Ha már azt is szabályozza, hogy hol fújjon, nyugodtan lehet automatámak tekinteni. Zsalukat csak a legfelsőbb osztályban szokták szekírozni. Páratartalmat minden klíma csökkent, ez a működésből adódik de sajnos ez sok esetben egészségtelenül száraz levegőhöz vezet. Ezért van a legdrágább autókban a külön erre vonatkozó szabályozás. A műorr, ami a légszennyezést is figyeli szintén csak 20 milla környéki autókban járatos.
A félautomaták tipikusan azok, amelyikek csak azzal játszanak, hogy a ventillátor mennyire pörögjön. Ez nagyon gyakori a 8-10 évvel ezelőtti luxuskocsikon, de nagyon sok utólag berakott klíma is ilyen.
A befújt levegő hőmérsékletét úgy lehet változtatni, hogy többfokozatú a kompresszor (ez egy elég új dolog, pár éve kezdett terjedni) vagy a lehűtött levegőt visszafűtik. Ez egy kicsit energiapazarló. Ennek ellenére nagyon sok kocsiban van ilyen.