Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4297410 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23145 Dátum: 2015.03.28 08:00:14 »
Szia cobra!

Hagyoményos gyertyát kb.b 40...50000-enként , iridiumost ~100000-enként szoktak cserélni.
Hosszbordá szíj k.b. 100000-enként cserés.
Váltóolaj valószínűleg élettartamra szóló... de én 100...150000-enként cserélném ( lesz aki sűrűbb cserét javasol)
Üzemanyagszűrő szerintem a tankban van a szivattyúval egyben... nem hiszem, hogy szokták cserélni... ha jó.

Fékfolyadék cserére k.b. 2 évente szokott csere előírás lenni. Kevesen tartják be.
k.b. 5 évente hűtőfolyadékot is illik cserélni.

Ezeket csak úgy k.b. írtam "ököl szabálynak". Meg kell nézni a user manual- ban pontosabban.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23146 Dátum: 2015.03.28 08:52:01 »
Kadafalván még mindig szépen dolgoznak, és remélem már tartósabb bőrrel mint régebben. Nekem a kék betéten 10, a szürkén 20e km után látható kopás lett. Gyűrű nélkül, normális ápolàssal, és más bőrnek megfelelő PH - val.
Kívánom, hogy hosszú ideig megelégedéssel használhasd!
Remélem,hogy jó lesz.Mondjuk külön kérdezték is,hogy megmarad e az autó.Mondom természetesen,ezt magamnak csináltatom. Mondták,hogy akkor másik bőrrel csinálják,ami mintásabb és tartósabb. Kiderül...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23147 Dátum: 2015.03.28 09:20:51 »
Igen, valamivel lassabb, de annyira ez nem jelentős, szerintem. Lenyomom a gázpedált és kb 0,5-0,7 mp a pillanatnyi fogyasztásmérő reakció ideje. Nincs nagy jelentőssége.
A l.a.m.b.d.a.s.z.onda feszültségjelei ugyanennyi késéssel ingadoznak, ezeknél sem számít a késés. Most fejből nem is ugrik be, hogy hol hátrány ez...
Ha a körülmények (pl. gázpedál nyomás sebessége) fokozatosak, a késedelem nem észlelhető.
Legalábbis, engem eddig nem zavar.  ::)

Valós idejű diagnosztikánál számít a sebesség. Sajnos, ezek az eszközök messze nem tudják követni a változásokat, amelyek a vezérlésben zajlanak. Hasznosak, szükség van rájuk,,de a párhuzamos diagnosztikát nem lehet velük helyettesíteni. (Pl. egy EGR, egy szívócsőnyomás érzékelő, vagy fojtószelep válaszát a hirtelen lenyomott padlógázra nem lehet vele ellenőrizni, csak nagyon durva saccolással.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23148 Dátum: 2015.03.28 09:25:25 »
Ma volt egy cirka 55 km-es utunk, ahol 5,3-as átlagot mentünk, 60 km/h feletti átlagsebességgel. [emoji4]
Vani is egy screenshot-om róla.

A másik megjelenítési módban írta azt is, hogy - az 5-10 perces gyakoriságú periódusokban - 5,3, 4,9 és 5,5-re adódott az átlagfogyasztás. A végén megálltunk egy banknál 2-3 percig járt a motor, emiatt végül 5,4-gyel álltam be a garázsba.
Az utazótempó a tőlem szokásos 105-110km/h.

Csak azt nem értem, hogy a fed. comp. vajon miért jelez ki ennél jelentősen magasabb értéket? Eddig pontos volt, de tél eleje óta többet mutat a valós számoltnál valamiért.

Nagyon várom már a szeptemberi nyaralásunkat Olaszo.-ba, az jó nagy út lesz ahhoz, hogy részletesen loggoljam az adatokat. Tud olyat is a DashCommand, hogy egy megadott teljes út jellemzőit méri és rögzíti, mint pl. összesített átlagfogyasztás, összesített átlagsebesség, üzemanyagköltség, megtett km, és még számtalan egyéb adatok. Itt jól elkülönítve képes megjeleníteni az egyes motorleállítások (pihenők) közötti szakaszokat és értékeit is.
Az alábbi képen az előzőektől különszeparálva is lehet resetelni a számlálót, tehát, anélkül, hogy az összesített adatok elvesznének.
Pl. Nyári Toyota találkozóra menet fogyasztásorientáltan vezetek, azonban Kakucson felmegyek a pályára és meghajtom az autót, majd hazafelé ismét óvatosan megyek. Ezen szakaszok értékei külön-külön és összesítve is meglesznek. Vagy tökéletesen szétválaszthatók az országúti és autópályás fogyasztási adatok egy-egy hosszabb utazás során.
Értem, hogy van, akit ezek ilyen mélységekben nem érdekel a téma, de nekem ezek érdekes adatok.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.28 09:41:57 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23149 Dátum: 2015.03.28 09:27:04 »
Valós idejű diagnosztikánál számít a sebesség. Sajnos, ezek az eszközök messze nem tudják követni a változásokat, amelyek a vezérlésben zajlanak. Hasznosak, szükség van rájuk,,de a párhuzamos diagnosztikát nem lehet velük helyettesíteni. (Pl. egy EGR, egy szívócsőnyomás érzékelő, vagy fojtószelep válaszát a hirtelen lenyomott padlógázra nem lehet vele ellenőrizni, csak nagyon durva saccolással.)
Jaja. Mondjuk, nekem ezek nem különösebben számítanak, de biztosan van olyan körülmény, amikor fontos lehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23150 Dátum: 2015.03.28 09:42:30 »
És az összesítést mutató képernyő:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23151 Dátum: 2015.03.28 12:07:01 »
Szerintem pontosan ugyanaz, csak a kommunikáció módjában térnek el egymástól, illetve, hogy a BT kizárólag droiddal (iOS-szel nem) működik, a wifis pedig csak iOS-szel működik, droiddal nem.
Ebayről a legolcsóbbat vettem meg 3700Ft körül volt. A BT-sek párszáz Ft-tal olcsóbbak. Az enyém a narancs-kék színű matricás, klasszikus változat.

Ma volt egy cirka 55 km-es utunk, ahol 5,3-as átlagot mentünk, 60 km/h feletti átlagsebességgel. [emoji4]
Aham, én ELM márkájú kis kék eszközt nézegettem. Lehet veszek egyet,hamár itt kandikál a térdem mellett az OBD csati minden burkolat nélkül :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23152 Dátum: 2015.03.28 13:46:46 »

Aham, én ELM márkájú kis kék eszközt nézegettem. Lehet veszek egyet,hamár itt kandikál a térdem mellett az OBD csati minden burkolat nélkül :)
Ennek is ennyi neve van, hogy ELM327 wi-fi adapter.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23153 Dátum: 2015.03.29 09:55:45 »
Avensis, mi más?... :D :D :D

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23154 Dátum: 2015.03.29 10:37:41 »
Helló!
Mi a ... előre pörgeted az km órát?  :D

Ez igen! Sok sok balesetmenteset még!  :flowers:
Fery

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23155 Dátum: 2015.03.29 10:52:43 »
Helló!
Mi a ... előre pörgeted az km órát?  :D

Ez igen! Sok sok balesetmenteset még!  :flowers:
Autózgatunk, autózgatunk...
Nem tudom, meddig fut még. :?:
Köszönöm a jókívánságot! :hug:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23156 Dátum: 2015.03.29 15:41:35 »
Avensis, mi más?... :D :D :D

Na ez a nem mindegy...gratulálok :clap: gép hogy érzi magát?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23157 Dátum: 2015.03.29 21:34:53 »
Na ez a nem mindegy...gratulálok :clap: gép hogy érzi magát?
Kicsit dízeles a hangja (csörög a lánc), az olaj is fogyogat, meg a trafókat is cserélgetni kell néha , de azért megyünk rendületlenül, különösebb gond nélkül.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23158 Dátum: 2015.03.29 22:37:27 »
bámulatos, valóban  :clap:

mi lesz a következő kocsid?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23159 Dátum: 2015.03.29 22:42:25 »
Kicsit dízeles a hangja (csörög a lánc), az olaj is fogyogat, meg a trafókat is cserélgetni kell néha , de azért megyünk rendületlenül, különösebb gond nélkül.
Én túl vagyok a gyűrűzésen, ajánlom neked is. Valszeg a motor belsejével nem lesz sok gond, nyílvána  láncot és a feszítőgörgőt cserélni kell még hozzá.

Durva a km!  :clap: Ha jól gondolom, Te vagy ex-500+, igaz?  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i