Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4238026 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26850 Dátum: 2017.08.13 15:41:18 »
toyota irást látom mindkettön...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26851 Dátum: 2017.08.13 22:22:52 »
toyota irást látom mindkettön...
De a toyota jel nincs rajta... :nono:
Nekem a hátsó betétek valami 300valahányezer km-t elmentek. Biztos ritkám húztam meg a hátsófékkart. :D
(Igaz, hogy a 60e kilométeres szerviznél cserélték valami csillagászati összegért. Valószínűleg durván el voltak kopva... :censored:)

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26852 Dátum: 2017.08.14 08:42:38 »
Ha felkerülnek az új tárcsák és betétek, mennyi km után ajánlott a cseréjük?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26853 Dátum: 2017.08.14 09:45:26 »
amikor elkopik vállasra v ciripel a kopásjelző!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26854 Dátum: 2017.08.14 10:06:57 »
Ha felkerülnek az új tárcsák és betétek, mennyi km után ajánlott a cseréjük?

Nem km-re szól....

A fékbetétekben van akusztikus kopásjelző, ez visító hangot ad, hogy ideje cserélned. Általában 50-80-100 ezer km-t bírnak, lábfüggő.
A tárcsák esetében a palástjában be van ütve a határérték. Pl.: általában a hátsó 280mm átmérőjű 10 mm vastag és 9 mm írnak elő, mint minimum (az alatt hőtől vetemedhet, hullámosodhat, stb.) Ezek 100-200ezer km bírnak szintén lábfüggő.
Nagy általánosságban igaz szokott lenni, hogy 1 tárcsa kibír 2 betétgarnitúrát...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26855 Dátum: 2017.08.14 11:07:08 »
Nem km-re szól....

A fékbetétekben van akusztikus kopásjelző, ez visító hangot ad, hogy ideje cserélned. Általában 50-80-100 ezer km-t bírnak, lábfüggő.
A tárcsák esetében a palástjában be van ütve a határérték. Pl.: általában a hátsó 280mm átmérőjű 10 mm vastag és 9 mm írnak elő, mint minimum (az alatt hőtől vetemedhet, hullámosodhat, stb.) Ezek 100-200ezer km bírnak szintén lábfüggő.
Nagy általánosságban igaz szokott lenni, hogy 1 tárcsa kibír 2 betétgarnitúrát...
Így van, tehát, 2mm kopás engedett a tárcsából, utána csere.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26856 Dátum: 2017.08.14 13:11:09 »
Köszi mindenkinek a tippeket!
Akkor ez még jó lesz a következő tulajnak is...  :1eye:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26857 Dátum: 2017.08.14 15:51:39 »
A leggyorsabb eset amiről hallottam 4 hónap volt. Nekem majdnem másfél év volt sorra kerülni. Töbmillió kocsinál kell cserélni, de a gyártáskapacitás erősen korlátozott volt a kereslethez képest. Ráadásul a Takata egy hónappal ezelőtti csődje jelentheti azt is, hogy a gyártás leáll.

Ma hívtak megint, hogy megérkezett az alkatrész, vihetem csütörtök 14:30-ra az autót.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26858 Dátum: 2017.08.15 11:52:39 »
Köszi mindenkinek a tippeket!
Akkor ez még jó lesz a következő tulajnak is...  :1eye:

Szia!

Az én T22-mön másfél év alatt sorban cseréltem az első és hátsó fék kopó dolgait és újítottam fel az első féknyergeket:
Bárdis max. kedvezményes árak (voltak):
1. Első féktárcsa (TEXTAR) 2db: 2 x 10.917 =       21.834 Ft
2. Első fékbetét szett (TEXTAR) 1 db:                     7.699 Ft
3. Hátsó féktárcsák (TEXTAR) 2db: 2 x 7.185 =     14.370 Ft
4 Hátsó fékbetét szett (TRW) 1 db:                        6.800 Ft
Mindösszesen:                                                    50.700 Ft

A TEXTAR tárcsához nem ajánlott a TEXTAR betét, mert hangja lesz, saját és független szervizes tapasztalat. Én ezt az első fékeknél még nem tudtam, de a hátsók cseréjekor már figyeltem rá, ezért lett TRW a betét.

Hátul még rögzítőfék pofákat is cserélte, ha már szét volt szedve:
5. Rögzítőfék pofák (TEXTAR): 9.483 Ft

Ezen kívül a gumi porvédő szakadása miatt elől már szorult az egyik dugattyú, melegedett a fék. Nem kísérleteztem, megvettem a gyári minden gumielemet tartalmazó jó drága szettet, mert az utángyártottakról rosszakat hallottam.
6. Első féknyereg felújító klt. kétoldali (gyári Toyota): 23.800 Ft

Ennél a műveletnél fékolajat is cseréltünk:
Fékolaj: 2.500 Ft

Én azért választottam a TEXTAR-t úgy általában, mert több független szerelőtől is azt a visszajelzést kaptam, hogy ár/érték arányban kb. a legjobb.

A Bárdi listaárából közel 50 %-ot lehet faragni szinte mindenféle fékalkatrész esetében, ha van a környezetedben egy jó vevőkód...
Ráellenőrizem pár tételre, a fenti árak pár 10 Ft eltéréssel most is érvényesek.


« Utoljára szerkesztve: 2017.08.15 11:57:04 írta keeper83 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26859 Dátum: 2017.08.16 21:24:24 »
Már túl a 185000 km-en  :clap: :wub: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26860 Dátum: 2017.08.17 16:48:43 »
És megvolt az utasoldali légzsák patron-cseréje is. 1 óra alatt végeztek.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26861 Dátum: 2017.08.26 18:31:34 »
Sziasztok,

Avensis T25-öt készülök vásárolni, az lenne a kérdésem, hogy 2.0 illeve 2.4-es benzinmotor is érintett volt a túlzott olajfogyasztást kiváltó problémában vagy azokat évjárattól függetlenül meg szabad venni? Az 5 fokozatú automata váltó mennyire problémás ennél a típusnál illetve mire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis, mi más?:)
« Válasz #26862 Dátum: 2017.08.26 20:17:56 »
Szia!

Az 5 sebességes Aut váltót csak a 2.4-es benzineshez párosították, de azt már alapáron (nem létezett belőle kézi váltós kivitel), a 2.0 benzin esetében opciós volt az Aut váltó, de az csak 4 sebességes volt. Illetve külföldön létezettet még 1.8-as benzines is Aut váltóval, de azt nálunk sosem forgalmazták.

Enyémben 185e km van, a váltó pedig ha megkapja az előírt karbantartást - olajcsere itt is kell, de persze nem olyan gyakran, mint a motor esetében- , a szűrő, stb., akkor nem lesz gond vele - hiába ódzkodik tőle az autósok többsége, én ha tehetném az életben többé nem vezetnék 3 pedálos autót...  :innocent: ;)
Fogyasztást illetően természetesen városon kívül érzi jól magát ez a motor, viszont egy áldás az Aut váltó a dugóban araszolva is. Sok autós márkával ellentétben ennél még valódi fogyasztási adatokat adtak meg, a városi fogyasztása 13,5L, az átlagra meg 9,5L-ert ír, aminél azért tud kevesebbet is produkálni.

Olajat sajnos eszi az enyém is, volt itt róla szó a fórumon, de mivel nem olyan vészes mértékben, így a motor megbontása még várat magára.

Vásárlás esetében elég nagy a képzavar a neppereknek hála a felszereltségeket illetően, szinte mindegyiket simán le "executive"-ozzák, pedig az volt a csúcsmodell (Xenon, elektromos állítású bőrülések, hátsó napfényvédő roló, első szélvédő csíkfűtés, bőrözött kartámaszok és ajtóborítások, stb, stb.), a külföldről behozott és így nevezett autók többségében max ülésfűtés és Xenon van csak.
Xenon esetében előfordult a foncsorok mattulása, erre akkoriban a Toyota adott 50%-os méltányosságit a komplett első fényszórók cseréje esetében (így is 230e Ft volt, amit fizetni kellett a tulajnak), így a legtöbb autóban csak a foncsorozást orvosolták, és persze még ezt se minden tulaj végeztette el. Könnyű felismerni az ilyen autókat, mert szinte semmit se látsz velük a sötétben.

Vásárlás esetében pedig természetesen állapotot nézünk, nem km-et. Nagyon sok konkurenssel ellentétben az Avensis nagyon jól fel volt szerelve, így már a Sol is el van látva minden földi jóval, amire egy autósnak szüksége lehet.  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.26 20:20:56 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26863 Dátum: 2017.08.27 02:25:17 »
Szia,

Köszönöm a kimerítő válaszodat, van olyan akinél még nem volt megbontva a motor és nem eszi az olajat? :D

Az alapján amiket olvasni a neten, kezdem úgy érezni, hogy ezek mind ilyenek, de lehet én vagyok borúlátó. :no:

Pl. ebben a hirdetésben is (állítólag) még csak 220e-ret futott autónál fel kellett újítani a motort. Kérdés, hogy rá 15e km-rel miért akarnak tőle szabadulni?

Nagyon tetszik a T25-ös Avensis de már teljesen tanácstalan vagyok, hogy milyen motorral kellene választanom és alternatívát sem igen tudok más típusra (Mazda6 iszonyatosan rohad, német autó több szempontból is kilőve, esetleg Accord de abból sem túl jó a felhozatal).

Egy kényelmes utazóautót szeretnék, mivel összesen napi 120km-t ingázok, többnyire pályán illetve országúton. Tudom, hogy dízel lenne a logikusabb, de egyszerűen nem szeretem, illetve pillanatok alatt el lehet rá költeni több havi fizetést és amennyit az ennyi idős dízel autók jellemzően futottak ez borítékolva is van. Inkább fizetek a kútnál többet, de utálok a szerelőkkel szívni és fontos lenne, hogy mindig üzemkész legyen az autó.

2.4-esnek örültem volna a legjobban automata váltóval, de akkor ezek szerint sajnos kilőve. A 2.0 motornál is jellemző ez a probléma? Vagy esetleg facelift után orvosolva lett?


chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26864 Dátum: 2017.08.27 04:14:03 »
Szia,

Köszönöm a kimerítő válaszodat, van olyan akinél még nem volt megbontva a motor és nem eszi az olajat? :D

Az alapján amiket olvasni a neten, kezdem úgy érezni, hogy ezek mind ilyenek, de lehet én vagyok borúlátó. :no:

Pl. ebben a hirdetésben is (állítólag) még csak 220e-ret futott autónál fel kellett újítani a motort. Kérdés, hogy rá 15e km-rel miért akarnak tőle szabadulni?

Nagyon tetszik a T25-ös Avensis de már teljesen tanácstalan vagyok, hogy milyen motorral kellene választanom és alternatívát sem igen tudok más típusra (Mazda6 iszonyatosan rohad, német autó több szempontból is kilőve, esetleg Accord de abból sem túl jó a felhozatal).

Egy kényelmes utazóautót szeretnék, mivel összesen napi 120km-t ingázok, többnyire pályán illetve országúton. Tudom, hogy dízel lenne a logikusabb, de egyszerűen nem szeretem, illetve pillanatok alatt el lehet rá költeni több havi fizetést és amennyit az ennyi idős dízel autók jellemzően futottak ez borítékolva is van. Inkább fizetek a kútnál többet, de utálok a szerelőkkel szívni és fontos lenne, hogy mindig üzemkész legyen az autó.

2.4-esnek örültem volna a legjobban automata váltóval, de akkor ezek szerint sajnos kilőve. A 2.0 motornál is jellemző ez a probléma? Vagy esetleg facelift után orvosolva lett?

A 2.2 D-CAT manual Wagonomba most 210k van, de a kopó alkatrészeken kívül és a kötelező szervizek betartásával semmi költségem nincs rá.. 3-4 havonta olajcserés (15k Km), szóval van használva. Lehet, hogy nagyon kifogtam, de az biztos, hogy erős örülök neki! :)