Időről időre visszatér ez a nyomaték-teljesítmény, illetve, dízel-benzines vita.
Sghu77 kolléga tökéletesen leírta:
Összehasonlítani úgy lehet két autót, ha nagyjából azonos a teljesítményük. Mindegy, hogy dízel, vagy benzines, lényeg, hogy olyan helyzetben kell összevetni őket, amikor
1.
azonos teljesítményszintről indulnak (tehát, irreleváns, hogy milyen fokozatban van a váltó, lényeg a pillanatnyi teljesítménye a motornak
2.
azonos fokozatban vannak a váltók és azonos sebességről indulnak meg
A két mérés eltérő eredményt fog adni, alapvetően azért különböztetem meg a két esetet, mert utóbbi az ún. "dízeles" teszt, előbbi, pedig a "benzines" teszt. Merőben eltérő stílusban kell a két típusú autót vezetni a legjobb eredmények eléréséhez, és ez is mutatja, hogy a dízel-benzines rugalmasság összehasonlítása nem lehetséges korrekt módon!
Ha azt mondjuk, hogy azonos fokozatban hasonlítsuk össze őket, akkor gyakorlatilag kimondjuk azt is, hogy a dízel fog nyerni. Mert ez a körülmény a dízelnek kedvez. Ha azonos pillanatnyi teljesítmény mellett mérjünk rugalmasságot, akkor már más a helyzet.
Csufárnak abban igaza van, hogy a dízel és benzines autókat automata váltóval kell összevetni. Még ez lenne a legkorrektebb módja a dolognak.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ne az alapján válasszon senki autót, hogy melyik megy jobban (dízel vs benzines), hanem, hogy jellemzően milyen körülmények között és mennyit használná. Ehhez hozzáveheti még saját preferátumát is a vezetési stílust illetően. És ennyi.