Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294581 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23415 Dátum: 2015.05.17 10:03:56 »
Tulajdonképpen igazad van, de azt mondom, hogy az erősebb motor mégis hordoz előnyöket magában. Nem a 100-ra gyorsulás a lényeg, mert az a hétköznapi közlekedésben majdhogynem életszerűtlen. Az erősebb motorral "átprorgramozódik" az agy, és amikor visszaülsz a "gyengébbe", akkor ér az igazi meglepetés, amikor előzöl. Természetesen vissza lehet állni arra az autóra is, és természetesen igyekezni kell úgy közlekedni, ahogy az autód engedi, de nekem ne mondja senki, hogy még nem volt olyan szituban, amikor "nem úgy" sikerült egy előzés, vagy egy manőver. (nekem 60-ról 100-ra 5,5 sec kell 4.-ben, és ez egészen lentről történik, és ahogy növekszik a sebesség, úgy nő a különbség egy gyengébb autóhoz képest).
Az lehet, hogy gazdaságilag indokolatlan (bár ez sem mindíg igaz), de előnyt mindenképp jelent, és az élvezet is fontos...ha sarkítani akarom az élvezetekből lesz pozitív élményed....na persze egy "korai" élvezet 9 hónap múlva kellemetlen is lehet ;)...vagy épp ellenkezőleg.
Ez a gyorsítás pontosan annak a leírása, hogy kényelmesebb vezetni a 170 lovat, mint az én (egykor) 129-esemet. Látatlanban lefogadom, hogy max fél sec különbséggel ezt a gyorsulást tudom prezentálni. Igaz, hogy 60-nál már nem szeretem, de ha muszáj volna, én tolnék egy ketteskét 70-75-ig, oszt had szóljon a hármas akár 120-ig. (Szerencsére nem így használom az autóm, mert már tuti nem volna meg. Minden motornak meg van a maga nyomatékgörbéje, amit a sofőr nem árt, ha ismer.) Így igazolva van Csufár fentebbi elmélete is a motorerő-kényelmi extra konstellációról.
Félreértés ne essék, imádom az erős motorú autókat, és nagyon élvezem, amikor hegyi szerpentinen (ha nem is a szó szoros értelmében) versenyzek egy másik autóval, vagy motorral, hogy le tudom-e szakítani magamról, vagy utol tudom-e érni. Szóval, nem a teljesítmény ellen vagyok, hanem annak hétköznapi használatnál meglévő fölöslegességéről beszélek.

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23416 Dátum: 2015.05.17 10:32:46 »
Hi.

Olyan kérdésem lenne, hogy 2005-2006 körüli avensiseknél, ami un. pezsgő(kicsit zöldes beütésű)színű, maga a 2 lökhárító az un. sima ezüstszínű?!
Kinéztem egy autót, és a lökhárítóknak más a színe...ez gyárilag ilyen vagy....:)

Köszi!

Szia,

ha nem gond nem privatban valaszolok :). Forgalmiban nekem is ezust van beirva, de pezsgoszinu igazabol. Nem mondanam, hogy barhol latok elterest szinben, hál' égnek mindegyik karosszéria elem ugyanolyan színű :). Nemrég volt tetőfényezésem rozsda miatt és volt olyan ügyes a fényező, hogy az is teljesen egye az egyben ugyanolyan árnyalatú, semmi eltérés. Lehet, hogy amit kineztel autot esetleg uj lokharitot kaptak, de ha csak képen lattad eddig akkor siman lehet a fényjáték, "brain f*cked" :).

Remelem tudtam segiteni,

Üdv
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23417 Dátum: 2015.05.17 11:12:43 »
Ez a gyorsítás pontosan annak a leírása, hogy kényelmesebb vezetni a 170 lovat, mint az én (egykor) 129-esemet. Látatlanban lefogadom, hogy max fél sec különbséggel ezt a gyorsulást tudom prezentálni. Igaz, hogy 60-nál már nem szeretem, de ha muszáj volna, én tolnék egy ketteskét 70-75-ig, oszt had szóljon a hármas akár 120-ig. (Szerencsére nem így használom az autóm, mert már tuti nem volna meg. Minden motornak meg van a maga nyomatékgörbéje, amit a sofőr nem árt, ha ismer.) Így igazolva van Csufár fentebbi elmélete is a motorerő-kényelmi extra konstellációról.
Félreértés ne essék, imádom az erős motorú autókat, és nagyon élvezem, amikor hegyi szerpentinen (ha nem is a szó szoros értelmében) versenyzek egy másik autóval, vagy motorral, hogy le tudom-e szakítani magamról, vagy utol tudom-e érni. Szóval, nem a teljesítmény ellen vagyok, hanem annak hétköznapi használatnál meglévő fölöslegességéről beszélek.

Szerencsére nem vagyunk egyformák.
Egyébként, ha én 3-ban csinálom a fenti mutatványt, akkor 4.5 sec....visszakanyarodva az eredeti témára, ha vissza kellene kapcsolnod egy necces szitu közben, az már időveszteség, egy erősebb motorral meg 4-ben még azután jön a java...legalábbis nálam. A teljesítmény sosem fölösleges....adott esetben lehet indokolatlan, de ha több van, mint szükséges, az csak előny.
A legfontosabb, hogy ne kerüljünk olyan szituációba, ahol kevés, ami alattunk van, ez meg sajnos nem mindíg csak rajtunk múlik.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23418 Dátum: 2015.05.17 20:44:08 »
Szerencsére nem vagyunk egyformák.
Egyébként, ha én 3-ban csinálom a fenti mutatványt, akkor 4.5 sec....visszakanyarodva az eredeti témára, ha vissza kellene kapcsolnod egy necces szitu közben, az már időveszteség, egy erősebb motorral meg 4-ben még azután jön a java...legalábbis nálam. A teljesítmény sosem fölösleges....adott esetben lehet indokolatlan, de ha több van, mint szükséges, az csak előny.
A legfontosabb, hogy ne kerüljünk olyan szituációba, ahol kevés, ami alattunk van, ez meg sajnos nem mindíg csak rajtunk múlik.
:yes: közös nevező :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23419 Dátum: 2015.05.17 21:48:11 »

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23420 Dátum: 2015.05.18 09:01:40 »
Akkor beköszöntenek a füstölő diesel (BMW) Toyoták !!! :nonono:
Fery

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23421 Dátum: 2015.05.18 09:49:56 »
Akkor beköszöntenek a füstölő diesel (BMW) Toyoták !!! :nonono:
Azért eddig is találkoztam jó néhánnyal, nem újszerű a dolog  ;)
Nem szét hajtott, rendben tartott BNW nem füstöl. Széthajtott, elhanyagolt dízel Toyota ugyanúgy füstöl, mint a többi.  :flowers:
Nem értem ezt a pánikot a BMW motorokkal kapcsolatban  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23422 Dátum: 2015.05.18 09:52:22 »

Azért eddig is találkoztam jó néhánnyal, nem újszerű a dolog  ;)
Nem szét hajtott, rendben tartott BNW nem füstöl. Széthajtott, elhanyagolt dízel Toyota ugyanúgy füstöl, mint a többi.  :flowers:
Nem értem ezt a pánikot a BMW motorokkal kapcsolatban  :hmmmm:
en sem. Szenzációsan jó motor lesz a 2,0-s, majd meglátjátok. Jotol "másolni"/átvenni nem szégyen és a BMW nagyon is tud dízelt épiteni. A Toyota nem véletlenül vél és nem mással kooperál.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23423 Dátum: 2015.05.18 09:54:29 »
Nem értek egyet: nem azért kell erős autó, hogy gyorsan tudj menni (bár kétségtelenül van, aki erre használja), hanem azért, hogy minél nagyobb tartalékod legyen....meg persze az élvezet, ha már ilyen sokba kerül autót venni, tartani.

Valahogy úgy :) Én élvezem :) És normálisan közlekedem vele, bár néha beesik ez-az.

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23424 Dátum: 2015.05.18 09:58:08 »
Ez a gyorsítás pontosan annak a leírása, hogy kényelmesebb vezetni a 170 lovat, mint az én (egykor) 129-esemet. Látatlanban lefogadom, hogy max fél sec különbséggel ezt a gyorsulást tudom prezentálni. Igaz, hogy 60-nál már nem szeretem, de ha muszáj volna, én tolnék egy ketteskét 70-75-ig, oszt had szóljon a hármas akár 120-ig. (Szerencsére nem így használom az autóm, mert már tuti nem volna meg. Minden motornak meg van a maga nyomatékgörbéje, amit a sofőr nem árt, ha ismer.) Így igazolva van Csufár fentebbi elmélete is a motorerő-kényelmi extra konstellációról.
Félreértés ne essék, imádom az erős motorú autókat, és nagyon élvezem, amikor hegyi szerpentinen (ha nem is a szó szoros értelmében) versenyzek egy másik autóval, vagy motorral, hogy le tudom-e szakítani magamról, vagy utol tudom-e érni. Szóval, nem a teljesítmény ellen vagyok, hanem annak hétköznapi használatnál meglévő fölöslegességéről beszélek.

Városban sima gyorsításkor is érezhető az erőkülönbség. Érezhetően jobban harap, nem kell túlpörgetni.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23425 Dátum: 2015.05.18 15:23:06 »
Azért eddig is találkoztam jó néhánnyal, nem újszerű a dolog  ;)
Nem szét hajtott, rendben tartott BNW nem füstöl. Széthajtott, elhanyagolt dízel Toyota ugyanúgy füstöl, mint a többi.  :flowers:
Nem értem ezt a pánikot a BMW motorokkal kapcsolatban  :hmmmm:
Arányait tekintve én sokkal több BMW, Audi, most már Skoda, füstölést látok mint Toyota autót.
Nem pánikolok nincs miért, enyém nem füstöl  ;) ( illetve környezetvédelmi szempontból lehetne, de ez más kérdés)
en sem. Szenzációsan jó motor lesz a 2,0-s, majd meglátjátok. Jotol "másolni"/átvenni nem szégyen és a BMW nagyon is tud dízelt épiteni. A Toyota nem véletlenül vél és nem mással kooperál.
Majd meglátjuk, úgy legyen ahogy mondod.
Ja és mi van a Mazdával? Mintha velük is "kooperálna"
Fery

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23426 Dátum: 2015.05.18 15:31:08 »
Arányait tekintve én sokkal több BMW, Audi, most már Skoda, füstölést látok mint Toyota autót.
Nem pánikolok nincs miért, enyém nem füstöl  ;) ( illetve környezetvédelmi szempontból lehetne, de ez más kérdés)Majd meglátjuk, úgy legyen ahogy mondod.
Ja és mi van a Mazdával? Mintha velük is "kooperálna"

Persze, hogy több BMW-t és Audit látsz füstölni, mert tele vannak az utak elhanyagolt 530d, 320d és 1.9 TDI-kkel.  :whistling:

A Mazda állítólag a Toyotával is kooperálna, rendelkezésünkre bocsátaná a Skyactiv motorokat (hmm, már szaladnék is egy 2.5 190 lovas automata Avensisért  :wub: ), cserébe kapná a Toyotától a hybrid technológiákat.

Engem már csak az érdekelne, hogy akkor a Toyota milyen fejlesztéseket tervez a saját motorjait illetöen, mert a dízel a BMW-töl jönne, a benzines a Mazdától, akkor már csak a hybrid marad házon belül.  :hmmmm:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23427 Dátum: 2015.05.18 15:52:41 »
Engem már csak az érdekelne, hogy akkor a Toyota milyen fejlesztéseket tervez a saját motorjait illetöen, mert a dízel a BMW-töl jönne, a benzines a Mazdától, akkor már csak a hybrid marad házon belül.  :hmmmm:
A Toyota nyílegyenesen az alternatív hajtásokba invesztálja nem kevés pénzét és szakértelmét, lásd hibrid (átmenet) és fuelcell (hosszútáv).
Tök jól csinálja...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23428 Dátum: 2015.05.18 17:29:59 »
Arányait tekintve én sokkal több BMW, Audi, most már Skoda, füstölést látok mint Toyota autót.
Nem pánikolok nincs miért, enyém nem füstöl  ;) ( illetve környezetvédelmi szempontból lehetne, de ez más kérdés)Majd meglátjuk, úgy legyen ahogy mondod.
Ja és mi van a Mazdával? Mintha velük is "kooperálna"
Mert több a széthajtott, leharcolt prémium autó ezek közül (kell a rongyrázás, erre nem jó a Toyota), előszeretettel tuningolják, piszkálják. Hidd el, nem rosszak azok a motorok!

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23429 Dátum: 2015.05.18 18:00:22 »
Mert több a széthajtott, leharcolt prémium autó ezek közül (kell a rongyrázás, erre nem jó a Toyota), előszeretettel tuningolják, piszkálják. Hidd el, nem rosszak azok a motorok!
Bízom a Toyota megfontolt döntéseiben, ezért bizakodva nézek a jövőbe bármilyen utat, fejlesztési irányt választanak.
És csak  zárójelben (a visszahívásait én nem kudarcnak tekintem, hanem korrekt előlépésnek, vállalva a hibát amihez adják az "arcukat" és az ezzel járó költségeket)
kíváncsi vagyok, ha netán valami gond lesz a motorokkal, akkor hogyan oldják meg a BMW- vel, de ezt tekintsük hangos gondolkodásnak, nem offolnék tovább.  :flowers:
Szívesen kipróbálnék majd az új motorral szerelt Toyotát!!!  ::)
Fery