Én csak arra céloztam, hogy nem kell elvakultan hinni abban, hogy minden ami japán az tökéletes és ami máshol készült a sz*r, mert ez nem igaz.
Értem, amit mondasz, eleinte én is így gondoltam.
A helyzet az, hogy a Toyota-ban gyakorlatilag azok az alkatrészek mennek idő előtt tönkre, amik NEM japán gyártásúak. Ez tény. Nem elvakultság. A Corolla klubos srácok, akik leginkább 15 év feletti Corolla-kat újítanak fel, rengeteg tapasztalatot írnak le ezzel kapcsolatban.
Persze én sem azt mondtam, hogy a japán alkatrész soha nem romlik el, hanem, hogy az sokkal kevésbé lesz problémás, mint pl egy Valeo, vagy Denso, ami made in Spain.
Gondolj csak az angol Carinára. A befecskendező rendszere úgy tudom, hogy Bosch. És jó? Nemigazán.
Tudnék mesélni az Ave Valeo fényszóróiról, hogy bár 12 éves az autó, de egy tompított izzó csere alkalmával szétmállik a kezemben az izzó csatlakozójának védő műanyag foglalata. Nem én vagyok a béna, hanem hozzáértem, és széttört darabokra.
Ott az E12 gyári fékrendszere, ami bosch. Tudtommal konstrukciós hibás. Az Auris féke sem sikerült túl jól.
Sorolhatnám még, de minek? Egy a lényeg, hogy ami eredeti japán gyártmány, az NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL nem fog idő előtt tönkremenni.
A Ferrari autóiban is Denso(made in Japan!!!) befecskendező rendszer van, vajon miért nem Magnetti Marelli? Az Opel vadiúj 1.6 dízel motorjában szintúgy.
Az a helyzet, hogy a japánok sajátos kultúrája, a rendkívüli munkafegyelme és tökéletességre törekvése az általuk gyártott termékeket bizony a világ egyéb helyein gyártott termékek fölé emeli a megbízhatóság szempontjából.
Amúgy vd jól leírta a többit.