Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4292300 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9435 Dátum: 2010.04.21 18:51:56 »
Sziasztok!

Sikeresen félretankoltam a diesel Anvesist. 30km alatt nem jeletkezett semmi hiba az auton. Haza is értem. Másnap reggel indításkor észleltem, hogy valami nincs rendben. Megállítottam és akkor jöttem rá, hogy gond van az előző esti tankolással. Toyota márkaszervizben a befecskendező szelepeket cserélnék ki, egy elég horribilis áron. Állítólag sokkal több üzemanyag kerül az égéstérbe, mint kellene. Ehhez kérek segítséget. Tatabánya, Győr körzetben hol lehetne szakszerű javítást végeztetni és emberibb áron. Netán hol és mennyiért lehetne beszerezni befecskendező szelepet a D4D 2.2 110kw-os Avensishez.

Segítséget előre is köszönöm!
Üdv!
Az a kellemetlen helyzet, hogy darabonként nem nagyon találhatsz "szelepet" hozzá (a szerviz is az egész sort cserélné), teljes sort meg nagyon ritkán árulnak külföldön is (rizikós eladni garival, ha motorhiba miatt nem lehet lepróbázni).
A motorcsere, nyilván, szóba se jöhet.
A szervizzel kapcsolatban kérdezem:
Kimosták a tankot és leürítették a teljes rendszerből a benyát mielőtt megállapították a túltöltést?
A benzin forráspontja sokkal alacsonyabb mint a gázolajé, így egységnyi adagolásnál ez akár igaz is lehetne,
De ha a szelepek hibásodnak meg akkor kevesebb üzemanyagot adnak és nem többet (benzint tankoltál és nem csiszolóhomokot)!

Ha hazamentél a meleg kocsival, észrevehető hiba nélkül és hibajelzést sem produkált, végzetes baj nemigen történhetett.
Az meg hogy reggel nem nagyon akart indulni, nagyon érthető, a benzin kompressziótűrése igen nagy.

Szóval, mielőtt mindent cserélnél, öblíttesd át a teljes rendszert (az üzemanyagszűrőt is) gázolajjal.
Helyi szervizre nincs ötletem.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9436 Dátum: 2010.04.21 18:59:57 »
Mi a különbség az ave  td és a d4d motor között?
a d4d is turbós?
JAPAN CARS 4 EVER!

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9437 Dátum: 2010.04.21 19:05:30 »
Még egy hülye kérdés:
Mindegyik ave kis indexbúrája felett van típusjelölés?
Azért kérdezem mert állítólag a törött példányoknál ez hiányzik.
JAPAN CARS 4 EVER!

Avensis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9438 Dátum: 2010.04.21 19:42:03 »
Sziasztok!

Sikeresen félretankoltam a diesel Anvesist. 30km alatt nem jeletkezett semmi hiba az auton. Haza is értem. Másnap reggel indításkor észleltem, hogy valami nincs rendben. Megállítottam és akkor jöttem rá, hogy gond van az előző esti tankolással. Toyota márkaszervizben a befecskendező szelepeket cserélnék ki, egy elég horribilis áron. Állítólag sokkal több üzemanyag kerül az égéstérbe, mint kellene. Ehhez kérek segítséget. Tatabánya, Győr körzetben hol lehetne szakszerű javítást végeztetni és emberibb áron. Netán hol és mennyiért lehetne beszerezni befecskendező szelepet a D4D 2.2 110kw-os Avensishez.

Segítséget előre is köszönöm!
Üdv!
Az a kellemetlen helyzet, hogy darabonként nem nagyon találhatsz "szelepet" hozzá (a szerviz is az egész sort cserélné), teljes sort meg nagyon ritkán árulnak külföldön is (rizikós eladni garival, ha motorhiba miatt nem lehet lepróbázni).
A motorcsere, nyilván, szóba se jöhet.
A szervizzel kapcsolatban kérdezem:
Kimosták a tankot és leürítették a teljes rendszerből a benyát mielőtt megállapították a túltöltést?
A benzin forráspontja sokkal alacsonyabb mint a gázolajé, így egységnyi adagolásnál ez akár igaz is lehetne,
De ha a szelepek hibásodnak meg akkor kevesebb üzemanyagot adnak és nem többet (benzint tankoltál és nem csiszolóhomokot)!

Ha hazamentél a meleg kocsival, észrevehető hiba nélkül és hibajelzést sem produkált, végzetes baj nemigen történhetett.
Az meg hogy reggel nem nagyon akart indulni, nagyon érthető, a benzin kompressziótűrése igen nagy.

Szóval, mielőtt mindent cserélnél, öblíttesd át a teljes rendszert (az üzemanyagszűrőt is) gázolajjal.
Helyi szervizre nincs ötletem.

A kimosás megtörtént. Valójában csak ma tudtam eljutni megnézni az autót, mert szombaton vitték el Tatabányára és azóta nem láttam csak mondták, hogy mi a helyzet. Kértem indítsák be. Beindult gázollajjal. Tényleg volt indításkor valami fura zaja, de alapjáraton az én véleményem szerint teljesen jól működött. Kiszedetem a szelepeket. Találtam pesten egy céget és lemérik, hogy mi mennyire hibásodott és egyáltalán hibásodott e. A fenti megjegyzéseidet teljesen logikusnak és elfogadhatónak találom én is. Nem értem miért menne tönkre a szelep... De hát a szakik tudják. Sajnos nem értek ehhez. Találtam bontóban is alkatrészeket, garanciával. Szóval ha netán valamelyik szelep tönkrement volna és nem kell mindet cserélni, azért jóval olcsóban lehet így megszerezni. A service be is szereli ígérete szerint. Köszönöm a segítséget. Ha netán eszedbe jutna, vagy valakinek még valami ötlet a problémával kapcsolatban, a segítséget előre is köszönöm.

Üdv!

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9439 Dátum: 2010.04.21 21:58:37 »
Találtam pesten egy céget és lemérik, hogy mi mennyire hibásodott és egyáltalán hibásodott e.
Találtam bontóban is alkatrészeket, garanciával. Szóval ha netán valamelyik szelep tönkrement volna és nem kell mindet cserélni, azért jóval olcsóban lehet így megszerezni. A service be is szereli ígérete szerint.
Akkor a beszerzési probléma megoldódni látszik!
Ha mégsem: www.cpl.eu
Az én esetemben nagyon korrektek voltak!
(komplett 2.0 D4 /1AZ-FSE/ motor garantált és leellenőrzött 22400 km-rel, kupplungszettel együtt 2200Euro).
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Avensis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9440 Dátum: 2010.04.21 22:03:07 »
Találtam pesten egy céget és lemérik, hogy mi mennyire hibásodott és egyáltalán hibásodott e.
Találtam bontóban is alkatrészeket, garanciával. Szóval ha netán valamelyik szelep tönkrement volna és nem kell mindet cserélni, azért jóval olcsóban lehet így megszerezni. A service be is szereli ígérete szerint.
Akkor a beszerzési probléma megoldódni látszik!
Ha mégsem: www.cpl.eu
Az én esetemben nagyon korrektek voltak!
(komplett 2.0 D4 /1AZ-FSE/ motor garantált és leellenőrzött 22400 km-rel, kupplungszettel együtt 2200Euro).

Köszönöm. Ha nem jön be az eddigi pár hely ahol nézelődtem, akkor igénybe veszem a címed. Szerintem még mielőtt elkezdenénk valamit, megérdeklődöm itt is :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9441 Dátum: 2010.04.21 22:46:13 »
Mi a különbség az ave  td és a d4d motor között? a d4d is turbós?
td az a hagyományos turbódízelt takarja, a d4d pedig a common rail toyotás elnevezése. Természetesen az is turbós, ma már személyautót nem árulnak szívódízellel.
music     

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9442 Dátum: 2010.04.21 22:47:31 »
Ha nem jön be az eddigi pár hely ahol nézelődtem, akkor igénybe veszem a címed.
Ha számít valamit nem hozzáértő véleményem.
Mivel a gép a szervizben,rendes üzemanyaggal, működött én elvinném egy kb. 100 km-es útra (autópályán 100-as sebességgel).
Tapasztalhatnád az esetleges eltéréseket.
Ha utána is furcsán indul, csak akkor vágnék bele az alkatrész vásárlásba.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9443 Dátum: 2010.04.21 22:47:39 »
Még egy hülye kérdés:
Mindegyik ave kis indexbúrája felett van típusjelölés?
Azért kérdezem mert állítólag a törött példányoknál ez hiányzik.
Nem mindegyiknek. Vagy hátul kell lennie az egyik hátsó lámpa alatt, vagy pedig oldalt az említett helyen.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Avensis, mi más?:)
« Válasz #9444 Dátum: 2010.04.22 09:36:40 »
Generáció függő a dolog. I-nél az oldalsó index fölött volt, ráncfelvarrás előtt 1.6-nál semmi, 2 literesnél a 2.0, dízel passz.
Ráncfelvarrás után 1.6-1.8-nak vvt-i jelölés, 2 literes benzinesnek D4, dízel D-4D. A felszereltség emblémája volt a jobb hátsó lámpabúra alatt (föld-Terra, félhold-Luna, nap-Sol).
II. generáció esetében volt a motorjelölés hátul, vagyis 1.6 és 1.8 esetében semmi, 2 literes benzines és dízel esetében 2.0 jelölés (dízelnél mintha az oldalindex fölött a D-4D, illetve később a D-CAT), illetve a nagyobb 2.4-es.
Ráncfelvarrás után pedig mintha a dízelnek hátul már D-4d lenne a jelölése.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.22 09:39:15 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Avensis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9445 Dátum: 2010.04.22 17:35:18 »
Ha nem jön be az eddigi pár hely ahol nézelődtem, akkor igénybe veszem a címed.
Ha számít valamit nem hozzáértő véleményem.
Mivel a gép a szervizben,rendes üzemanyaggal, működött én elvinném egy kb. 100 km-es útra (autópályán 100-as sebességgel).
Tapasztalhatnád az esetleges eltéréseket.
Ha utána is furcsán indul, csak akkor vágnék bele az alkatrész vásárlásba.
Ma megállíptották, hogy az injektor csúcsa károsodott. Ha találnak alkatrészt az injektorhoz, akkor meg tudják javítani. Keresgéltem injektorokat. A nekem szükséges, vagyis az autóban levő típusa: 23670-0R160. Érdekelne, ha nem találok pont ilyet, akkor milyen típusokkal helyettesíthetném. Egy bontóban találtak 190es végződésűt. Ez csak programozás kérdése lenne, a továbbiakban, hogy mennyit adagol?

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9446 Dátum: 2010.04.23 00:16:56 »
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9447 Dátum: 2010.04.23 18:42:21 »
Tegnap volt egy (eléggé spontán) Pécs-BP-Pécs utam az Avéval, és nem túl nagy örömmel tapasztaltam, hogy a vadiúj (párszáz km-t futott) Pirelli P7-es nyári gumikkal lényegesen többet fogyaszt, mint korábban a régi (még gyári szerelésű, 2004-es) Bridgestone Turanzákkal  ::) ... Tudom, hogy természetes jelenség és idővel majd javulni fog, de a különbség akkor is meglepett. Keréknyomásról azt kell tudni, hogy a régiekkel és az újakkal egyaránt 2.5-el járunk; a méret miatt (215/45x17) így is eléggé ráznak.

Fölfelé végig az új M6-oson mentem; közvetlenül indulás előtt tankoltam, ekkor nullázott a fedcomp. Az első egy órában 130-ra állított tempomattal haladtam (=valós 125) - így 7.9-re állt be az átlagfogyi. Utána megemeltem a tempót óra szerint 135-re (valós 130), így az átlag felkúszott 8.1-re, mire célhoz értem. Ezek az értékek legalább fél literrel magasabbak, mint amennyit a kocsi a régi gumikkal evett! Tudom, mert mindig gondosan figyeltem, jegyeztem. És nem volt szél vagy ilyesmi. Száraz idő, üres autó, egy ember, ablakok felhúzva, klíma kikapcsolva. Úgy cirka 7.5-nél biztos nem evett volna többet a régi gumikkal.

Visszafelé, hazaérkezésre le akartam faragni az átlagot 6.5-re - hát nem sikerült, korántsem. Pedig óra szerint 90-el (!!!) gurultam a pályán az első 135 km-en; így mire Tolnánál rámentem a régi 6-osra, 7.3-ra ment le az átlag. Közben gyakran néztem a pillanatnyi értékeket is, alig írt ki 6 alattit, pedig 5.6-5.7 környékén kellett volna legyen... Na szóval, az utolsó 60 km-t a régi 6-oson tettem meg, az első felét 80-al, a második felét már csak 75-el (!!!), és így is csak annyit tudtam összehozni, hogy mire hazaértem, 7.0-ra csökkent le az átlag. Vagyis a visszaúton átlagosan kb. 6.0 litert evett - ez, a leírtakat figyelembe véve, nem nagyon lett volna szabad 5.6-5.7 fölött legyen.

Ergo: az új gumik olyan 5-6 %-al dobták meg a fogyasztást. Fuck  :surrender: ... Pedig, bakker (ezt csak félve merem bevallani) fél távtól már úgy jöttem, hogy behajtottam a külső tükröket is  :sorcerer: - mondjuk a sötétben, a néptelen úton (este 11-kor indultam vissza Pestről) amúgy sem nagyon lett volna rájuk szükségem.

OK, mondom, tudom hogy ez valahol érthető - de ekkora eltéréssel szembesülni azért nem volt akkora poén. Hogy azért valami pozitívat is mondjak: amúgy minden másban ég és föld a régi meg az új gumi - sokkal csendesebb az újakkal a haladás, a gördülési komfortjuk is sokkal jobb, kanyarokban pedig úgy tapad az autó, mintha sínen menne  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9448 Dátum: 2010.04.23 21:00:41 »
Pedig, bakker (ezt csak félve merem bevallani) fél távtól már úgy jöttem, hogy behajtottam a külső tükröket is  :sorcerer: - mondjuk a sötétben, a néptelen úton (este 11-kor indultam vissza Pestről) amúgy sem nagyon lett volna rájuk szükségem.
:lol: :D [rohog] Hat mi ez, ha nem hypermiler  :lol:
Innentol egy szot se Zenokaek vezetesi stilusara  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #9449 Dátum: 2010.04.23 21:13:31 »
fél távtól már úgy jöttem, hogy behajtottam a külső tükröket is  :sorcerer: - mondjuk a sötétben, a néptelen úton (este 11-kor indultam vissza Pestről) amúgy sem nagyon lett volna rájuk szükségem.
Azért ez már beteges...   [rohog]
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok