Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4405117 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8955 Dátum: 2010.01.06 22:01:17 »

Hát az IS az érthető :)
TS? Corolla?

Azok bizony szép kis műszerek :)

Is200nak tetszik a vonalvezetése :) meg úgy az egész... ts meg sityu óta jöhet számításba a teljesítménye miatt...
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.06 22:05:09 írta BRS cimbi »

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8956 Dátum: 2010.01.06 22:12:00 »
Nekem egyik jövőbeni tervem egy IS birtoklása. Gyönyörű a formája,a belseje...a váltógombja ááh... a műszercsoportja ááh...
Nah tudom mivel fogok álmodni ma éjjel  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.06 22:13:57 írta kleingy »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8957 Dátum: 2010.01.06 22:20:01 »
Sziasztok!

Le szeretném cserélni a Carinámat valami újabbra Avensis/Corollla 2000-es évjárat körül az egyik lehetőség, a másik Focus (1 millió körül szánok rá, akár 1.3-at is, ha el tudom adni előtte a Carinát). Corollát rondának találom, viszont tudom, hogy nagyon jó autó, az Avensistől félek kicsit. A legtöbb nagyon sokat futott.
Mit kell figyelnem rajtuk, amiből nagyjából meg lehet állapítani, hogy az autó 150-et vagy 300-at futott eddig? Népítéleten azt olvastam, hogy a km számláló 300ezernél nullázódik. Ez igaz? Pl itt van ez www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis-2968535 képeken nagyon szépnek tűnik, a km akár valós is lehet a képek alapján, de akár jóval több is lehet a valós.

Szia, csak 1 támpont, nekem 245 ekm-nél már lyukasra kopott ki a kormánybőröm, úgy hogy cserélni kellett a bőrözést. Levettem az első kerekeket megnéztem a féktárcsa vállát, és 1mm alatti, én csak optimistán feltételezem, hogy az enyémben valós a km, és még az első féktárcsa van rajta.
245e km után az első féktárcsa?
Majd' 3 hónap áprilisig!
Kérlek etesd inkább a cinkéket. ;)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8958 Dátum: 2010.01.06 22:46:33 »
Közben fater is mondta, hogy a Corolla szerinte is nagyon szűk hátul. Még nem tudom igazán. Avensis méretben ugyanaz, mint a Carina, azzal tuti nem lenne meglepetés. Még gondolkodok azon is, hogy újrafújatom a Carina-t szépen, normálisan és megtartom, vagy várok nyárig, gyűjtök annyit, hogy legyen 1.6-1.7m és akkor már újabb Corolla és 2001 körüli Avensis is beleférne a keretbe. Carinának semmi komoly hibája a karosszérián látható 2 hibán kívül. -15 fokban elfordítottam a kulcsot és 1 másodperc múlva járt a motor, szóval nem sürgős a csere. Corollát meg kipróbálok egyet, ha látok egy eladót a környéken.

Egy hülye kérdés: az Avensisek (2000 körüliek) ugyanazt a minőséget képviselik, mint a Carina? Tehát cserélek benne olajat 9ezrenként, meg olajszűrőt, légszűrőt és a szíjakat időben kicserélgetem és ennyi?
Nem láttam az autódat, de ha van egy ismert előéletű, jó autód, akkor a helyedben inkább megcsináltatnám. Szépek a Carinák, szerintem nem csinálnál egyáltalán butaságot, ha nem fiatalítasz kényszeresen. (persze, csak ha tényleg rendben van a jelenlegi motorikusan) Az a lépés, amin te gondolkodsz, az nagyon nagy lutri.... :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8959 Dátum: 2010.01.06 23:17:38 »
Le szeretném cserélni a Carinámat valami újabbra Avensis/Corollla 2000-es évjárat körül
Hát ha Carinád van, azt 2001-esnél régebbi Avensisre ne cseréld le, mert semmivel nem jársz jobban :excl:
A többi felsorolt autó pedig nagyon kicsi lesz a Carina után.
A km számláló természetesen nem nullázódik 300e-nél, csak ha visszatekerik 0-ig...
music     

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8960 Dátum: 2010.01.06 23:21:01 »
Nyáron valszeg lesz egy ave eladó:) A másik topicban olvasható problémán kívül (ami hamarosan rendbe lesz rakva(labda)) azért rendesen karban van tartva és nem olyan lutri:)

Hisz nemrég kapott 4tárcsát betétekkel:) kuplungot:) sztem a legjobb olajat:) szűrőt:) most kap gyertyát meg szondát:) meg légszűrőt:) meg van szép kis szolid matrica is:) és egyebek:)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8961 Dátum: 2010.01.06 23:24:25 »
Közben fater is mondta, hogy a Corolla szerinte is nagyon szűk hátul. Még nem tudom igazán. Avensis méretben ugyanaz, mint a Carina, azzal tuti nem lenne meglepetés. Még gondolkodok azon is, hogy újrafújatom a Carina-t szépen, normálisan és megtartom, vagy várok nyárig, gyűjtök annyit, hogy legyen 1.6-1.7m és akkor már újabb Corolla és 2001 körüli Avensis is beleférne a keretbe.
Pontosan ezt kell tenni! Corolla nagyon szűk, nekem volt, tanúsíthatom. A Carina egy batár ahhoz képest, és ezzel a lábtérrel az Ave I sem veszi fel a versenyt!
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8962 Dátum: 2010.01.07 00:21:15 »
És milyen xenon szettre van szükség? H1-es vagy H7-es? A válasz elég sürgős lenne, felgyorsultak az események  :helpsmilie:
H7
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8963 Dátum: 2010.01.07 00:33:36 »
A Carinámról egy dolgot tudok. Sok elem újra volt fújva, de törve nem volt. Teljesen átnézte több szerelő ismerős is az alját, a motorteret, mindent. Sehol nincs nyoma a törésnek, viszont a motorháztetőn és a jobb első elemen kívül minden fújva volt rajta, még a tető is! Mivel a motorháztetőn látható 1-2 egyértelműen jég okozta nyom, ezért azt feltételezem, hogy bizony elverte a jég rendesen. Sajnos nem a legjobb munka lett rajta végezve, ez látszik. Viszont motorikusan eléggé jó a gép. A szerelő ismerősök saját elmondásuk szerint még nem láttak ennyire egyben lévő autót 15-16 évesen. Idén kéne rajta vezérműszíjat cserélni majd, most olyan 77ezer van benne. Fékek jó állapotban. Lengéscsillapítók még 1 évet bírnak legalább. Pár szerintem apróbb dolog van. Motor alól 2 bizonyos alacsony fordulaton érdekes hang jön. Szerelők azt mondják, hogy a motorvédőből hiányzik egy csavar és berezonál, tényleg igazuk lehet, mert 1000-es és 1800-as fordulaton csinálja, ha helyben állok akkor is, ha épp megyek akkor is. Mikor bemelegedik az egész rendszer, akkor kicsit füstöl, állítólag a lambda szonda lesz a ludas, mert nagyon sokat járok vele városban (98%-ot bent megy) és faterom is használja ő meg képes és 1200-nál vált. Már megmagyaráztam neki párszor, hogy azért 2000-ig minimum, de melegen 2500ig használja már, mert ez nem jó így. Szerelő azt mondta, ha kijön a jó idő menjek ki vele és tapossam meg kicsit 4-5000 környékére, hátha csak dugulás van. És az utolsó dolog az, hogy ha rendesen bemelegedett a motor, akkor 1200-as fordulatra áll be a kb 900 helyett, viszont amikor már be melegedett, de még nem mentem vele sokat, akkor 1000. Ez állítólag betudható a lambda szondának. Lehetne rá mit költeni nem mondom: 4 lengéscsillapító, vezérműszíj feszítőkkel, lambdaszonda, festés, ezeket kellene pár éven belül rákölteni a kötelezőkön kívül, ezért is akarom lecserélni egy 10 évnél fiatalabbra. Még nem tudom mi lesz, nézem a hirdetéseket, ismerősöknek is szóltam, nem sietek, csak olyan autót veszek meg, amire hozzáértő is azt mondja, hogy rendben van, mert 3-4 évre tervezek és csakis Japán (Avensis, Civic) vagy Német (Focus, G Astra) jöhet számításba, mert ezekről tudom biztosra, hogy megbízható jó autók, bár a G Astra annyira nem, de piszok olcsó bele minden. Valaki kérdezte milyen motorral nézek autót, csakis benzinnel 1.6-2.0 mindegy, bár 1.6 talán jobb lenne nekem városba, de nem hiszem, hogy pár decinél nagyobb lenne a különbség.

Köszönöm a tanácsokat. Mindenképpen 2001 utáni faceliftes Ave-t nézek majd, ha úgy alakul.
(Bár a Focus nagyon tetszik és a helyi szerviz segítőkészsége és hozzáállása is nagyon jó, van ismerős biztosítóknál és okmányirodánál is, tehát előélet nyomozás is meg van oldva, ha a ford szerviz tényleg utánanéz az autónak, nem nagyon nyúlhatok mellé egy hozzáértő átnézése után és ez ami igazán jó választásnak teszi az amúgy sem rossz Focust)
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.07 00:36:39 írta diegho »

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8964 Dátum: 2010.01.07 08:48:59 »
Az utolsó hozzászólásodból azt olvasom ki, hogy te már döntöttél a csere mellett, és esélytelen, hogy lebeszéljelek. :innocent: Én azért egy dolgot mérlegre tennék még a helyedben. Bármilyen autót is veszel, biztosan többe lesz, mintha rendbe tetetnéd a jelenlegit. Minden használtan vásárolt autónál, szinte kötelező olajat és vezérlést cserélni, mert nem tudhatod, hogy az előző tulaj mikor tette ezt utoljára. :excl: Ez alól az egyetlen kivétel, amikor olyan ismert előéletű autót fogsz ki, ahol feltétel nélkül hiszel az eladónak.(mert különben simán lehet, hogy az "új" autóban is simán lesz 200-300e km, csak mást látsz majd) Szvsz az árkülönbözet fedezné a Carinád festését, lengéscsillapító cseréjét, sőt szerintem még egy után gyártott katalizátor is beleférne szondával együtt. :whistling: (és akkor az átíratási költséget még nem is számoltuk)

Kiemelem, ez csak az én véleményem! Ha szeretnél fiatalabb autót, hát vegyél, de szerintem maradj a japán márkánál :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.07 08:55:13 írta musspici »
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8965 Dátum: 2010.01.07 09:24:46 »
Egy hülye kérdés: az Avensisek (2000 körüliek) ugyanazt a minőséget képviselik, mint a Carina? Tehát cserélek benne olajat 9ezrenként, meg olajszűrőt, légszűrőt és a szíjakat időben kicserélgetem és ennyi?
Igen. Föltéve, hogy nem fogsz ki egy lerúgott darabot. Amúgy ugyanolyan megbízható a 2000-ig gyártott verzió (a facelift előtti). A facelift utáninak viszont valamivel több (abszolút értékben még mindig kevés, de az elődhöz képest több) a motorikus problémája.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8966 Dátum: 2010.01.07 09:27:32 »
Le szeretném cserélni a Carinámat valami újabbra Avensis/Corollla 2000-es évjárat körül
Hát ha Carinád van, azt 2001-esnél régebbi Avensisre ne cseréld le, mert semmivel nem jársz jobban :excl:
Dehogynem. Pont annyival, amennyit a generációs különbség jelent. Kap egy biztonságosabb, csendesebb, komfortosabb autót, jobb fékkel, stabilabb futóművel, modernebb beltérrel (utóbbi persze ízlés dolga).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8967 Dátum: 2010.01.07 09:29:01 »
A Carina egy batár ahhoz képest, és ezzel a lábtérrel az Ave I sem veszi fel a versenyt!
Picit kisebb az Ave I lábtere. Tényleg csak picit. Lényegtelen a különbség, nem múlik rajta semmi. Az Ave I is tágas hátul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8968 Dátum: 2010.01.07 09:30:12 »
És milyen xenon szettre van szükség? H1-es vagy H7-es? A válasz elég sürgős lenne, felgyorsultak az események  :helpsmilie:
H7
Holnap járok Kaposváron (tanfolyam); a biztonság kedvéért azért még rákérdezek, hogy nem lehet-e mégis méltányosságban cserélni a fényszórókat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #8969 Dátum: 2010.01.07 10:16:54 »
Dehogynem. Pont annyival, amennyit a generációs különbség jelent. Kap egy biztonságosabb, csendesebb, komfortosabb autót, jobb fékkel, stabilabb futóművel, modernebb beltérrel (utóbbi persze ízlés dolga).
Hát, pont te írtad egy pár éve, hogy a ráncfelvarrás előtti Ave I, tk egy második faceliftes Carina, csak belül kisebb is. Én egy jól működő Carinát semmiképpen nem cserélnék le egy ismeretlen - ami nem jelenti azt, hogy ne lehetne jó - minőségű, a Carinánál csak egy kicsit újabb Avensisre. Sőt, ha nem kifejezetten foltos, rozsdásodó, nem is fényeztetném újra...
music