Na, most akkor tényleg előlről akarod kezdeni a múlkori vitát, hogy a Toyota nem elég innovatív? Palaczk is sorok tucatján keresztül bebizonyított ennek a butaságnak az ellenkezőjét.
Egyszerűen nem gondoltad át, amit írtál. Abban igazad van valószínűleg, hogy a Toyota földrajzi fekvéséből adódó többlet költségét igyekszik valahol visszavenni, hogy a termékeinek ára versenyképes maradjon az EU-i autókéval. DE! Ezt koránt sem minden áron teszi, mint ahogy arra Te célzol már többedjére.
Továbbá, nem is értelmezed helyesen azt, amit írtam. Ugyanis, nem írtam olyat, hogy az EU-i beszállítók szarok. Csak azt írtam, és írom most is, hogy
ami eredeti Japán alkatrész, az még ma is sokkal tartósabb, mint a nem japán alkatrész (legalábbis egy Toyotában). (amúgy azt nem értem, hogy neked is volt Toyotád és a Xenon-on kívül, ami pl. nem japán gyártmány, mással kvázi nem volt bajod, akkor miért kérdőjelezed meg időről időre a Toyota stratégiáját? Egyszerűen nincs erre okod, csak német autó "bűvöletben" élsz, és elvakít a látszat...)
Hogy a japánok nem fejlesztenek tovább a típus gyártása alatt??!! Ezt is honnan vetted?! Akkora badarság, hogy mindjárt lefordulok a székről. Vagy nem olvasol utána a dolgoknak, vagy ...passz...
Csak egyetlen példák hozzak fel ez ellen: Az AveI facelift 2000.10. hótól 2003.tavaszig volt gyártásban. A fékrendszeren 2001/07. hónapban módosítottak. Na, jó, még egyet mondok. Olajfogyasztás/garanciális motorcsere a vvt-i motorcsaládban... rémlik? Vagy E12 Corolla C150 váltójának gyártási helyét 2006-ban átrakták Lengyelországba (ezekkel van csapágy gond). Ezek példaként szolgálnak jó és rossz döntésre is a Toyota részéről, de a lényeg, igenis, fejleszt gyártás közben, pláne, ha valami típushiba derül ki időközben. Ha ezt nem fogadod el, mint
Tényt, akkor ezért nem a Toyota a hibás.
Ha arra gondoltál, hogy a csillió összegekbe kerülő éberségörző, sávelhagyásra figyelmeztető, pre-safe, és egyéb vezetéstámogató rendszerek tekintetében "kullog" az EU-i modellek mögött a Toyota, akkor igazad van, de ez sem lehet véletlen. Egy-egy modell fejlesztésekor komoly piackutatást végez a gyártó és ha a potenciális vásárlók ezeket a szarokat nem igénylik (nem hajlandók megfizetni), akkor minek is drágítanák velük a modellek árát?
Csak megjegyzem amúgy, hogy mindezen felsorolt rendszereket (meg még párat!) a Lexus LS-ben mutatták be 2006-ban a világon először tömeggyártásban!!! Méghogy nem elég innovatív a Toyota...
Gondolj már a változó szelepvezérlésre! Nem, nem a vvt-i motorokban mutatták be 2000-ben, hanem még a legendás 4A-GE motorokban a 90-es évek elején, szinte a Hondával egyidőben!
Igaz, az akkor még T-VIS nevezetű volt, és 2 állású vezérlés, de dupla vezérműtengelyes, 16V-s 1,6-os motorok, amik alapból 150-160LE-t teljesítettek 1994-ben!!! Ekkoriban az "opelsosemkopel" autóknak még csak a 2,0-ás motoraik voltak 16V-sek az Astra GSI-ben. A VW konkrétan sehol sem volt. Megjegyzem, az 1,6-os 100LE-s benzinmotorják csak nemrég szüntették meg a VW csoporton belül EU-ban. Na, itt hol van az a híres EU-i innováció??? A downsizing turbós benzinesekben, amiknek már újkorában is olajos a kipufogója és eszik az olajat? Hagyjuk már...
A Carinára visszatérve, olvad el vd1234 írását isaz enyém előtt. Leírta, hogy a japán Carinák olajfogyasztási gondjai is csak 200.000km felett jöttek elő jellemzően. Nem 0km-esen...
Tényleg örülnék, ha jobban átgondolnád, amiket írsz, mert ezeknek a vitáknak így semmi értelme, ha csak hajtogatod a félinformációkat, amik jellemzően NEM igazak. Érvelj olyannal, ami igaz, pl. hogy jobb állású autókat gyártanak a németek. Mert ez bár szubjektív, de általánosságban alá tudom írni, persze szigorúan néhány nagyon ütős kivétellel (Supra, GT-86, Lexus mind, NSX, RX-7, RX-8).