Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294434 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26805 Dátum: 2017.08.07 06:54:29 »
Egy gyors kérdés: az első ködlámpák mellett az üres helyre lehet még szúró fényeket installálni, vagy a mögöttes tér ezt nem teszi lehetővé?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26807 Dátum: 2017.08.10 08:30:50 »
'reggelt!

Elérkezett a féktárcsa és betét cseréje. Megnéztem a Toyota 4+ szerviz ajánlatát, ott 54.000 az első fékbetét + tárcsa és 47.000 a hátsó szett.  :wacko:
Mennyire ajánlott ez? Milyen alkatrészekkel dolgoznak? Az ár reális, vagy legózzam össze Bárdiból pl. az alkatrészeket és vigyem inkább magammal? Ha igen, mit ajánlotok?

Köszi!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26808 Dátum: 2017.08.10 09:23:14 »
bárdibol a textar kijön 45böl.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26809 Dátum: 2017.08.10 09:49:09 »
'reggelt!

Elérkezett a féktárcsa és betét cseréje. Megnéztem a Toyota 4+ szerviz ajánlatát, ott 54.000 az első fékbetét + tárcsa és 47.000 a hátsó szett.  :wacko:
Mennyire ajánlott ez? Milyen alkatrészekkel dolgoznak? Az ár reális, vagy legózzam össze Bárdiból pl. az alkatrészeket és vigyem inkább magammal? Ha igen, mit ajánlotok?

Köszi!

Nekem ATE tárcsák, Bosch betétek és ATE szerelék volt amit vettem, kompletten a 4 kerékre 80 volt az alkatrész plusz ehhez jött a csere munkadíja. Egyenlőre ez a kombó igen ajánlott, legalábbis nekem bevált. A textar sem rossz, illetve olcsóbb, abból a betét nekem kicsit porolt. Meg még a ferodo betéteket mondják jónak ár/értékében.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26810 Dátum: 2017.08.10 09:51:56 »
bárdibol a textar kijön 45böl.
Ez betét meg tárcsa elől és hátul is, munkadíj nélkül?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26811 Dátum: 2017.08.10 09:53:53 »
igen
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26812 Dátum: 2017.08.10 10:36:07 »
Kb mennyi munkaóra tárcsákkal együtt lecserélni mindet?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26813 Dátum: 2017.08.10 10:56:40 »
2
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26814 Dátum: 2017.08.10 12:23:32 »
Ha az utángyártott 45k, a maszek díja 15k- amiről jó esetben számla és munkalap is van-, az összesen 60k, szemben a márkaszervizes 101k-val. Ez már elég rendes különbség...
Múltkor márkaszervízben azt mondták, hogy fékből csak gyárit raknak fel. Azért került szóba, mert az utángyártott betétem amit előző tulaj feltett, nem egy tökély, bár közel 100%-os, mégis minden fékezésnél visított.


chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26815 Dátum: 2017.08.10 13:05:07 »
Ha az utángyártott 45k, a maszek díja 15k- amiről jó esetben számla és munkalap is van-, az összesen 60k, szemben a márkaszervizes 101k-val. Ez már elég rendes különbség...
Múltkor márkaszervízben azt mondták, hogy fékből csak gyárit raknak fel. Azért került szóba, mert az utángyártott betétem amit előző tulaj feltett, nem egy tökély, bár közel 100%-os, mégis minden fékezésnél visított.

Legalább adsz hangjelzést is a gyalogosoknak, hogy érkezel.. 😂

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26816 Dátum: 2017.08.10 13:21:15 »
Ha az utángyártott 45k, a maszek díja 15k- amiről jó esetben számla és munkalap is van-, az összesen 60k, szemben a márkaszervizes 101k-val. Ez már elég rendes különbség...
Múltkor márkaszervízben azt mondták, hogy fékből csak gyárit raknak fel. Azért került szóba, mert az utángyártott betétem amit előző tulaj feltett, nem egy tökély, bár közel 100%-os, mégis minden fékezésnél visított.
biony az...
föleg ha magadnak csinálod az egészet! akkor csak az alkatrész árát kell pengetni.
tavaly a mazdámon a hátso tárcsát meg a betéteket yautja bandi cserélte.
ügyes,alapos,lelkiismeretes...csak dicsérni tudom a mestert...
viszont nehézkes volt miattam(munkám miatt) idöpontot egyeztetnünk a szerelésre.
azota egy mazdás havernak (kb2hete) cseréltem/tünk féktárcsát,betéteket elöl hátul. kellett a hátso munkahengerhez egy spec.célszerszám. nemvolt nehéz megoldani a dolgot. mindent letakaritva,lekenve az egész manöver 2órát vett igénybe.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26817 Dátum: 2017.08.10 13:39:47 »
biony az...
föleg ha magadnak csinálod az egészet! akkor csak az alkatrész árát kell pengetni.
tavaly a mazdámon a hátso tárcsát meg a betéteket yautja bandi cserélte.
ügyes,alapos,lelkiismeretes...csak dicsérni tudom a mestert...
viszont nehézkes volt miattam(munkám miatt) idöpontot egyeztetnünk a szerelésre.
azota egy mazdás havernak (kb2hete) cseréltem/tünk féktárcsát,betéteket elöl hátul. kellett a hátso munkahengerhez egy spec.célszerszám. nemvolt nehéz megoldani a dolgot. mindent letakaritva,lekenve az egész manöver 2órát vett igénybe.
Egyedül nem állnék neki. Szomszédot nézem, aki néha magának szereli és volt már olyan, hogy az 1-2 órás munkából 2-3 nap lett, plusz járt vele a próbautakra úgy, hogy menet közben derült ki neki, hogy nincs fékhatás... Inkább kifizetem a szerelőt. Leadom a kocsit, délután felveszem megcsinálva. Addig meg termelem a GDP-t. :D Nézegettem egyébként, hogy 3 szemeszteres OKJ-s autószerelő tanfolyam egész jónak tűnik hobbiszintű szerelgetéshez, lehet egyszer ha lesz sok-sok időm, akkor befizetek rá.




akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26818 Dátum: 2017.08.10 14:09:26 »
Egyedül nem állnék neki. Szomszédot nézem, aki néha magának szereli és volt már olyan, hogy az 1-2 órás munkából 2-3 nap lett, plusz járt vele a próbautakra úgy, hogy menet közben derült ki neki, hogy nincs fékhatás... Inkább kifizetem a szerelőt. Leadom a kocsit, délután felveszem megcsinálva. Addig meg termelem a GDP-t. :D Nézegettem egyébként, hogy 3 szemeszteres OKJ-s autószerelő tanfolyam egész jónak tűnik hobbiszintű szerelgetéshez, lehet egyszer ha lesz sok-sok időm, akkor befizetek rá.
nem kell ahhoz suli,h hobbiszerelő legyen vki. csak egy legyen lehetöség gyakorolni.
egyébként én is filozok egy szerelösulin.
www.mami.hu
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #26819 Dátum: 2017.08.10 14:33:06 »
nem kell ahhoz suli,h hobbiszerelő legyen vki. csak egy legyen lehetöség gyakorolni.
egyébként én is filozok egy szerelösulin.
www.mami.hu
Ja, csak akkor tartani kell egy kocsit és fel kell fedezni, hogy mit meg hogyan. Az önfelfedezés mindig tovább tart mint megtanulni egy jó tananyag alapján és biztosan tudni, hogy hogyan helyes technológiailag. OKJ-s helyek pont ezért jók, mert van lehetőséged: biztosítanak kocsit, szerelőműhelyt, eszközöket. Például IT képzésnél sok milliós hardvert tolnak alád, amit magadnak sose tudnál otthon megengedni csak azért, hogy tanulj. A másik az, hogy a tanterv miatt olyasmit is meg kell tanulnod ami adott esetben nem kedvenced, de jól jöhet. Pl. autovillamossági dolgok, kémiai ismeretek, műszaki rajz készítés és értelmezés és egyebek.