Nekem lassan 30e km alatt evett átlagban 2 literrel (!!) kevesebb dízelolajat az autóm 100 km-enként, mint ha benzinest vettem volna. Ez 400 Ft-os üa. árral számolva eddig 300+ ezer Ft (tudom, hogy most olcsóbb az üa. de az elmúlt 2,5 év átlag ajó lesz 400-nak). Még semmilyen dízel dologhoz nem kellett nyúlni. Ha kell, akkor ott a pénz, ha nem, vagy csak keveset, akkor nyertem. Ez szerintem egyszerű matek...
Ha gond van az un. rettegett dízel dolgokkal, akkor azért vannak már lehetőségek a piacon. Mivel ezek az autók már bőven millió Ft alatt érnek, igazodik hozzá a piac. Pl.: zsír új injektorokat lehet találni 70.000 Ft-nak megfelelő darabáron, bontott bemérteket 15-20e Ft körül. Az ua. rendszer egyéb elemei nem igazán szoktak meghibásodni! A kettőstömegűből is végtelen számú alternatíva létezik. (Én pl. úgy vettem, hogy előtte cserélték éppen )
Mindenki mérlegelje kockázatokat, de az én ~30.000 km-re vetített km-költségem jelenleg elég vonzó lenne egy benzinesnek, pláne, ha ebbe éppen belesett egy gyűrűzés is...
Világos gondolatok. Ezekkel én is egyetértek. Azt kell eldönteni, ki mire használja az autót és asszerint tartalékolni, illetve választani. A lényeg, hogy ne csak azért vegyen valaki dízelt, mert annak kevesebb az üzemanyagköltsége, hanem, ha bármi előforduló hibája lesz, azt is magas műszaki színvonalon legyen képes finanszírozni.
Hidd el, sokat annyit látnak, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, ezért az kell. Aztán, szembesülnek a tényekkel és csak pislognak, meg kókányolnak, meg nem tartanak karban.
Szerencsére, itt a fórumon nem ezek az emberek vannak, hanem az átlagnál igényesebbek mind a dízel, mind a benzines fronton.