Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294186 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25230 Dátum: 2016.09.27 17:34:48 »
A véleményetekre volnék kíváncsi. Gyári méretű, 215/50 R17 nyári garnitúrám van, ehhez van egy mankókerekem. A téli garnitúrám 205/55 R16.

Feltételezem, a mankó átmérője megegyezik az autó gyári méretű abroncsának átmérőjével (vagy nem így van? Most a méretét nem tudom fejből...).

A 205/55 R16 ennél 15 mm-rel kisebb (de azért váltóméreten belül marad).

Ti mit tennétek:

- hagyjam benne a gyári mankókereket?
- tegyek bele egyet a nyári garnitúrából?
- vegyek bele egy 16-os felnit rajta egy 205/55 R16-os gumival?

Belefér egyáltalán a teljes méretű kerék az autóba?

Előre is köszi, bocs, ha sok a bizonytalanság, most nincs velem az autó, de a kérdés itt motoszkál a fejemben.. hátha volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben.

A teljes értékű pótkeréknek ott a hely, bár az enyém facelift előtti, de Executive lévén ott van benne a teljes értékű 17-es felnis 215-ös gumi.

A mankókerék már ránézésre sem azonos méret, hülyeséget nem akarok írni, de ha jól emlékszem még egy ilyennek a "vizuális élményére", akkor annak az átmérője még 16-os sincs (persze majd valaki kijavít, ha nem így van).
Általában ezek a "peres" - azaz /45 és /50-es 17-es gumik kötött forgásirányúak szoktak lenni, de ezt se kell készpénznek venni. Az is igaz, hogy a mai világban igazi tél - mint mondjuk 20-25 évvel ezelőtt volt - már nem nagyon szokott lenni, tehát elvileg a nyári gumik több hónapot töltenek az autón, mint a téliek.
Viszont a 215/50-es méret nem éppen egy széles körben használt méret az autógyártók között, ha megnézed az árakat egy elterjedtebb, mondjuk 215/45-ös mérethez képest 2-3e Ft-tal drágábbak a gumik rá.

Én egy nyári gumi beszerzése felé hajlanék, nem is nagyon hallottam még olyanról, akinek 5db téli gumija lenne (már az is sajnos nagy szó, ha egyáltalán külön felnin vannak, és nem kell állandóan cserélgetni őket a gumisnál - mert állítólag a rendszeres felniről le/felszerelgetés se tesz jót a gumiknak).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25231 Dátum: 2016.09.27 17:43:48 »
MultidriveS tulajdonos nincs senki?



Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25232 Dátum: 2016.09.27 17:54:03 »
Régi regisztrált tag vagyok, majdnem minden nap olvasom a fórumot (bár írni nem szoktam), sok ötletet és megoldást köszönhetek nektek. Most eladósorba került az autóm, mivel annyira keveset fut mostanság, hogy nincs értelme megtartanom. Szívem megszakad miatta, de túl jó autó ahhoz, hogy álltában menjen tönkre. Minden kérdésre szívesen válaszolok, elég régóta van nálam a jószág, nagyon meg is hálálta a rendszeres karbantartást.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_elegant_magyarorszagi-10645550

Ha van mellette másik közlekedési eszköz, akkor valóban nincs sok értelme, hogy csak álljon egy helyben. Gondolom sok ember a km láttán meg fogja kérdőjelezni, hogy dízel létére valós-e a km, sajnos ez van a fejekben, erre fel lehet készülni.  ;)
És persze ha nem sürgős a dolog, akkor lehet várni az ajánlatokat. Én sajnos anno elherdáltam az ex autómat, jobb lett volna megtartani a kettőt (tél lévén, és őszintén hirdetett 226e km-el neppereken kívül senki se hívott), és fizetni a fizetendőt rá - de ugyebár az ember a hibáiból tanul.
Én a helyedben kihasználnám a hahu általi 5 fénykép-feltöltési lehetőséget, legalább 1 képet a belteréről is tölts fel.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.27 17:56:04 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25233 Dátum: 2016.09.27 21:39:10 »
A teljes értékű pótkeréknek ott a hely, bár az enyém facelift előtti, de Executive lévén ott van benne a teljes értékű 17-es felnis 215-ös gumi.

A mankókerék már ránézésre sem azonos méret, hülyeséget nem akarok írni, de ha jól emlékszem még egy ilyennek a "vizuális élményére", akkor annak az átmérője még 16-os sincs (persze majd valaki kijavít, ha nem így van).
Általában ezek a "peres" - azaz /45 és /50-es 17-es gumik kötött forgásirányúak szoktak lenni, de ezt se kell készpénznek venni. Az is igaz, hogy a mai világban igazi tél - mint mondjuk 20-25 évvel ezelőtt volt - már nem nagyon szokott lenni, tehát elvileg a nyári gumik több hónapot töltenek az autón, mint a téliek.
Viszont a 215/50-es méret nem éppen egy széles körben használt méret az autógyártók között, ha megnézed az árakat egy elterjedtebb, mondjuk 215/45-ös mérethez képest 2-3e Ft-tal drágábbak a gumik rá.

Én egy nyári gumi beszerzése felé hajlanék, nem is nagyon hallottam még olyanról, akinek 5db téli gumija lenne (már az is sajnos nagy szó, ha egyáltalán külön felnin vannak, és nem kell állandóan cserélgetni őket a gumisnál - mert állítólag a rendszeres felniről le/felszerelgetés se tesz jót a gumiknak).
Most őszintén! Miaviharnak az ötödik kerék? :eek:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25234 Dátum: 2016.09.27 21:48:29 »
Ha van mellette másik közlekedési eszköz, akkor valóban nincs sok értelme, hogy csak álljon egy helyben. Gondolom sok ember a km láttán meg fogja kérdőjelezni, hogy dízel létére valós-e a km, sajnos ez van a fejekben, erre fel lehet készülni.  ;)
És persze ha nem sürgős a dolog, akkor lehet várni az ajánlatokat. Én sajnos anno elherdáltam az ex autómat, jobb lett volna megtartani a kettőt (tél lévén, és őszintén hirdetett 226e km-el neppereken kívül senki se hívott), és fizetni a fizetendőt rá - de ugyebár az ember a hibáiból tanul.
Én a helyedben kihasználnám a hahu általi 5 fénykép-feltöltési lehetőséget, legalább 1 képet a belteréről is tölts fel.
:yes:
És 2 milla fölé tenném az árat. (Ha tuti, hogy csak 127e van a járgányban.) Hisz az még csak a bejáratáson van túl. ;) Úgyis kevesen fognak felhívni, és hidd el, hogy egy-másfél millióért csak leharcolt példányok vannak, amik ugyan kívülről jól néznek ki, de a futott kilométer többszöröse az óra állásának. :nono: Ez jól megfigyelhető itt a fórumon is, hogy a mostanában jelentkező fórumtársak olyan hibákkal jelentkeznek, amik korábban elképzelhetetlenek voltak olyan alacsony futásteljesítmény mellett, mint amiket itt leírnak. :wacko:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25235 Dátum: 2016.09.27 22:25:54 »
A mankókerék már ránézésre sem azonos méret,
A mankókerék, mint pótkerék arra van, hogy a gumisig elgurulj. Arra pedig tökéletes. A 16-os nyári gumival defektem volt nyaralásból hazafelé (kerék a plafonig pakolt cekkerek alatt, a kocsi egy hegyi szerpentin alján állt az út szélén, élmény volt).  A mankókerék szerintem 14-es méret körüli, probléma nélkül elment rajta a kocsi 25 km-t, bár tény, hogy nem hajtott keréken volt. Amikor egyszer határozottabbat fékeztem, hallhatóan beavatkozott az ABS, de egyébként eseménymentesen telt az út a gumisig. Nyilván aki gyárilag betette a mankókereket annak tudatában, hogy 15-17-es kerék is lehet az autón, nem volt síkhülye. Bár ez se teljesen biztos, annak ismeretében, hogy kb. minden autógyártó tudta, hogy a Takata patronok instabilak lehetnek...

A teljes értékű pótkerék szerintem inkább veszélyes. Ennél az eseténél nyári gumi mellé felkerült egy téli. Gondolom defekt történt, rajta felejtették, és hamis biztonság érzetet adott, mert nem volt rajta a sárga matricás 80km-es korlátú mankókerék. Ha nem a sofőr defektezett, mert családi kocsi, akkor lehet nem is tudott róla. Bővebben itt írtak az esetről: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/02/igy_ol_meg_egy_egyszeru_gumidefekt/

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25236 Dátum: 2016.09.28 00:38:41 »
Szerintem ebben a kérdésben nem lesz egyhangú döntés, lesznek érvek és ellenérvek mindegyik mellett.
Ahogy ha télen kapsz defektet, a mankókerék ugyanúgy kockázatos lehet 3 másik fent lévő téli gumival - ahogy egy nyári pótkerék sem éppen biztonságos 3 téli mellé.

De itt a kérdés az volt, hogy ki mit javasolna pótkerék kérdésében? Ha beruházás nélkül akarjuk megoldani a dolgot, akkor természetesen maradjon a mankókerék.

10 éve még általános volt a teljes értékű pótkerék a csomagtartóban (néhány márka igaz már ekkor is felárat számított fel ezért) - ami ugyebár nyári volt. Mára jó esetben kapsz egy mankót, vagy egy defektjavító spray-t, amit ugyan még nem láttam és nem is használtam, de az olvasott tapasztalatok nem éppen rózsásak vele. Sokan azt mondják, hogy a pótkerék csak egy szükséges rossz, és csak az önsúlyt növeli.

Én személy szerint nem bánom, hogy teljes értékű pótkerekem van. Nem szabad azt a tényt se elfelejteni, hogy teljes értékű pótkerékkel van +1 gumid, ami a gumik átforgatásakor is jól tud jönni.

Persze egy szép világban - miniszteri fizetésből - sok autósnak nem lenne gond télen a pótkereket is télire cserélni (még ha teljesen értelmetlen, felesleges, pénzkidobás, stb, stb is) ... Bár nem tudom ez külföldön mennyire divat, itthon biztosan csak pár százalékos ez az arány.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.28 00:47:54 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25237 Dátum: 2016.09.28 06:49:11 »
Az autóban tuti a 127e km, én még a gyárilag szerelt gumikkal vettem át ~75e km -el. Mindig volt mellette másik autó, most is van, de a munkám jellege már annyit változott, hogy a két négykerekű fenntartása végképp feleslegessé vált. Első perctől minden zajra, zörgésre ugrok minden autómnál, mindig minőségi alkatrészekkel van javítva, a szerelőm szerint a sok száz ügyfélből alig van aki így csinál, aztán meg sírnak ha valami drágább lesz később. Le lehet nyomozni a km futást, bármilyen szakszervizbe vagy állapotfelmérésre nyugodtan mehet az autó, ha valaki nem hiszi el a futást: így járt. Fényképek feltöltése elvileg a mai nap lesz, természetesen az összes (5) lehetőséget igyekszem felhasználni.

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25238 Dátum: 2016.09.28 07:41:07 »
Köszönöm a válaszaitokat. A másik kocsimmal sajna évente kapok defektet (fémmegmunkálással foglalkozó cégnél dolgozom), de ott téli-nyári egy méret, és ugyanilyen teljes értékű pótkerekem van. Szóval valós a kockázat az Avensis esetében is, és nem lenne jó, ha váratlanul érne.
Szerencsére a munkahely és a lakásom között pont félúton van egy gumis, de van, hogy ott kell hagynom a kereket, mert csak másnapra tudja megjavítani.
Én totál azt hittem, hogy a mankó az mm pontosan megegyezik a gyári mérettel, de akkor ezek szerint nem feltétlen van így. Nyáron még abban gondolkoztam, hogy veszek télre egy 16-os acélfelnit meg valami kopott, olcsó 205/55 16-os gumit rá, így méretazonos lesz a téli garnitúrával. Nyilván pótkerékkel, eltéri mintázattal (netán 3+1 téli/nyári felállással) az ember ésszel közlekedik (bár a belinkelt eset sajnos azt mutatja, nem mindenki) és csak addig amíg nincs megjavítva a gumi). Én pótkerékkel ki se megyek a városból. Viszont én attól tartottam, és tartok is egy picit, hogy ha a pótkerét (akáér mankó, akár teljes) más méret, még ha váltón belül is, az kárt okoz az autóban, akár nagyon rövid távon is. De ha azt mondjátok, hogy a mankó se mm-re méretpontos, akkor lehet alaptalan a para. Viszont ennyiből az is megoldás lehet, ha bedobom az egyik 215/50 17-es nyárit pótkeréknek. Vagy hagyom a mankót. ::)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25239 Dátum: 2016.09.28 09:02:20 »
Szerintem ebben a kérdésben nem lesz egyhangú döntés, lesznek érvek és ellenérvek mindegyik mellett.
Ahogy ha télen kapsz defektet, a mankókerék ugyanúgy kockázatos lehet 3 másik fent lévő téli gumival - ahogy egy nyári pótkerék sem éppen biztonságos 3 téli mellé.

De itt a kérdés az volt, hogy ki mit javasolna pótkerék kérdésében? Ha beruházás nélkül akarjuk megoldani a dolgot, akkor természetesen maradjon a mankókerék.

10 éve még általános volt a teljes értékű pótkerék a csomagtartóban (néhány márka igaz már ekkor is felárat számított fel ezért) - ami ugyebár nyári volt. Mára jó esetben kapsz egy mankót, vagy egy defektjavító spray-t, amit ugyan még nem láttam és nem is használtam, de az olvasott tapasztalatok nem éppen rózsásak vele. Sokan azt mondják, hogy a pótkerék csak egy szükséges rossz, és csak az önsúlyt növeli.

Én személy szerint nem bánom, hogy teljes értékű pótkerekem van. Nem szabad azt a tényt se elfelejteni, hogy teljes értékű pótkerékkel van +1 gumid, ami a gumik átforgatásakor is jól tud jönni.

Persze egy szép világban - miniszteri fizetésből - sok autósnak nem lenne gond télen a pótkereket is télire cserélni (még ha teljesen értelmetlen, felesleges, pénzkidobás, stb, stb is) ... Bár nem tudom ez külföldön mennyire divat, itthon biztosan csak pár százalékos ez az arány.

Nem hát! Ez vélemény műsor!
Aki a biztonságát priorálja(nem marad az úton, és ráér a javíttatással) annak valószínűleg lesz teljes értékű pótkereke, azonos fajta, DOT  szám, méret+mintázat. Aki nem, annak lesz ami.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25240 Dátum: 2016.09.28 09:42:24 »
Az autóban tuti a 127e km, én még a gyárilag szerelt gumikkal vettem át ~75e km -el. Mindig volt mellette másik autó, most is van, de a munkám jellege már annyit változott, hogy a két négykerekű fenntartása végképp feleslegessé vált. Első perctől minden zajra, zörgésre ugrok minden autómnál, mindig minőségi alkatrészekkel van javítva, a szerelőm szerint a sok száz ügyfélből alig van aki így csinál, aztán meg sírnak ha valami drágább lesz később. Le lehet nyomozni a km futást, bármilyen szakszervizbe vagy állapotfelmérésre nyugodtan mehet az autó, ha valaki nem hiszi el a futást: így járt. Fényképek feltöltése elvileg a mai nap lesz, természetesen az összes (5) lehetőséget igyekszem felhasználni.
Nem a te szavadban kételkedtem, hanem abban, hogy nem jártál-e esetleg úgy, mint én a t27-tel, amit 87ekm-s óraállással vettem, és csak a vásárlás után 1 héttel tudtam meg a valós futását: +50e km.
Ezért is írtam, hogy szvsz fentebb is teheted az árat. Nem 1-2százezer forint dönti el, hogy megvesz-e valaki egy autót, hanem az állapota. Szerintem 2milliót megér egy ilyen keveset futott t25. :yes:

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25241 Dátum: 2016.09.28 10:02:26 »
Nem a te szavadban kételkedtem, hanem abban, hogy nem jártál-e esetleg úgy, mint én a t27-tel, amit 87ekm-s óraállással vettem, és csak a vásárlás után 1 héttel tudtam meg a valós futását: +50e km.
Ezért is írtam, hogy szvsz fentebb is teheted az árat. Nem 1-2százezer forint dönti el, hogy megvesz-e valaki egy autót, hanem az állapota. Szerintem 2milliót megér egy ilyen keveset futott t25. :yes:

Ebben igazad is van, valóban megér 2 milliót, de eladni akarom és nem árulni hónapokig - hidd el így is nehéz volt a döntés, hónapok óta rágódom rajta, hogy mi legyen - és az alkudozós birkanyájra/lyukas zoknira cserélgetős telefonálókkal tele a hócipőm. Képes vagyok megtartani ha nem jön normális vásárló ::). A vásárlás előtti futásteljesítményt azért merem/és mertem valósnak tudni, mert az autó átvételekor a nyári szett szinte 0-ra kopva, a téli szintén kuka majdnem, olyan gumikkal amik kereskedelmi forgalomban normál esetben nem kaphatók. Közben fotózkodtam picit, azokat töltögetem nemsokára.

nbandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25242 Dátum: 2016.09.28 12:32:42 »
Sziasztok,

Avensis vásárláson gondolkodom, a kiszemelt autó az alábbi:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol_magyarorszagi_szervizkonyves-10494272

Előfordulhat, hogy a hátsó üléstámlát nem lehet lehajtani,
illetve beüléskor-mozgáskor nyikorog a hátsó üléstámla, meg lehet szüntetni, mi lehet az oka?

Köszönöm, ha tud valaki tanácsot adni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25243 Dátum: 2016.09.28 12:57:51 »
Avensis vásárláson gondolkodom, a kiszemelt autó az alábbi:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol_magyarorszagi_szervizkonyves-10494272

Előfordulhat, hogy a hátsó üléstámlát nem lehet lehajtani,
illetve beüléskor-mozgáskor nyikorog a hátsó üléstámla, meg lehet szüntetni, mi lehet az oka?

Azért nem lehet ledönteni az ülést, mert ez a fapados kivitel - nem pedig Sol, ahogy hirdetik. A fapadosban nincsen hátul lehajtható kartámasz sem, kurblisak az ablakok is.

Szerintem pedig a hátsó támla már azért nyikorog, mert valaki(k) már megpróbálta('k) feszegetni az ülést, de az szegény "nem engedett", mert az alapkivitelben egyáltalán nem dönthető a támla.

Én személy szerint ezt a darabot elfelejteném, a km-hez képest én drágállom - tudva, hogy ennél fapadosabb kivitel nem is létezik belőle.
Se egy első ködlámpa, se egy első kartámasz, nem sötétedik fényre a visszapillantó tükör, nincs esőérzékelős ablaktörlő, tekerős/egyzónás a klímája, nem bőrözött a kormány és sebességváltó kar, nem hajtható be elektromosan a külső visszapillantó tükör, nincsen fedélzeti számítógép, és még van 1-2 apróság, amik csak a Sol felszereltségtől kezdve jártak csak.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.28 13:00:02 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25244 Dátum: 2016.09.28 13:32:40 »
Azért nem lehet ledönteni az ülést, mert ez a fapados kivitel - nem pedig Sol, ahogy hirdetik. A fapadosban nincsen hátul lehajtható kartámasz sem, kurblisak az ablakok is.

Szerintem pedig a hátsó támla már azért nyikorog, mert valaki(k) már megpróbálta('k) feszegetni az ülést, de az szegény "nem engedett", mert az alapkivitelben egyáltalán nem dönthető a támla.

Én személy szerint ezt a darabot elfelejteném, a km-hez képest én drágállom - tudva, hogy ennél fapadosabb kivitel nem is létezik belőle.
Se egy első ködlámpa, se egy első kartámasz, nem sötétedik fényre a visszapillantó tükör, nincs esőérzékelős ablaktörlő, tekerős/egyzónás a klímája, nem bőrözött a kormány és sebességváltó kar, nem hajtható be elektromosan a külső visszapillantó tükör, nincsen fedélzeti számítógép, és még van 1-2 apróság, amik csak a Sol felszereltségtől kezdve jártak csak.
:yes:
Az első lökös is fura festést kapott, és alapvetően nem túl bizalomgerjesztő a gép. :no: