Tegnap este elvittem, otthagytam. Ma dél körülre lesz levéve a hengerfej, csörren a szerelő, ha mehetek fényképezni a motor belét. A fotós hátizsák itt van mellettem...
Tegnap este 22:00-éjfélig nem tudtam aludni, egyfolytában az járt az eszemben, hogy vajon milyen lesz, ha kész lesz, és esetleg mit láthatunk majd a megbontás után, lesz-e meglepetés, lesz-e bonyolító körülmény? Izgi bizony...
Gyorsba átnéztük a beszerzett cuccokat, a szerelő szerint nincs okom aggodalomra a hengefejtömítés kapcsán, fém cucc, Elring, nem lesz vele hosszú távon sem gond. (Több helyen határozottan javasolták a gyári hf tömítést utgy. helyett)
Nem kizárt, hogy be kellhet csiszolni a szelepeket is, ez emel az áron, de csak bontást követően látszik majd, hogy mennyire zárnak. Egyéb plusz kiadásra nem készülök.
Amint meglesznek a képek, hozom őket nektek.
231ekm után meg kell bontani a motort? Enyémben 330ekm+ van, nem tudom pontosan mennyi mert 9 hónapig nem ment a km óra, de hengerfej még nem volt levéve a 4A-FE-n... Írtátok sokan, hogy pörgetés a kinyírja a motort stb. hát az enyém legtöbbször 4500 fölött pörög! Akkor most mi van?
Carina fórumban írtam, hogy nem értem miért adja el valaki a jól bevált Carináját egyáltalán, erre ezeket írtad:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg629731#msg629731Több lehetséges oka lehet ennek:
1. öreg az autó
2. odafigyelést igényel ilyen korban
3. az odafigyelés legtöbbször pénzbe kerül - sok kicsi sokra megy.
4. nem elég biztonságos (család bővülés)
5. jobb anyagi helyzet miatt vált autót
6. az előző tulaj(ok) igénytelenségét kellene neki helyrehozni az üzembiztosság érdekében
7. megunta
8. kisértékű autó, koros -> rohad, nem akarja rákölteni a komplett lakatolásra az autó piaci értékét
.
Az ésszerűtlenség ott kezdődik, ha egy Carina után nem más Toyotát vesz...
1. na és öreg, akkor mi van? Én is kezdek már öreg lenni...
2. na a tied az nem igényel odafigyelést, azt látom...
4. mi is négyen vagyunk, két kisgyerekkel, ok, egy fiatalabb autó valószínűleg biztonságosabb lenne 50-60 km/h ütközésig (de amennyivel én megyek annál már mindegy), nem kell balesetezni lehetőleg és elmarad a törésteszt, már írtam két kollégám halt meg szuper-biztonságos fiatal autóban, egyiknek ott ült hátul a 9 éves fia, aki nem sérült meg...
5. hát ha jobb az anyagi helyzete és kevesli már a szívást, akkor vegyen csak valami fiatalt, ami az avulással és a fenntartással jóval többe kerül...
6. használt autónál ez a rizikó mindig benne van, ez nem érv a Carina eladása mellett...
7. megunta, persze érthető, van aki a telóját is megunja fél év alatt az asszonyt is 3 év alatt stb...
8. amit a kasztnira költök időnként, azt az összeget többszörösen elviszi másnak a másik autók miatti átírási költség, az avulás és a többszörös javíttatás, ráadásul a rozsda miatt nem fog az autó otthagyni valahol az úton, annak tervezhető a javíttatási időpontja... 21 éve megvan nekünk a Carina, ennyi év alatt más hányszor cserél autót és milyen költségvonzata van annak? Ha megunja 3 évente akkor 7x
Mindegy no, én tolerálom a véleményed, csak nem értek vele mindig egyet. Még mindig azt gondolom, hogy a 2000 előtti (főleg japánban gyártott) Toyoták tartósabbak, persze jók a mai (2000 utáni) Toyoták is a többi márkával összehasonlítva, de nem a régebbi Toyotákkal...