Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4238374 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26985 Dátum: 2017.10.16 13:45:52 »
Alacsony fordulaton alacsony az olajnyomás. Pláne ha még nem tökéletesen meleg a motor. Most arról beszélünk, hogy egy 7,5-8 literes városi fogyasztású kocsi étvágyát lebűvészkedjük 6,5-re. Meg lehet spórolni ezzel az önkínzó és motor gyötrő használattal annyi üzemanyagot amennyiből a cseremotor ára kijöjjön? De lehet mérlegelni a katalizátort is, aminek a hatékony működéséhez hő kell. Ha tartósan nem kapja meg a kerámiamag a hőterhelést amit felvehet, akkor a keresztmetszet csökkenése miatt eleinte nő a fogyasztás, aztán jön a dugulás, hibakód, összeomlik, jön a kiemelő, aztán a cserebere. Se a motor se a katalizátor nem aprópénz. Tényleg megéri?
Még annyit kihagytam, hogy alacsony fordulaton a generátor is kevésbé tölt, ami az akku életét rövidíti. Modernebb kocsiról beszélünk, fogyasztókkal bőségesen megtömve, ezért ez nagyon is számít.
A klíma bekapcsolt állapota se mindegy alacsony fordulaton. Egyrészt klíma mellett érzésre 300-400 rpm-el több gázt kell adni hogy ugyanakkora teljesítményt kapjak a kerekeken. Ez szubjektív, nem tudom hogy így van-e, viszont dombnak felfelé egyértelműen látszik, hogy 300 rpm-el odébb kezd el kerregni a motor alacsony fordulat miatt.
Az okosok szerint a lehetséges legkíméletesebb módja a használatnak az egyenletes autópálya tempó. Ilyenkor tölt a generátor, melegszik a katalizátor, nem túlterhelt a fűtés(alacsony az olajhőtermelés váltóban és motorban is), kikormol a DPF/DPNR. A moderált autópályatempó nálam 5.-ben nem a 2000 rpm, hanem inkább 4000, így elhiszem, hogy a tartós, bemelegedett állapotban 3500-4000 tartományos használat a japán mérnökök szándékaival megegyező. A témát egyébként az olajazáshoz hasonlóan hitvitának érzem. (Most akkor 0W20-al, 5W30, vagy 10W40-el menjünk le a Balatonra nagypapa tempóban)

Sokadszorra tárgyaljuk ezt a témát ki, újdonságot nem tudok hozzáadni. Használd ésszel! Ennyi.  :flowers:
Ha linkeled ezeket, szívesen elolvasom. Az ésszel történő használatra sok-sok cáfolatot láttam már itt a fórumon is. Pl. vannak userek akik hiba esetén nem a szerelőhöz rohannak hanem a billentyűzetükhöz. Utóbbit soha nem értem, ez ilyen autós homeopátia, kizárt hogy a fórum a járgányt megjavítsa.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26986 Dátum: 2017.10.16 14:27:20 »
Csak halkan megjegyzem, a kérdés ez volt:
Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?

A kommentek közül csak Silent válaszolt rá, a többiek...... ezért nem érdemes mindenre ráugrani.
... megpróbálták az alacsony fordulatszám fogalmát értelmezni, helyrerakni. Mert addig nincs értelme a negatívumokról beszélni, amíg nem tudjuk mire vonatkoznak  ;)  :flowers:

Nálad mit jelent?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26987 Dátum: 2017.10.16 14:44:01 »
A moderált autópályatempó nálam 5.-ben nem a 2000 rpm, hanem inkább 4000, így elhiszem, hogy a tartós, bemelegedett állapotban 3500-4000 tartományos használat a japán mérnökök szándékaival megegyező.

Ha linkeled ezeket, szívesen elolvasom. Az ésszel történő használatra sok-sok cáfolatot láttam már itt a fórumon is. Pl. vannak userek akik hiba esetén nem a szerelőhöz rohannak hanem a billentyűzetükhöz. Utóbbit soha nem értem, ez ilyen autós homeopátia, kizárt hogy a fórum a járgányt megjavítsa.
Nálam a 4000 rpm már 140-es tempó.
A japán mérnökök szándékát nálam kis a váltást segítő nyilak mutatják. Ha ezt veszem figyelembe, akkor kis gázadásos gyorsítás esetén 2-5 fokozatok esetén 1800 rp-nél kéri a feljebb váltást. 5->6 estén ez 2000. Természetesen intenzív gyorsítás esetén feljebb megy ez az érték. Akkor mi a kis japán mérnökök szándéka?  :hmmmm:
Oké, két különböző motorról beszélünk, lehet hogy ennyi a különbség.

Hadd ne kelljen linket keresgélnem az elmúlt bő 7 év hozzászólásai között. A felvetés ugyanez volt, a válaszok is kb.  :hug:

Még mindig ott tartok, hogy nyomatékból ne akarjunk intenzíven gyorsítani és feleslegesen nem menjünk magas fordulatszámon. A kettő között ideális a motor kopás és az összes olyan probléma, amiket felsoroltál.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26988 Dátum: 2017.10.16 15:29:57 »
T25 tulajok - szeretne valaki bőrüléseket - elektromos első ülésállítással az autójába?  ;)

Most bontanak egy Angliából származó Avensist, de nekem csak az ottani vezetőoldali ülés (ami nálunk ugyebár az anyósülés) kellene az elektromos deréktámasza miatt - és miután át lenne szerelve, adnám helyette az én, tökéletesen működő elektromos ülésem, amin értelemszerűen nincsen deréktámasz állítás lehetőség.
70e Ft-t kérnek a szettért, nem árulja külön. Azért az 1 db ülésért meg én sokallom a dolgot - de hátha szeretne valaki komplett bőrbelsőt az autójába, itt lenne a kiváló alkalom rá.  ;)

Akár addig is elmennék, hogy megfelezhetnénk a költségeket, ami számodra egy komplett szettért szerintem nem is lenne olyan rossz ár.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.16 15:33:44 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26989 Dátum: 2017.10.16 19:04:24 »
Nálam a 4000 rpm már 140-es tempó.
A japán mérnökök szándékát nálam kis a váltást segítő nyilak mutatják. Ha ezt veszem figyelembe, akkor kis gázadásos gyorsítás esetén 2-5 fokozatok esetén 1800 rpm-nél kéri a feljebb váltást. 5->6 estén ez 2000. Természetesen intenzív gyorsítás esetén feljebb megy ez az érték. Akkor mi a kis japán mérnökök szándéka?  :hmmmm:
Oké, két különböző motorról beszélünk, lehet hogy ennyi a különbség.

Hadd ne kelljen linket keresgélnem az elmúlt bő 7 év hozzászólásai között. A felvetés ugyanez volt, a válaszok is kb.  :hug:

Még mindig ott tartok, hogy nyomatékból ne akarjunk intenzíven gyorsítani és feleslegesen nem menjünk magas fordulatszámon. A kettő között ideális a motor kopás és az összes olyan probléma, amiket felsoroltál.
A 7 éve az B.S 5 -Before Silent :D -, így ezekből kimaradtam. Vannak kérdések amik újra és újra felmerülnek, és ezekről mindig újra beindul a társalgás. Pl. utólagos tempomat; 1.8-at vagy 2.0-t vegyek; ugyevehetekdízeltgyőzzetekmeg; kattog a műszerfal; lambdaszondahibakód; miből áll a kis/nagy szervíz; stb....
Ha nem dumálnánk át a dolgokat újra meg újra, akkor át kéne húzni a fórum címet és kiírni, hogy lexikon.toyotaclub.hu. :D
Én nem akartam senkibe belegázolni, egyszerűen csak leírtam a véleményemet. A nyomaték-rpm mezsgyén belüli használatról kb. azonos a véleményünk, de nekem kisebb a hitem a userekben mint neked, plusz az a véleményem, hogy sokkal több a lehetséges hátránya, mint az előnye.
Egyébként óra szerint nekem is 4000rpm/140kmh ha jól emlékszem. Viszont GPS alapján ez a legális 130km/h-nak felel meg kb. Mivel nagyon sok 1-2 km-es kis utat megyek ovi-suli járatban, igyekszem 2500-3000 közt tartani. Amikor meg kiszabadulok a városból, elengedem 3000-4000rpm-re bemelegedés után, hogy az akkunak legyen lehetősége visszatöltődni, meg hogy a katalizátornak legyen lehetősége annyira átmelegedni, hogy kitisztuljon. Ha sokat pályáznék akkor valószínűleg törekednék valami 110-es nagypapa tempóra, mert ha jól emlékszem ott igen kedvező fogyasztás érhető el.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26990 Dátum: 2017.10.16 21:47:46 »
A 7 éve az B.S 5 -Before Silent :D -, így ezekből kimaradtam. Vannak kérdések amik újra és újra felmerülnek, és ezekről mindig újra beindul a társalgás. Pl. utólagos tempomat; 1.8-at vagy 2.0-t vegyek; ugyevehetekdízeltgyőzzetekmeg; kattog a műszerfal; lambdaszondahibakód; miből áll a kis/nagy szervíz; stb....
Ha nem dumálnánk át a dolgokat újra meg újra, akkor át kéne húzni a fórum címet és kiírni, hogy lexikon.toyotaclub.hu. :D
Én nem akartam senkibe belegázolni, egyszerűen csak leírtam a véleményemet. A nyomaték-rpm mezsgyén belüli használatról kb. azonos a véleményünk, de nekem kisebb a hitem a userekben mint neked, plusz az a véleményem, hogy sokkal több a lehetséges hátránya, mint az előnye.
Egyébként óra szerint nekem is 4000rpm/140kmh ha jól emlékszem. Viszont GPS alapján ez a legális 130km/h-nak felel meg kb. Mivel nagyon sok 1-2 km-es kis utat megyek ovi-suli járatban, igyekszem 2500-3000 közt tartani. Amikor meg kiszabadulok a városból, elengedem 3000-4000rpm-re bemelegedés után, hogy az akkunak legyen lehetősége visszatöltődni, meg hogy a katalizátornak legyen lehetősége annyira átmelegedni, hogy kitisztuljon. Ha sokat pályáznék akkor valószínűleg törekednék valami 110-es nagypapa tempóra, mert ha jól emlékszem ott igen kedvező fogyasztás érhető el.
Hát még országúton 95-nél... :clap: ;)
Szvsz viszonylag egyszerű a sebességfokozat megválasztása: városban, ahol pár száz méterenként kell gyorsítani/lassítani, majdnem fölösleges még a 4. is, de ahol tudod, hogy a zöldhullámon kilométereken keresztül mehetsz 55-tel, akkor el lehet pötyögni 5-ben.
Ugyanakkor a nagyobb teljesítményű autónál olyan érzésem van, hogy fölösleges a 6 fokozat. Gyakran 3-ból 5-be váltok, mert nincs értelme 2 másodpercenként váltogatni erőteljesebb gyorsításnál.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26991 Dátum: 2017.10.17 11:56:16 »
Hát még országúton 95-nél... :clap: ;)
Szvsz viszonylag egyszerű a sebességfokozat megválasztása: városban, ahol pár száz méterenként kell gyorsítani/lassítani, majdnem fölösleges még a 4. is, de ahol tudod, hogy a zöldhullámon kilométereken keresztül mehetsz 55-tel, akkor el lehet pötyögni 5-ben.
Ugyanakkor a nagyobb teljesítményű autónál olyan érzésem van, hogy fölösleges a 6 fokozat. Gyakran 3-ból 5-be váltok, mert nincs értelme 2 másodpercenként váltogatni erőteljesebb gyorsításnál.
A 3-ból 5-be dolgon már gondolkoztam, mert a 4. szinte alig van feljebb a 3-nál. Viszont ez csak pályázásnál érint, ami kéthavonta felmerülő probléma. Általában olyankor gondolkozom rajta amikor már automatikusan végigzongoráztam, hogy 2-3-4-5. Csorogni nemigen szoktam, ha kint vagyok végre a városból akkor adok az akksi töltésnek meg a katalizátornak. Szerintem nekem az éves futásom annyi mint amennyit te vagy Nagycitrom két hét alatt mentek.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26992 Dátum: 2017.10.17 20:16:54 »
srácok. itt mindenkinek igaza van :D

a hosszútávfutó kollegák és a városi harcosok nem ugyanúgy élnek.

nekem mindkettő kijut, úgyhogy mindenkivel egyetértek   :hug:



Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26993 Dátum: 2017.10.17 21:49:46 »
srácok. itt mindenkinek igaza van :D

a hosszútávfutó kollegák és a városi harcosok nem ugyanúgy élnek.

nekem mindkettő kijut, úgyhogy mindenkivel egyetértek   :hug:
Valld be, hogy néha azért elfog a vágy egy manuális váltó láttán! :wub: ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26994 Dátum: 2017.10.18 10:46:55 »
Valld be, hogy néha azért elfog a vágy egy manuális váltó láttán! :wub: ;)

a manuális váltónak kimagaslóan jónak kell lennie, különben csak nyűg.

ha elfog a vágy, akkor meghajtom kicsit a hármast. az egyik legjobb váltó van benne, amit valaha vezettem ;) még a lakás-iroda-lakás viszonylaton is jó dolog kapcsolgatni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26995 Dátum: 2017.10.18 11:22:09 »
a manuális váltónak kimagaslóan jónak kell lennie, különben csak nyűg.
Ez az automatára is igaz. A Toyota CVT névre keresztelt bólogató-váltója például rettentő, kanyarban sincs egy T25 2.4 automatához képest.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26996 Dátum: 2017.10.18 12:38:51 »
Valld be, hogy néha azért elfog a vágy egy manuális váltó láttán! :wub: ;)

Engem mondjuk nem igazán, de persze néha jó visszaülni egy ilyenbe, és "használni" a bal lábat is.  ;) Általában évente 1-2 furgon bérlés befigyel, akkor kiélem eme hajlamaimat.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26997 Dátum: 2017.10.18 14:09:27 »
Valld be, hogy néha azért elfog a vágy egy manuális váltó láttán! :wub: ;)
A manuális váltó élvezetéhez azért kell a használathoz optimális váltókiosztás, a kellő motorerő, a jó futómű, a motorhoz arányos önsúly is. Ez igen kevés autóban van meg. T25 1.8 esetében pl. városban rövid a 2-es, egyszerűen túl hamar vége van. Utána túlságosan rövid a 3-as, amire túlságosan "ráfed" a 4-es. pl. 50-ben 3-asnál 2250rpm, ugyanez 4-esben 1900rpm. Szinte nincs értelme 4-est kapcsolni városban. A Mazdák manuális kiosztása optimálisabb.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26998 Dátum: 2017.10.18 16:08:05 »
Ez az automatára is igaz. A Toyota CVT névre keresztelt bólogató-váltója például rettentő, kanyarban sincs egy T25 2.4 automatához képest.
MMTre gondolsz?

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26999 Dátum: 2017.10.18 16:09:20 »
T27 1,8 cvt-m van, 2016 decemberi. Semmi bajom vele