Érdekes, nem szoktak utolérni diesel Avensis-ek, de mondjuk nem csak Avensisek, pedig 4A-FE-t hajtok...
Ha turbo diesel autókat tesztelek, először mindig majdnem lefejelem a szélvédőt, mert végre amikor a turbo beindul, megjön a nyomaték, aztán hipp-hopp vége is a tüzijátéknak, mi vaaan, nézek a műszerfalra, ja, elértük a 4500-as fordulatszámot, erő elment, váltani kéne...
Nekem a benzinesek után elég frusztráló, ezért az ilyen autókat automata váltókkal sokkal jobban szeretem! Manuális váltóval talán a 4. fokozattól használható normálisan, de a 6.-ban a legjobb, 1-2-3-ban ha húzatni akarom akkor csak a bólogatás lesz az eredménye: 2000 alatt nem megy, 2000 fölött, jujuj de megy, de már vége is van 4300 körül. Ha az érzés hiányzik, akkor ott a turbós benzines, persze az többet fogyaszt, ez van, olcsón nincs nagy élmény...
Nekem legjobban mégis az egyenletes teljesítményleadású nagy köbcentis benzines motorok jönnek be, amik elpörögnek 8300-ig legalább, persze azok nálam 35 L/100km-es átlagfogyasztással járnak. Azután meg ha beülsz a diesel Avensisbe, akkor szintén nem érted, hogy miért nem megy...
Minden viszonylagos, attól függ mihez hasonlítjuk!
... viszont a hétköznapokon senki sem táncoltatja 4000 meg 6000 közt a fordulatszámot...
Hát erre ne fogadj...