Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1736511 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #150 Dátum: 2004.11.10 14:00:02 »
Idézet
Corollához és Avensishez a 60 000-es szervíznél van beírva a hűtővíz csere. (Ez 15e km /év, akkor 4. évnél illene cserélni.)

Hi!

A Yarisnak a szervízkönyve is 4 év/60 ezer kmnél írja a cserét, de igazából nekem nem nagyon mérvadó, hogy mit ír! Csomó mindent javasol cserélni (légszűrő, fékolaj, stb...) amiket a kötelező szervízen nem mindig cserélnek ki, hiszen felesleg szerintük is!
De a hűtőfolyadék tudom, hogy elég fontos... Ezért érdekelne, hogy mi a gyakorlat, szokták-e cserélni a márkaszervízekben!
Köszi
Xanyi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Probléma a Yarisommal
« Válasz #151 Dátum: 2004.11.10 14:46:13 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Csomó mindent javasol cserélni (légszűrő, fékolaj, stb...) amiket a kötelező szervízen nem mindig cserélnek ki, hiszen felesleg szerintük is!

Háááát, nem tudom. Szerintem a légszűrő nem egy nagy összeg és kell évente cserélni, mert nem jó a motornak, ha nem kap levegőt. A fékkel pedig megint csak nem szívesen próbálkoznék, meddig lehet kitolni a cserét.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Probléma a Yarisommal
« Válasz #152 Dátum: 2004.11.10 15:29:37 »
Idézetet írta: "afekete"
A felső szám valami olyasmit jelent, hogy milyen magas hőmérsékletet bír az olaj. Ez viszont nem abszolút érték, egy full synth 5W-30 jobb mint egy félszint 5W-40. De nem vagyok olaj szakértő. Viszont olvasd el az Index Milyen motorolajat használsz? fórumát. Az első 3000 hozzászólásban benne van a lényeg. :-) SLX-350 a Castrolnál dolgozik és elég korrekt tanácsokat ad - nem magát reklámozza, nem húz le más márkákat.


Elkezdtem olvasni a fórumot az elejéről. Érdemes, mert sok okos dolgon vitatkoznak a vegyészek :lol:

Majd ráment a fél délelőttöm és még mindig csak 2001-es hozzászólásokat olvasom. Tényleg nagyon komoly magyarázatok vannak az elején, aztán picit hajba kapnak, de az is tök jó. Akinek van ideje és érdekli, ajánlom.
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #153 Dátum: 2004.11.10 16:02:49 »
Idézet
Háááát, nem tudom. Szerintem a légszűrő nem egy nagy összeg és kell évente cserélni, mert nem jó a motornak, ha nem kap levegőt. A fékkel pedig megint csak nem szívesen próbálkoznék, meddig lehet kitolni a cserét.

A légszűrő tényleg nem nagy összeg, de amíg tartott a garancia háromszor voltam kötelező szervízen, mind3x megnézték, és azt mondták még felesleges cserélni! Kb 4 éves volt a járgány, amikor gondoltam egyet és magam kicseréltem a pollenszűrővel együtt! Amúgy az hogy a légszűrő mennyire koszolódik, nagyban függ a használat módjától is! Nem mindegy, hogy valaki csak országúton jár, vagy esetleg megy néha a "telekre" földútom mondjuk heti 1x...
A fékolaj pedig olyan dolog, hogy azon mi tud tönkremenni? Nem kötekedek, csak tényleg érdekel! Motorolajnál OK, hogy a kenési képesség csökken egy év alatt, de ilyen a fékolajnál nincs! Amíg van benne fékolaj, addig a fék fogni fog! Szerintem...
Nem arról van szó, hogy megyamígmegy aztán ha valami beszart akkor kopp, csak sokmindenre még a márkaszervíz is azt mondja, hogy felesleges betartani!
Ha valami hülyeséget írok javítsatok ám ki!
Mindenesetre egy éven belül tuti beviszem váltó-, fékolajcserére és hűtőfolyadékcserére, csak kiváncsi vagyok, hogy másnak cserélték-e!
Zénóka!!! Hol vagy?  :lol:
Xanyi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Probléma a Yarisommal
« Válasz #154 Dátum: 2004.11.10 16:25:33 »
Idézetet írta: "Xanyi"
A légszűrő tényleg nem nagy összeg, de amíg tartott a garancia háromszor voltam kötelező szervízen, mind3x megnézték, és azt mondták még felesleges cserélni! Kb 4 éves volt a járgány, amikor gondoltam egyet és magam kicseréltem a pollenszűrővel együtt! Amúgy az hogy a légszűrő mennyire koszolódik, nagyban függ a használat módjától is!

Ebben egyet értünk, de ahogy nekem valószínüleg évente kellet volna cserélni.
Idézetet írta: "Xanyi"
A fékolaj pedig olyan dolog, hogy azon mi tud tönkremenni? Nem kötekedek, csak tényleg érdekel! Motorolajnál OK, hogy a kenési képesség csökken egy év alatt, de ilyen a fékolajnál nincs! Amíg van benne fékolaj, addig a fék fogni fog! Szerintem...

Szerintem, ha annyira nem mehetne tönkre, akár vizet is lehetne, használni. Nem értek hozzá, én is kiváncsi vagyok rá miért kell cserélni a fékolajat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Probléma a Yarisommal
« Válasz #155 Dátum: 2004.11.11 07:18:05 »
A fékolaj is elhasználódik,hiszen a fékekben is ugyanúgy vannak dugattyúk mint a motorban...!
A fékmunkahengerekhez is fékolaj kell, ráadásul az is elég meleg szokott lenni,mivel a munkahengerek feszítik a tárcsákhoz a fékbetétet!
Nekem szokott olyan lenni, hogy  amikor néha egy két kemény hegyrefelfutás után megállok igencsak jön fel a füst és a ferodolszag az első kerekek környékéről és izzik a tárcsa is szép narancssárgán!
Onnét érzed hogy vége van a fékolajnak,ha nagyobb fékezésekkor felkeményszik a pedálod,mégpedig azért mert hamar felforr az olajad!
Ez leginkább ballábféknél jön ki amikor gázt és féket is használsz egyszerre, -amúgy  egyre többen használják ezt a vezetési stílust- és felkeményszik a fékpedálod mire kiérsz egy kanyarból és csak akkor tér vissza a fékhatás amikor kicsit elveszed a gázról a lábadat!

Ha vizet tennél a fékolajtartályba biztos nem sokáig menne az autód,mert úgy beállna mint a szög!

Aki kicsit tempósabban is autózik pl Xanyi  :twisted:  annak ajánlom a DOT4 es fékolajat, ami már nagyobb forrpontú!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #156 Dátum: 2004.11.11 07:38:50 »
Idézet
Aki kicsit tempósabban is autózik pl Xanyi  annak ajánlom a DOT4 es fékolajat, ami már nagyobb forrpontú!

Épp a múltkor került szóba ez egy jónak számító szervízben, ott mondták, hogy ők DOT3-at már nem is használnak...
Amúgy láttam pl Valvoline Racing DOT5-öst, meg a Ferrodonak és a Castrolnak is van asszem pl DOT5-ös "racing" fékolaja! Érdemes arra plusz pénzt adni? Mert igazából pl a Ferrodot és a Racing fékbetét mellé javasolják... Gyári tárcsa+betéthez van értelme?
Köszi!
Xanyi

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Probléma a Yarisommal
« Válasz #157 Dátum: 2004.11.11 08:03:16 »
Van,mert nem melegszik el olyan gyorsan,mert ennek az olajnak magas a forrpontja!
Ferodo Racing betét kellene nekem hamarosande nem tudom,hogy ehhez a szekérhez van e...

zakivar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Probléma a Yarisommal
« Válasz #158 Dátum: 2004.11.12 09:29:35 »
Nektek mikor jelez az üzemanyagmérő, hogy: "Éhes vagyok!!!"  :tongue:
Akkor még mennyi anyag van benne? És azt miért csinálja, hogy 20 km-el  ezelőtt jelzett, majd abbahagyta, majd megint, és azóta folyamatosan. És nem állok emelkedőm, lejtőn.
Köszi előre is a segítséget!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Probléma a Yarisommal
« Válasz #159 Dátum: 2004.11.12 11:36:25 »
Idézetet írta: "zakivar"
Nektek mikor jelez az üzemanyagmérő, hogy: "Éhes vagyok!!!"  :tongue:
Hááát, ha éhes. Ha ügyes voltam, akkor olyan 700 km környékén kezd villogni az utolsó jel a kis digit órán. Nem a figyelmeztető lámpa, hanem az utsó jel villog. Akkor még nekem kb 11-13 lityi benyám van, ami azt jelenti, hogy több, mint 250 kilómétert autózhatok a magam kis tempójába (90-110 körül).
Idézetet írta: "zakivar"
Akkor még mennyi anyag van benne? És azt miért csinálja, hogy 20 km-el  ezelőtt jelzett, majd abbahagyta, majd megint, és azóta folyamatosan. És nem állok emelkedőm, lejtőn.
Nem tudom, hogy miért jelezget be többször is, de tippem szerint az érzékelő, az valami mechanizmus lehet és annak a mérőműszernek az érzékelés határán állhat a benya és a mérési pontatlanságból (vagy szebb szóval szórásból) adódik a jelzés sorozat. Illetve az autó mozgása ezt a szórást generálja valamilyen szinten. Én az első olyan bejelzést veszem alapul, mely síkon történt. Egyébként nem mindig várom meg ezt, mivel én mindig ugyanott tankolok (kivéve 1000 km-es utak felett) és ha már 1/5-ig van a tank, akkor a biztosnság kedvéért tankolok. Egyébként ha jól tudom, akkor az első lámpás bejelzés 5 lityit jelent. Na meg igazából azért sem várom meg a jelet, mert inkább akkor tankolok, amikor időm van és nem akkor, amikor valahová kellene rohanni, de az a kis izgató jel világít. Nálam soha nem lehet tudni, hogy este éppen nem megyek-e hírtelen felindulásból 150-200km-t egy telefonon vagy egyéb úton érkezett infó miatt. Nálam a biztonsági tartalék min. 10 liter benya
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Probléma a Yarisommal
« Válasz #160 Dátum: 2004.11.12 13:23:42 »
Idézet
Nem a figyelmeztető lámpa, hanem az utsó jel villog.

Héé! Álljunk meg!  :lol:  Van külön "tankolj" lámpa? Csak mert én azt hittem, hogy akkor kell sürgősen tankolni, ha elkezd villogni... Én még soha nem láttam, mert mindig ha elkezdett villogni irány a kút!  :lol:
Idézet
Akkor még nekem kb 11-13 lityi benyám van

Nem gázolajat akartál mondani???  :lol:
Idézet
És azt miért csinálja, hogy 20 km-el ezelőtt jelzett, majd abbahagyta, majd megint, és azóta folyamatosan. És nem állok emelkedőm, lejtőn.

Legtöbbször úgy van, hogy még kettő ég amikor leállítom a motort! Következő indításnál már villog... Ilyenkor megyek vele kicsit, majd leállítom és gyorsan beindítom! Ilyenkor újre kettő szokott égni még legalább 20-30 km-ig! Tudom, hogy ettől nem lesz benne több benya, de jó érzés  :lol: Amúgy azt énsem tudom, hogy miért csinálja!
Xanyi

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Probléma a Yarisommal
« Válasz #161 Dátum: 2004.11.12 19:58:53 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Zénóka"
Azért a yaris csak nem olyan mint a legtöbb autó :lol:

A valvoline.com-on van egy olajajánló. Az egész évre 5w-30 at ajánl.
Az index motorolaj fórumán slx-350 kollega megnézte anno a castrolos ajánlást, az ugyanezt javallja. Ha vki jó irányba sztne elmozdulni akkor szte 0w-30. Az enyémben is ez van új kora óta. Semmit sem eszi. Igaz még nincs benne sok km, a minap fordult át a 190 ezren  :D


Mindenki csak a viszkozitásról ír. 5W-t ajánl a gépkönyv és ha jobbat akarunk akkor nullásat kell beletenni. Ez rendben van. De a 30 vagy 40-r?l senki nem ír semmit. Mit jelent ez a szám? Tudjátok: 5W-30 vagy 5w-40?


Én is végigrágtam magam azon a fórumon. Bár egyszerübb úgy, ha rákeresel slx-350 vagy korábban Rendes Béla (ugyanaz a személy) hozzászólásaira, abban benne van a lényeg és tényleg szakértelem, aki ráadásul még normális is. A többiek összeugrásaira gondolom úgysem vagy kiváncsi :D
w-30/w-40 el kapcsolatban, én úgy vettem ki a szavaiból, hogy adott h?mérsékleten a 30-as egy picit "hígabb" olaj, ami viszont egyáltalán nem azt jelenti, hogy gyengébb lenne a h?t?r? képessége...söt! Ez jó hatással van a fogyasztásra, és a kopásra egyaránt. Persze csak olyan motorban aminek még jók a t?rései, magyarán nem eszi az olajat.

Xanyi: Olajtípus: 45000-ig Valvoline 5w-30 FE Full synth. Jó olaj volt jó árban, de arra figyeljetek hogy, 2 féle van 5w-30 ból, és síma FE (Fuel Economy) legyen, mert a másik a hosszú csereperiódus / rövid motorélettartamhoz való (pl volkswagen)  :lol:
Ezt elég jó áron lehet kapni kb 3000/liter (szhelyen pl a gázmü utcájában)

45000 óta Castrol slx 0w-30 Elvileg ennek kicsit jobbak a tulajdonságai, az ára viszont elég horror boltban 5-6000 / liter. A veszprémi toyotánál viszont csak 4400 az ára tök hivatalosan, semmi kanyar. Ennél még ausztriában (metro) is drágább ott 20 euró ami 4900 ft. Ott síma boltban pl Forstingernél 24 euró kb 5800.


dzsoltike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Probléma a Yarisommal
« Válasz #162 Dátum: 2004.11.14 01:30:48 »
Idézetet írta: "SzzS"
Suzukinál bevált ez a taktika, yarisnál még nem kellett próbálni,nálam minden rendben ilyen téren!!mondom amikor benyomtátok a sziloplasztot utána a gumit ragasszátok oda az ajtókerethez 1 napra, és az ablakot húzzátok fel!Ja és ha lehet álljatok garázsba,mert melegben valamivel gyorsabban szárad... 8)


Jelentem megragasztottam múlt vasárnap. Igaz, nem sziloplaszttal, mert úgy voltam vele hogy nem tudom mi a túrót csinálok a maradék majdnem teljes tubus fekete anyaggal. Ezért nagyokosan vettem kétkomponensű epoxigyantát. Abból is olyan fajtát, amit javasoltak gumira is. Ragasztószalaggal rögzítettem, másnap lehúztam róla, a hét közepén meg láttam, hogy elengedte magát valószínűleg az ablak felhúzásakor keletkező erőhatások miatt  :(
ÍJ
Valszeg megpróbálom a szilikont is, bár vannak kétségeim.
b]dzsoltike[/b]
Blue Ice  1.0 VVT-i

dzsoltike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Probléma a Yarisommal
« Válasz #163 Dátum: 2004.11.14 01:36:56 »
Kockaköves úton marhára berezonál a műszerfal. Valószínűleg a computer mellett.
Meg tudja mondani valaki, vagy egy linket írni arról hogy pontosan hol és miként kell azt a területet kibontani? Ugyanis nem szeretném szétbarmolni, vagy csak egyszerűen túlzott mértékben megterhelni a szerkezetet, hogy aztán táptalaja legyen további zajoknak.
b]dzsoltike[/b]
Blue Ice  1.0 VVT-i

zakivar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Probléma a Yarisommal
« Válasz #164 Dátum: 2004.11.14 10:07:35 »
Xanyi, kishaver!

Köszönöm az infókat! És én sem tudtam, hogy van +1 figyelmeztető lámpa is.  :rolleyes: