Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4293135 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23865 Dátum: 2015.08.25 18:37:12 »
ez egy kiváló olaj a váltóba. Nekem a 2. töltet van benne és teljesen elégedett vagyok vele.
Közbe volt egy motorfelújítás ;) ?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23866 Dátum: 2015.08.26 08:18:08 »
Ha a cég elvárja hogy saját autódat használd (kiküldetés, munkábajárás) akkor ennyit fizethet /fizet km-enként (amiben már minden költség benne van- amortizáció, karbantartás, üzemanyagköltség)

Hát a 25 jurócenttel tényleg nem lőttek nagyon fölé a kilométerköltségeknek.
Az én majd' 15 éves autómmal a vásárlás óta eltelt szűk 3 év alatt bő 30.000 km-t tettem meg éves 10 % amortizációt kalkulálva 60-65 Ft/km áron. (Minden költséget dokumentálok, szóval ez nem egy saccolás.)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23867 Dátum: 2015.08.26 08:30:40 »
Hát a 25 jurócenttel tényleg nem lőttek nagyon fölé a kilométerköltségeknek.
Az én majd' 15 éves autómmal a vásárlás óta eltelt szűk 3 év alatt bő 30.000 km-t tettem meg éves 10 % amortizációt kalkulálva 60-65 Ft/km áron. (Minden költséget dokumentálok, szóval ez nem egy saccolás.)
Azért még mindig jobb mint a Ft9,-/km+üzemanyagnorma nálunk :wacko:
A 15 éves autó amortizációja azért  már elég karcsú és ha mázlid volt, éppen nem sok javítás volt a 3 év alatt :hmmmm:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23868 Dátum: 2015.08.26 09:03:51 »
Azért még mindig jobb mint a Ft 9,-/km+üzemanyagnorma nálunk :wacko:
És ez még a jobb lehetőség. Állami egyetem csak a kilométerenkénti 9 Ft-ot fizet(het)i üzemanyagköltség ÉS minden egyéb címen, ha autóval mész a vidéki tagozatra tanítani. Vagy a teljesárú vonatjegy 85%-át...
De hogy ne OFFoljunk, akkor az ember, ha már egyszer egy kényelmes Avensise van, nem vonatozik.
music     

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23869 Dátum: 2015.08.26 09:19:33 »
Azért még mindig jobb mint a Ft9,-/km+üzemanyagnorma nálunk :wacko:
A 15 éves autó amortizációja azért  már elég karcsú és ha mázlid volt, éppen nem sok javítás volt a 3 év alatt :hmmmm:

Ebben csak az a nagyon durva, hogy Én 2008-ban kezdtem el dolgozni, ami nagyjából 7 éve volt. Akkor is 9 Ft/km-ot kaptam, és most is annyi jár.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23870 Dátum: 2015.08.26 09:21:02 »
És ez még a jobb lehetőség. Állami egyetem csak a kilométerenkénti 9 Ft-ot fizet(het)i üzemanyagköltség ÉS minden egyéb címen, ha autóval mész a vidéki tagozatra tanítani. Vagy a teljesárú vonatjegy 85%-át...
De hogy ne OFFoljunk, akkor az ember, ha már egyszer egy kényelmes Avensise van, nem vonatozik.
bocs...vonat 86%...busz meg 80.
;)  ;
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23871 Dátum: 2015.08.26 10:56:51 »
Azért még mindig jobb mint a Ft9,-/km+üzemanyagnorma nálunk :wacko:
A 15 éves autó amortizációja azért  már elég karcsú és ha mázlid volt, éppen nem sok javítás volt a 3 év alatt :hmmmm:

Közepes javítások voltak. Nagy (értsd százezres nagyságrendű) nem.
Érdekes egyébként, hogy mondjuk már az én esetemben is - pedig én még elég keveset mentem a magam 34.000 km-ével - már egy hirtelen 200.000 Ft-os költség is szépen elterülne ennyi km-re is, már csak kb. 6 Ft-os költségtöbbletet jelentene kilométerenként, ami kb. az eddigi összköltség 10%-a. Mondom, egy majdnem 15 éves autóról beszélünk.
Szerintem sokan nem nagyon tudják, hogy milyen arányú egy autó használatának költségösszetétele és mondjuk megijednek egy hirtelen pár százezer Ft-os költségtől, hogy az autó értékének X százaléka, és most aztán húha. Holott az autó értékét már többször elköltötték a benzinkúton, a gumisnál, az állami kasszáknál, szervizre, alkatrészre, olajra, stb...

(Van fogadó fél itt a fórumon az ilyesfajta szőrszálhasogató számolgatásra? Vagy csak magamat szórakoztatom, amikor ilyeneket írok?)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23872 Dátum: 2015.08.26 13:50:18 »
Közepes javítások voltak. Nagy (értsd százezres nagyságrendű) nem.
Érdekes egyébként, hogy mondjuk már az én esetemben is - pedig én még elég keveset mentem a magam 34.000 km-ével - már egy hirtelen 200.000 Ft-os költség is szépen elterülne ennyi km-re is, már csak kb. 6 Ft-os költségtöbbletet jelentene kilométerenként, ami kb. az eddigi összköltség 10%-a. Mondom, egy majdnem 15 éves autóról beszélünk.
Szerintem sokan nem nagyon tudják, hogy milyen arányú egy autó használatának költségösszetétele és mondjuk megijednek egy hirtelen pár százezer Ft-os költségtől, hogy az autó értékének X százaléka, és most aztán húha. Holott az autó értékét már többször elköltötték a benzinkúton, a gumisnál, az állami kasszáknál, szervizre, alkatrészre, olajra, stb...
(Van fogadó fél itt a fórumon az ilyesfajta szőrszálhasogató számolgatásra? Vagy csak magamat szórakoztatom, amikor ilyeneket írok?)
van ám!  :clap: én is szoktam hasonló dolgokon gondolkodni, de nem sokat, mert ijesztő összegek jönnek ki arra, hogy mibe kerül eg ykocsit üzemeltetni :D

amikor megvettem életem első (és talán utolsó) új autóját, akkor az eladáskor kiszámoltam, hogy mennyibe fájt nekem. értékcsökkenés, üzemanyag, biztosítás, kötelező szervizek. és azt adta ki, hogy havonta több mint 100.000 forintomba került tartani a kocsit. ennek kábé kétharmada az értékvesztés volt. persze rosszkor szálltam be (új volt) és rosszkor ki (nem volt még három éves), de az utóbbinak is megvolt az oka. ha megtartom még három évet, nyilván lejjebb ereszkedett volna a fajlagos költség.

rossz érzés, de legalább most már tudom :D

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23873 Dátum: 2015.08.26 13:56:20 »
Ebben csak az a nagyon durva, hogy Én 2008-ban kezdtem el dolgozni, ami nagyjából 7 éve volt. Akkor is 9 Ft/km-ot kaptam, és most is annyi jár.

Én meg 96-ban és már akkor is 9ft/km volt úgy emlékszem... :yes:

csoki007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23874 Dátum: 2015.08.26 14:00:24 »
Sziasztok!

A család bővülése miatt autóvásárlás előtt állok, és nagyon szeretnék egy Avensis-t!  :cool2:
A feleségemet csak akkor tudom meggyőzni, hogy a már kiválasztott T25 (2007-es 2.0 D4D) jó lesz nekünk, ha kikapcsolható benne az utaslégzsák. Az eladó állítja, hogy nem. De találtam olyan hirdetéseket, amik állítják, hogy igen!

Segítsetek légyszíves, hogy mi az igazság!

Utólag beszereltethető?

Előre is köszi!

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23875 Dátum: 2015.08.26 14:09:31 »
Sziasztok!

Az előttem szólóhoz hasonlóan én is Avensis vásárlás előtt állok. A kinézett darab egy 2.0VVTI benzines autó mintegy 150ezer km-es futásteljesítménnyel. Érdeklődnék, hogy vannak-e ezen motorral szerelt autóknak típushibái, mire számíthatok szervizeltetés és fogyasztás terén, valamint Bp-en tudtok-e ajánlani márkaszerviztől független, de mégis Toyotára specializálódott jó szerelőt? Köszi a válaszokat előre is!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23876 Dátum: 2015.08.26 15:20:53 »
Sziasztok!

A család bővülése miatt autóvásárlás előtt állok, és nagyon szeretnék egy Avensis-t!  :cool2:
A feleségemet csak akkor tudom meggyőzni, hogy a már kiválasztott T25 (2007-es 2.0 D4D) jó lesz nekünk, ha kikapcsolható benne az utaslégzsák. Az eladó állítja, hogy nem. De találtam olyan hirdetéseket, amik állítják, hogy igen! 
Én úgy tudom, hogy T25-ben még nem volt ez az opció. De a dolog nagyon könnyen eldönthető: kinyitod a jobb első ajtót, és megnézed, hogy mit látsz a műszerfal jobb szélének azon részén, ami csak az ajtó kinyitásakor látszik.
Ha olyat, mint itt az 8. számú képen, azaz egy piros kör alakú matricát, akkor nem kikapcsolható;
ha pedig ilyet, mint a 11. képen, azaz egy kétállású kulcslyukat, akkor lehet.
Utólag nem próbálkoznék a beszereltetésével, nem tudom, lehet-e, de nagy a rizikó.

Amúgy a családbővülést illetően, ha szükség van egymás melletti 3 gyerekülésre, felejtsd el az Avensist, egyterű a megoldás!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23877 Dátum: 2015.08.26 15:29:03 »
Sziasztok!

Az előttem szólóhoz hasonlóan én is Avensis vásárlás előtt állok. A kinézett darab egy 2.0VVTI benzines autó mintegy 150ezer km-es futásteljesítménnyel. Érdeklődnék, hogy vannak-e ezen motorral szerelt autóknak típushibái, mire számíthatok szervizeltetés és fogyasztás terén, valamint Bp-en tudtok-e ajánlani márkaszerviztől független, de mégis Toyotára specializálódott jó szerelőt? Köszi a válaszokat előre is!
Annyit kell tudni, hogy ez egy közvetlen befecskendezéses benzinmotor, és érzékenyebb a benzin minőségére. A legfontosabb, hogy ne szárítsd ki a tankot, mert akkor igen kellemetlen dolgok történhetnek - velem legalább is történtek! Ha ég a sárga lámpa, (ekkor még kb. 9-10 liter van benne), akkor legkésőbb 50 km-en belül tankolj! A szervizelésnél van még egy járuléka ennek a motornak: csak 90.000 km-enként kell gyertyát cserélni, viszont irídiumgyertya kell bele, aminek darabja közel annyi, mint a hagyományosból 4. Más különösebb típusra jellemző dolog nincs, természetesen az általános, használtautó-vásárlás esetén észben tartandó dolgok ide is érvényesek, van viszont egy érdekes tulajdonsága, épp a szegénykeverékesség miatt. Kb. 3500-as fordulatig nem annyira érezni a 147 pacit, megy azért, de nem egetverően. (Cserébe méretéhez képest igen takarékos.) 3500-nél átvált normál keverékképzésre, és érezhetően ugrik egyet az ereje, onnantól nagyon megy, és az étvágya sem szolid többé.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 15:31:22 írta music »
music     

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23878 Dátum: 2015.08.26 15:39:31 »
Annyit kell tudni, hogy ez egy közvetlen befecskendezéses benzinmotor, és érzékenyebb a benzin minőségére. A legfontosabb, hogy ne szárítsd ki a tankot, mert akkor igen kellemetlen dolgok történhetnek - velem legalább is történtek! Ha ég a sárga lámpa, (ekkor még kb. 9-10 liter van benne), akkor legkésőbb 50 km-en belül tankolj! A szervizelésnél van még egy járuléka ennek a motornak: csak 90.000 km-enként kell gyertyát cserélni, viszont irídiumgyertya kell bele, aminek darabja közel annyi, mint a hagyományosból 4. Más különösebb típusra jellemző dolog nincs, természetesen az általános, használtautó-vásárlás esetén észben tartandó dolgok ide is érvényesek, van viszont egy érdekes tulajdonsága, épp a szegénykeverékesség miatt. Kb. 3500-as fordulatig nem annyira érezni a 147 pacit, megy azért, de nem egetverően. (Cserébe méretéhez képest igen takarékos.) 3500-nél átvált normál keverékképzésre, és érezhetően ugrik egyet az ereje, onnantól nagyon megy, és az étvágya sem szolid többé.

Köszönöm a válaszod! Szervizelés tekintetében tudsz ajánlani esetleg Toyotára specializálódott jó szerelőt Bp-en vagy dél-pest környékén, vagy mindenképp érdemes márkaszervizt látogatni?

csoki007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23879 Dátum: 2015.08.26 15:52:28 »
Én úgy tudom, hogy T25-ben még nem volt ez az opció. De a dolog nagyon könnyen eldönthető: kinyitod a jobb első ajtót, és megnézed, hogy mit látsz a műszerfal jobb szélének azon részén, ami csak az ajtó kinyitásakor látszik.
Ha olyat, mint itt az 8. számú képen, azaz egy piros kör alakú matricát, akkor nem kikapcsolható;
ha pedig ilyet, mint a 11. képen, azaz egy kétállású kulcslyukat, akkor lehet.
Utólag nem próbálkoznék a beszereltetésével, nem tudom, lehet-e, de nagy a rizikó.

Amúgy a családbővülést illetően, ha szükség van egymás melletti 3 gyerekülésre, felejtsd el az Avensist, egyterű a megoldás!

Élőben nem láttam az autót, csak telefonon érdeklődtem. Pont az említett dolog miatt nem akartam feleslegesen 200km-t autózni.

Az eladó is a piktogramra hivatkozott. Viszont több olyan hirdetést is találtam, ahol az ábra be van fotózza és alább meg hirdeti, hogy kikapcsolható - valószínűleg vevőcsalogatónak!? Arra gondoltam, hogy esetleg, a kesztyűtartóban van eldugva a kikapcsoló.

Egyelőre csak 2 a gyerek, de a kicsi hordozós, ezért, hogy mindenki nyugodt legyen, az anyósülésen kellene utaznia. Egyterűt egyenlőre nem akarnék.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 15:55:16 írta csoki007 »