Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294724 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22890 Dátum: 2015.02.04 22:02:16 »
Ez így racionális döntés, most, a motorfelújítás miatt én is hasonlóan gondolkodom. :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22891 Dátum: 2015.02.04 23:39:53 »
Miért cserél még az ember autót?  Egy kimaradt: mert rá van szorulva!

Elő példa én magam. Egy 23 éves, 250.000Km-t futott (hengerfejtomítést kellett csak csinálni a motoron + a szokásos kopó dolgok) 5,3 literes fogyasztású 1.9es Tdi Audit kellett eladnom sürgősen Erősen áron alul, mert a jelenlegi helyzetem nem teheti meg hogy megtartsam. Autó otthon, én 2300 Km-rel arrébb lakom és ide ki nem hozhatom. Kell az autó feltétlen, mert úton a második babánk akit már most szeret az egész család. Ha otthon élnék ezeket a sorokat nem olvasnátok ;)
Sajnos itt nem sok lehetőségem van szerelni, így olyan autót keresek amivel minimális "törődés" Audi, Peugeot és más német vagy francia nem kell, hulladék az összes és megbízhatatlan. Mikor nem kellett ilyenen gondolkodom nem volt más csak is az Audi! Nincs annál jobb autó! Elfogult voltam elismerem és hogy új vagyok itt 5 topicot követek folyamatos olvasással, itt is vannak hasonló gondolkodásúak mint én voltam ;) Ez jó, nincs ezzel semmi baj :) Én most kezdem belátni hogy van élet Audi után is kezdem magam jól érezni, mert nagyon jó és segítőkész fejek vagytok ;) Köszönöm!

És az hogy öreg és ezért cserél autót valaki mert kell a biztonság, megértem! A motor "vas" nem fog rohadni. A lemez "pléh" hamarabb át üti a rozsda. És ha véletlenül baleset történik akkor nem "csak" a motor (ami hibátlan) fog megvedeni hanem a karosszéria! És a rozsda sokszor bentről jön. 15-20 év alatt egy konstrukció sokat veszíthet a tartosságábol még ha nem is látni. Annak idején egy 20 éves Renault 9 lett cserélve egy akkor 5 éves Peugeot (soha többet). A motorja úgy járt mint a doxa egy kesztyűs kézzel azt a kasztnit át ütöttem volna, pedig nem volt nyoma.
Mindenkit megértek, minden látószöget, Ti is tegyétek ezt ;)

Tegnapi nappal az 5. Avé-t vitték el "előlem" mert még nincs időm autót venni és nem ért ki az Audi ára. A pénz már megvan közel 1 év spórolás után, de valaki nem akarja hogy még autót vegyek. Az biztos, hogy amit az Audi megkapott, azt az Ave is megkapja!!! Sok ismerőseim szerint már túlzásba vittem a törődést ;) Hosszú történet és ide nem írnám le, mégis csak Toyota ;)
Bepi: Köszi a megosztast innen messziről! Örültem és NAGYON biztattal most hogy Avensis-t vegyek! T-25 lesz igaz, de az már mindegy :)
Üdv és bocsi ha hosszú lett.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22892 Dátum: 2015.02.05 05:25:11 »
Miért cserél még az ember autót?  Egy kimaradt: mert rá van szorulva!

Elő példa én magam. Egy 23 éves, 250.000Km-t futott (hengerfejtomítést kellett csak csinálni a motoron + a szokásos kopó dolgok) 5,3 literes fogyasztású 1.9es Tdi Audit kellett eladnom sürgősen Erősen áron alul, mert a jelenlegi helyzetem nem teheti meg hogy megtartsam. Autó otthon, én 2300 Km-rel arrébb lakom és ide ki nem hozhatom. Kell az autó feltétlen, mert úton a második babánk akit már most szeret az egész család. Ha otthon élnék ezeket a sorokat nem olvasnátok ;)
...
Biztosan az erősen áron alul eladott 23 éves autó ára segít ki a bajból... Én megtartottam volna helyedben és családom itthon maradt tagjánál helyezem el, vagy rakom kertbe, rendszámot leadva stb. Amikor hazajönnék legalább nem jobbkormányos autóval kellene közlekednem. Azonkívül kint is használhattad volna angol rendszámmal műszakival lámpákat átalakítva stb. persze macera, de fél éve olvasom kb. mit mikor fogsz majd venni, na egy másik kinti használt autó vétele is macera amint látom... Az Audi ára meg mi az hogy nem ért még ki, na de hagyjuk. Nem szólok bele más életébe, tedd azt ami neked a legjobb! Mikor Amerikában éltem egy ideig, eszembe nem jutott eladni az autómat, mondjuk nem is akartam kint maradni hosszú évekig, betettem vidéki garázsba azt kész... Milyen jó volt elővenni mikor hazajöttem...

Másik a biztonság, mint írtam kb. 60km/h sebességig jobb egy fiatalabb autó ütközéskor, de afelett szinte mindegy. Versenyeztem is, oda-vissza voltam én is a biztonságért, de egy bukócsöves autó is kagylóüléssel 6 pontos széles övvel max. 100-120 km/h-ig védhet... Ott voltam 1991-ben amikor az esti balatoni rally futamon a Lancia Integrale-val 200-al berongyoltak az erdőbe és kettészakadt az autó, szegény navigátor Ajtai Sándor azonnal meghalt...
Én már egy ideje nem a technikában/vasban/NCAP csillagok számában bízom, hogy túlélek-e egy balesetet vagy sem...
Persze tudom nem vagyunk egyformák és jó is ez így, csak leírtam a véleményem!
Légzsákos autósok azt tudjátok-e, hogy az autógyárak 10-15 év után cserét javasolnak? Na akkor a 2005 előtti nem balesetes Avensis-ekben ki cseréltette ki az összes légzsákot az autójában itt a fórumon, aki annyira odavan a biztonságáért? Költői a kérdés...
Saját példa, szegény egyik kollégám meghalt a nagyon biztonságos SAAB-ban egy fél-frontális ütközésben, egy rohadt légzsák sem nyílt ki az autóban, pedig pár éves volt!!!  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.05 05:31:49 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22893 Dátum: 2015.02.05 06:56:09 »
Nagyon-nagyon hibásan látod a biztonság kérdését!
Ennyi erővel be se kösd magad az autóban, hiszen, volt már olyan eset, amikor a nem bekötött öv mentette meg a bent ülőket azzal, hogy kirepültek a kocsiból. De az arányok nem mindegy, hogy milyenek!!! Hogy 10 balesetből 9-nél az öv menti meg az utasokat. Ugyanígy butaság ez a 60 km/h-s "szabályod". Összehasonlíthatatlan egy 20-25 éves konstrukció egy maival, sokkal kisebb merevségű anyagokból voltak azok az autók, igen, a Carina E is.

Mindigy belekevered ebbe a dologba a rallyt, csak nem értem, miért. Az motorsport, célgépekkel, amik gyakorlatilag majdnem az utolsó csavarig különböznek az utcai társaiktól. A légzsákos megjegyzésed teljességgel alaptalan, honnan vetted? Ja, ezzel próbálod nyugtatni magad, mert a tiedben nincs? Annyira szemellenzős vagy ebben a kérdésben, hopgy az ijesztő... Mintha az összes ezen a területen dolgozó szakembert (akik a mai autók biztonságát fejlesztik) hülye lenne szerinted és értelmetlennek tartod a munkájukat, elért eredményeiket... Tényleg gondold át azt, amit írtál, mert egyszerűen képtelenség!

Nem az a gond, hogy Te ezt gondolod, hanem, hogy még le is írod és fennhangon hirdeted.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.05 07:09:56 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22894 Dátum: 2015.02.05 07:05:05 »
Nem is értem, hogy tudsz ilyen és ekkora blődségeket írni...Túlságosan magabiztos vagy és ez előbb, vagy utóbb megbosszuhatja magát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22895 Dátum: 2015.02.05 08:15:17 »
Itt két huszonéves konstrukció és egy 5.5 tonnás teherautó 70 km/h-val. Tanulságos. Meg siralmas is.
Kár, hogy pár éves autókkal nem ismételték meg. Az idő előrehaladtával összehasonlíthatatlanul jobb az utascellák merevsége...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22896 Dátum: 2015.02.05 08:59:27 »
Így van. És ebben az a durva, hogy a Mégane I egyáltalán nem volt rossz sem az aktív, sem a passzív biztonság tekintetében, valamint, a teherautó is csak egy 5-6 tonnás platós kisMAN, rakomány nélkül. Ijesztő, borzalmas.

És, ha nem is ráfutásos baleset történik, hanem "pusztán csak" egy elsőbbség meg nem adásból eredő "elkaszálás", hát, az is bizonyosan súlyosabb sérüléssel jár egy régebbi konstrukció számára, mint egy újabb, merevebb számára. 

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22897 Dátum: 2015.02.05 10:13:56 »
Egy Citroënt :tt2:

Egy szívó benzines motort ne kelljen már ennyi idő után felújítani!
Mindent megkapott nálam, nagyon kímélő üzemmódban megy (de ezt tudjátok), tehát sokkal többet várok el tőle. Ennél többet az előző autóm márkatársai is probléma mentesen elmentek.
Már a fogyasztási adataidból is tudja mindenki, hogy kímélően kezeled. Nem hiszem, hogy gond lehetne majd vele.

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22898 Dátum: 2015.02.05 17:03:50 »


Biztosan az erősen áron alul eladott 23 éves autó ára segít ki a bajból... Én megtartottam volna helyedben és családom itthon maradt tagjánál helyezem el, vagy rakom kertbe, rendszámot leadva stb. Amikor hazajönnék legalább nem jobbkormányos autóval kellene közlekednem. Azonkívül kint is használhattad volna angol rendszámmal műszakival lámpákat átalakítva stb. persze macera, de fél éve olvasom kb. mit mikor fogsz majd venni, na egy másik kinti használt autó vétele is macera amint látom... Az Audi ára meg mi az hogy nem ért még ki, na de hagyjuk. Nem szólok bele más életébe, tedd azt ami neked a legjobb! Mikor Amerikában éltem egy ideig, eszembe nem jutott eladni az autómat, mondjuk nem is akartam kint maradni hosszú évekig, betettem vidéki garázsba azt kész... Milyen jó volt elővenni mikor hazajöttem...

Röviden tömören: 4 éve élek itt kint, 1 évet állt az autó, meg lett csinalva -komplett nagy szerviz és még azon is túl- 2 évig használtam itt folyamatosan, tavaly nyáron otthon leraktam tető alá, forgalomból ki lett vonva a későbbi tervek miatt, vagyis NEM adom el! Kerestünk itt kisebb autót ami kiszolgál hármunkat (Honda Jazz) amivel szintén nem lenne gond mert japán. Mire megvettük volna köszöntött minket a második gyerekünk anya pocakjában. Kis autó kilőve - nagy kell - kombi! Autóval fogunk haza járni is! Semmi gond. 2000-2500 font megvan hamarosan, ok. REGISZTRÁLTAM ide! Jött a kérdezz-felelek. Hosszú... 6-8 évre keresek minimum autót és többek között Te FUBA, te is ajánlottad erősen hogy ha lehet FL utáni T25-öst keressek. Köszönöm a jó tanácsot meg fogom fogadni ;) Viszont kell még 1500 font pluszba 1 hónapon belül, mert 2 hetente szülészetre, nőgyógyászhoz járunk. Autóval egy út oda 30-40 perc, vonattal 2,5 óra-1 átszállás és 3x 20 perc séta. Ez csak oda! Érti ugye? ;) Kell az autó. Hogy miért kell jó autó és nem olcsó? Leirtam,  se időm se lehetőségem nincs apróbb munkák Javítására, nem otthon élek. Élek: ez még hosszabb történet, de itt élek és nem tudunk mire haza menni, még!
"legalább nem kéne jobb kormányos autót itthon használom" 2-3 hetekre tudunk haza menni egy évben max. 2x!
2 évig használtam a bal kormányos autómat jobb kormányos országban. Miről beszélünk? Egyik szavad üti a másikat.
Normális, minden rendezett körülmény mellett élünk itt kint, nem akarom és nem is tudnám letagadni az itteni rendszer előtt ami azt mondja, hogy 8 napom lenne át íratni vagy eltávolítani az országból a külföldi autómat. Átírás: utána jártam és több hónap kell hozzá minden féle nyomi papírral és 2-4000 fonttal!!! Hozzá teszem hogy a biztosítás évi 2000 fontról indult volna mert öreg, rossz a Co-ja és mert bal kormányos. Ez évi Audi biztosításom 26 ezer forint B7-tel. Számold ki az hány font. Megérné szerinted? Ugye hogy nem :) hozzá teszem hogy ha ezt végig is játszom akkor még mindig van egy 23 éves TDI autóm amivel már igen csak kell foglalkozni egy 6-7 éves "új" szívó benzineshez képest amiről tudjuk hogy "minimális" a karbantartása.
A pénz részlet kérdés de 420ért nem veszek fontot mikor pár hónapja 360 volt. Igaz, nem várom meg a nyarat vele de 1,5 hét alatt már a valutával spóroltam/nyertem 20 fontot. Nem sok, de aki a kicsit nem becsüli... egyedül dolgozom, egy keresetből élünk és van még egy 40e forintos hitel otthon amit minden hónapban haza kell küldjék még 2 évig. Áron alul ment el, mert eladni akartam nem pedig árulni. Ha nem kell a pénz akkor 800-900 az ára kompletten. Így 450be ment el jó ismerőshöz nagy felni nélkül (2 éves és a felni gumival 320.000) gyári méretű felnivel. Meg keresem a legcsendesebb módját hogy mutassak képet arról amire azt mondtam SOHA nem adom el! Azok után lehet "szapulni" nem bánom. Most itt vagyok, Toyotás leszek Audi után és be ismerem, hogy annak idején tévedtem. Van Audi után is élet! A családom bővülés volt az egyetlen oka hogy eladtam! Jelenleg menyasszonyom, de ott a csodálatos fiam és jön a következő gyermek. Mindegy hogy fiú lesz vagy lány, egészséges legyen! Kell a nagy autó, a biztonságos és a megbízható! Májusban otthon leszek 2,5 hetet. Akinek kedve tartja megkereshet egy egyeztetett napon, Szívesen látok több embert is, nagy az udvar és van bogrács is. Nem húzom tovább a számat, mert ez már rég nem idevaló (elejétől) és otthon beszélgethetünk a múltjainkról kinek miképpen és a többi akinek kedve van. Nem lesz időm elmenni sehova sajnos, de hozzám jöhettek! Egy biztos: T-25 ott fog állni az udvarban és ha rajtam múlik még 2020-ban is! ;)

Elnézést a nagy OFF-ért, remélem nem haragszoktok meg ez miatt.
FUBA: részemről nincs harag, csak én is Leirtam a véleményem ;)

Ui: a májust komolyan mondtam! Aki szeretne keressen meg előtte 1-2 hónappal biztos ami biztos.

Köszönöm srácok!

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22899 Dátum: 2015.02.06 02:07:45 »
Megint itt a kérdéseimmel :)

Ma írtam egy levelet egy autósnak, hogy töltsön már fel képet 3 nap után az autóról, mert ami a hirdetésben van az nem rossz. A LÉNYEG, hogy 160.000Km van benne (hirdetés alapján)

Válaszba azt kaptam vissza, hogy talán még ma (csütörtökön) késő este fel tudják tölteni a képeket, de nem ígérik. Azt is írják, hogy az autó át esett egy sebváltó csapágy cserén... 2009-es és első női tulajos az autó. Hivatalos szervízben történt a csere Toyotáéknál. Vaj puhának és újszerűnek írják még le. Na hogy az angol mire gondol amit ír és én mit "értek-fordítok" az más kérdés. Nem fogom megszokni :)

Szerintetek ki lehet azt a csapágyat nyírni ilyen rövid idő alatt? Ha oda kerül a sor a kuplungra is rákérdezek akkor, hogy lett-e cserélve, de egyenlőre ez a csapágy téma nyugtalanít.
Köszi.

Ui. 6 hónap garanciát vállalnak az autóra, ez lemaradt. Ha lesz kép közzé teszem, hogy Ti is lássátok.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 02:10:18 írta Gergely2319 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22900 Dátum: 2015.02.06 04:05:03 »
Nagyon-nagyon hibásan látod a biztonság kérdését!
Ennyi erővel be se kösd magad az autóban, hiszen, volt már olyan eset, amikor a nem bekötött öv mentette meg a bent ülőket azzal, hogy kirepültek a kocsiból. De az arányok nem mindegy, hogy milyenek!!! Hogy 10 balesetből 9-nél az öv menti meg az utasokat. Ugyanígy butaság ez a 60 km/h-s "szabályod". Összehasonlíthatatlan egy 20-25 éves konstrukció egy maival, sokkal kisebb merevségű anyagokból voltak azok az autók, igen, a Carina E is.

Mindigy belekevered ebbe a dologba a rallyt, csak nem értem, miért. Az motorsport, célgépekkel, amik gyakorlatilag majdnem az utolsó csavarig különböznek az utcai társaiktól. A légzsákos megjegyzésed teljességgel alaptalan, honnan vetted? Ja, ezzel próbálod nyugtatni magad, mert a tiedben nincs? Annyira szemellenzős vagy ebben a kérdésben, hopgy az ijesztő... Mintha az összes ezen a területen dolgozó szakembert (akik a mai autók biztonságát fejlesztik) hülye lenne szerinted és értelmetlennek tartod a munkájukat, elért eredményeiket... Tényleg gondold át azt, amit írtál, mert egyszerűen képtelenség!

Nem az a gond, hogy Te ezt gondolod, hanem, hogy még le is írod és fennhangon hirdeted.
Köszi, hogy felnyitod a szememet, hogy mit látok nagyon-nagyon hibásan, meg mikről írok ijesztő butaságot, meg még le is merem írni, fennhangon hirdetni... Persze a versenysporttal kapcsolatban is helyreteszel, naná egy "N"-es gépnek az utolsó csavarja is különbözik az utcaitól, na hagyjuk is...
Légzsákokkal kapcsolatban kicsit guglizhatnál mielőtt nagyon elküldesz messzire, örülök, hogy tudtam ismét új infót átadni.
Csak egy link csak neked, ha nem sikerülne, hisz némán, mi van a Toyota napellenzőn a címkén? :
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090202a/
Szakemberek munkáját sem tartom értelmetlennek, alkalmazkodnak a töréstesztekhez és arra optimalizálják az autókat (alukocka félátfedéses frontális ütközés), nézz meg egy mondjuk 80 km/h-val történő ugyan ilyen töréstesztet, élje túl azt is a "bábú" a tesztautóban vagy akár egy fának (kis átmérőjű) tárgynak történő ütközést 60-nal, stb, de minek is magyarázkodom, te tudsz mindent, nem tudlak valószínűleg semmiről sem meggyőzni, de már nem is akarlak...
Én toleráltam eddig a véleményeidet, de mostmár a lebutázásom után már nem annyira, remélem érthető...
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 04:15:07 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22901 Dátum: 2015.02.06 04:09:59 »
FUBA: részemről nincs harag, csak én is Leirtam a véleményem ;)
Részemről sincs, köszönöm az összefoglalódat, pár részlet kitisztult számomra, biztosan kihagytam pár régebbi kommentedet...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22902 Dátum: 2015.02.06 07:01:34 »
Hiteles egy link... [emoji1] Hagyjuk...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22903 Dátum: 2015.02.06 16:23:39 »
Hiteles egy link... [emoji1] Hagyjuk...
A gyári címke a Toyota napellenzőn, az nem hiteles neked? Nem megy a gugli, hogy találj sok másikat?
Beégtél, persze hogy most már hagynád! Egy bocsánatot vártam, de mit is képzeltem?!
Veled én befejeztem...
Minden jót neked!
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 16:25:45 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22904 Dátum: 2015.02.06 18:49:49 »
A gyári címke a Toyota napellenzőn, az nem hiteles neked? Nem megy a gugli, hogy találj sok másikat?
Beégtél, persze hogy most már hagynád! Egy bocsánatot vártam, de mit is képzeltem?!
Veled én befejeztem...
Minden jót neked!
na,akkor ebböl a bjútifulan biginingelt frendsipből se lesz már sex;)))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки