Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4237546 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27120 Dátum: 2018.05.12 13:50:05 »
A nagyon ijedős emberek 2-3 évente lecserélik, mert erősen higroszkópos és öregedésre hajlamos. A DOT4 teljesen OK. Ha te végzed el, a kuplung munkahengernél is érdemes kicsit kifolyatni  a régiből.
Az nagyon érdekelne hogyan történik otthon egy ilyen csere. A szervizben tudom, de otthon ? A f nyeregből hogy lehet teljesen leengedni, kicserélni? Én is belevagnék, mondjuk nem az egyéves Ave-n de a félesegem autóján ...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27121 Dátum: 2018.05.12 15:01:04 »
Kell hozzá egy hosszú átlátszó cső aminek egyik végét rá teszed a keréknél a leeresztő csavarra, a másik felét pedig egy üvegbe amiben fékfolyadék van. Nyomogatod a fékpedált amíg tiszta folyadék jön, közben a féktartályban pótolod a keletkező hiányt ( előtte nyilván abban cseréled frissre). Az üveg azért kell, hogy a fékpedál felengedésekor ne levegőt szívjon vissza.
Akinek van Techstream- je az pedálnyomogatást szoftveresen helyettesítheti.

Szervizben gyakran vákummal szívják le, ami hosszú távon nem biztos, hogy jót tesz a rendszernek.

nemethkaroly1970

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27122 Dátum: 2018.06.10 05:46:55 »
Lehetek a masodik????
2004 februari (atvetel idopontja) 1.6 Sol sedan.
Sajnos tegnap valaki megnyomta a jobb elso sarvedot  :(  igy mar nem serulesmentes. Pedig hogy vigyaztam ra! De igy jar az aki napkozben Budapesten parkol. Senki nem nezi a masik autojat, nyomakodik be minden szuk lukba. Tisztelet a kivetelnek...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27123 Dátum: 2018.06.29 09:56:19 »
Üdv, újra itt!  :D

A mizéria továbbra is tart az Avensissel, kapott egy új katalizátort még márciusban, mert gyakorlatilag 50 km-enként előjött a hibakód - és persze egy 13 éves használt autó esetében már nem lehet jutányos árról beszélni, de sikerült 200e Ft-ból megúszni a egy új katalizátor beszerelését Toyota szervizben - tudom sokan vannak, akik kicselezték az elektronikát, huzalokat vezettek be, stb, stb, de én ennek a típusú "gányolásnak" nem vagyok a híve, ez van...  :innocent: ;)

Mivel a másik hiba a gyűrűzés alatt jött elő (elment a szervó-rásegítés, majd behalt az egész), így ott helyben rá lett bízva a fickóra - és utána ugye a többszöri lemenetel után (Bp-Bcsaba oda-vissza nem kevés km) sem sikerült orvosolni a dolgot. Nem volt semmi az a kaland ott akkor, ha jól rémlik egy bárdis felújított szivattyú került bele, ami aztán kiderült róla, hogy új korában egy COV-ba volt beszerelve, így természetesen másik fogazatú hosszbordásszíj is kellett hozzá... Szóval nem tudom, de legalább a gyűrűzés úgy látszik az sikerült, mert az olajszint továbbra is fullon van majd 7000 km megtétele után is.  :clap:

Szóval a jövő héten megy az autó Kiskőrösre, talán oda kellett volna vinni már az első körben is...  :innocent: :whistling: :hmmmm:
Illetve ma kap új gumikat a kicsike, és a biztonság kedvéért a pótkerék is cserére kerül, még a gyári Dunlop SP Sport volt rajta.  ;)
Szóval újra teljes pompájában, hibakód mentesen suhanunk az utakon.  :wub: ;)
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.29 10:01:30 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27124 Dátum: 2018.06.29 10:26:20 »
Hi! :D
A katalizátorból tényleg csak a gyárit érdemes. Viszont egy szondakiemelőt azért becsavarhattál volna. A gányolásnak én se vagyok híve, de a kódot az is okozhatja, ha a katalizátor mondjuk már csak 90%-ot teljesít, vagy ha a hátsó lambdaszonda elöregedett. ;) Füstgázt meg szokták mérni biztosan jó lambdaszonda mellett és ha az határértéken belül van, akkor rá lehet tenni nyugodt szívvel a szondakiemelőt.
Pótkerékből a Passatnál nem tettem be újat, 28 évesen is újszerű volt a Dunlop mankókerék. Mivel nem érte napsütés és újkora óta csak 4-5 alkalommal volt rá szükség, így agyonhasználva se volt.
Olajból a gyárit szoktad belerakatni? Én múlt ősszel átálltam LiquiMolly 5W30 Toptec 4300-ra. Márkaszervizben nem örültek neki és a tolluk is vastagabban fogott a szokásosnál, de azóta két dolog tűnt fel: 1. A motor hangja nem lett "karcos" 4000km után, ahogy a Toyota olajtól szokott. 2. Megszűnt az eddigi 1000km/1dl olajfogyás.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27125 Dátum: 2018.06.29 17:18:23 »
Pótkerék esetében ez még a gyári Dunlop SP Sport 3000-es volt, amire nagyon sok tulaj panaszkodott (még a nálunknál tükörsimább német és angol utakon is), és nem is bírtak többet, mint ha jól rémlik 23000 km.  :no:
Szóval utána ha jól rémlik kapott még egy esélyt a Dunlop, de az sem vált be. Utána jött a Hankook a Ventus V12-essel, amiből szinte minden évben kijutott egy szálszakadás (dudor a gumi oldalán). Ezt 3x cseréltem, majd megunva most Kumho került az autóra, és mivel jó áron sikerült hozzá jutni (hiszen a tulajok nagy többsége ugye csak 4 gumit szokott venni, így meg néha keletkezik 1-1 felesleg a gumisoknál  ;) ), szóval most van 5db vadi új gumim, mindegyik DOT száma 17-es 40 valahányadik hétből, és 1db pedig szintén 17-es, de 20 valahányadik heti. Szóval ennyi a "szépséghiba" mindössze. Az eredeti Dunlop pótkereket persze visszakértem, max 500 km-et ment az autó vele, még látszanak rajta a gyári sárga / zöld csíkok, szóval még az sem kopott le. Has valakit esetleg érdekel, jelképes összegért vihető 215/45 17, és ha jól rémlik W-s sebességindex, amit persze ez az Avensis se tud megfutni.  :D

Olajból Eneos 5w30-as került bele, és ezzel egyelőre nem eszi kop-kop-kop. 188850 km-nél volt a gyűrűzés, most 196450 km van benne, és a szint a maxon van. Szóval "öröm és bódottá" van.  :D

Hétfőn megy az autó Kiskőrösre - egyébként a szerviz megszűnt, de a srácok nyitottak egy maszek műhelyt - a picit megkésett 195e km-es szervizre, illetve ha tényleg a szervó-szivattyúból folyik az olaj, akkor annak a cseréje még vissza van. Mondjuk hosszú távon gondolkodok ezzel az Avensissel (amúgy se venne senki nagy köbcentis benzines + Aut váltó kombót...  :szemez:) , remélem meg fogja hálálni a törődést.  :wub: :hug: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27126 Dátum: 2018.06.29 17:26:51 »
amúgy se venne senki nagy köbcentis benzines + Aut váltó kombót... 
Én vennék ismert forrásból. Mivel nem veszi senki, az automata nagy mumus, ráadásul fogyaszt is, így olcsón megvehető. Persze csak akkor lenne aktuális, ha nem downsizingoltam volna a járgányt. :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27127 Dátum: 2018.06.29 17:53:00 »
Igen, láttam már 1M környékén is eladó példányt, mondjuk arra biztosan kellene költeni egy keveset...  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Santi1981

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27128 Dátum: 2018.07.16 20:10:36 »
Sziasztok!

1.8 benzin ave, hangereket melyik irányból számozzák, szemből a motorral balról 1-2-3-4?

köszi
z

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27129 Dátum: 2018.07.16 23:28:02 »
Sziasztok!

1.8 benzin ave, hangereket melyik irányból számozzák, szemből a motorral balról 1-2-3-4?

köszi
z

tudtommal vezérlés felől.. tehát szemben állva, balról jobbra
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27130 Dátum: 2018.08.02 16:32:02 »


kapott új papucsokat a verda.. :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.02 16:38:28 írta helkis »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27131 Dátum: 2018.08.02 23:59:33 »
Csak nem a gyári 18-as Setia felnik?  ;) Jól néz ki.  :yes: ;)

Az elvileg gyári szerint rávaló /35-ös gumi nem ultra peres ezekhez az utakhoz?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27132 Dátum: 2018.08.04 22:15:51 »
Csak nem a gyári 18-as Setia felnik?  ;) Jól néz ki.  :yes: ;)

Az elvileg gyári szerint rávaló /35-ös gumi nem ultra peres ezekhez az utakhoz?  :hmmmm:

de bizony azok!   ;)
viszont a gumiméretről én mindenhol 225/40 R18-at olvastam, ilyen gumi is lett rá véve.
(ha időm engedi akkor gps-el megmérem mennyit csal az óra..)

ma voltunk családdal osztákiában, van különbség az ottani akár mellék utak és az itthoni főutak között az tény (nem a mieink javára), de azért nem annyira vészes a helyzet, eddig 17-es nyári volt /45-el, comfortban nem érzek különbséget..

a toyo alatt gyári a futómű, lehet ezért nem annyira rossz, aki ekkora felnit rak a kocsira, az már ültet és keményít is általában, úgy már el tudom képzelni, hogy kibírhatatlan lesz a közlekedés..
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.04 22:18:42 írta helkis »

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27133 Dátum: 2018.08.09 21:53:49 »
(ha időm engedi akkor gps-el megmérem mennyit csal az óra..)

meglestem, óra szerint 120km/h-nál van 113km/h, ez teljesen jó szvsz.. 

szgpcomp

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27134 Dátum: 2018.08.27 14:24:57 »
Pár hete jelentkezik az alábbi kisebb gond a 2006 os 1.8 benzines Avensisemen: A kesztyűtartó alatt balra a középkonzol felőli oldalon van egy elektromos csatlakozó amit ha megmozgatok elhallgat az amúgy gyakran előjövő "szörcsögő", "halkan kereplő" hang. Maga a hang is innen jön alulról valahonnan a kesztyűtartó alól.  Egy ideig megint okés aztán megint elkezd zajongani. ventilátort és/vagy légkondit kikapcsolva is csinálja. Levegő fújás iránytól függetlenül. Mindenféle service manualt bújtam, de eddig nem találtam meg a rajzokon a hiba pontos helyét. Volt már valakinek ilyenje?