Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294679 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

vennek IS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23835 Dátum: 2015.08.24 14:15:14 »
sziasztok,

köszönöm a válaszokat. Okosabb is lettem meg nem is.
Évente kb. 25000-et megyek. ebből olyan 18000 autópálya a maradék viszont napi 10km város.
2.0 D és 1.8 B fogyasztása között 1,5 Liter van, ami azt jelenti, hogy kb 130e magyar valutát spórolnék évente a diesellel.
Ezzel szemezgetek:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=5403817

T. Hozzáértők!
Első pillantásra mi nem tetszik rajta? Állófűtéses az autó, ami talán előnye.

Hozzászólásokat előre is köszönöm.

Babóca

vennek IS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23836 Dátum: 2015.08.24 14:20:22 »
Benzinesből esetleg még ez is beleférne:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=5554915
ettől a MultiDriveS automatától kell hogy féljek?

köszi
babóca

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23837 Dátum: 2015.08.24 16:06:15 »
ne félj tőle. kivéve, ha nem szereted a cvt váltókat, mert ez az. én megszorítanám a nadrágszíjat és megvenném az egy évvel fiatalabb, 70ezerrel kevesebbet futott darabot plusz kétezer euróért.

ja és  kaptál még ezért a plusz pénzért panorámatetőt, kulcsnélküliséget, xenonlámpát, automata váltót. nomeg a t25-ös üléseinél a t27-esé állítólag jobb. ja és ez egy generációval modernebb ;)

szerintem a benyás egyértelműen jobb vétel, de az biztos, hogy mondjuk 4 év alatt lesz legalább félmillió forint extra benzinköltséged a kétliteres dízelhez képest. ami viszont sokkal többet futott (és abból is ki tudja, mi az igaz)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23838 Dátum: 2015.08.24 16:07:38 »
Benzinesből esetleg még ez is beleférne:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=5554915
ettől a MultiDriveS automatától kell hogy féljek?

köszi
babóca
Ez 2 különböző autó! :surrender: Először azt döntsd el, hogy melyiket szeretnéd:  t25 v. t27! (Egyébként mindkettő jó választásnak tűnik.) Egy 4 millós autónál az évi 130 ezer forint megtakarítás nudli, amikor az amortizáció ennek 3-szorosa.
(Én tuti a benzinest venném. A gázolaj teherautóba való. ;))

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23839 Dátum: 2015.08.24 17:27:17 »
meg a te avédba;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23840 Dátum: 2015.08.24 17:32:45 »

vennek IS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23841 Dátum: 2015.08.25 06:14:04 »
Hölgyek, Urak!

Köszönöm a válaszokat.
T25 vagy T27? Esetleg T32?  :winkiss:. A fontos, hogy vigyen el A-ból B-be lehetőleg költséghatékonyan és a legkisebb rizikóval.
Na majd kicsit még kotlok rajta aztán döntök.

üdv
Babóca

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23842 Dátum: 2015.08.25 08:19:24 »
Hölgyek, Urak!

Köszönöm a válaszokat.
T25 vagy T27? Esetleg T32?  :winkiss:. A fontos, hogy vigyen el A-ból B-be lehetőleg költséghatékonyan és a legkisebb rizikóval.
Na majd kicsit még kotlok rajta aztán döntök.

üdv
Babóca

Költséghatékonyság?

Egy autó normál használat mellett (15-30e km/év) 5 év alatt kb. felezi a piaci értékét. Itt hangsúlyos a "kb.", meg a "normál használat" is durva általánosítás, de hogy érzékeltessem, amit akarok, ahhoz jó közelítés.

Vegyél a piac "tetejéről", jó állapotú autókat mindegyikből:
T25: 2.5 M
T27: 5-5,5 M
T32: 8-9 M

Ebben az esetben a nagyon durván számolt amortizációs költségek az alábbiak szerint alakulnak:
T25: 1,25 M Ft/5év, 250.000 Ft/év ~20.000 Ft/hó ~16-8 Ft/km
T27: 2,5-2,75 M Ft/5év, 500-550.000 Ft/év ~42-46.000 Ft/hó ~37-17 Ft/km
T32: 4-5 M Ft/5év, 800-900.000 Ft/év ~67-75.000 Ft/hó ~60-27 Ft/km
és itt még nem vettem figyelembe, hogy egy idősebb autó az amortizációs görbéjének már egy lankásabb részén kerül hozzád, míg egy új autó élete első pár évében drasztikusan veszít az értékéből, stb.
Ha ennél többet, esetleg kevesebbet mész, ha nem a piac tetejéről vásárolsz, akkor az amortizáció abszolút értékben változik ugyan, DE AZ ARÁNYOK HASONLÓAK MARADNAK!

Na most ezekhez a Ft/km-es amortizációs költségekhez képest lehet egy 6-10 l/100km fogyasztású autóval jelenlegi üa. árakon 21-35 Ft/km-es aü. költséget összehozni.

Költséghatékonysági  szempontból tehát nem igazán összehasonlíthatóak az említett szériák... és semmilyen más típus egymást követő szériái sem... (Azonos peremfeltételek (használat, karbantartási hajlandóság, vásárláskori minőség, mert szar állapotú T27-et ne hasonlítsunk egy patika T25-höz, még ha árban közel is vannak egymáshoz)).

"Minden másra ott a MasterCard!"

« Utoljára szerkesztve: 2015.08.25 08:24:58 írta keeper83 »

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23843 Dátum: 2015.08.25 08:41:01 »
Benzinesből esetleg még ez is beleférne:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=5554915
ettől a MultiDriveS automatától kell hogy féljek?

köszi
babóca

Számomra egyértelmű lenne a választás, T27!
+2000 € simán megér egy fiatalabb, kevesebb km.-es sokkal jobban felszerelt modellt!!
DE ez benzines, a másik pedig dízel. A km-re vetített spórolás jól hangzik, de gondolj bele, hogy ha a dízelen a komolyabb alkatrészek(kettőstömegű lendkerék, porlasztócsúcsok, turbó) közül bármelyik is meghibásodik, az azért elég zsebbe nyúlós lesz és valószínűleg ugrott is az üzemanyagon megspórolt pénz. Én tuti a benzinest venném, de természetesen a döntés a tiéd.

Egyébként a dízel autónál az utolsó képen az ablaktörlő kar alatt lévő kütyü micsoda?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23844 Dátum: 2015.08.25 08:59:07 »
Számomra egyértelmű lenne a választás, T27!
+2000 € simán megér egy fiatalabb, kevesebb km.-es sokkal jobban felszerelt modellt!!
DE ez benzines, a másik pedig dízel. A km-re vetített spórolás jól hangzik, de gondolj bele, hogy ha a dízelen a komolyabb alkatrészek(kettőstömegű lendkerék, porlasztócsúcsok, turbó) közül bármelyik is meghibásodik, az azért elég zsebbe nyúlós lesz és valószínűleg ugrott is az üzemanyagon megspórolt pénz. Én tuti a benzinest venném, de természetesen a döntés a tiéd.

Egyébként a dízel autónál az utolsó képen az ablaktörlő kar alatt lévő kütyü micsoda?

Az alsó a Webasto állófűtés vezérlő/programozó panelje.
A középkonzol felé eső tekerős, gombos pedig egy utólagos kihangosító interfésze.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23845 Dátum: 2015.08.25 09:59:29 »
Kihangosítót felismertem, ez a Webasto volt új nekem.

vennek IS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23846 Dátum: 2015.08.25 10:12:42 »
Hölgyek, Urak!

Én alapvetően benzinpárti vagyok.
Köszönöm a válaszokat! Megtekintek pár autót aztán kiürítem a bankszámlát.

üdv
Babóca

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23847 Dátum: 2015.08.25 10:29:55 »
Egy régebbi dízel és egy újabb benzines közül eszembe nem jutna a dízelt venni. Még ha a T25 lenne 1,8-as benzines, és a T27 lenne a kétliteres dízel, akkor gondolkodóba esnék.
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23848 Dátum: 2015.08.25 12:06:21 »
Költséghatékonyság?

Egy autó normál használat mellett (15-30e km/év) 5 év alatt kb. felezi a piaci értékét. Itt hangsúlyos a "kb.", meg a "normál használat" is durva általánosítás, de hogy érzékeltessem, amit akarok, ahhoz jó közelítés.

Vegyél a piac "tetejéről", jó állapotú autókat mindegyikből:
T25: 2.5 M
T27: 5-5,5 M
T32: 8-9 M



Ebben az esetben a nagyon durván számolt amortizációs költségek az alábbiak szerint alakulnak:
T25: 1,25 M Ft/5év, 250.000 Ft/év ~20.000 Ft/hó ~16-8 Ft/km
T27: 2,5-2,75 M Ft/5év, 500-550.000 Ft/év ~42-46.000 Ft/hó ~37-17 Ft/km
T32: 4-5 M Ft/5év, 800-900.000 Ft/év ~67-75.000 Ft/hó ~60-27 Ft/km
és itt még nem vettem figyelembe, hogy egy idősebb autó az amortizációs görbéjének már egy lankásabb részén kerül hozzád, míg egy új autó élete első pár évében drasztikusan veszít az értékéből, stb.
Ha ennél többet, esetleg kevesebbet mész, ha nem a piac tetejéről vásárolsz, akkor az amortizáció abszolút értékben változik ugyan, DE AZ ARÁNYOK HASONLÓAK MARADNAK!

Na most ezekhez a Ft/km-es amortizációs költségekhez képest lehet egy 6-10 l/100km fogyasztású autóval jelenlegi üa. árakon 21-35 Ft/km-es aü. költséget összehozni.

Költséghatékonysági  szempontból tehát nem igazán összehasonlíthatóak az említett szériák... és semmilyen más típus egymást követő szériái sem... (Azonos peremfeltételek (használat, karbantartási hajlandóság, vásárláskori minőség, mert szar állapotú T27-et ne hasonlítsunk egy patika T25-höz, még ha árban közel is vannak egymáshoz)).

"Minden másra ott a MasterCard!"
A toyota t32 modelljéről még nem hallottam. :offtopic: Az oroszok a T34-eséhez - az internyet szerint - 1985-ben 200.000 rubel körül lehetett hozzájutni egy új példányhoz. Akkor a rubel majdnem pariban volt a dollárral. Ennek az amortizációját nem részletezném, lévén az nagyban függ a használatának körülményeitől. Úgy hallottam, hogy egyes példányokat igen hamar nullára kellett írni. :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23849 Dátum: 2015.08.25 13:01:51 »
szerintem legyen inkább egy T1000-es    :lol: