Hölgyek, Urak!
Köszönöm a válaszokat.
T25 vagy T27? Esetleg T32? . A fontos, hogy vigyen el A-ból B-be lehetőleg költséghatékonyan és a legkisebb rizikóval.
Na majd kicsit még kotlok rajta aztán döntök.
üdv
Babóca
Költséghatékonyság?
Egy autó normál használat mellett (15-30e km/év) 5 év alatt kb. felezi a piaci értékét. Itt hangsúlyos a "kb.", meg a "normál használat" is durva általánosítás, de hogy érzékeltessem, amit akarok, ahhoz jó közelítés.
Vegyél a piac "tetejéről", jó állapotú autókat mindegyikből:
T25: 2.5 M
T27: 5-5,5 M
T32: 8-9 M
Ebben az esetben a nagyon durván számolt
amortizációs költségek az alábbiak szerint alakulnak:
T25: 1,25 M Ft/5év, 250.000 Ft/év ~20.000 Ft/hó
~16-8 Ft/km T27: 2,5-2,75 M Ft/5év, 500-550.000 Ft/év ~42-46.000 Ft/hó
~37-17 Ft/kmT32: 4-5 M Ft/5év, 800-900.000 Ft/év ~67-75.000 Ft/hó
~60-27 Ft/kmés itt még nem vettem figyelembe, hogy egy idősebb autó az amortizációs görbéjének már egy lankásabb részén kerül hozzád, míg egy új autó élete első pár évében drasztikusan veszít az értékéből, stb.
Ha ennél többet, esetleg kevesebbet mész, ha nem a piac tetejéről vásárolsz, akkor az amortizáció abszolút értékben változik ugyan, DE AZ ARÁNYOK HASONLÓAK MARADNAK!
Na most ezekhez a Ft/km-es amortizációs költségekhez képest lehet egy 6-10 l/100km fogyasztású autóval jelenlegi üa. árakon
21-35 Ft/km-es aü. költséget összehozni.
Költséghatékonysági szempontból tehát nem igazán összehasonlíthatóak az említett szériák... és semmilyen más típus egymást követő szériái sem... (Azonos peremfeltételek (használat, karbantartási hajlandóság, vásárláskori minőség, mert szar állapotú T27-et ne hasonlítsunk egy patika T25-höz, még ha árban közel is vannak egymáshoz)).
"Minden másra ott a MasterCard!"