Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4297491 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23205 Dátum: 2015.04.03 09:54:32 »
Ez tetszett!  :lol:
;) Javítok: eHETI az olajat...  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23206 Dátum: 2015.04.03 10:00:58 »
Az a 300 pénznyi különbség nem pont a Te dízeledre ment rá a gyűrűtörés miatt?  :?:

Használtan a kockázat nagyobb a dízelnél, ami nem azt jelenti, hogy biztosan rá is kell majd költeni. Lehet, nem biztos. Mivel összetettebb egység a dízel, ezért nagyobb a meghibásodás kockázata, pláne, hogy a dízelek nagy része (is) bőven 200k feletti futású. Itt, ha egy prolasztócsúcs cserés lesz, mert gyakran van ilyen, már zsebbe nyúlós a munkadíjjal együtt. Egy kettőstömegű lendkerék hiba, ha csak egytömegűre is alakítják át, az is bőven 100k feletti összeg. Nem beszélve arról, hogy ha a nagynyomású rendszer kotlik meg, megint csak vakarhatja a fejét a gazda. Egy benzinesnél 120-130e-ből megvan a komplett gyűrűzés, más hibalehetősége nincs. A benzines fogyasztása jószerint a tulaj vezetési stílusától függ.
Teljesen indifferens, hogy csak 30.000km-t tervez menni vele az ember, ha éppen egy olyan autót fog ki dízelben, ami pont abban a km-tartományban hibásodik meg. Márpedig, urabocsá, a Toyota a megbízhatósági hírnevét nem a mai, modern dízeleiről kapta, sajnos. Nem rosszak, de az EU beszállítók miatt pontosan ugyanazok a kockázatos alkatrészei, mint bármelyik egyéb EU-i autónak. Én pontosan emiatt nem vennék használtan dízelt! Én nem vállalnám azt a kockázatot, hogy olyankor ne induljon az autóm, amikor pont nagyon kellene sietnem valahova. Attól, hogy egy benzines eszi az olajat, még be fog indulni -20 fokban is és ugyanúgy el fog vinni a célomhoz.

Mindezt kizárólag a saját autóhasználati szokásaimból kiindulva írom, nem jelent senki számára kötelező érvényű tanácsot. Mindenkinek a saját körülményeit figyelembe véve kell eldönteni, hogy miben vállal és főleg, mekkora kockázatot.
Ha újonnan tehetném meg, hogy autót vásárolok és maradna a mostani használati körülményem, benzinest vennék. Ha mindennapi munkahelyi ingázásra kellene 2x30km-re, akkor dízelt, vagy használtan hibridet.

Nekem lassan 30e km alatt evett átlagban 2 literrel (!!) kevesebb dízelolajat az autóm 100 km-enként, mint ha benzinest vettem volna. Ez 400 Ft-os üa. árral számolva eddig 300+ ezer Ft (tudom, hogy most olcsóbb az üa. de az elmúlt 2,5 év átlag ajó lesz 400-nak). Még semmilyen dízel dologhoz nem kellett nyúlni. Ha kell, akkor ott a pénz, ha nem, vagy csak keveset, akkor nyertem. Ez szerintem egyszerű matek...
Ha gond van az un. rettegett dízel dolgokkal, akkor azért vannak már lehetőségek a piacon. Mivel ezek az autók már bőven millió Ft alatt érnek, igazodik hozzá a piac. Pl.: zsír új injektorokat lehet találni 70.000 Ft-nak megfelelő darabáron, bontott bemérteket 15-20e Ft körül. Az ua. rendszer egyéb elemei nem igazán szoktak meghibásodni! A kettőstömegűből is végtelen számú alternatíva létezik. (Én pl. úgy vettem, hogy előtte cserélték éppen  :innocent:)
Mindenki mérlegelje kockázatokat, de az én ~30.000 km-re vetített km-költségem jelenleg elég vonzó lenne egy benzinesnek, pláne, ha ebbe éppen belesett egy gyűrűzés is...
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.03 10:03:18 írta keeper83 »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23207 Dátum: 2015.04.03 10:04:51 »
Nekem lassan 30e km alatt evett átlagban 2 literrel (!!) kevesebb dízelolajat az autóm 100 km-enként, mint ha benzinest vettem volna. Ez 400 Ft-os üa. árral számolva eddig 300+ ezer Ft (tudom, hogy most olcsóbb az üa. de az elmúlt 2,5 év átlag ajó lesz 400-nak). Még semmilyen dízel dologhoz nem kellett nyúlni. Ha kell, akkor ott a pénz, ha nem, vagy csak keveset, akkor nyertem. Ez szerintem egyszerű matek...
Ha gond van az un. rettegett dízel dolgokkal, akkor azért vannak már lehetőségek a piacon. Mivel ezek az autók már bőven millió Ft alatt érnek, igazodik hozzá a piac. Pl.: zsír új injektorokat lehet találni 70.000 Ft-nak megfelelő darabáron, bontott bemérteket 15-20e Ft körül. Az ua. rendszer egyéb elemei nem igazán szoktak meghibásodni! A kettőstömegűből is végtelen számú alternatíva létezik. (Én pl. úgy vettem, hogy előtte cserélték éppen  :innocent:)
Mindenki mérlegelje kockázatokat, de az én ~30.000 km-re vetített km-költségem jelenleg elég vonzó lenne egy benzinesnek, pláne, ha ebbe éppen belesett egy gyűrűzés is...

Jól értem, hogy évi 30.000 km-t mész?  :szemez:
Vannak benne hosszabb utak gyakran?

Naná, hogy dízeled van, én is azt vennék, ha ennyit autóznék évente, többségében hosszú utakon.  :yes:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23208 Dátum: 2015.04.03 10:07:10 »
Nekem lassan 30e km alatt evett átlagban 2 literrel (!!) kevesebb dízelolajat az autóm 100 km-enként, mint ha benzinest vettem volna. Ez 400 Ft-os üa. árral számolva eddig 300+ ezer Ft (tudom, hogy most olcsóbb az üa. de az elmúlt 2,5 év átlag ajó lesz 400-nak). Még semmilyen dízel dologhoz nem kellett nyúlni. Ha kell, akkor ott a pénz, ha nem, vagy csak keveset, akkor nyertem. Ez szerintem egyszerű matek...
Ha gond van az un. rettegett dízel dolgokkal, akkor azért vannak már lehetőségek a piacon. Mivel ezek az autók már bőven millió Ft alatt érnek, igazodik hozzá a piac. Pl.: zsír új injektorokat lehet találni 70.000 Ft-nak megfelelő darabáron, bontott bemérteket 15-20e Ft körül. Az ua. rendszer egyéb elemei nem igazán szoktak meghibásodni! A kettőstömegűből is végtelen számú alternatíva létezik. (Én pl. úgy vettem, hogy előtte cserélték éppen  :innocent:)
Mindenki mérlegelje kockázatokat, de az én ~30.000 km-re vetített km-költségem jelenleg elég vonzó lenne egy benzinesnek, pláne, ha ebbe éppen belesett egy gyűrűzés is...
Világos gondolatok. Ezekkel én is egyetértek. Azt kell eldönteni, ki mire használja az autót és asszerint tartalékolni, illetve választani. A lényeg, hogy ne csak azért vegyen valaki dízelt, mert annak kevesebb az üzemanyagköltsége, hanem, ha bármi előforduló hibája lesz, azt is magas műszaki színvonalon legyen képes finanszírozni.
Hidd el, sokat annyit látnak, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, ezért az kell. Aztán, szembesülnek a tényekkel és csak pislognak, meg kókányolnak, meg nem tartanak karban.  :wacko:
Szerencsére, itt a fórumon nem ezek az emberek vannak, hanem az átlagnál igényesebbek mind a dízel, mind a benzines fronton.  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23209 Dátum: 2015.04.03 10:10:56 »
Jól értem, hogy évi 30.000 km-t mész?  :szemez:
Vannak benne hosszabb utak gyakran?

Naná, hogy dízeled van, én is azt vennék, ha ennyit autóznék évente, többségében hosszú utakon.  :yes:

28.xxx km / 2,5 év = 11,xxx km/év és dízellel, munkábajárás városon belül 10 km oda + 10 km vissza, plusz a nagyszülők 100+ km-re laknak. Ez összességében 50 % város és 50 % autópálya/országút arány.
Most fogok törődni a befecskendezőkkel, ha kell cserélek is. Belefér. És akkor AZ IS OK LESZ pár százezer további kilométerre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23210 Dátum: 2015.04.03 10:17:19 »
28.xxx km / 2,5 év = 11,xxx km/év és dízellel, munkábajárás városon belül 10 km oda + 10 km vissza, plusz a nagyszülők 100+ km-re laknak. Ez összességében 50 % város és 50 % autópálya/országút arány.
Most fogok törődni a befecskendezőkkel, ha kell cserélek is. Belefér. És akkor AZ IS OK LESZ pár százezer további kilométerre.
Ez így rendben is van, mert megvan rá az összeg félretéve (ez így van jól!).  :yes:
Tesómnak is azt tanácsoltam, hogy csak akkor vegyen újabb OFF Sharant, ha megvan továbbra is az a többszázezres puffere rá, ami a mostaninál is rendelkezésre állt és el is lett költve rá.
Egyébként ez az "oké lesz az is többszázezer km-re" csak akkor lehet igaz, ha nem bontott befecskendezőt veszel.  ;)
A bontottra ezt nem lehet kijelenteni, max bízni benne és szerencse, ha bejön. Az is lehet, hogy pár ezer/tízezer után újra csere. Persze, 15-20k-ért ez talán bele is férhet...  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23211 Dátum: 2015.04.03 10:27:24 »
Ez így rendben is van, mert megvan rá az összeg félretéve (ez így van jól!).  :yes:
Tesómnak is azt tanácsoltam, hogy csak akkor vegyen újabb OFF Sharant, ha megvan továbbra is az a többszázezres puffere rá, ami a mostaninál is rendelkezésre állt és el is lett költve rá.
Egyébként ez az "oké lesz az is többszázezer km-re" csak akkor lehet igaz, ha nem bontott befecskendezőt veszel.  ;)
A bontottra ezt nem lehet kijelenteni, max bízni benne és szerencse, ha bejön. Az is lehet, hogy pár ezer/tízezer után újra csere. Persze, 15-20k-ért ez talán bele is férhet...  :)

Persze, újra gondoltam.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23212 Dátum: 2015.04.03 12:14:04 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23213 Dátum: 2015.04.03 12:41:05 »
Lehet elkerülte figyelmemet a sok sok fórum topik miatt, de tudnátok erre az anyagi kockázatra például itt a fórumon belül leírt tapasztalatokkal alá támasztani konkrétan dízel problémát? Amire fel kéne kapni fejünket, hogy ez notórius jelenség és megalapozza a fokozott "kockázat" tényét, de tényleg, komolyan érdekel, hogy fórum társak közül dízelesek
200-300ezer km környékén (vagy utána mindegy előtte is lehet) milyen horror összeget jelent egy dízel autó? Toyotáról beszéljünk  :yes:
 :flowers:
Kockázat, mert dízel és itt kifújt, ennyi. Ez a sablon szöveg. Elég megnézni mennyi a problémás benzines a topicoc-ban és mennyi a dízel. Ja és azoknál is milyen javítási költségek ugrálnak, kb olyanok, hogy feszt a bontóból akarnak hozzá cuccokat. :D Nincs ott baj a benzinesekkel, csak abban az évjáratban amiben a kolléga keresgélne, szinte kivétel nélkül zabálják az olajat. Nagy kedvezményekkel biztosan kijön 130-140 ből. Végülis 30.000 Km-en ez belefér. Ja és reméljük a katalizátor és a szondák még nem telítődtek olajjal, mint az olajszűrőjük, mert bizony csak gyári szondát szeret a rendszer. ;) :D Ja meg ugye a dízel ki tudja beindul-e vagy nem??? :) Nekem még minden autóval szerencsém volt és beindultak. :D Akár -20-ban is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.03 12:50:07 írta Corollás Gergő »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23214 Dátum: 2015.04.03 12:55:41 »
Kockázat, mert dízel és itt kifújt, ennyi. Ez a sablon szöveg. Elég megnézni mennyi a problémás benzines a topicoc-ban és mennyi a dízel. Ja és azoknál is milyen javítási költségek ugrálnak, kb olyanok, hogy feszt a bontóból akarnak hozzá cuccokat. :D Nincs ott baj a benzinesekkel, csak abban az évjáratban amiben a kolléga keresgélne, szinte kivétel nélkül zabálják az olajat. Nagy kedvezményekkel biztosan kijön 130-140 ből. Végülis 30.000 Km-en ez belefér. Ja és reméljük a katalizátor és a szondák még nem telítődtek olajjal, mint az olajszűrőjük, mert bizony csak gyári szondát szeret a rendszer. ;) :D Ja meg ugye a dízel ki tudja beindul-e vagy nem??? :) Nekem még minden autóval szerencsém volt és beindultak. :D Akár -20-ban is.

Nyugtatgasd csak magad és írjál továbbra is hülyeségeket, ha ez boldoggá tesz!  :yes:

Csak annyi, hogy ha már okvetlenül tényszerü szeretnél maradni (amit amúgy nem hiszek..), akkor az olajevést meg a szondák gondját ne keverd, mert az egyik a 2 literesre a másik pedig az 1.8(és 1.6-ra)-ra jellemzö.  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23215 Dátum: 2015.04.03 13:01:43 »
Nyugtatgasd csak magad és írjál továbbra is hülyeségeket, ha ez boldoggá tesz!  :yes:

Csak annyi, hogy ha már okvetlenül tényszerü szeretnél maradni (amit amúgy nem hiszek..), akkor az olajevést meg a szondák gondját ne keverd, mert az egyik a 2 literesre a másik pedig az 1.8(és 1.6-ra)-ra jellemzö.  ;)
Látom tetszik ez a más véleményének lehülyeségezése szöveg, csak azért mert nem egyezik a te hülyeségeiddel. :) Megint azt írom olvasgass és nézd meg akkor, hogy milyen motorral rendelkezők problémáznak jelenleg szondákkal, katalizátorral. Az olajevés igen 1.8, 1.6 -és? Olyat nézne magának a kolléga, ha nem dízelt. :) ;) De biztosan átsiklottál megint bizonyos részeken. :)
A dízelnél azt mondod te is, hogy ha ez, ha az előjön. Ok, előjöhet, de ezek lehetséges benzines évjáratokban meg majdnem 100%-al VANNAK!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23216 Dátum: 2015.04.03 13:02:18 »
Nyugtatgasd csak magad és írjál továbbra is hülyeségeket, ha ez boldoggá tesz!  :yes:

Csak annyi, hogy ha már okvetlenül tényszerü szeretnél maradni (amit amúgy nem hiszek..), akkor az olajevést meg a szondák gondját ne keverd, mert az egyik a 2 literesre a másik pedig az 1.8(és 1.6-ra)-ra jellemzö.  ;)
Tény hogy se Gergőnek se nekem semmi gondunk nem volt és nincs is a dieselünkkel.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23217 Dátum: 2015.04.03 13:05:08 »
Tény hogy se Gergőnek se nekem semmi gondunk nem volt és nincs is a dieselünkkel.
És még nagyon sok ilyen embert ismerek. ;) Ha, pedig van, meg kell javítani és megint lefut több százezret. Csak az a furcsa, hogyha valaki benzinest szeretne, nem esünk neki, hogy úr istteeeeennnn..... nehogy! :D Ellenben azokkal, akik benzinest hajtanak és sok téveszmével rendelkezhetnek (nem mindenki!!!!). ;)

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23218 Dátum: 2015.04.03 13:05:21 »
Igaz nekem T22 van, még a 90 lovas TD, azon kívül, hogy tankolni kell, semmi gáz. December óta kb. 13-15000 kilit mentem vele.
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23219 Dátum: 2015.04.03 13:27:53 »
Világos gondolatok. Ezekkel én is egyetértek. Azt kell eldönteni, ki mire használja az autót és asszerint tartalékolni, illetve választani. A lényeg, hogy ne csak azért vegyen valaki dízelt, mert annak kevesebb az üzemanyagköltsége, hanem, ha bármi előforduló hibája lesz, azt is magas műszaki színvonalon legyen képes finanszírozni.
Hidd el, sokat annyit látnak, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, ezért az kell. Aztán, szembesülnek a tényekkel és csak pislognak, meg kókányolnak, meg nem tartanak karban.  :wacko:
Szerencsére, itt a fórumon nem ezek az emberek vannak, hanem az átlagnál igényesebbek mind a dízel, mind a benzines fronton.  :clap:

Így van!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -