Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4297356 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23025 Dátum: 2015.03.12 09:43:19 »
Igaz, amit írsz Keeper83, de azért a színeltéréseket megnézném élőben. Nem biztos, hogy törve volt, ennyi fénytörés simán lehet képek alapján, egy rétegvastagságmérő megmutatná a dolgokat. Sztem, ha alaposan megnézném az én autóm képeit, ott is találnék látszólagos színeltérést, pedig soha nem volt újrafényezve.
Összességében, sztem ezt az autót nem kizárt, hogy szerették, nincs lelakva. Nem tűnik annak legalábbis.
A gumi az kuka, nem is értem, miért ezt választotta, 195/55R16 lenne a gyári méret váltója.
Az elején az illesztések furák, de tudni kell, hogy ezen avensisek lemezei gyárilag sincs mindenhol pontosan illesztve. Erre szintén példa az enyém. Meg bármelyik másik. Persze, ettől, lehet, hogy még törött volt, ezért is írtam az elején, hogy élőben kellene megnézni alaposabban.
A kormány újrabőrözött, de pont fordított felületen, mint ahogy a gyári volt. Ilyenből már láttam többet, nem tudom, erre miért nem tudnak figyelni...  :whistling:
Ami feltűnt még a leírásban, hogy USB-AUX csatlakozó van benne. Erről kép nincs, ha olyasmi, ami nekem is van, akkor oké, de a gyári fejegység ilyeneket nem tudott, mint ahogy Mp3-at sem.

Egyébként valóban túl van árazva, nem kicsit. Ha alapvetően rendben van (én a kis horpadásokat nem számítom, mert az autó 12 éves elmúlt), akkor reálisan olyan 850-900 körül érhet (egyértelműen hátrány, hogy sedan), de kérdés a motorja. Eszi, nem eszi az olajat? Ha igen, mennyire? Kell-e belátható időn belül hozzányúlni? 2016-ig van műszakija, ez jó, de én mérnék egy kompressziót a motoron és emissziót is.
Szervizkönyvet ír, hogy van, meddig volt vezetve? Visszaellenőrizhető-e?

Vannak itt kérdések...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23026 Dátum: 2015.03.12 10:00:08 »
Igaz, amit írsz Keeper83, de azért a színeltéréseket megnézném élőben. Nem biztos, hogy törve volt, ennyi fénytörés simán lehet képek alapján, egy rétegvastagságmérő megmutatná a dolgokat. Sztem, ha alaposan megnézném az én autóm képeit, ott is találnék látszólagos színeltérést, pedig soha nem volt újrafényezve.
Összességében, sztem ezt az autót nem kizárt, hogy szerették, nincs lelakva. Nem tűnik annak legalábbis.
A gumi az kuka, nem is értem, miért ezt választotta, 195/55R16 lenne a gyári méret váltója.
Az elején az illesztések furák, de tudni kell, hogy ezen avensisek lemezei gyárilag sincs mindenhol pontosan illesztve. Erre szintén példa az enyém. Meg bármelyik másik. Persze, ettől, lehet, hogy még törött volt, ezért is írtam az elején, hogy élőben kellene megnézni alaposabban.
A kormány újrabőrözött, de pont fordított felületen, mint ahogy a gyári volt. Ilyenből már láttam többet, nem tudom, erre miért nem tudnak figyelni...  :whistling:
Ami feltűnt még a leírásban, hogy USB-AUX csatlakozó van benne. Erről kép nincs, ha olyasmi, ami nekem is van, akkor oké, de a gyári fejegység ilyeneket nem tudott, mint ahogy Mp3-at sem.

Egyébként valóban túl van árazva, nem kicsit. Ha alapvetően rendben van (én a kis horpadásokat nem számítom, mert az autó 12 éves elmúlt), akkor reálisan olyan 850-900 körül érhet (egyértelműen hátrány, hogy sedan), de kérdés a motorja. Eszi, nem eszi az olajat? Ha igen, mennyire? Kell-e belátható időn belül hozzányúlni? 2016-ig van műszakija, ez jó, de én mérnék egy kompressziót a motoron és emissziót is.
Szervizkönyvet ír, hogy van, meddig volt vezetve? Visszaellenőrizhető-e?

Vannak itt kérdések...

Alapvetően egyetértek veled, a célig vezető út annyira nem is fontos, a lényeg, hogy mindketten ugyanoda jutottunk: 850e körül ér.
(12 éves elmúlt saját olvasatban inkább 13 lesz szűk két hó múlva.)
A kis horpadások, illesztési pontatlanságok engem sem zavarnak igazán, ha nem komoly volt a sérülés. Ahogy Te is írod, élőben kell látni!
Mechanika az igazi kérdés! Motor, kuplung, váltó, futómű, fékek, segédberendezések. Ezek mindegyike egyenként is lehet 50.000 Ft < tétel.
Igazából azért elemeztem ennyire ezt az autót, mert egy fórumtag a "Lepukkant T25 helyett vegyél inkább patika T22-t!" kontextusban hozta példának, ahova azért nem való. Ez inkább egy 1,5 M-es T25 1.8-asnak a T22-es megfelelője.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23027 Dátum: 2015.03.12 10:02:26 »
 :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23028 Dátum: 2015.03.12 10:06:35 »
Ugyan nem faceliftes, de sztem nagyon ígéretes lehet!!!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_terra-8748300

Liftback!
1,6 4A-FE motor
klímás
13 éve egy tulaj (2.) is nagyon jó jel, hogy ismerni lehet az autó múltját
váltóméretű gumik
korrekt ár, ami nyilván alkuképes még.

Ezt meg kellene nézni!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23029 Dátum: 2015.03.12 10:12:22 »
Ugyan nem faceliftes, de sztem nagyon ígéretes lehet!!!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_terra-8748300

Liftback!
1,6 4A-FE motor
klímás
13 éve egy tulaj (2.) is nagyon jó jel, hogy ismerni lehet az autó múltját
váltóméretű gumik
korrekt ár, ami nyilván alkuképes még.

Ezt meg kellene nézni!

Ez már inkább!
(Tőlem nincs 20 km-re sem.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23030 Dátum: 2015.03.12 10:15:27 »
Azért ajánlottam kartacsnak inkább a T22-t, mert jóval kevesebb pénzért cserébe - úgy, hogy közben a fenntartásra is bőséggel maradna keretük -, nagyságrendi előrelépést jelentene a Skodrihoz képest egy ilyen modell is. És ez teljesen korrekt autónak tűnik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23031 Dátum: 2015.03.12 10:22:06 »
Dízelek közül nekem egy jó ideje EZ tetszik. Sajna régóta hirdetik, talán nem olyan szép, mint a képek alapján látszik, vagy törve lehetett, vagy van vmilyen baja, de ebben a színben és felszereltséggel lehet jó.

Tényleg, ilyen 250.000km felett a d4d-k milyenek lehetnek? Nyilván feltételezzük a hozzánk hasonló hozzáállást a karbantartások terén, szóval ne a lerúgottakból induljunk ki.

A kettőstömegű hiba adott lehet, de maga a motor milyen? Bírja a használatot? Mennyire gyakori a porlasztó hiba, meg ilyenek? Itt, a fórumon ilyenekről lehet ugyan olvasni, de mennyire gyakoriak ezek a hibák?
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.12 10:37:26 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23033 Dátum: 2015.03.12 10:41:21 »
Alapvetően egyetértek veled, a célig vezető út annyira nem is fontos, a lényeg, hogy mindketten ugyanoda jutottunk: 850e körül ér.
(12 éves elmúlt saját olvasatban inkább 13 lesz szűk két hó múlva.)
A kis horpadások, illesztési pontatlanságok engem sem zavarnak igazán, ha nem komoly volt a sérülés. Ahogy Te is írod, élőben kell látni!
Mechanika az igazi kérdés! Motor, kuplung, váltó, futómű, fékek, segédberendezések. Ezek mindegyike egyenként is lehet 50.000 Ft < tétel.
Igazából azért elemeztem ennyire ezt az autót, mert egy fórumtag a "Lepukkant T25 helyett vegyél inkább patika T22-t!" kontextusban hozta példának, ahova azért nem való. Ez inkább egy 1,5 M-es T25 1.8-asnak a T22-es megfelelője.

Èn voltam az a kolléga, mivel csak neten látott képekröl tudom megítélni az autót és nincsenek röntgen szemeim.  ::)

Amúgy pedig arra utaltam, hogy ennyiért (1,25 misi) patika állapotú T22-t találhat, de (véleményem szerint) normális T25-öt nem.  :nonono:  :whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23034 Dátum: 2015.03.12 10:48:30 »
Ugyan nem faceliftes, de sztem nagyon ígéretes lehet!!!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_terra-8748300

Liftback!
1,6 4A-FE motor
klímás
13 éve egy tulaj (2.) is nagyon jó jel, hogy ismerni lehet az autó múltját
váltóméretű gumik
korrekt ár, ami nyilván alkuképes még.

Ezt meg kellene nézni!


Ez nekem is "gyöngyszemnek" tűnik. :yes:
Van rá egy söröm, hogy holnap már nem lesz fent. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23035 Dátum: 2015.03.12 11:09:31 »
Èn voltam az a kolléga, mivel csak neten látott képekröl tudom megítélni az autót és nincsenek röntgen szemeim.  ::)

Amúgy pedig arra utaltam, hogy ennyiért (1,25 misi) patika állapotú T22-t találhat, de (véleményem szerint) normális T25-öt nem.  :nonono:  :whistling:

Az állítás helytálló, a példa sántított kicsit.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23036 Dátum: 2015.03.12 19:28:27 »
T25-nél nem vettétek még észre télen,hogy az ablakemelők gombjainál jön a hideg? Legalábbis nálam nagyon. Egyszer nagy hidegben télen észrevettem és ma is,ahogy baromi nagy és hideg szél fújt gondolom oldalról. Vagy valami takaró elmozdulhatott?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23037 Dátum: 2015.03.12 21:40:20 »
T25-nél nem vettétek még észre télen,hogy az ablakemelők gombjainál jön a hideg? Legalábbis nálam nagyon. Egyszer nagy hidegben télen észrevettem és ma is,ahogy baromi nagy és hideg szél fújt gondolom oldalról. Vagy valami takaró elmozdulhatott?
Sosem tapasztaltam még ilyet. Érdekes. Ha holnap fúj még, akkor megtapogatom.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23038 Dátum: 2015.03.13 07:55:31 »
Csak a vezetőnél éreztem idáig kétszer. Ma már nem,csak tegnap délután. Igaz akkor olyan erős oldalszél volt,hogy majd elvitte az autót.

Kartacs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23039 Dátum: 2015.03.13 09:30:25 »
Sziasztok!

Átjöttem ide akkor én is ne a fogyasztós topicot "szennyezzük".

Kicsit kitudnátok térni arra miért is lenne rossz vétel egy "olcsóbb" T25 1.2-1.5m (körüli árral mondjuk), konkrétan mire gondoltok, mik lehetnek a hibaforrások ezeknél a modelleknél azon kívül, hogy talán picit használtabb a beltér nincs már "új illata" és van rajta 1-1 horzsolás mondjuk vagy gyorsan túl akarnak adni rajta adott esetben?!

Példának okáért amit linkeltem már 1.680e modell mint kiderítettem egy fogorvosé volt és Októberben adta be kerek 1m-ért, elég patika a kocsi és ezért fel is tolták az árát elég szépen... Majd fel akarom még hívni én is az öreget miért ennyiért adta be, nem volt ideje árulni v meg volt szorulva vagy miért, mert faterom nem kérdezte meg tőle, de annyit mondott, hogy full szervízes és sosem volt gond vele!

Nyilván ki lehet mindig fogni 1-1 nagyon jó vételt, ha résen van az ember és azonnal lecsap vagy mázlija van.

Nekem egy 25éves CRX-em van (már a 2. az elsőt csak azért cseréltem le mert ez volt az álmom - erősebb/ritkább VT) ezt ismerőstől vettem szintén végig igényes és anyagias gazdáktól akik végig leinformálhatóak voltak (5 tulaj), de ezt csak azért hoztam fel példának, mert nyilván ezen már volt sárvédő cserélve meg minden anyám tyúkja elhasznált már megannyi féket, gumit, vezérlést, tömítést és még sorolhatnám mit de 20+ éves autóról beszélek főleg amit nyúzásra terveztek és szinte már lehetetlen olyan példányt találni amit valami boyracerek ne törtek volna legalább 2-3x meg, némelyikben már a sokadik motor van és még sorolhatnám...

De itt egy ~10+ éves autóról beszélünk amiket maximum "gyilkos nagypapák meg hétköznapi emberek" használnak adott esetben ez még rosszabb is lehet azt sem tudja mi az az olajcsere (én 6-8e km-enként cserélek minden kiegészítővel együtt) jobbik esetben valós szervizkönyv van a kocsihoz és tényleg nincs komolyabb baja, ha volt is orvosolva volt mindig, de kérem mi lehet itt szar ezekben a kocsikban?
- Én mindig úgy néztem autót és nézek (régieket) - hogy a kasztni ne legyen megcsavarva és szétvágva, foltozva, a többi nem számít, motort bármikor lehet cserélni/felújítani és mindent ki lehet cserélni ha kell.
- Itt mondhatni azért "új" autókról beszélünk gondolom nem feltétlen kell 1-2 éven belül futóművet, csapágyakat, féltengelyt, szilenteket, tömítéseket, gumikédereket, üléseket és meg annyi mindent cserélnem ergó mitől is kell tartani adott esetben?
Talán attól hogy ne zabálja liter számra az olajat ergó a motor jó legyen és...?
Ne legyen rommá törve (remélhetőleg nem volt) de ezeket mind meg lehet nézetni/nézni aztán ennyi vagy bárki tud bármit amiért jobb egy 1.8-2.0Milliós modell?
Látom azokat is és el akarok menni a hétvégén 1-2 drágább példányt is megnézni, csak hogy legyen viszonyítási alapom, de már a képeken látom hogy a beltér tényleg mesés 1-1 drágább példánynál és látszik hogy valós km van bennük vagy legalább óvták és gondos gazdájuk volt nem csak betette a tepsi seggét (engem már lehet hülyének néznétek, mert számomra már rituálé beszállni a kocsiba, hogy az ülések oldalfalát ne gyűrjem le és b***am szét).  :innocent:

Tehát azon kívül, hogy kicsit itt ott viseltesebb a kocsi inkább adok érte 1,2M és majd megcsinálom szépen rajta amit kell (kuplung csere lehet esedékes, csípi az olajat, féltengelyt kell cserélni mert recseg ropog, kicsit kopott az ülés és mocskos a beltér ezeket mind ki lehet cserélni és még akkor sem leszek 1,5m közelében sem...)

Vagy nincs igazam? Gondolom ennek az autónak is 4 kerek van és egy kormánya nagyon nem lehet más baja mint egy öreg Japán sportkocsinak :)
De szívesen fogadom az okítást, mert eddig 3 Avensisben ültem és zöldfülű vagyok!  :helpsmilie:
Köszi