Alacsony fordulaton alacsony az olajnyomás. Pláne ha még nem tökéletesen meleg a motor. Most arról beszélünk, hogy egy 7,5-8 literes városi fogyasztású kocsi étvágyát lebűvészkedjük 6,5-re. Meg lehet spórolni ezzel az önkínzó és motor gyötrő használattal annyi üzemanyagot amennyiből a cseremotor ára kijöjjön? De lehet mérlegelni a katalizátort is, aminek a hatékony működéséhez hő kell. Ha tartósan nem kapja meg a kerámiamag a hőterhelést amit felvehet, akkor a keresztmetszet csökkenése miatt eleinte nő a fogyasztás, aztán jön a dugulás, hibakód, összeomlik, jön a kiemelő, aztán a cserebere. Se a motor se a katalizátor nem aprópénz. Tényleg megéri?
Még annyit kihagytam, hogy alacsony fordulaton a generátor is kevésbé tölt, ami az akku életét rövidíti. Modernebb kocsiról beszélünk, fogyasztókkal bőségesen megtömve, ezért ez nagyon is számít.
A klíma bekapcsolt állapota se mindegy alacsony fordulaton. Egyrészt klíma mellett érzésre 300-400 rpm-el több gázt kell adni hogy ugyanakkora teljesítményt kapjak a kerekeken. Ez szubjektív, nem tudom hogy így van-e, viszont dombnak felfelé egyértelműen látszik, hogy 300 rpm-el odébb kezd el kerregni a motor alacsony fordulat miatt.
Az okosok szerint a lehetséges legkíméletesebb módja a használatnak az egyenletes autópálya tempó. Ilyenkor tölt a generátor, melegszik a katalizátor, nem túlterhelt a fűtés(alacsony az olajhőtermelés váltóban és motorban is), kikormol a DPF/DPNR. A moderált autópályatempó nálam 5.-ben nem a 2000 rpm, hanem inkább 4000, így elhiszem, hogy a tartós, bemelegedett állapotban 3500-4000 tartományos használat a japán mérnökök szándékaival megegyező. A témát egyébként az olajazáshoz hasonlóan hitvitának érzem. (Most akkor 0W20-al, 5W30, vagy 10W40-el menjünk le a Balatonra nagypapa tempóban)
Sokadszorra tárgyaljuk ezt a témát ki, újdonságot nem tudok hozzáadni. Használd ésszel! Ennyi.
Ha linkeled ezeket, szívesen elolvasom. Az ésszel történő használatra sok-sok cáfolatot láttam már itt a fórumon is. Pl. vannak userek akik hiba esetén nem a szerelőhöz rohannak hanem a billentyűzetükhöz. Utóbbit soha nem értem, ez ilyen autós homeopátia, kizárt hogy a fórum a járgányt megjavítsa.