Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294262 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25215 Dátum: 2016.09.24 23:03:47 »
Ne is mondd, rajta vagyunk, de építsünk vagy vegyünk na meg hol? ha veszünk akkor nem a legjobb a felhozatal, de építeni az egy majdnem rémálom, a munka addig meg munka :).

Nah ha jól tudom, akkor a nívópálcán min és max között 1 liter a különbség. Ha friss olajcserekor a maxon van akkor 15ezer alatt fogyott el 1 liter azaz 1000km/0,6dl? az nem gond akkor ha jól tudom :).

De valaki javítson ki ha tévedek valamiben...
A manual szerint 1,3 liter a min-max közötti különbség. Ha 15000km alatt megy csak le min szintre, azzal én még nem foglalkoznék.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25216 Dátum: 2016.09.25 06:53:30 »
Nekem kétszer fordult elő az a máig megmagyarázhatatlan jelenség, hogy elinduláskor (1. fokozat) valami irgalmatlanul kezdett rángatni az autó, kínszenvedés volt elindulni, főleg forgalomban. Egyszer csak elmúlt. Az említett alkatrészek (gyertya, trafó) nem voltak ludasak. eltelt kb. 2 év, tavasszal újra ugyanez a jelenség. Nosza irány a szerviz, nem akármelyik, hanem az itt emlegetett újpesti. Próba, kis füstölés, kuplung csere a javaslat. OK. de épp nem értem rá, hát mentem vele, míg egy szép hajnalon elmúlt  a jelenség, azóta kb 5 Ekm. ment bele, a kuplungnak semmi baja. Pozitívabb perceimben rossz benzinre gondolok, ha más  akkor legközelebb nem hagyom annyiban. Hibakód egyik esetben sem volt. Azért írtam le, hogy csatlakozzam Izso szaktárs javaslatához, azért  a kuplung cserét nem kell éhgyomorra bevállalni.
A tárcsa rugójának fáradsága is adhat hasonló problémát, de arra inkább a remegés szót használnám. Én elég sokáig éltem ezzel: kb 180e km-nél jött elő. Akkor meg is vettem gyorsan a cseretárcsát, de aztán vártam egy "kicsit" vele... 300e km-t.  ;) 500e-nél cseréltem. Főleg olyankor jött elő, amikor dugóban araszoltam, és inkább egyesben. Magasabb fokozatban ritkábban, és elég jól hallható volt, hogy erőátviteli problémáról van szó.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.25 06:55:10 írta Izso »

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25217 Dátum: 2016.09.25 20:08:11 »
A manual szerint 1,3 liter a min-max közötti különbség. Ha 15000km alatt megy csak le min szintre, azzal én még nem foglalkoznék.

Köszi a pontosítást. Majd mostmár hetente biztonság kedvéért, de ha így marad akkor az megnyugtató :).


Jól számolsz. Nekem is hasonló mértékben csipegeti az olajat, ennyi még elviselhető.
Építkezés elég házasságpróbáló dolog, csak óvatosan. :D

Még csak mennyasszony de alap az óvatosság :).



Köszi a választ mindenkinek.
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #25218 Dátum: 2016.09.26 00:05:32 »
Nem tudom ez a használt teszt volt-e már linkelve, elég jót írtak róla.
'03 T25 1.6 Sedan Sol Tech teszt .
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25219 Dátum: 2016.09.26 08:07:36 »
700.000 forint körüli árért egész jó.

Szerk.
Most látom, hogy nincs honosítva?
Na ,honosodott. Végül nem is került annyiba,mint amennyit én összekalkuláltam magamnak. Egyedül a levehető vonóhorgon akadtak fenn,hogy az nem volt a kocsinál ,úgyhogy azt gyors oda kellett vinni a vizsgasorra :D Jó volt minden értéke. A jobb hátsó féknél találtak némi eltérést. Szóval most már ismerkedünk hosszabb úton,nem csak a garázs előtti parkolóban :D
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25220 Dátum: 2016.09.26 08:23:02 »
Ha kékes a füst akkor szelepszár mellett is enged... nem jellemző.
A hibás topic-ban olvashatsz az enyémről, bár a rángatás teljesen másképp jelentkezik: nálad váltást követő megtorpanás(?), nálam egyenletes tempónál észrevehető gyújtáshiba szerű (?).
Nálam a korábbi 0,5 liter is elszaladt 2 liter felé (/1000km) az utolsó 100-200 km-en.
Jelenleg a "műtőasztalon fekszik". A műtét végeztével, a rehab programmal is beszámolok :)
Júliusban került hozzánk az autó, akkor 1500 km/1l. volt az olajfogyás most már (4000km megtétele után) mi is elértük az 1000km/1l.-es határt. Úgy terveztük, hogy a kuplung és a hűtőcserével együtt meggyűrűztetem a szekeret. A szerelőm olyan infót kapott, hogy egy kollégája egy pont ilyen ave-t gyűrűzött és kiderült, hogy a dugók is megkoptak így azok cseréje és a blokk felújítása miatt, plusz 150e ft költség keletkezett. Ezt én sajnos most, nem tudnám kigazdálkodni de sokáig nem húzhatom tovább, szerintem max1-2 hónap.
Ha már ekkora költséggel is járhat ezért meglátogattam azt a kereskedőt is akitől az autót vettük, mivel szavatosságot kell vállalniuk az eladott gépekre. Egy fogyasztóvédelmis ismerősöm tanácsolta, hogy próbálkozzak vele mivel rengeteg ilyen ügyet ismer és nagy százalékban megállapodás születik a felek között! A kereskedő nem zárkózott el azonnal a panaszomtól, egy-két nap haladékot kért "átgondolni" a dolgokat...Amúgy az első reakciója az volt hogy:...." áááá ezeknek a toyotáknak semmi bajuk nem szokott lenni, szerintem csak a szelepszár-szimeringeket  :eek: kell cserélni, majd beszélek a kereskedés szerződéses szerelőjével...akkor meg én -válaszoltam- beszélek a Toyota-márkaszervizesekkel.... ::)" A héten kiderül, mi lesz a történet vége.
Remélem "Deka" masinája rendben lesz mihamarabb , majd ezt követően én is Békéscsabán köthetek ki....

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25221 Dátum: 2016.09.26 08:37:10 »
... A szerelőm olyan infót kapott, hogy egy kollégája egy pont ilyen ave-t gyűrűzött és kiderült, hogy a dugók is megkoptak így azok cseréje és a blokk felújítása miatt, plusz 150e ft költség keletkezett. ..... A kereskedő nem zárkózott el azonnal a panaszomtól, egy-két nap haladékot kért "átgondolni" a dolgokat....
Remélem "Deka" masinája rendben lesz mihamarabb , majd ezt követően én is Békéscsabán köthetek ki....

Mind a 4 dugó megkopott? (150eFt-ból kijön a 4 db) Annyira odavoltak a gyűrűk? e mellett egyik hengernek sem lett baja? a honolás ? elég hihetetlenül hangzik bár biztos...
A kereskedő felkeresésén én is gondolkodom, ha a sima gyűrűzésen felül beesik valami.
Tán húztál sorszámot Andráshoz? :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25222 Dátum: 2016.09.26 08:42:32 »
...még nem, de tanácsodra Fortuna71 kartársunk már megadta a teloszámát a szerelőnek, ahogy a kereskedővel beszéltem akkor hívni fogom...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25223 Dátum: 2016.09.26 10:46:29 »
Na ,honosodott. Végül nem is került annyiba,mint amennyit én összekalkuláltam magamnak. Egyedül a levehető vonóhorgon akadtak fenn,hogy az nem volt a kocsinál ,úgyhogy azt gyors oda kellett vinni a vizsgasorra :D Jó volt minden értéke. A jobb hátsó féknél találtak némi eltérést. Szóval most már ismerkedünk hosszabb úton,nem csak a garázs előtti parkolóban :D
Én elmaradtam a gratulációval, amit most pótlok: gratulálok az autóhoz!  :clap:
Ennyi pénzért még akkor is jó vétel volt, ha foglalkozni kell vele. Legalább fogod tudni, hogy pontosan mi volt benne cserélve. Ár alatt vetted, ez tény, szóval, nem kell aggódni egy-két dízeles probléma miatt, bele fog férni a racionálisan ráfordítható összegbe.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25224 Dátum: 2016.09.26 10:48:58 »
...még nem, de tanácsodra Fortuna71 kartársunk már megadta a teloszámát a szerelőnek, ahogy a kereskedővel beszéltem akkor hívni fogom...
A hengerkopáshoz karbantartási hanyagság is hozzátartozhatott ám! Normál esetben nincs erről szó, a Levi által vélhetően elmondottak alapján a Tiednél is hasonló dolgok várhatók. Ha szükséged van alkatrészbeszerzésben segítségre, szólj, segítek neked is (ahogy dekának és Fortuna71-nek is tettem).  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25225 Dátum: 2016.09.26 11:48:55 »
A hengerkopáshoz karbantartási hanyagság is hozzátartozhatott ám! Normál esetben nincs erről szó, a Levi által vélhetően elmondottak alapján a Tiednél is hasonló dolgok várhatók. Ha szükséged van alkatrészbeszerzésben segítségre, szólj, segítek neked is (ahogy dekának és Fortuna71-nek is tettem).  ;)
Arra én is gondoltam(a szervizelés elhanyagolása), de mivel nem ismerem teljesen az autóm előéletét (németből behozott) így ez is benne lehet a pakliban ezért nem ugortunk neki azonnal!
Amúgy köszönöm a felajánlásod, természetesen ha úgy alakulnak a dolgok, akkor keresni foglak!

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25226 Dátum: 2016.09.26 11:56:19 »
Én elmaradtam a gratulációval, amit most pótlok: gratulálok az autóhoz!  :clap:
Ennyi pénzért még akkor is jó vétel volt, ha foglalkozni kell vele. Legalább fogod tudni, hogy pontosan mi volt benne cserélve. Ár alatt vetted, ez tény, szóval, nem kell aggódni egy-két dízeles probléma miatt, bele fog férni a racionálisan ráfordítható összegbe.  ;)
Köszi szépen :) Végülis kisebb összeg fejében találtam embert,aki a teljes rendszámozási procedúrát lejátszotta. Kell vele azért foglalkozni most rendesen, sok kis apróság igazából...pl kesztyűtartó kis teleszkópja nem volt a helyén meg ilyenek...
Holnap pedig megy a szerelőkhöz a cégnél,akik az eddigi kocsijaimat is szerelték,hogy átnézzék egy kicsit komolyabban a motorját.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25227 Dátum: 2016.09.26 12:06:04 »
Arra én is gondoltam(a szervizelés elhanyagolása), de mivel nem ismerem teljesen az autóm előéletét (németből behozott) így ez is benne lehet a pakliban ezért nem ugortunk neki azonnal!
Amúgy köszönöm a felajánlásod, természetesen ha úgy alakulnak a dolgok, akkor keresni foglak!
Itt jön közbe a HIT kérdése:  :)
Ha az adott autó általánosan megvigyázott állapotban van, akkor számomra nem hihető az, hogy pont a motorjának karbantartását hanyagolták volna el. A hanyagságnak vannak egyéb jelei is.  ;)

Az én autóm esetében, pl. vélhetően egyszer nem tekerték vissza az olajbetöltősapkát és úgy indultak vele útnak. A motorolaj teljesen szétfröcsögött a motortérben, amit szépen kitakarítottak, a hangszigetelő borításokat újra cserélték. Kéréds, mit kaphatott a motor a jelentősen lecsökkent olajmennyiség miatt? Jelentem, semmit. Amikor a gyűrűzéshez szétbonttattam, szemrevételeztünk minden alkatrészt, kopásokat mért a mester (hogy korrekt képet kapjunk a motor állapotáról), de minden kopás érték gyári mérési bizonytalanságon belül volt, tehát, gyakorlatilag kopásmentes volt a motorom. A dugattyú oldalán a gyári derékszöelő jelzések is látszódtak, tényleg 0 kopás volt rajta, pedig az autó 231.000km futást követően került a műhelybe.

Szóval, ha nem gányolt az autód, akkor jó esély van arra, hogy a motorjában sem lesz rendellenes kopás nyom, így többletköltség sem valószínű, hogy felmerül. Persze, a tuti a szétbontáskori felmérés lesz, ez is tény.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25228 Dátum: 2016.09.27 13:01:25 »
Sziasztok!

A véleményetekre volnék kíváncsi. Gyári méretű, 215/50 R17 nyári garnitúrám van, ehhez van egy mankókerekem. A téli garnitúrám 205/55 R16.

Feltételezem, a mankó átmérője megegyezik az autó gyári méretű abroncsának átmérőjével (vagy nem így van? Most a méretét nem tudom fejből...).

A 205/55 R16 ennél 15 mm-rel kisebb (de azért váltóméreten belül marad).

Ti mit tennétek:

- hagyjam benne a gyári mankókereket?
- tegyek bele egyet a nyári garnitúrából?
- vegyek bele egy 16-os felnit rajta egy 205/55 R16-os gumival?

Belefér egyáltalán a teljes méretű kerék az autóba?

Előre is köszi, bocs, ha sok a bizonytalanság, most nincs velem az autó, de a kérdés itt motoszkál a fejemben.. hátha volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben.

Gergő

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #25229 Dátum: 2016.09.27 15:05:02 »
Sziasztok!

Régi regisztrált tag vagyok, majdnem minden nap olvasom a fórumot (bár írni nem szoktam), sok ötletet és megoldást köszönhetek nektek. Most eladósorba került az autóm, mivel annyira keveset fut mostanság, hogy nincs értelme megtartanom. Szívem megszakad miatta, de túl jó autó ahhoz, hogy álltában menjen tönkre. Minden kérdésre szívesen válaszolok, elég régóta van nálam a jószág, nagyon meg is hálálta a rendszeres karbantartást.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_elegant_magyarorszagi-10645550