Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4293824 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

csuhás

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26970 Dátum: 2017.10.07 17:28:36 »
Szevasztok! Érdeklődnék, hogy valakinek nincs véletlenül egy bal visszapillantóba való indexe? T 27 Avensis. Ledes index.
csuhás

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26971 Dátum: 2017.10.13 20:54:35 »
Olvasgatva a fórumokat egy valamit nem értek. Egyes emberek 5-ös fokozatban mennek 50-nel benzines motorral. Ez kb. 1200-1400 -as fordulat között van (1.8 benzines esetében). Nem gáz ilyen alacsony fordulatszámon 5-ösben kínozni? Én nem vagyok egy sportos vezető és a fokozatok között kb. 2-3000 közötti fordulatnál váltok, de én úgy tudom az alacsony fordaulatszám nagyon nem tesz jót (főleg hidegen).

Nekem annó az 1.2-es 16 szelepes Renault Thalia-nál azt mondta a szerelő, hogy azt a motort "pörgetni kell". Néha alapjárati fulladást csinált, akkor kimentem egy kicsit megpörgettem 4000 fordulat körül és szépen kitisztultak a szelepek.... :)

Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26972 Dátum: 2017.10.13 21:16:30 »
Szevasztok! Érdeklődnék, hogy valakinek nincs véletlenül egy bal visszapillantóba való indexe? T 27 Avensis. Ledes index.
Már kérdezted másik topicban. Nagycitrom kb egy hete meg is írta hogy honnan szerezhető be. ::) Még cikkszámos képet is tett be, hogy tudd mire keress, ne kelljen a saját alkatrészedet megnézni. Ennél több segítséget fórum keretein belül nemigen kaphatsz. BTW egy hét alatt akár meg is jöhetett volna a cucc.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26973 Dátum: 2017.10.15 14:16:29 »
Olvasgatva a fórumokat egy valamit nem értek. Egyes emberek 5-ös fokozatban mennek 50-nel benzines motorral. Ez kb. 1200-1400 -as fordulat között van (1.8 benzines esetében). Nem gáz ilyen alacsony fordulatszámon 5-ösben kínozni? Én nem vagyok egy sportos vezető és a fokozatok között kb. 2-3000 közötti fordulatnál váltok, de én úgy tudom az alacsony fordaulatszám nagyon nem tesz jót (főleg hidegen).

Nekem annó az 1.2-es 16 szelepes Renault Thalia-nál azt mondta a szerelő, hogy azt a motort "pörgetni kell". Néha alapjárati fulladást csinált, akkor kimentem egy kicsit megpörgettem 4000 fordulat körül és szépen kitisztultak a szelepek.... :)

Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?

Az alacsony fordulat 5-ben inkább a 2.0 betegségét okozza.. A szerelőd inkább azért is mondta a pörgetést mert kis benzinmotor normális nyomatékot 3 ezer fölött ad. Vagy csak azt akarta, hogy többet járj hozzá :D Magasabb fordulaton megtéve ugyanazt a km távolságot fajlagosan több dugattyúutat jelent plusz minden egyéb többet dolgozik/ kopik ha pörgetik. Az alacsony fordulat meg a működésre, égésre, stb. nem optimális. A kompromisszum a kettő közt lehet vhol 2-3 ezer közt. De ebben szerintem sokan eltérő nézeteket vallanak, mert van aki forma1-es pilótaként érzi jól magát, és a pirosba pörgeti akkor is ha a motort nem is arra tervezték. Magam részéről a 2-3 ezret tartom plusz ritkán pl pályára felgyorsítás kipörgetem 4-5 közé a felváltogatás közben, hogy tisztítsa kicsit a szelepeket, stb.. amúgy nem szoktam pörgetni az általános használatban. Ez nekem bevált és a fogyi is igen csak jó, pedig 1.8. Amúgy nem tudom ér-e vmit, de eddig minden autómra raktam a piros petrol booster mágnesből, lehet szart sem ért és placebó, de fogyiban most is elég jól tudok közlekedni az autóval. Igazából úgy vagyok vele, hogy 5 ezret megért, max annyit ér mint egy kulcstartó a benzincsövön :D :D
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26974 Dátum: 2017.10.15 21:04:54 »
Olvasgatva a fórumokat egy valamit nem értek. Egyes emberek 5-ös fokozatban mennek 50-nel benzines motorral. Ez kb. 1200-1400 -as fordulat között van (1.8 benzines esetében). Nem gáz ilyen alacsony fordulatszámon 5-ösben kínozni? Én nem vagyok egy sportos vezető és a fokozatok között kb. 2-3000 közötti fordulatnál váltok, de én úgy tudom az alacsony fordaulatszám nagyon nem tesz jót (főleg hidegen).

Nekem annó az 1.2-es 16 szelepes Renault Thalia-nál azt mondta a szerelő, hogy azt a motort "pörgetni kell". Néha alapjárati fulladást csinált, akkor kimentem egy kicsit megpörgettem 4000 fordulat körül és szépen kitisztultak a szelepek.... :)

Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?
Bar nem Avensisem van, de automata valtos autoknal (amilyen a sajatom is), teljesen hetkoznapi dolog, hogy varosban 50-es temponal 1200-1300-at porog a motor. Nekem is valahol 1100 kornyeken all olyankor a fordulatszammerom. Sot, ovatos gazkezelessel mar akar 1500-1600 korul is elvalt. Amig neha-neha az ember meghajtja kicsit, addig szerintem nincs vele gond.
Egyebkent errol a "minel elobb valtsunk fel, es varosban is lehetoleg tizenkettedikben menjunk 50-nel 32-es fordulaton" mentalitasrol javareszt az oktatok tehetnek. Van az ismerosi korben tobb ember is, aki az elmult evekben vizsgazott, es naluk ez igen jellemzo. Gyozkodni kellett oket, hogy nem bun az, ha orszaguton elozesnel a manualis valtos autot visszateszi negyedikbe, es ugy keszul ra az elozesre.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26975 Dátum: 2017.10.16 07:54:06 »
Egyebkent errol a "minel elobb valtsunk fel, es varosban is lehetoleg tizenkettedikben menjunk 50-nel 32-es fordulaton" mentalitasrol javareszt az oktatok tehetnek.

Már több mint 20 éve volt, de erre én is emlékszem, hogy az oktatók ezt nyomják...válts fel, ne zúgjon a motor...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26976 Dátum: 2017.10.16 08:21:23 »
Már több mint 20 éve volt, de erre én is emlékszem, hogy az oktatók ezt nyomják...válts fel, ne zúgjon a motor...
Én sosem figyeltem rájuk. Annó Skoda 120L volt a családnak (több mint 20 éve :) ) amiben még fordulatszám mérő sem volt. Valahogy érzésre váltottam, amikor úgy ítéltem meg a hang alapján. Viszont Avensis annyira csendes, hogy nem tudok erre hagyatkozni.... :)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26977 Dátum: 2017.10.16 08:25:27 »
Olvasgatva a fórumokat egy valamit nem értek. Egyes emberek 5-ös fokozatban mennek 50-nel benzines motorral. Ez kb. 1200-1400 -as fordulat között van (1.8 benzines esetében). Nem gáz ilyen alacsony fordulatszámon 5-ösben kínozni? Én nem vagyok egy sportos vezető és a fokozatok között kb. 2-3000 közötti fordulatnál váltok, de én úgy tudom az alacsony fordaulatszám nagyon nem tesz jót (főleg hidegen).

Nekem annó az 1.2-es 16 szelepes Renault Thalia-nál azt mondta a szerelő, hogy azt a motort "pörgetni kell". Néha alapjárati fulladást csinált, akkor kimentem egy kicsit megpörgettem 4000 fordulat körül és szépen kitisztultak a szelepek.... :)

Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?

Nagyon nem mindegy, hogy mit értünk városi közlekedés alatt:
1. forgalmas, lámpákkal, dugókkal teli "rendes" városi közlekedést, ahol esélyed sincs folyamatos 50 km/h-val haladni
2. kisvárosi és/vagy külvárosi, falusi folyamatos, kis odafigyeléssel egyenletes sebességű haladás

Első esetben semmi értelme nincs az 5. sebességi fokozat használatának (sokszor a 4-nek sem).
Második esetben nyilván lehetséges a legmagasabb fokozat használata is, ha mondjuk óra szerint 60 km/h környékén közlekedünk. Terhelés nélkül egészen alacsony fordulaton is használhatóak a benzinmotorok is, de amint valamilyen közepes gyorsítást is igénylő helyzet alakul ki, azonnal lehet visszagangolni egyet, de legtöbbször kettőt (vagy akár hármat) is.

Ebben a tekintetben értelmetlen a diskurzus, amit folytattok.

Én 10 km-et teszek meg minden munkanap a munkahelyemre oda és vissza is. Ebben van 6-7 km 60 km/h-s (városi) andalgás és 3-4 km max. 40 km/h-s lámpa/zebra/körforgalom döcögés. Mindkettő városi közlekedés, de az adott távokon mért átlagfogyasztás között több, mint kétszeres a szorzó, illetve az egyik részen használható az 5. fokozat, a másikon a 4. sem igazán.

Most akkor hol az igazság?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26978 Dátum: 2017.10.16 08:46:51 »
Nagyon nem mindegy, hogy mit értünk városi közlekedés alatt:
1. forgalmas, lámpákkal, dugókkal teli "rendes" városi közlekedést, ahol esélyed sincs folyamatos 50 km/h-val haladni
2. kisvárosi és/vagy külvárosi, falusi folyamatos, kis odafigyeléssel egyenletes sebességű haladás

Első esetben semmi értelme nincs az 5. sebességi fokozat használatának (sokszor a 4-nek sem).
Második esetben nyilván lehetséges a legmagasabb fokozat használata is, ha mondjuk óra szerint 60 km/h környékén közlekedünk. Terhelés nélkül egészen alacsony fordulaton is használhatóak a benzinmotorok is, de amint valamilyen közepes gyorsítást is igénylő helyzet alakul ki, azonnal lehet visszagangolni egyet, de legtöbbször kettőt (vagy akár hármat) is.

Ebben a tekintetben értelmetlen a diskurzus, amit folytattok.

Én 10 km-et teszek meg minden munkanap a munkahelyemre oda és vissza is. Ebben van 6-7 km 60 km/h-s (városi) andalgás és 3-4 km max. 40 km/h-s lámpa/zebra/körforgalom döcögés. Mindkettő városi közlekedés, de az adott távokon mért átlagfogyasztás között több, mint kétszeres a szorzó, illetve az egyik részen használható az 5. fokozat, a másikon a 4. sem igazán.

Most akkor hol az igazság?

Odaát.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26979 Dátum: 2017.10.16 09:19:27 »
Lehet alacsony fordulatszámon közlekedni, de nem ott kell erőteljesen gyorsítani. Ha kis gyorsulás is elég, azt erőlködés nélkül megteszi a motor magasabb sebességi fokozatban. Ha ennél több kell, válts vissza. Ok nélkül fölösleges pörgetni, ill. ne erőltessük a gyorsítást alacsony fordulatszámon, ahol kicsi a nyomaték. Semmi ördöngösség nincs ebben, csak ésszel kell használni.  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26980 Dátum: 2017.10.16 10:02:35 »
Alacsony fordulaton alacsony az olajnyomás. Pláne ha még nem tökéletesen meleg a motor. Most arról beszélünk, hogy egy 7,5-8 literes városi fogyasztású kocsi étvágyát lebűvészkedjük 6,5-re. Meg lehet spórolni ezzel az önkínzó és motor gyötrő használattal annyi üzemanyagot amennyiből a cseremotor ára kijöjjön? De lehet mérlegelni a katalizátort is, aminek a hatékony működéséhez hő kell. Ha tartósan nem kapja meg a kerámiamag a hőterhelést amit felvehet, akkor a keresztmetszet csökkenése miatt eleinte nő a fogyasztás, aztán jön a dugulás, hibakód, összeomlik, jön a kiemelő, aztán a cserebere. Se a motor se a katalizátor nem aprópénz. Tényleg megéri?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26981 Dátum: 2017.10.16 11:04:05 »
Már több mint 20 éve volt, de erre én is emlékszem, hogy az oktatók ezt nyomják...válts fel, ne zúgjon a motor...

Ezt velem is eljátszotta az oktató 1999-ben, meg természetesen az én (és persze gondolom mások) órái alatt intézte a saját dolgait (postára mentünk csekket befizetni, boltba vásárolni, vagy ha éppen otthon felejtett valamit, akkor hazaugrott - néha ebédelni is... - persze nekem mindig a kocsiban kellett várnom, de a kulcsot azt persze magával vitte, így se rádiót, tél lévén pedig a fűtést sem tudtam nyomni). 1.0 GL Suzuki Swift, ohne erő és persze fordulatszámmérő. Az oktató kb 150 kg volt, de 40 km/h körül már rám szólt, hogy miért nem ötödikben vagyunk már... Annak a kis kávédarálónak ez hosszú távon biztosan nem tett jót.  :hmmmm:

Jogsi megszerzése után pedig azonnal keresztapám 523i-s BMW-jében találtam magam, volt egy kis különbség a 2 autó között - főleg a gázpedál lenyomása után...  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26982 Dátum: 2017.10.16 12:20:42 »
Alacsony fordulaton alacsony az olajnyomás. Pláne ha még nem tökéletesen meleg a motor. Most arról beszélünk, hogy egy 7,5-8 literes városi fogyasztású kocsi étvágyát lebűvészkedjük 6,5-re. Meg lehet spórolni ezzel az önkínzó és motor gyötrő használattal annyi üzemanyagot amennyiből a cseremotor ára kijöjjön? De lehet mérlegelni a katalizátort is, aminek a hatékony működéséhez hő kell. Ha tartósan nem kapja meg a kerámiamag a hőterhelést amit felvehet, akkor a keresztmetszet csökkenése miatt eleinte nő a fogyasztás, aztán jön a dugulás, hibakód, összeomlik, jön a kiemelő, aztán a cserebere. Se a motor se a katalizátor nem aprópénz. Tényleg megéri?
Ez nem a literekről szól.
Megfordítom: minek szétpörgetni, ha lehet menni magasabb fokozatban is? Sarkítottam? Igen, mint ahogy te is.
Senki nem javasolta az önkínzó, motor gyötrő üzemmódot. Amit leírtam az egy ésszerű motorhasználat, ahol feleslegesen nem pörgeted a motort és feleslegesen nem is gyötröd csak nyomatékból.
Sokadszorra tárgyaljuk ezt a témát ki, újdonságot nem tudok hozzáadni. Használd ésszel! Ennyi.  :flowers:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26983 Dátum: 2017.10.16 12:57:41 »
Ez nem a literekről szól.
Megfordítom: minek szétpörgetni, ha lehet menni magasabb fokozatban is? Sarkítottam? Igen, mint ahogy te is.
Senki nem javasolta az önkínzó, motor gyötrő üzemmódot. Amit leírtam az egy ésszerű motorhasználat, ahol feleslegesen nem pörgeted a motort és feleslegesen nem is gyötröd csak nyomatékból.
Sokadszorra tárgyaljuk ezt a témát ki, újdonságot nem tudok hozzáadni. Használd ésszel! Ennyi.  :flowers:
Ok, akkor én ezek fölött elsiklottam. Sok esetben még 4-esbe se váltok fel, mert nincs értelme. 3-asban szabályos városi sebességgel 3000 alatt marad a fordulatszám.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26984 Dátum: 2017.10.16 13:02:01 »
Csak halkan megjegyzem, a kérdés ez volt:
Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?

A kommentek közül csak Silent válaszolt rá, a többiek...... ezért nem érdemes mindenre ráugrani.
Avensis 1.8 / 2007