Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294459 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26880 Dátum: 2017.08.29 08:41:38 »
Szia,

esetleg elkérhetném az elérhetőségét az említett szerelőnek? Egy barátomnak E11-es Corollája van 1.6 VVTi motorrral, aminek már elég magas az olajfogyasztása és szeretné megcsináltatni, de a környéken nem igen talál rá szakembert.

Írtam PÜ-t, infókkal...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26881 Dátum: 2017.08.29 08:42:11 »
Szia,

esetleg elkérhetném az elérhetőségét az említett szerelőnek? Egy barátomnak E11-es Corollája van 1.6 VVTi motorrral, aminek már elég magas az olajfogyasztása és szeretné megcsináltatni, de a környéken nem igen talál rá szakembert.

Másik fórumon ajánlották még a pomázi Szatmári autójavítót. Esetleg őket is meg lehet kérdezni.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26882 Dátum: 2017.08.29 09:52:00 »
Utángyártott cicergett, Mayeréknél magyaráztak valamit, hogy valami keményebb utángyártottat rakott rá az előző tulaj. A betét éleiből törtek le kicsit és rézpasztáztak valamit. Lényeg, hogy pár napig még csinálta, azóta megszűnt a jelenség.

Nekem is le kellett köszörülni a betétek alsó és felső éleiből, mert a hely ahova beilleszkednek már annyira felrakodott az évek alatt hogy nem fért be.
Szerintem várok még egy pár száz km-ért a cicergéssel és ha nem múlik el vissza viszem Toyotához.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26883 Dátum: 2017.08.29 10:54:58 »
Nem a tárcsát kellene ilyenkor fel szabályozni ?

Leone

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26884 Dátum: 2017.08.29 13:09:14 »
Sziasztok , t25 sedan 2003 évjárat cellazárlatos aksi. Aksicsere után minden fog működni rendesen vagy el kell vinnem a szervízbe. Rádió riasztó működ i fog?
Ķöszi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26885 Dátum: 2017.08.29 15:17:21 »
Amennyiben a zárlatos akku nem vitt magával mást (pl. ECU) akkor probléma nélkül működik tovább. Az ablak vezérlést és a rádiót újra be kell tanítani / hangolni.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26886 Dátum: 2017.08.29 15:31:37 »
Nem a tárcsát kellene ilyenkor fel szabályozni ?

Azt kellene, de sokkal idő és szerelő igényesebb,valamint gépmunka igényes feladat! Egyszerűbben megoldható otthon, kis szerelői attitűddel átlengve, a betétek alakhelyesbítése.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26887 Dátum: 2017.08.29 19:00:33 »
Bepi-nek írj, ő tud kontaktot adni. Budapesten a Toyo Team is tud neki segíteni, nekik itt a fórum alján van saját topic-juk.

Megkaptam privátban, köszönöm. :)

bka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26888 Dátum: 2017.08.29 19:04:01 »
Másik fórumon ajánlották még a pomázi Szatmári autójavítót. Esetleg őket is meg lehet kérdezni.

Ok, kösz szépen.

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26889 Dátum: 2017.09.02 20:58:16 »
Sziasztok,

Túl a 300ezren :), gondoltam írok egy kis helyzetjelentést, véleményt az autóról.

2014 év végén vettük, akkor volt benne 199ezer, 2006-os modell, 5 ajtós. Vásárlás előtt márkakereskedésben átnézetve, így az árat is a hibáival együtt alkudtam.
Benzinest akartam mert évi 15ezer kilométerre nem láttam értelmét a dieselnek.
A 2.0 és az 1.8 között érlelődtem végül 1.8 lett. Erőben nekem elég, főleg vidéki kisebb városban és autópályán van használva. Néha kivánnám a a nagyobb nyomatékot, de többnyire teljesen elég, sebesség pedig abszolút elegendő számomra.

A fogyasztásra nem panaszkodok. Egy ideje, kb másfél éve, naponta kell megtennem a 60km országút + 150km autópálya + 30km Budapesti forgalom utat és így a nagyon nagy átlagom, 2015 március óta vezetve, 6,3 l/100km. Elgondolkodtam, hogy lecserélem egy diesel-re, esetleg akár másik konszern dieselére :), de nem akarom bevállalni a plusz dolgokat -2 liter miatt. Ez ígyjó nekünk teljesen.

Maga az autó a 3 év és ~100ezer kilométer alatt nem sokat öregedett. A vezetőülés használódott leginkább :D,azonkívül nem vettem észre a belsőterén öregedést, ezzel nincs probléma.

És akkor a hibalista amire gondolom legtöbben kíváncsiak vagytok :) (beleveszem a vásárláskor ismert hibákat is).

- 2 rozsdafolt: 150ezer
Ez vásárláskor ismert volt, az egyiket kicsit alábecsültük anyagiakban, de mind2 nagyon szépen javítva lett.

- Kuplungszerkezet csere: 70ezer
Ez vásárláskor ismert hiba volt.

- Egy gyári kulcs: 55ezer
Egy kulcs volt hozzá, márkakereskedésben rendeltünk újat, 55ezer.

- Gyújtótrafó: 29ezer
A 4. henger gyújtótrafója cserére szorult 260ezer környékén.

- Önindító: 10ezer
Az önindító szénkefe és persely csere.

- Ablakemelő szerkezet: 10ezer
A vezetőoldali ablakemelő szerkezet tönkrement 280ezer körül, bontóban sikerült találni.


Hál' égnek ennyi. Ezenkívül persze rendszeres olaj és szűrők csere (eleinte Eneos majd Castrol), rengeteg izzó :) (Osram, GE és Tungsram) és egy akksi csere (Exide).

Első autóm és nem bántam meg. Tágas, mondhatom kényelmes, megbízható és biztonságos. Lehet nem sokára csere lesz mert valami 4 kerékmeghajtású fog kelleni és kombi vagy SUV jellegű, de sajnos Avensisből nincs ilyen :(, de amennyire lehet megpróbálok Toyotanal maradni :).


Köszi,
Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.02 21:01:13 írta toshii »
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26890 Dátum: 2017.09.03 09:12:25 »
Köszi a beszámolót, jó olvasni az ilyet.  :yes:

Toyota 4x4-es autók pl a RAV4, Land Cruiser (90/100/120), vagy akár még a Hibridek is - Highlander / Lexus RX400h. Esetleg ha bevállalsz egy amerikai modellt, akkor ott a Venza, ez kvázi az Avensis SUV változata, ami sajnos az EU-ba sosem jutott el:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26891 Dátum: 2017.09.03 09:18:06 »
Mondjuk az Orosz/Ukrán piacon elég népszerű, szép számmal van belőlük ott is, csak sajnos vámot is kellene fizetni utána. Tőlünk Nyugatabbra pedig a dízelimádat fektethette padlóra, hiszen csak 2.7-es és 3.5 V6-os benzinesekkel forgalmazták. Ez a példány 2011-es, 2.7-es vvt-i, és $22500-at kérnek érte  :wub: :
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26892 Dátum: 2017.09.03 10:41:45 »
Mondjuk az Orosz/Ukrán piacon elég népszerű, szép számmal van belőlük ott is, csak sajnos vámot is kellene fizetni utána. Tőlünk Nyugatabbra pedig a dízelimádat fektethette padlóra, hiszen csak 2.7-es és 3.5 V6-os benzinesekkel forgalmazták. Ez a példány 2011-es, 2.7-es vvt-i, és $22500-at kérnek érte  :wub: :

Mobile-n van kettő 15.000€ körül, azt csak honosítani kell. Viszont a gond vele az éves költség lesz. Amikor Sienna behozatalán gondolkoztam ekkora teljesítményre az éves adó és a GFB 750k/év körül volt. Lényegében két év alatt kifizeted egy T25 piaci árát.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26893 Dátum: 2017.09.03 11:58:20 »
Az barátibb ár, de persze így meg a kínálat igencsak szűkös, de valamit valamiért.  ;)

Az itthoni bizt. és egyéb költségeknek nem néztem utána, a 3,5-es moci ha jól rémlik 275 lovas volt.
Azért ennél itthon szaladgálnak jóval erősebb autók is - persze erősen függ az egész a levezetett évek, a Bonus besorolás és a lakóhely szerinti irányítószámtól is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26894 Dátum: 2017.09.04 13:48:01 »
Sziasztok! Én is megosztom veletek az autóm eddigi szerviz történetét. Az autó Avensis T22 2,0 VVTi 272 000 km-rel került hozzám Szlovákiából. Vásárláskor sok mindent cserélni kellett, többségükre felhívta a figyelmet az eladó. Tehát:
272 000 km. - Knecht szűrök, Shell Ultra 5w30 olaj, SKF feszítőgörgő, Contitech szíj, GMB első stabilizátor pálcák, Meyle hátsó stab. pálcák, VatOil 75W90 váltóolaj
274 000 km - Denso univerz. lambda-szonda
275 500 - Aisin kuplungszett, a GMB stab. pálcák megadták magukat Nippartsra lettek cserélve, Sidem első szilentek, Sidem talpas, NK kézifék bowden, Bosch kézifékpofa
281 550 - ABS elsőfékbetét
283 000 - RBI hátsó stabilizátor gumi
291 000 - újra első stabilizátor pálca, ezzúttal jobb oldalt Delphi
295 600 - SWAG első stabilizátor gumi

Olajat 10 000 km alatt kb. 1,5-1,8 l. fogyaszt. Az autó mindig indult, a 2 év alatt soha nem robbant le. Néha előhozta a P0420 hibaüzenetet, nem tudtam vele mit kezdeni, csak kitöröltem. Ennyi lenne idáig...