalódás a Yaris ezek miatt,magamnak sem merem bevallani!80000 km van benne, a Swifthez ennyi km-nél még hozzá sem kellett nyúlni!...be kell látnom,ez nem hibátlan autó!


Hát a vezetők nem véletlenül lesznek csapágyasak... Ha van klíma az autóban, akkor annak a szerelésénél húzták túl a szíjat, ha nincs, akkor pedig aki cserélte az ékszíjat az húzta meg túlzottan. A túl feszes szíj miatt lesznek csapágyasak a dolgok. Ez sokkal nagyobb esélyes, minthogy csak ennyit bírjanak ki...
Jah és a vezérlés felöli oldalon nem a főtengelyszimmering engedi el az olajat, hanem típushibának mondható a Yarisnál hogy a vezérlés fedelénél kevés tömítőanyag van. Le kell venni, és újra kell kenni tömítőanyaggal.
Xanyi

uandor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1926 Dátum: 2006.03.26 18:56:15 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Csacsa"
56000-nél volt cserélve a szíj,és most 75000nél mondta a szerelőm,h csapágyasak az ékszíj vezetők vagy mik,de még el lehet vele járni!Meg,h a főtengelyszimmeringes,ami abból ltászik,h egy picit szivárog belőle az olaj!De azt mondta,h simán lehet vele menni!?Majd,ha 2 napra ott tudom hagyni a kocsit,akkor megcsinálja!Meg most jön belőle ez a fémes ronda hang is...Igazából nekem picit csalódás a Yaris ezek miatt,magamnak sem merem bevallani!80000 km van benne, a Swifthez ennyi km-nél még hozzá sem kellett nyúlni!...be kell látnom,ez nem hibátlan autó!


Hát a vezetők nem véletlenül lesznek csapágyasak... Ha van klíma az autóban, akkor annak a szerelésénél húzták túl a szíjat, ha nincs, akkor pedig aki cserélte az ékszíjat az húzta meg túlzottan. A túl feszes szíj miatt lesznek csapágyasak a dolgok. Ez sokkal nagyobb esélyes, minthogy csak ennyit bírjanak ki...
Jah és a vezérlés felöli oldalon nem a főtengelyszimmering engedi el az olajat, hanem típushibának mondható a Yarisnál hogy a vezérlés fedelénél kevés tömítőanyag van. Le kell venni, és újra kell kenni tömítőanyaggal.


Nekem automata a feszitőm, vagy én nem tudok jól valamit? :oops:
oyota Yaris Verso 1,3 Luna 2004

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1927 Dátum: 2006.03.26 20:07:58 »
Idézetet írta: "ToTo"

Ez a szinkrogyűrűs dolog csak az 1-be visszakapcsolásnál van vagy akkor is ha mondjuk 3-ból  :arrow: 2-be, 4-ből  :arrow: 3-ba, 5-ből  :arrow: 4-be?


amikor az akadozós visszakapcsoláskor jártam monori toyota szervízben, akkor beszélgettem erről a szervízvezetővel miközben mentünk egy kört,h megtapasztalja ő is a hibát.
kérdezgettem,h mi lehet ez a baj, és hogy mitől alakult ez ki.
első megközelítésben azt mondta,h a szinkrongyűrűk kophattak el egyes fokozatokban...szóval először szétszedik a váltót, megnézik, és valószínűleg nem csak a rosszalkodó szinkrongyűrűket cserélik ki, hanem az összeset. aztán másnap telefonátl,h inkább kicserélik az egész váltót,mert annyi minden lekoptott benne,h így jobb, gazdaságosabb, biztosabb, gyorsabb...(meg persze számomra is megnyugtatóbb)
és arra a kérdésre,h mitől alakulhatott ez ki...nem tudott pontos választ adni...
az is lehetett a gyorsabb kopás oka,h nagyon nagy százalékban használtam a fék helyett a 2-esbe való visszakapcsoláskor a motorféket, így a fék helyett a váltó kapta a lassuláskor fellérő erőket, és a fék helyett a váltó kopott(egyébként a fékjeim kb 50%osak 93.000km után)
de az is lehetett a kopás oka,h anyaghibás volt a váltó....nemtudom...de az is lehet,h így számukra is egyszerűbb volt, mint tökölni a gyűrűcserékkel...

a lényeg az,h most jó. :nagymosoly: és garanciában megcsinálták :nagymosoly:

2es visszaváltásokat már nem eröltetem, ugyanúgy az 1-be visszaváltást sem...
(bár a múltkor siettem, és 80-nál simán visszatoltam 2be kereszteződés előtt. de néha olyan jó is az :twisted: )

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1928 Dátum: 2006.03.26 20:28:55 »
Idézetet írta: "SzzS"
nekem simán visszaveszi menet közben az egyet...úgy kell vele visszaváltogatni mint a trabantokkal...most komolyan...kicsit meg kell rugni a gázt akkor amikor benyomod a kuplungot...ennyi a titok...

röviden tömören: gázfröccsel kell visszaváltani az egyet...
próbáld ki,menni fog...

ha fékezés közben kell ezt megvalsóítani az sem probléma,mert 2 lábbal simén lehet egyszerre kezelni a 3 pedált...

köszönöm főnök!
értettem főnök!
 :ordog:
(de 1be való visszaváltás nem is 20-30km/h környékén okoz problémát, hanem 10-15 között...)
namajd ha legözelebb sietek, kipróbálom :vezetes:

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1929 Dátum: 2006.03.26 21:21:20 »
Klimás a Yarisom,akkor lehet,h ettöl van a bibi!Xanyi,kb mibe fáj,ha meg kell csináltatnom ezeket a feszitögörgöket?
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1930 Dátum: 2006.03.26 21:30:15 »
Idézetet írta: "leszilaci"

köszönöm főnök!
értettem főnök!
 :ordog:


Prego... :vag2:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1931 Dátum: 2006.03.26 23:44:00 »
Idézet
Nekem automata a feszitőm, vagy én nem tudok jól valamit?


Nem tudom a többi motorváltozatnál hogy van, de az ezresnél biztos, hogy nem autómata a szíjfeszítő. Nálad elképzelhető, hogy az, a Corollákon is az. Természetesen autómata szíjfeszítőnél nincs ilyen tulhúzás gond...

Idézet
Klimás a Yarisom,akkor lehet,h ettöl van a bibi!Xanyi,kb mibe fáj,ha meg kell csináltatnom ezeket a feszitögörgöket?

Nem biztos, hogy ettől van. De könnyen előfordulhat, hogy annó a klíma szerelés után az ékszíjat túl feszesre húzták. Árakat nem tudok...
Xanyi

Andris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 207
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1932 Dátum: 2006.03.27 00:48:57 »
1.3-as Yarisnál már tuti autómata a feszítő, legalábbis a szervízben nekem legutóbb ezt mondták!  :!:
oyota rulez

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 591
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1933 Dátum: 2006.03.27 21:30:01 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Csacsa"
56000-nél volt cserélve a szíj,és most 75000nél mondta a szerelőm,h csapágyasak az ékszíj vezetők vagy mik,de még el lehet vele járni!Meg,h a főtengelyszimmeringes,ami abból ltászik,h egy picit szivárog belőle az olaj!De azt mondta,h simán lehet vele menni!?Majd,ha 2 napra ott tudom hagyni a kocsit,akkor megcsinálja!Meg most jön belőle ez a fémes ronda hang is...Igazából nekem picit csalódás a Yaris ezek miatt,magamnak sem merem bevallani!80000 km van benne, a Swifthez ennyi km-nél még hozzá sem kellett nyúlni!...be kell látnom,ez nem hibátlan autó!


Hát a vezetők nem véletlenül lesznek csapágyasak... Ha van klíma az autóban, akkor annak a szerelésénél húzták túl a szíjat, ha nincs, akkor pedig aki cserélte az ékszíjat az húzta meg túlzottan. A túl feszes szíj miatt lesznek csapágyasak a dolgok. Ez sokkal nagyobb esélyes, minthogy csak ennyit bírjanak ki...
Jah és a vezérlés felöli oldalon nem a főtengelyszimmering engedi el az olajat, hanem típushibának mondható a Yarisnál hogy a vezérlés fedelénél kevés tömítőanyag van. Le kell venni, és újra kell kenni tömítőanyaggal.


úgy látszik nem egyedi a problémám....mivel 6 évig más volt a tulaj fogalmam sincs, mit "barkácsoltak" benne...de ha meg gyári úgy ahogy van és miért ne lenne az, akkor meg hogy a fenébe mehetett gallyra? lehet hogy kifogtam egy hibás darabot?
és miújs a vízpumpával? mert azt is cserélni kell....

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1934 Dátum: 2006.03.27 22:33:05 »
Idézetet írta: "andzsin"
úgy látszik nem egyedi a problémám....mivel 6 évig más volt a tulaj fogalmam sincs, mit "barkácsoltak" benne...de ha meg gyári úgy ahogy van és miért ne lenne az, akkor meg hogy a fenébe mehetett gallyra? lehet hogy kifogtam egy hibás darabot?
és miújs a vízpumpával? mert azt is cserélni kell....


A vízpumpának mi a baja? Folyat, vagy abból is hang jön?
Csak mert fura, hogy pont az ékszíj környéke ment gallyra...

Bubik csökkentve - Szeke
Xanyi