Pótkerék esetében ez még a gyári Dunlop SP Sport 3000-es volt, amire nagyon sok tulaj panaszkodott (még a nálunknál tükörsimább német és angol utakon is), és nem is bírtak többet, mint ha jól rémlik 23000 km.
Szóval utána ha jól rémlik kapott még egy esélyt a Dunlop, de az sem vált be. Utána jött a Hankook a Ventus V12-essel, amiből szinte minden évben kijutott egy szálszakadás (dudor a gumi oldalán). Ezt 3x cseréltem, majd megunva most Kumho került az autóra, és mivel jó áron sikerült hozzá jutni (hiszen a tulajok nagy többsége ugye csak 4 gumit szokott venni, így meg néha keletkezik 1-1 felesleg a gumisoknál
), szóval most van 5db vadi új gumim, mindegyik DOT száma 17-es 40 valahányadik hétből, és 1db pedig szintén 17-es, de 20 valahányadik heti. Szóval ennyi a "szépséghiba" mindössze. Az eredeti Dunlop pótkereket persze visszakértem, max 500 km-et ment az autó vele, még látszanak rajta a gyári sárga / zöld csíkok, szóval még az sem kopott le. Has valakit esetleg érdekel, jelképes összegért vihető 215/45 17, és ha jól rémlik W-s sebességindex, amit persze ez az Avensis se tud megfutni.
Olajból Eneos 5w30-as került bele, és ezzel egyelőre nem eszi kop-kop-kop. 188850 km-nél volt a gyűrűzés, most 196450 km van benne, és a szint a maxon van. Szóval "öröm és bódottá" van.
Hétfőn megy az autó Kiskőrösre - egyébként a szerviz megszűnt, de a srácok nyitottak egy maszek műhelyt - a picit megkésett 195e km-es szervizre, illetve ha tényleg a szervó-szivattyúból folyik az olaj, akkor annak a cseréje még vissza van. Mondjuk hosszú távon gondolkodok ezzel az Avensissel (amúgy se venne senki nagy köbcentis benzines + Aut váltó kombót...
) , remélem meg fogja hálálni a törődést.