Ez egy régi történet. Már sokan ismerik, de neked leírom még egyszer.
A banális hiba az volt, hogy a hűtő betöltő nyílásánál az a perem, ahova a hűtősapkának zárnia kellene, mechanikusan sérült volt. (Talán oxidált, de alu-nál ilyen mértékű roncsolódást én nem láttam. Az is lehet, hogy valami megmarta.) Ennél fogva nem csak 0,9 bar után tudott a folyadék a tágulási tartályba jutni, hanem gyakorlatilag folyamatosan, ahogy nőtt a nyomás. Egy-egy ilyen utam alkalmával elfogyasztottam 5-10l vizet biztosan. És ki tudja meddig mentem "léghűtéssel". Télen onnan vettem észre a hibát, hogy eltűnt a fűtésem. Akkoriban én nem üzemanyagot hordtam a csomagtartóban lévő kannákban, hanem vizet.
A röhejes az, hogy bárkit kérdeztem nem tudta megmondani mi a hiba. Végül valamilyen okból hűtőt cseréltem, akkor szűnt meg a nagymértékű fogyás. Addigra már hengerfejes lett a gép. De az is úgy, hogy vagy fél évig még jártam vele mire biztosan lettünk benne, hogy az.
Olaj, víz mindig tiszta volt, amíg az utóbbi tartott.
Kipufogó szelep felől volt megrepedve a víztér, így ami víz távozott az gőz formájában ki is ment a kipufogón.
Kb. ennyi.
Még hengerfejesen is ment mint a rakéta.
Nekem akkoriban az autópálya tempó = 160km/h volt, mert mindig siettem.
Szerettem azt az autót.