Sziasztok!
Nézegetem egy ideje az Avensiseket, most szántam rá magam a vásárlásra. A keret elmehet 2 millió Ft-ig, de jó lenne megúszni 1.5 körül.
Jelenleg egy régi automata Mercedest használok, ezért hajlanék az automata felé az Avensis esetén is.
Érdemes-e automatát venni, van-e tapasztalata valakinek? (néhány oldalt átfutottam itt az oldalon, de nem találtam infót)
Mindenképp benzinest szeretnék. (évi 12-15e km-t megyek)
A családban egyébként van több Toyota, maximálisan elégedettek vagyunk vele.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis-8839612
Ez a hirdetés tegnap került fel, a telefonos beszélgetés is meggyőző volt.
Vásárlásnál mire érdemes figyelni ennél a típusnál? Vélemények?
Köszönöm szépen előre is!
Szia!
Sok sikert az Ave kereséséhez!
A T25 esetében csak a benzines modellekhez kínáltak automata váltót. A 2.4-es alapból ezzel érkezett és választható volt még a 2.0 és az 1.8 motorokhoz. A nagy motorhoz 5 sebességes, a kisebbekhez pedig 4 sebességes a váltó.
Nekem nincs velük tapasztalatom, a fórumtársak közöl 2.4-est birtokol Xtrem - bár ő most ismét távol - illetve birtokolt csufár. Ő az elmondásai alapján abszolút pozitív véleménnyel volt az autóról. A 2.0 esetében még előfordul, de 1.8 már nagyon ritka az automatával. 2.0 automatája Lévai Bélának volt, nem tudom, hogy még aktív-e a fórumon.
Az automata váltós kivitelek esetében - csak az olvasottakra hagyatkozva - a kézi kivitelekhez hasonlítva vmivel szerényebb menetteljesítményekre és nagyobb fogyasztásra kell felkészülni, cserébe ugye nagyobb kényelmet nyújtanak.
Általában a gazdagabb felszereltségekhez választották, amit a kiszemelt példány is igazol. Az exe a csúcs ennél a típusnál.
Amire a konkrét autó esetében - a váltón kívül - érdemes figyelni az általános dolgokon kívül, az a lámpák állapota. Sajnos mindegyik xenonosnál előjön a foncsorok gyengülése, eredmény a gyengébb fényerő. Javítható, kb. 25-30eFt, de ha nem jó, akkor ez további alkualapot adhat. Kár, hogy nem jól sikerült a második beltéri kép. Pont ez mutatná jól a vezető ülést, hogy az mennyire elhasznált. Mert az anyós ülés bőrkárpitját büszkén mutatják, de ugye a másik jobban nyúzott a használat során.
Aztán a konkrét típusnál érdekes még a chiptuning, a holttérfigyelő rendszer, az elektronikus lengéscsillapítás kérdése is. Oké, hogy szinte csúcs felszereltségű a modell, de ezekről nem nagyon tudni, mint gyári kiegészítő. A gumik állapota sem utolsó, ebben a gyári 215/45r17-es méretben kb. 30-35eFt/db a jobb minőségű gumik ára. Ja és ha igazán makulátlan a gép, akkor a teljes értékű pótkerék is egy 17-es alufelni, ez járt az exéhez.
Üdv,
András