Olvasgatva a fórumokat egy valamit nem értek. Egyes emberek 5-ös fokozatban mennek 50-nel benzines motorral. Ez kb. 1200-1400 -as fordulat között van (1.8 benzines esetében). Nem gáz ilyen alacsony fordulatszámon 5-ösben kínozni? Én nem vagyok egy sportos vezető és a fokozatok között kb. 2-3000 közötti fordulatnál váltok, de én úgy tudom az alacsony fordaulatszám nagyon nem tesz jót (főleg hidegen).
Nekem annó az 1.2-es 16 szelepes Renault Thalia-nál azt mondta a szerelő, hogy azt a motort "pörgetni kell". Néha alapjárati fulladást csinált, akkor kimentem egy kicsit megpörgettem 4000 fordulat körül és szépen kitisztultak a szelepek....
Szóval itt hosszútávon vajon milyen problémák/hibák jöhetnek alacsony fordulatszámon való használat miatt?
Nagyon nem mindegy, hogy mit értünk városi közlekedés alatt:
1. forgalmas, lámpákkal, dugókkal teli "rendes" városi közlekedést, ahol esélyed sincs folyamatos 50 km/h-val haladni
2. kisvárosi és/vagy külvárosi, falusi folyamatos, kis odafigyeléssel egyenletes sebességű haladás
Első esetben semmi értelme nincs az 5. sebességi fokozat használatának (sokszor a 4-nek sem).
Második esetben nyilván lehetséges a legmagasabb fokozat használata is, ha mondjuk óra szerint 60 km/h környékén közlekedünk. Terhelés nélkül egészen alacsony fordulaton is használhatóak a benzinmotorok is, de amint valamilyen közepes gyorsítást is igénylő helyzet alakul ki, azonnal lehet visszagangolni egyet, de legtöbbször kettőt (vagy akár hármat) is.
Ebben a tekintetben értelmetlen a diskurzus, amit folytattok.
Én 10 km-et teszek meg minden munkanap a munkahelyemre oda és vissza is. Ebben van 6-7 km 60 km/h-s (városi) andalgás és 3-4 km max. 40 km/h-s lámpa/zebra/körforgalom döcögés. Mindkettő városi közlekedés, de az adott távokon mért átlagfogyasztás között több, mint kétszeres a szorzó, illetve az egyik részen használható az 5. fokozat, a másikon a 4. sem igazán.
Most akkor hol az igazság?