Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4286114 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27045 Dátum: 2017.12.13 15:02:59 »
Egyebekben találtam egy jó cikket az Avensis-ről, szerintem még ma is aktuálisak a leírtak..:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/drog-amitol-nehez-szabadulni-toyota-avensis-hasznaltteszt/

Ez Tutivesztes kolléga ex autója.
Szegény kicsit kapott a sorstól, amikor "némi" hó zúdult reá, de gondolom azóta éli mindennapjait valaki másnál.  ;)

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27046 Dátum: 2017.12.15 11:59:13 »
Érdekes, öt éve csupa 1.6, 1.8 motoros volt az eladó választék nagy része, most meg csupa 2.0 és 2.4-es Ave a hirdetések jó része. Egyébként itthon lehetett a T25-öst 2.0 motorral és automata váltóval venni vagy ezek mind külföldről behozottak? Próbáltam számolni biztosítást különböző autókra, de a kalkulációs oldalak szerint 2.0 motor automata váltóval nem létezik kombi kivitelben (csak szedán vagy ferdehátú) :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27047 Dátum: 2017.12.15 16:08:08 »
Szia!

Létezett itthon is 2.0 benzines Aut váltóval, de csak felár ellenében volt elérhető (és ahhoz, csak 4 sebességes Aut váltót társítottak).
Ha jól rémlik nem voltak megkötések, azaz mindegyik karosszériaváltozat elérhető volt mindegyik motorral.
A 2.4-es benzines pedig eleve csakis 5 sebességes Aut váltóval és tempomattal volt elérhető (illetve néhány nyugati piacon a napfénytető is alapáras tétel volt ehhez a motorhoz).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27048 Dátum: 2017.12.15 16:10:31 »
Itt van a magyar prospektus, látszik, hogy az Aut váltó mindegyik karosszériához párosítható volt, van külön súly, fogyasztás, végsebesség, stb adat az Aut váltós Wagonhoz is:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27049 Dátum: 2017.12.15 16:12:52 »
Illetve értelemszerűen a kisebb motorokhoz itthon nem volt elérhető a legmagasabb felszereltség, ahogy fordítva is működött, mert a nagy motorokhoz meg nem lehetett alapfelszereltséget kérni:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27050 Dátum: 2017.12.15 17:34:19 »
Köszönöm válaszod!  :clap: Akkor nem értem, hogy a kalkulációs oldalak szerint miért nincs kombi 2.0 automata...

Hatalmas dilemmában vagyok... éppen kikltözés előtt állunk az agglóba. Praktikus lenne egy kombi, az automata váltó meg kényelmes lenne (5 éve még elképzelhetetlen volt számomra, hogy automata váltós autót vegyek, úgy látszik elkényelmesedtem...), de a 2.0 és 2.4 motor automata váltóval valszínűleg zabálná a benzint a dugóban. Éppen ezért egy másik régi álmom, Prius III (esetleg Prius II) is képbe került némi családi segítséggel, ingázáshoz tökéletes lenne, viszont kevésbé praktikus az ország másik részébe rokonlátogatóba menni meg több láda almát, rotációs kapát, ipari porszívót szállítani...  :D
Egybként nálad mennyit eszik a 2.4-es?

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27051 Dátum: 2017.12.15 18:28:26 »
Azért nincs 2.0 benzines kombi Aut mert így nem adtak. Pont ilyet szerettem volna, de a 2.0 nem létezett kombiban (2016). Így lett 1.8 kombi AUT ( igaz, cvt,  de eddig nem éreztem ezt hátránynak )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27052 Dátum: 2017.12.15 20:26:17 »
Szerintem simico T25-ös Avensiseket keresgél, nem T27-est.  ;)
Illetve azért ezt a cvt-multidrive váltót se nevezném már hagyományosan véve Aut váltónak (igaz én még anno COV MMT váltóval, illetve egy E15-ös Corolla M/M-et vezettem, de szinte sírva szálltam ki belőlük a váltójuk miatt, no meg azok a bólogatások, amit a hagyományos Aut váltó sosem tenne...  :innocent: ).
T27-es Avensis esetében pedig, aki hagyományos Aut váltóval szerette volna, annak a 2.2-es dízelmotorral kellett beérnie, egyéb opció nem maradt.  :no: :hmmmm: - illetve ha jól látom most már ez a motor nem is elérhető az Avensis konfigurátora szerint (marad egy 1.6-os és 2.0 dízel, szigorúan 6 sebességes kézi váltóval  :hmmmm: ).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27053 Dátum: 2017.12.15 20:42:10 »
Köszönöm válaszod!  :clap: Akkor nem értem, hogy a kalkulációs oldalak szerint miért nincs kombi 2.0 automata...

Hatalmas dilemmában vagyok... éppen kikltözés előtt állunk az agglóba. Praktikus lenne egy kombi, az automata váltó meg kényelmes lenne (5 éve még elképzelhetetlen volt számomra, hogy automata váltós autót vegyek, úgy látszik elkényelmesedtem...), de a 2.0 és 2.4 motor automata váltóval valszínűleg zabálná a benzint a dugóban. Éppen ezért egy másik régi álmom, Prius III (esetleg Prius II) is képbe került némi családi segítséggel, ingázáshoz tökéletes lenne, viszont kevésbé praktikus az ország másik részébe rokonlátogatóba menni meg több láda almát, rotációs kapát, ipari porszívót szállítani...  :D
Egybként nálad mennyit eszik a 2.4-es?

Ha valóban rotációs kapát kell cipelni, akkor a Prius lehet tényleg kilőve (ahogy a Avensis esetében is max a Wagon, de talán még az 5 ajtós is szóba jöhetne), esetleg meg lehetne nézni - picit feljebb lépve a Lexus RX400h-t, netán ennek Toyota Highlander Hybrid testvérmodelljét.
A 2.4-es pedig városban megkéri a kényelem árát, de 11-12 liter körül nagy átlagban el lehet járni városban -
 persze ehhez nem árt néhány olyan szakasz, ahol azért 50-60-as tempóra fel lehet gyorsulni, és tartani is azt picit - (a gyártó itt még 13,5 - Wagon esetében ha jól rémlik 13,7L-es városi fogyasztást adott meg), ha pedig kiszabadulunk a városból, le lehet vinni 8 liter alá is a fogyasztását. Egyébként a negatív rekord az valahol 18,6L környékén volt, értelemszerűen full bedugult városi dugóban (2 órába telt megtenni 4 km-et) kinti -15C mellett, és természetesen járó ülésfűtésekkel.
A 2.4-es motor mellett az Aut váltó szólhat, sokat számít az a +1 sebességfokozat, illetve természetesen sose legyen rá szükség, de kb amennyi a 2.0 literes motor maximális nyomatéka (196 nm), azt a 2.4-es motor már 2000-res fordulat alatt is leadja, így 1-1 előzés is biztonságosabban elvállalható, kivitelezhető bizonyos szituációkban.
Illetve akkor se kell kompromisszumot kötnöd, ha mondjuk szeretnél tempomatot, de nem vágysz a bőrülésre (ugye a 2 literes esetében ehhez meg kellett rendelni a fullos csomagot, hogy legyen benne tempomat, a 2.4-eshez meg alapáron, már a Sol esetében is széria volt ez az áldásos extra).
A 2 motor között pedig érdemben már nincs akkora különbség fogyasztásilag, de ugyebár mivel egy használt autóról beszélünk, azt kell esetlegesen megvenni, amelyik jobb, lekövethetőbb állapotban van. Új korukban talán milliós differencia is volt közöttük, használtan ez már nem nagyon mutatkozik meg.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.15 20:43:54 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27054 Dátum: 2017.12.31 21:59:40 »
Kis nosztalgia, 10 éves már a kép, novemberi hideg a Kárpátokban.  ;) Az autó sajnos már nincs meg, de remélem még szaladgál valahol az utakon.  :wub:



2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27055 Dátum: 2018.01.03 16:20:00 »
Hali! Mi a véleményetek erről az Avéről?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.6_sol_ulesfutes-bor-horog-alufelni-12233414
Mennyire baj hogy 191ekm van benne?
A terv az lenne, hogy egyenlőre megtartanám a diesel Corit , de később csak az Ave maradna, akkor már csak évi 5-10ekm-t mennék évente (tehát 10 év múlva is 300ekm alatt lenne benne)

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27056 Dátum: 2018.01.03 16:58:09 »
Kis nosztalgia, 10 éves már a kép, novemberi hideg a Kárpátokban.  ;) Az autó sajnos már nincs meg, de remélem még szaladgál valahol az utakon.  :wub:


Idei nyári képem van kb ugyanarról a környékről csak a lustaság nem engedi hogy megkeressem...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27057 Dátum: 2018.01.03 17:33:50 »
Hali! Mi a véleményetek erről az Avéről?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.6_sol_ulesfutes-bor-horog-alufelni-12233414
Mennyire baj hogy 191ekm van benne?
A terv az lenne, hogy egyenlőre megtartanám a diesel Corit , de később csak az Ave maradna, akkor már csak évi 5-10ekm-t mennék évente (tehát 10 év múlva is 300ekm alatt lenne benne)
Nekem ugyanez van. 2009-es és átléptem a 300e km-t. Egy komplett hátsó fék, egy pár hátsó lengéscsillapító és egy akksi a cserélt alkatrészek listája. Az automata motoros rögzítő féket és a rádiós fejegység még garanciában cserélték. Ennyi :-)

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Avensis, mi más?:)
« Válasz #27058 Dátum: 2018.01.03 17:43:47 »
Hali! Mi a véleményetek erről az Avéről?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.6_sol_ulesfutes-bor-horog-alufelni-12233414
Mennyire baj hogy 191ekm van benne?
A terv az lenne, hogy egyenlőre megtartanám a diesel Corit , de később csak az Ave maradna, akkor már csak évi 5-10ekm-t mennék évente (tehát 10 év múlva is 300ekm alatt lenne benne)

Ha gondosan volt szervizelve és üzemeltetve, akkor nem kell, hogy zavarjon a 191e km. Ezeknél a motoroknál már remélhetőleg nincs gond az olajfogyasztással sem.  :hmmmm:
Illetve mivel még viszonylag fiatal autó, talán már online szervizkönyve volt, azaz a neppernek nem ér(het)i meg trükközni az órájával, talán hihető is a 191e.
Viszont biztosan külföldről behozott példány, illetve elég hibridnek/kuszának tűnik így. Hátul kurblis ablakos (azaz elvileg fapados) 1.6-os, de közben van benne (talán?) Xenon is az első fényszóró-mosó miatt. Ez a bőr se tűnik igazán gyárinak, lehet csak valami rárakott kínai bőrszerű huzat-meg kellene tapizni milyen is a minősége.  :hmmmm:
Az alufelni is 99%, hogy nem gyári, de persze jobban mutat vele az autó.  ;)
"Érvényes magyar okmányokkal" - és még az első szélvédőről is hiányzik a kis rendszámtábla-matrica.  :hmmmm:
Meg kellene nézni az autót, menni vele egyet. Ha esetleg valaki Fehérváron van, megnézhetné.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #27059 Dátum: 2018.01.03 18:13:48 »
Ha gondosan volt szervizelve és üzemeltetve, akkor nem kell, hogy zavarjon a 191e km. Ezeknél a motoroknál már remélhetőleg nincs gond az olajfogyasztással sem.  :hmmmm:
Illetve mivel még viszonylag fiatal autó, talán már online szervizkönyve volt, azaz a neppernek nem ér(het)i meg trükközni az órájával, talán hihető is a 191e.
Viszont biztosan külföldről behozott példány, illetve elég hibridnek/kuszának tűnik így. Hátul kurblis ablakos (azaz elvileg fapados) 1.6-os, de közben van benne (talán?) Xenon is az első fényszóró-mosó miatt. Ez a bőr se tűnik igazán gyárinak, lehet csak valami rárakott kínai bőrszerű huzat-meg kellene tapizni milyen is a minősége.  :hmmmm:
Az alufelni is 99%, hogy nem gyári, de persze jobban mutat vele az autó.  ;)
"Érvényes magyar okmányokkal" - és még az első szélvédőről is hiányzik a kis rendszámtábla-matrica.  :hmmmm:
Meg kellene nézni az autót, menni vele egyet. Ha esetleg valaki Fehérváron van, megnézhetné.  ;)
Nálam van némi olaj evés (3 liter/15e km). Bár a szerviz szerint egyedi eset vagyok, nem tudnak ilyenről (bár 300e kmt futott 1,6 Valvematic motorról sem  :D )
Tényleg fura a felszereltsége. Nekem szintén SOL van (az akkor a második szint volt, az alapot nemes egyszerűséggel itthon Avensis-nek hívták), de pl 4 e.ablakom van, lemez felnivel kaptam (16"-s, és ez is annak tűnik méretügyileg), alcantara szövettel kaptam (bőrt nem is kérhettem ehhez). Én egyedül a tolató radart kértem extraként bele.
A sebesség váltó gomb nem gyári benne. Én ezt  most cseréltem le, mert a műanyag gyűrűn megkopott a "krómozás". Jézuska most hozott újat   :clap:
A kormány bőrözése is más, mint nálam (még gyári, 1-2évet még kihúzok vele, minimálisan kopott)
Nincs benne bluetooth telefonos kihangosító (a jobb oldali kormány távirányítón lenne.
Van benne fényszóró mosó, de manuális a fényszóró magasság állítás, tehát mégsem xenonos  :hmmmm:
A klíma nem két zónás, ez is fura (nálam az).
A közép konzol nálam "szálcsiszolt" ezüst színű (műanyag persze, azért az idézőjel  ;) ). Az alap volt ilyen fekete műanyag.
A belső tükrön sem látom az Auto kapcsolót és a kis zöld visszajelzőt (automatikus sötétedés), pedig az is a SOL-ban volt.

Szóval érdekes egy öszvér, de én alapverziónak gondolom, nem SOL