A Carinámról egy dolgot tudok. Sok elem újra volt fújva, de törve nem volt. Teljesen átnézte több szerelő ismerős is az alját, a motorteret, mindent. Sehol nincs nyoma a törésnek, viszont a motorháztetőn és a jobb első elemen kívül minden fújva volt rajta, még a tető is! Mivel a motorháztetőn látható 1-2 egyértelműen jég okozta nyom, ezért azt feltételezem, hogy bizony elverte a jég rendesen. Sajnos nem a legjobb munka lett rajta végezve, ez látszik. Viszont motorikusan eléggé jó a gép. A szerelő ismerősök saját elmondásuk szerint még nem láttak ennyire egyben lévő autót 15-16 évesen. Idén kéne rajta vezérműszíjat cserélni majd, most olyan 77ezer van benne. Fékek jó állapotban. Lengéscsillapítók még 1 évet bírnak legalább. Pár szerintem apróbb dolog van. Motor alól 2 bizonyos alacsony fordulaton érdekes hang jön. Szerelők azt mondják, hogy a motorvédőből hiányzik egy csavar és berezonál, tényleg igazuk lehet, mert 1000-es és 1800-as fordulaton csinálja, ha helyben állok akkor is, ha épp megyek akkor is. Mikor bemelegedik az egész rendszer, akkor kicsit füstöl, állítólag a lambda szonda lesz a ludas, mert nagyon sokat járok vele városban (98%-ot bent megy) és faterom is használja ő meg képes és 1200-nál vált. Már megmagyaráztam neki párszor, hogy azért 2000-ig minimum, de melegen 2500ig használja már, mert ez nem jó így. Szerelő azt mondta, ha kijön a jó idő menjek ki vele és tapossam meg kicsit 4-5000 környékére, hátha csak dugulás van. És az utolsó dolog az, hogy ha rendesen bemelegedett a motor, akkor 1200-as fordulatra áll be a kb 900 helyett, viszont amikor már be melegedett, de még nem mentem vele sokat, akkor 1000. Ez állítólag betudható a lambda szondának. Lehetne rá mit költeni nem mondom: 4 lengéscsillapító, vezérműszíj feszítőkkel, lambdaszonda, festés, ezeket kellene pár éven belül rákölteni a kötelezőkön kívül, ezért is akarom lecserélni egy 10 évnél fiatalabbra. Még nem tudom mi lesz, nézem a hirdetéseket, ismerősöknek is szóltam, nem sietek, csak olyan autót veszek meg, amire hozzáértő is azt mondja, hogy rendben van, mert 3-4 évre tervezek és csakis Japán (Avensis, Civic) vagy Német (Focus, G Astra) jöhet számításba, mert ezekről tudom biztosra, hogy megbízható jó autók, bár a G Astra annyira nem, de piszok olcsó bele minden. Valaki kérdezte milyen motorral nézek autót, csakis benzinnel 1.6-2.0 mindegy, bár 1.6 talán jobb lenne nekem városba, de nem hiszem, hogy pár decinél nagyobb lenne a különbség.
Köszönöm a tanácsokat. Mindenképpen 2001 utáni faceliftes Ave-t nézek majd, ha úgy alakul.
(Bár a Focus nagyon tetszik és a helyi szerviz segítőkészsége és hozzáállása is nagyon jó, van ismerős biztosítóknál és okmányirodánál is, tehát előélet nyomozás is meg van oldva, ha a ford szerviz tényleg utánanéz az autónak, nem nagyon nyúlhatok mellé egy hozzáértő átnézése után és ez ami igazán jó választásnak teszi az amúgy sem rossz Focust)