Arra én is gondoltam(a szervizelés elhanyagolása), de mivel nem ismerem teljesen az autóm előéletét (németből behozott) így ez is benne lehet a pakliban ezért nem ugortunk neki azonnal!
Amúgy köszönöm a felajánlásod, természetesen ha úgy alakulnak a dolgok, akkor keresni foglak!
Itt jön közbe a HIT kérdése:
Ha az adott autó általánosan megvigyázott állapotban van, akkor számomra nem hihető az, hogy pont a motorjának karbantartását hanyagolták volna el. A hanyagságnak vannak egyéb jelei is.
Az én autóm esetében, pl. vélhetően egyszer nem tekerték vissza az olajbetöltősapkát és úgy indultak vele útnak. A motorolaj teljesen szétfröcsögött a motortérben, amit szépen kitakarítottak, a hangszigetelő borításokat újra cserélték. Kéréds, mit kaphatott a motor a jelentősen lecsökkent olajmennyiség miatt? Jelentem, semmit. Amikor a gyűrűzéshez szétbonttattam, szemrevételeztünk minden alkatrészt, kopásokat mért a mester (hogy korrekt képet kapjunk a motor állapotáról), de minden kopás érték gyári mérési bizonytalanságon belül volt, tehát, gyakorlatilag kopásmentes volt a motorom. A dugattyú oldalán a gyári derékszöelő jelzések is látszódtak, tényleg 0 kopás volt rajta, pedig az autó 231.000km futást követően került a műhelybe.
Szóval, ha nem gányolt az autód, akkor jó esély van arra, hogy a motorjában sem lesz rendellenes kopás nyom, így többletköltség sem valószínű, hogy felmerül. Persze, a tuti a szétbontáskori felmérés lesz, ez is tény.