Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4402402 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13845 Dátum: 2013.06.15 23:16:28 »
Na, ez bíztató, mert elvileg még kedvezményem is lenne, ha kellene. Annyi jel van, hogy magas fordulaton érezni, hogy lüktet a pedál, illetve rezeg inkább  :hmmmm:

De miért írod következetesen Asko-nak az Asco-t ?  ;)

Mennyi volt a kuplungszett?
Nem tudom. Véletlen. Vagyis, figyelmetlenségből.

Nekem eszembe nem jutott volna Aisin helyett mást venni. Ami made in japan, az made in japan. Azzal nincs gond.

Nekem kicsit kemény a kuplung, és indulásnál, ha kicsit magasabb fordulaton indulok, akkor ráz a kuplung.
Olyan is elő szokott fordulni, hogy kanyarodáskor, amikor 2-esben kissé meg kell csúsztatni a kuplungot, tök érzéketlenné válik a fogáspontja és, vagy sikerül szépen tovább haladni, vagy kissé felbőg a motor, esetleg ránt egyet az autó.
Az ilyen dolgok a Corolla új Aisin kuplungjával teljesen ismeretlenek voltak. Az úgy működik, ahogy a nagy könyvben még van írva

A szett kedvezménnyel 33600 ft volt, de ez a szett a C25-ös váltóhoz való. A Corolla C150 váltójához 25000 ft volt csak.
Kedvezmény nélkül listaáron az Avéhoz 45000 lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.15 23:18:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13846 Dátum: 2013.06.15 23:20:41 »
Nekem a gyári Valeo volt. Biztos, hogy a gyári. Viszont cserénél lebszéltek, hogy újra Valeo kerüljön bele, mert az utángyártott és a gyárilag szerelt minősége állítólag nem ugyanaz.
Hát a francia Valeo esetében el is hiszem, hogy van különbség. A japánoknál kevésbé...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13847 Dátum: 2013.06.15 23:25:34 »
Nem tudom. Véletlen. Vagyis, figyelmetlenségből.

Nekem eszembe nem jutott volna Aisin helyett mást venni. Ami made in japan, az made in japan. Azzal nincs gond.

Nekem kicsit kemény a kuplung, és indulásnál, ha kicsit magasabb fordulaton indulok, akkor ráz a kuplung.
Olyan is elő szokott fordulni, hogy kanyarodáskor, amikor 2-esben kissé meg kell csúsztatni a kuplungot, tök érzéketlenné válik a fogáspontja és, vagy sikerül szépen tovább haladni, vagy kissé felbőg a motor, esetleg ránt egyet az autó.
Az ilyen dolgok a Corolla új Aisin kuplungjával teljesen ismeretlenek voltak. Az úgy működik, ahogy a nagy könyvben még van írva

A szett kedvezménnyel 33600 ft volt, de ez a szett a C25-ös váltóhoz való. A Corolla C150 váltójához 25000 ft volt csak.
Kedvezmény nélkül listaáron az Avéhoz 45000 lenne.
Ez előfordul  :flowers:

Ha japán, akkor nekem sem nagyon van fenntartásom. Reméljük, hogy beválik!
Nálam a rázás magas fordulaton jelenségtől eltekintve rendesen megy hála Istennek.
Az ára viszont több, mint az Avensishez...érdekes, de elvileg volna rá rabatt. Remélem, hogy 25%-nál több, de sosem lehet tudni  :no:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13848 Dátum: 2013.06.16 16:21:40 »
... Ami made in japan, az made in japan. Azzal nincs gond. ...
Hát persze. És a japán Carina-nák mind tökéletesek.  :devil:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13849 Dátum: 2013.06.16 16:39:47 »
Hát persze. És a japán Carina-nák mind tökéletesek.  :devil:
hát nem is volt anno sok bajuk.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13850 Dátum: 2013.06.16 16:40:54 »
Hát persze. És a japán Carina-nák mind tökéletesek.  :devil:
Üdv!

Nem azok, ahogy az én példám is mutatja.
Viszont még így is évekig vezették a kategóriájuk megbízhatósági listáit. Ha odafigyel rájuk a gazdájuk, nem sok gond van velük, nagyon bírják, egy-két tapasztalat nagyon elgondolkodtató a Carina topicban, ha nézed.
De ha egyszer el tudnék majd jutni egy találkozóra, kíváncsi lennék, mit szólnál a 19 éves (japán) Carinánkhoz, a többiekéhez meg főleg.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.16 16:43:04 írta vd1234 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13851 Dátum: 2013.06.16 17:13:36 »
Én csak arra céloztam, hogy nem kell elvakultan hinni abban, hogy minden ami japán az tökéletes és ami máshol készült a sz*r, mert ez nem igaz.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13852 Dátum: 2013.06.16 17:15:21 »
hát nem is volt anno sok bajuk.
Pedig ha jól emélkszem volt valami olaj evős probléma a japánban gyártott motorokkal, ami az angoloknál nem volt - de Palaczk biztos tudja a részleteket.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13853 Dátum: 2013.06.16 17:20:01 »
Én csak arra céloztam, hogy nem kell elvakultan hinni abban, hogy minden ami japán az tökéletes és ami máshol készült a sz*r, mert ez nem igaz.
Nem gondolom, hogy ilyet mondtam volna. De hogy témánál maradjunk, érdemes nézni, hogy 93-94-es autókat mennyire tartják meg általában az emberek. Adott esetben Carina-nyugati márkák viszonylatára gondolok. Szerintem előbbihez jobban ragaszkodnak a gazdáik, de tévedhetek is.

Pedig ha jól emélkszem volt valami olaj evős probléma a japánban gyártott motorokkal, ami az angoloknál nem volt - de Palaczk biztos tudja a részleteket.
Így van, az enyém is ilyen volt. Állítólag 200.000 km fölött jelentkezett a probléma. Nálam 315.000 km magasságában kapott új gyűrűket. Viszont másban semmi komolyabb gond hála Istennek - most már remélhetőleg ebben sem  :otlet: A katalizátor is kitisztult, a lambdaszonda is jól megy a műszakis mérések szerint.
Új váltóolajat 2010-ben kapott 1994 óta, kíváncsi vagyok, hogy az újabb kiadások ezt hogyan tolerálnák, 308.000 km egy olajjal  :hmmmm:
Lengéscsillapítókat kellett cserélnem, mert az előző tulaj a 8000Ft-os kategóriát építette be (SCT). Meg gyújtótrafót és kábeleket, mert a menyét szétrágta a kábeleket, és ezért a trafó is leégett. De még gyári Denso trafó volt benne. Ez persze csak adalék volt  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.16 17:32:48 írta vd1234 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13854 Dátum: 2013.06.16 20:14:57 »
Bocsánat ha félreérthető volt, Bepi-nek írtam.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13855 Dátum: 2013.06.16 20:32:05 »
Bocsánat ha félreérthető volt, Bepi-nek írtam.

Dehogy voltál, bocsánat, hogy beledumáltam  :)

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13856 Dátum: 2013.06.16 21:57:28 »
Kíváncsi leszek az én gépem meddig bírja nagyobb hiba nélkül? Mármint km -ben is értve, nem csak évszámokban.
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13857 Dátum: 2013.06.16 22:19:21 »
Én csak arra céloztam, hogy nem kell elvakultan hinni abban, hogy minden ami japán az tökéletes és ami máshol készült a sz*r, mert ez nem igaz.
Értem, amit mondasz, eleinte én is így gondoltam.

A helyzet az, hogy a Toyota-ban gyakorlatilag azok az alkatrészek mennek idő előtt tönkre, amik NEM japán gyártásúak. Ez tény. Nem elvakultság. A Corolla klubos srácok, akik leginkább 15 év feletti Corolla-kat újítanak fel, rengeteg tapasztalatot írnak le ezzel kapcsolatban.
Persze én sem azt mondtam, hogy a japán alkatrész soha nem romlik el, hanem, hogy az sokkal kevésbé lesz problémás, mint pl egy Valeo, vagy Denso, ami made in Spain.
Gondolj csak az angol Carinára. A befecskendező rendszere úgy tudom, hogy Bosch. És jó? Nemigazán.
Tudnék mesélni az Ave Valeo fényszóróiról, hogy bár 12 éves az autó, de egy tompított izzó csere alkalmával szétmállik a kezemben az izzó csatlakozójának védő műanyag foglalata. Nem én vagyok a béna, hanem hozzáértem, és széttört darabokra.
Ott az E12 gyári fékrendszere, ami bosch. Tudtommal konstrukciós hibás. Az Auris féke sem sikerült túl jól.
Sorolhatnám még, de minek? Egy a lényeg, hogy ami eredeti japán gyártmány, az NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL nem fog idő előtt tönkremenni.
A Ferrari autóiban is Denso(made in Japan!!!) befecskendező rendszer van, vajon miért nem Magnetti Marelli? Az Opel vadiúj 1.6 dízel motorjában szintúgy.

Az a helyzet, hogy a japánok sajátos kultúrája, a rendkívüli munkafegyelme és tökéletességre törekvése az általuk gyártott termékeket bizony a világ egyéb helyein gyártott termékek fölé emeli a megbízhatóság szempontjából.
Amúgy vd jól leírta a többit.
:)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13858 Dátum: 2013.06.16 22:21:48 »
Pedig ha jól emélkszem volt valami olaj evős probléma a japánban gyártott motorokkal, ami az angoloknál nem volt - de Palaczk biztos tudja a részleteket.
Az angol autóknál meg más volt a baj. ;)
A japánoknál kb a gyűrű, ami jó eséllyel csak 200000 km felett jött elő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13859 Dátum: 2013.06.17 07:16:28 »
A helyzet az, hogy a Toyota-ban gyakorlatilag azok az alkatrészek mennek idő előtt tönkre, amik NEM japán gyártásúak. Ez tény. Nem elvakultság. A Corolla klubos srácok, akik leginkább 15 év feletti Corolla-kat újítanak fel, rengeteg tapasztalatot írnak le ezzel kapcsolatban.
Persze én sem azt mondtam, hogy a japán alkatrész soha nem romlik el, hanem, hogy az sokkal kevésbé lesz problémás, mint pl egy Valeo, vagy Denso, ami made in Spain.
Gondolj csak az angol Carinára. A befecskendező rendszere úgy tudom, hogy Bosch. És jó? Nemigazán.
Ott az E12 gyári fékendszere, ami bosch. Tudtommal konstrukciós hibás. Az Auris féke sem sikerült túl jól.
A Ferrari autóiban is Denso(made in Japan!!!) befecskendező rendszer van, vajon miért nem Magnetti Marelli? Az Opel vadiúj 1.6 dízel motorjában szintúgy.
túrót. nem szamurájkardokat kell kovácsolni egy autóba, hanem alkatrészeket, sokmilliós szériákban, igazi tömeggyártásban. A beszállítók olyan minőségű (és persze árú) terméket szállítanak a megrendelőnek, AMILYET KÉR. ha a carina bosch injektorai nem jók, akkor abból nem az következik, hogy a német ipar gyenge, pláne nem az, hogy a japánok jobbak, hanem csak annyi, hogy a toyota olcsón akarta legyártani a motort. egyébként a toyota ki is javíttathatta volna a hibát, amit nyilván már az első éves gyártás után észleltek is. csak éppen nem tartotta annyira lényegesnek, hogy pénzt invesztáljon a fejlesztésbe menet közben. Na EZ például egy különbség a japán és európai gyártási kultúrában: az európaiaknál a fejlesztés akkor is tart, amikor már folyik a gyártás - ez az oka annak, hogy sok modell műszakilag jobb lesz a modellciklus végére. a japánok ezzel ellentétben kevésbé nyúlnak hozzá ahhoz, ami már egyszer elkészült, viszont nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy ne is kelljen. ez a megközelítés egyébként szimpatikus, csak éppen azzal is együtt jár, amit sokan a japánok hibájának tartanak, hogy ti. nemigen vannak saját fejlesztéseik, hogy úgy mondjam, műszakilag általában csak követik és nem pedig diktálják a tempót. tisztelet a kivételnek.