Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1805531 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1905 Dátum: 2006.03.24 22:32:29 »
Igazából itt Pesten nem nagyon lehet kímélni a verdát. Most útfelújítás van, és 500m-ként van valami, amit kerülni kell, szal ott minden nyomatékra szükség van. Aztán van 1 forgalmas kereszteződés 600m-re a háztól, ott ki kell lőni, nincs mese, és illik minél hamarabb elérni az 50-et, hogy ne villogjanak le. Szal emiatt én 3000-3200nál húznám meg a határt a kék alatt. Aztán ha elalszik, akkor már elfelejtem, hogy mióta nem ég, ezért néha befigyel 1-2km-el utánna 1-1 4000, de nagyon ritkán. Általában 2800-3000 körül szoktam váltani, ez kell a dinamikus közlekedéshez. Igazából nagyon ritkán forgatom el a kocsit. Van tőlünk nem messze vidéken 1 kereszteződés, aztán ott nehéz felmérni a szitut, és ott előfordul, hogy 1. 2. fokozatban 4500ig nyomom, hogy a mögöttem érkező ne morogjon annyira. Multkor 1 Cori kergetett, de nem hagytam magam, 110ig nyomtam, aztán ő se akarta erőltetni a dolgot, aztán meg lelassultunk, mert jött a magyar aknamező.
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1906 Dátum: 2006.03.24 22:34:42 »
Idézetet írta: "andzsin"
Körkérdésem azokhoz, akiknek van már 60-70ekm az autójukban. Végülis megvan a visítás oka: az ékszíjt hajtó kerekek(nem tudom a szaknevét) csapágyasak, méghozzá elég rendesen elkoptak. Nem tudom, hogy valakinél volt e ilyesmi vagy csak én vagyok peches. A másik ami elég tönkre van az a vízpumpa, úgyhogy annak is csere lesz.

Ez nem hangzik túl jól. Gyorsan el is adom a verdát, mielőtt előjönnének ezek. Na viccet félretéve, sportos stílusban mennyit kellene bírnia a kuplungnak? Mert MINTHA néha érezném, hogy megcsúszik, de csak akkor, ha 2. ba kapcsolok, és utánna rögtön padlógáz. De lehet, hogy rosszul érzem.

4444 :lol:
Laco 73 :D

galland

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 718
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1907 Dátum: 2006.03.24 23:17:43 »
Idézetet írta: "andzsin"
Körkérdésem azokhoz, akiknek van már 60-70ekm az autójukban. Végülis megvan a visítás oka: az ékszíjt hajtó kerekek(nem tudom a szaknevét) csapágyasak, méghozzá elég rendesen elkoptak. Nem tudom, hogy valakinél volt e ilyesmi vagy csak én vagyok peches. A másik ami elég tönkre van az a vízpumpa, úgyhogy annak is csere lesz.

A verdám lassan eléri a 100.000km-et, az autószerelő akinél vizsgázott ajánlotta a szíjcserét. Azt mondta el lehet vele járni, de hosszabb útra nem ajánlotta. Lénye, h. mikor cserélte a szíjat nem szólt, hogy mást is le kellene cserélni, szerintem még jó. Nem hallok semmit kült. a motortérből.

galland

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 718
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1908 Dátum: 2006.03.24 23:22:36 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "andzsin"
Körkérdésem azokhoz, akiknek van már 60-70ekm az autójukban. Végülis megvan a visítás oka: az ékszíjt hajtó kerekek(nem tudom a szaknevét) csapágyasak, méghozzá elég rendesen elkoptak. Nem tudom, hogy valakinél volt e ilyesmi vagy csak én vagyok peches. A másik ami elég tönkre van az a vízpumpa, úgyhogy annak is csere lesz.

Ez nem hangzik túl jól. Gyorsan el is adom a verdát, mielőtt előjönnének ezek. Na viccet félretéve, sportos stílusban mennyit kellene bírnia a kuplungnak? Mert MINTHA néha érezném, hogy megcsúszik, de csak akkor, ha 2. ba kapcsolok, és utánna rögtön padlógáz. De lehet, hogy rosszul érzem.

4444 :lol:

Szerintem nincs gond a kuplungoddal így első hallásra  :kacsint: . Majd akkor ráérsz vakarózni, ha kettes fokozatban, vagy bármelyikben hirtelen gázadáskor a motor hangja emelkedik, az autó meg nem akar gyorsúlni.
Néha az enyém is csinálja ezt a jelenséget amikor túl gyors vagyok, kell neki egy pill. míg utoléri magát.

galland

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 718
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1909 Dátum: 2006.03.24 23:40:24 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "baru"

Igen, járatáson én is azt értem, hogy "hadd melegedjen". A fél perc természetesen belefér.


És miután elaludt a kis kék lámpácska és úgymond felmelegedett a moci (vagy legalább is nem hideg) aztán lehet nyomni ami kifér a csövön, vagy érdemes még egy kis ideig 2000-3000 körül váltani, mennyi ideig kell még vigyázni a mocira, mármint beindítás után? Több embernek más véleménye is van, van aki még a lámpa elalvása után 10-15 percig nem húzatja vagy nyomatja a verdát, aztán van aki meg a kis lámpa eltünése után nyomja mint állat? Melyik megoldás jó, rossz, felesleges?  :roll:

A vélemények nagyon megoszlanak szerintem is. Elvileg a kék lámpa elalvása után a hűtővíz üzemmmeleg, de az olaj nem. A hűtővizet a motor blokja melegíti fel elvileg ha ok, a motor is ok nem?!
Én azért még nem szoktam nyomni ha kialszik a kék világítás. Lehet hogy hülyeséget írok, nah a lényeg a Yarisoknál (bár más autótípusoknál is) télen nagy hidegben nehezen lehet kapcsolni a sebességfokozatokat, mikor már "viszonylag" könnyen lehet kapcsolni lehet neki nyomni. Különben meg nem tudom ki hogy van vele de szerintem lehet érezni mikor üzemmeleg a motor.
A forgalom ritmusa annyira nem hat meg, ha hideg a motor. Nem fogom a hideg motort senki kedvéért hajtani ha nem tetszik a mögöttemlévőnek megelőz fel szoktam gyorsítani ahogy a forgalom megköveteli csak nem olyan gyorsan mint üzemmeleg motornál.
Természetesen az sem megoldás aki üzemmleg motorig járatja az autóját, az sem tesz jót a motornak.
Egy kis helybenjáratás óvatos indulás szép lassan gyorsítás aztán ha minden OK Go!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1910 Dátum: 2006.03.25 04:04:52 »
Idézet
Körkérdésem azokhoz, akiknek van már 60-70ekm az autójukban. Végülis megvan a visítás oka: az ékszíjt hajtó kerekek(nem tudom a szaknevét) csapágyasak, méghozzá elég rendesen elkoptak. Nem tudom, hogy valakinél volt e ilyesmi vagy csak én vagyok peches. A másik ami elég tönkre van az a vízpumpa, úgyhogy annak is csere lesz.

Vízpumpás Yaris + ékszíj kerekek csapágyasak 70 ezernél??  :shock: Van klíma az autódba? Esetleg volt már a szíj valamiért leszedve? Mert nem létezik, hogy azok ilyen hamar tönkrementek, kivéve akkor, ha túl feszes volt a szíj...

Idézet
Na viccet félretéve, sportos stílusban mennyit kellene bírnia a kuplungnak? Mert MINTHA néha érezném, hogy megcsúszik, de csak akkor, ha 2. ba kapcsolok, és utánna rögtön padlógáz. De lehet, hogy rosszul érzem.

Azt nem tudom, hogy jól érzed avagy sem, de nem csak a sportos stílus ami nyírja a kuplungot. A helikopterfelszállás stílusú elindulás sokkal inkább (kezdő vezetők).... Nagy gáz, kis kuplung  :nagymosoly: Mivel nem ismerlek és nemtom hogy vezetsz, így lehet hogy lényegtelen amit leírtam, csak egy ötlet!

Idézet
A verdám lassan eléri a 100.000km-et, az autószerelő akinél vizsgázott ajánlotta a szíjcserét. Azt mondta el lehet vele járni, de hosszabb útra nem ajánlotta. Lénye, h. mikor cserélte a szíjat nem szólt, hogy mást is le kellene cserélni, szerintem még jó. Nem hallok semmit kült. a motortérből.

Igen azért 100-nál már nem árt a szíjcsere!
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1911 Dátum: 2006.03.25 08:14:32 »
Idézetet írta: "Xanyi"

Azt nem tudom, hogy jól érzed avagy sem, de nem csak a sportos stílus ami nyírja a kuplungot. A helikopterfelszállás stílusú elindulás sokkal inkább (kezdő vezetők).... Nagy gáz, kis kuplung  :nagymosoly: Mivel nem ismerlek és nemtom hogy vezetsz, így lehet hogy lényegtelen amit leírtam, csak egy ötlet!

Mostanában ügyelek rá, hogy 1500 fölött ne legyen a fordulat, mikor ráéngedem a kuplungot, de régebben, sokszor volt 2500 is, mert mindig lefulladtam vele, aztán mostmár ráéreztem a dologra. Sajna az 1 literes elég nyomatékszegény induláskor, ezért nagyon finoman kell felengedni a kuplungot, különben nincs más, mint pörgetni. Az elején kapott pár ilyen pörgetős dolgot, mert meg kellett szokni, hogy finom a gáz. Azóta vigyázok vele, de 1-1 emelkedőn való elindulás 5 személlyel, az kivitelezhetetlen 2000-es fordulat alatt sajna.
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1912 Dátum: 2006.03.25 08:15:40 »
Idézetet írta: "galland"
Néha az enyém is csinálja ezt a jelenséget amikor túl gyors vagyok, kell neki egy pill. míg utoléri magát.

Na, valami ilyesmire gondolok én is.
Laco 73 :D

spring

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1913 Dátum: 2006.03.25 08:23:06 »
Köszi a tanácsokat..., a héten nem volt vele gáz, jó fiú volt. Nálam még mindig anonim.  :pofa: Már nem indulok rögtön, tanácsotokra előbb "bevackolom" magam.  :szemez:
Indulásnál próbáltam az 1-2-1, bejött. Ami érdekes, hogy míg szinte bekattan a 2, 3, 4, 5, addig az 1 nagyon sokszor "csúszik". Lehet, hogy hülyén fogalmaztam, de nem tudom másként írni. Ilyenkor tudom, hogy nem vette az egyet, újra kuplung stb... Ez típus hiba? Még nincs bekopva? Vagy spec. az én gépemmel van probléma? Egyáltalán, érdemes ezzel szervízbe vinni?
re: nem nagy élmény magassarkúban vezetni, valóban cipőcsere...
re: a középső ujjamat nagyon ritkán lengetem autóstársaim irányába, nem igazán stílusom, + másnap uo. parkolok, és még csak az ablakot sem tudom elegánsan lenyomni, mert sajna fapad, és nem "villanyos". :szomoru:
DE...: már kezdem figyelni a fordulatszámmérőt..., eddig nem igazán foglakoztam vele. :szemez:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1914 Dátum: 2006.03.25 12:49:13 »
Én elvinném 1 szervízbe, méghozzá Pesten a Szuperbe, ott nem fognak lenézni sztem azért, mert nő vagy.
Laco 73 :D

beltram

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 64
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1915 Dátum: 2006.03.25 16:34:54 »
ma lemostam az autót, tele van kőfelverődésekkel a motorháztető. :(

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1916 Dátum: 2006.03.25 17:56:08 »
56000-nél volt cserélve a szíj,és most 75000nél mondta a szerelőm,h csapágyasak az ékszíj vezetők vagy mik,de még el lehet vele járni!Meg,h a főtengelyszimmeringes,ami abból ltászik,h egy picit szivárog belőle az olaj!De azt mondta,h simán lehet vele menni!?Majd,ha 2 napra ott tudom hagyni a kocsit,akkor megcsinálja!Meg most jön belőle ez a fémes ronda hang is...Igazából nekem picit csalódás a Yaris ezek miatt,magamnak sem merem bevallani!80000 km van benne, a Swifthez ennyi km-nél még hozzá sem kellett nyúlni!...be kell látnom,ez nem hibátlan autó!
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

leszilaci

  • Vendég
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1917 Dátum: 2006.03.25 18:00:34 »
Idézetet írta: "spring"
Indulásnál próbáltam az 1-2-1, bejött. Ami érdekes, hogy míg szinte bekattan a 2, 3, 4, 5, addig az 1 nagyon sokszor "csúszik". Lehet, hogy hülyén fogalmaztam, de nem tudom másként írni. Ilyenkor tudom, hogy nem vette az egyet, újra kuplung stb... Ez típus hiba? Még nincs bekopva? Vagy spec. az én gépemmel van probléma? Egyáltalán, érdemes ezzel szervízbe vinni?

örömmel olvasom,h alalkul a kapcsolatotok  :kacsint:
ez az 1-be való váltáshoz: ha el is viszed szervízbe...az első kérdésük az lesz,h ezt az 1-be való váltás "csúszás" mikor jelenztkezik...mármint,h álló helyzetben, vagy mozgó kocsinál....ha itt azt mondod nekik,h mozgó autónál, akkor rögtön hallgathatsz kiselőadást,h az 1-es csak elindulásra való, és nem szabad-lehet visszarakni, meg,h szétmennek a szinkrongyűrűk, meg csomó okoskodást a szinkron-és-nemszinkron fokozatokról...

a lényeg: gurulás közben visszakapcsolni 1-be nem tesz jót a váltónak, és ellenkezik is...ezért "csúszik".
szerintem időpocsékolás márkaszervízbe menni ezért...de ha szereted, ha ott kioktatnának :?

galland

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 718
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1918 Dátum: 2006.03.25 18:04:17 »
Idézetet írta: "beltram"
ma lemostam az autót, tele van kőfelverődésekkel a motorháztető. :(

Hát igen ezt nem tudod kivédeni, én vettem hozzá javító festéket. Ahol le van pattanva kenek rá egy keveset. Nem szép, de ez van  :szomoru: .

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Probléma a Yarisommal
« Válasz #1919 Dátum: 2006.03.25 21:26:57 »
Idézetet írta: "beltram"
ma lemostam az autót, tele van kőfelverődésekkel a motorháztető. :(

Nekünk szerencsére nincs ilyen gond, nekünk kismillió kátránypötty van a kocsin viszont.
Laco 73 :D