Jajjaj, nem évi, hanem a 4-5 év alatt összesen! Évi 20000 km futás teljesen reális egy mai benzinesnek is... Bocsi a félreérthetőségért...
Na, én pont fordítva gondolom.
Ki az a ...(a jelzőt lenyeltem, mert nem akarok senkit megsérteni
) aki 4-5 évente kiad 6-8-10 milliót, és bukik évi 1-1,5 millát, úgy, hogy közben a garázsban áll az autó? Szerintem pont ebből van kevés, nem pedig azokból, akik az autót azért veszik, hogy használják. Ja! És az ilyen autók csak pár órát vannak fenn, mert kézen-közön elkelnek. Jó lovat az istállóból is...
Németországban is drága a keveset futott járgány. Néha még drágább, mint nálunk. Németországban is nepperekkel van tele a használtautó-piac, és nem kereskedővel. A nepperek ott is visszatekerik az órákat, nem csak nálunk. (Az a sztori megvan, hogy a kocsmáros bort vesz a kereskedőtől, aki azzal dicsekszik, hogy az ő bora olyan jó, hogy 10 liter vizet is "elbír" hordónként. A következő találkozásukkor panaszkodik a kocsmáros, hogy milyen pocsék lett a bor, miután beleöntött 10 liter vizet a hordóba. Mire a kereskedő: Ja, azt én már beleöntöttem.
) Elforduélhat az is, hogy a már visszatekert órájú német autóban még Magyarországon is tekernek 1-2 százezret. Aztán meg itt a fórumon csodálkoznak, hogy a 130ezres avénak minden baja van.
A benzines/dízel - keveset futott/sokat futott hányados is rohamosan konvergál az egyhez. Egyre több használtautó-vásárló ismeri fel, hogy a 200-300ezer km-s dízelek olyan hibákat hordozhatnak, hogy akár még egyszer kifizetheti az autó árát, ha használni is akarja. A használt dízel, már gyakran olcsóbb, mint a benzines párja. És nem véletlenül. Az új autót vásárlók sem hülyék. Ők is tudják, hogy egyszer azt is el kell adni. Ők is számolnak, hogy 3-6-9 év múlva (az ő használati szokásaik mellett) mennyiért lehet majd eladni a drágaságot. És ha nem éri meg eladni, akkor inkább "beleülnek" a befektetésükbe, és nem realizálják veszteségüket. Egy keveset futott jó autótól általában csak azért válnak meg, mert mutatni kell a társadalmi státuszukat, vagy nagyon autódivatérzékeny az illető. Ehhez, az autóhoz irányuló attitüdhöz pénz kell. Nem is kevés.
A kevés futás pedig manapság mást jelent, mint 20 éve. Az előbb számoltátok, hogy "csak" a munkábajárás során összejön a 30ezer km/év. Munkábajárásra nem vesznek 8 milliós autót. Általában. Mert akinek van évi 2-3 milliója autóra (amortizáció+üa+szerviz+biztosítások), az nem munkábajár, (legalábbis még nem) Magyarországon. Ezek az emberek általában mennek, mint a mérgezett egerek, hogy megkeressék azt a pénzt, amit elköltenek az autóra, meg egyéb csacskaságra.
Hát, szerintem ezért nem általános, hogy egy valamikori 8 millió forintos autóban 4-5 évesen kevesebb, mint 200ezer kilométer legyen. Azt ki kell fogni!
Bocsánat, hogy hosszú voltam!