ezt honnan tudod? egyébként meg nyilván gyengébb a benzines, elvégre eleve 10%-kal gyengébb, és az automatában is elveszik némi teljesítmény. ezért említettem inkább az automata dízelt...
és igen, a karakterisztika gyökeresen különbözik. nekem a dízel alapvetően nem gyere be, bár egy rendes automatával (ez inkább európai fícsör) el lehet kenni a turbólyukat is és ki lehet használni a nyomatékpúpot, szóval azért kipróbálnék egyszer egy olyat is. mondjuk egy fokozatmentes automatát egy audiban vagy egy dsg-t...
Onnan tudom, hogy megmértem. Persze, nem úgy, hogy benne ültem. A Youtube-on található gyorsulás videókon, ahol látható az óra. Talán nem a leg "exact-abb",de a sok mérés közül a legjobbat írtam ide. A sajátomat meg simán megmértem az úton, de a Youtube-on is mértem olyat, mint az enyém. Szándékosan nem 0-100-ra mértem, az kínzás, és használat közben nem életszerű.
A turbólyukat meg azért vesszük észre, mert alatta lényegesen gyengébb a dízel, mint fölötte, viszont azon a fordulatszámon a benzines sem erős (sőt), csak a benzines egyenletesebben adja le a kisebb nyomatékát. Ettől harmónikusabbnak érezzük, és lehet, hogy az is. A dízelt, mint mindannyian tudjuk, másként kell vezetni, és bár a fordulatszám átfogása kisebb, a nagy nyomaték miatt hosszú váltója van, amivel a sebességátfogás már megfelelő, és ez a fontos. Nekem is volt benzinesem, (OFF: 626 2.0GT..ON) szerettem, jól ment, és sok kilóméterrel is jól ment, de azért cserébe fogyasztott is. Bocsánat a hosszú kommentért, egy dolog még: Úgy tapasztalom, hogy aki egy Dízellel jár, aztán beül egy benzinesbe, az úgy száll ki, hogy "ez nem megy". (Én a 110 LE 1CD motoros dízel T22 avensisből ültem át egy 1.8 T25-be, és a gyorsulás, meg teljesítmény adatok elenére úgy éreztem, hogy nem húz, nincs vonóerő, pedig nagy eséllyel elverné gyorsulásban az 1.8-as, de mégis...az érzet.) Én a dízeles nyomatékból autózást szeretem, de azt el kell ismernem, hogy a vérbeli sportkocsik azért mégiscsak benzinesek!