Sziasztok!
Minap írtuk a xenon fényszórók alap magasság-beállításáról. Gyárilag elvileg túl alacsony a beállítás (nekem legalábbis), és csak az autó elé világít a lámpa, nem pedig távolba.
Nem hagyott nyugodni a dolog és pár kolléga által felvetett lehetőségek alapján nekiláttam a magasság beállításnak és sikerült (igaz idő hiányába egyelőre csak az anyósülés oldali). Ezt szeretném megosztani mindazokkal, akiket ez érdekel.
Nem egy bonyolult munka, csak elég tökölős, mert megfelelő célszerszám nélkül nehézkes az állítás, de lehetséges.
Felnyitod a motorháztetőt és le kell bontani a műanyag takaró burkolatokat (1 nagyobb van és 1 kisebb). Ezután látszik is, hogy az autóval szemben állva a bal lámpához könnyebben hozzá lehet férni, mert a jobb oldalinál ott van ugye az akksi.
A xenon izzó mögött van egy kis állító mechanizmus. Készítettem róla pár képet, igaz telefonos, de szerintem ki lehet belőle venni mire is akarok utalni. Van egy fémből készült kis fogaskerék, amit az ember annak tengelyére merőlegesen lát, illetve a kis fogaskerék végén van egy műanyag csavarfej szerűség. Van is rajta egy vágat, mintha egy sima laposfejű csavarhúzóval lehetne is csavarni. De sajnos mivel célszerszámom nincs, és ehhez csavarhúzóval nem férni hozzá, így én a fogaskereket a fogainál fogva tekertem el balról jobbra. Ehhez egy hosszú szárú, kis fejű, lapos csavarhúzót használtam. Be lehet dugni két fog közé, elfordítod a csavarhúzót jobbra és ugyanazzal a fordulattal a kis fogaskerék is fordul. Marha lassan megy az egész, de megy. Egy teljes fordulat a fogaskeréken kb. 1 perc alatt volt meg. Én 3 fordulatot tekertem rajta.
Aztán kiálltam a garázsajtó elé, felkapcsoltam a lámpát és már láttam is az eltérést a két fényszóró között. Korábban szinte egyvonalban volt a két lámpa világítása, most pedig az anyósülés oldali jóval feljebb került.
Örültem is nagyon, hogy megvan a megoldás. Mentem is egy próbakört és valóban sokkal-sokkal jobban bevilágítja az autó maga előtt az utat. Milyen jó lesz majd akkor, mikor a másikat is hozzáállítom.
Fontos, hogy a fogaskerék balról jobbra tekeredjen, így állítódik feljebb. Én persze, hogy a másik irányba kezdtem, de most már tudjuk melyik irány a helyes. Szépen precízen lehet forgatni, semmit sem erőltetünk közben, semmi nem fog eltörni, vagy megszakadni.
Ugyanezzel a módszerre a másik oldalit is meg lehet csinálni, csak a hely még kevesebb, de megoldható, csak több idő fog rámenni, ami ma este erre már nem volt meg. Majd a hétvégén.
Próbálok küldeni pár képet és bejelölni rajta, hogy mit és merre kell tekerni.
A képek az autóval szemben állva, fentről lefelé készültek, tehát a kép alja volt hozzám közel.
A piros nyíl mutat a kis fogaskerékre, amit balról jobbra kell tekerni.
[a csatolmányt egy admin törölte]