Lassan kezdek meghülyülni a kuplung hangjától.
Tudjàtok, ez a típushibás dolog, hogy sajnos mindnek van egy ilyen ropogós hangja.
Az a baj, hogy a Yarisnál annak idején 3 fujás után eltűnt a dolog, itt meg kb semmi hatása.
Tudna valamelyikőtök valami ötletet adni, vagy egy képet küldeni, hova kell pontosan mennie a kenőanyagnak?
Helló!
Képet sajnos nem tudok küldeni, mert mikor én is szórakoztam vele, nem készítettem.
Leszeded a burkolatot a pedáloknál és aláfekszel.
A kuplung pedálnál látnod kell, hogy egy kis tengely megy át a tűzfal irányába. A tengely egy "gumigyűrűn" át jut át a tűzfalon. Ha mozgatod közben a pedált látni fogod, hogy mit próbálok leírni.
Na, azt a tengelyt kell bekenni/befújni. Én ezt benyomott és kiengedett pedálállásban is elvégeztem.
Probáltam már szilikont, wd40-et, most legutoljára würthös teflonsprayt használtam. Ez most jól húzza, szinte minden ok. De csak szinte, mert nagy-nagy ritkán néha nyikkan egyet.
De nálam nem ropogós hang szokott lenni, hanem nyikorgás.
Ha fújsz oda vmi anyagot, akkor javasolt vmi szívószálas sprayt használni.
Ha kensz oda vmit, akkor pedig egy hosszabb dróttal könnyebben oda tudod kenni a trutyit.
Remélem megoldódik a gondod, mert tudom milyen idegesítő, ha "szól" a kuplung.
------
Amit viszont én nagyon utálok, az a váltó hátramenetbe kapcsolása.
Előre fokozatok gyönyörűen mennek, bármelyikből bármelyikbe, de a rüki, az gáz. Sokszor van, hogy húzom és mielőtt még bemenne teljesen a helyére megáll és nem megy tovább. Ekkor vagy játszok párat a kuplunggal, vagy váltok az előremenő fokozatokkal és oké lesz, vagy ott tartom a megakadt állapotban és nagyon, de nagyon finoman engedem fel a kuplungot. Ekkor van egy olyan pillanat, mikor old a korábbi megakadás és bemegy teljesen helyére.
Nekem ez nem szimpi. Kérdeztem is a legutóbbi éves szervíznél, hogy ezek ilyenek, vagy nálam van vmi gond, esetleg állítani kellene. De mondták, ezzel meg kell barátkozni, ez ilyen.
Tényleg ilyen ez másnál is?