Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294857 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22875 Dátum: 2015.02.03 21:12:03 »

Ne legyél már ennyire paranoiás  ;)

(visszájára sülhet el, ha túlságosan is véded a mundér becsületét)
Oké, bocs, ha túlspiláztam...[emoji56]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22876 Dátum: 2015.02.04 07:50:38 »
Kinek mi számít kicsinek, illetve nagynak.
Ha vissza olvasod, amiket írtam, szerintem nem nevezhetsz szemellenzosnek. Elég korrekten leírtam a hibát, csak jöttek itt az utalgatassal, hogy a vvt-i -k nagy része szar, ami megint túlzás.  Ez ellen nyilván fellépek.
Pláne, ha mindezt használt dízelesek mondják. [emoji4][emoji6][emoji12]

Csak hogy mindenki értse, amit én állítok az a következő:
Nagyon jó motorok a VVT-ik (fogyasztás, strapabíróság, kultúra). Ezt tényként kezelem.
A nagy részük (ahogy korábban is írtam, kb. 2/3-a a legyártott motoroknak) durván ette, eszi, fogja enni az olajat. A fórumon elhangzott információk alapján ez is tény.
Ez a probléma épeszű költségkeretek között orvosolható, kinek-kinek a pénztárcájához igazítható megoldással. Az otthoni javítástól - jó minőségű utángyártott alkatrészekkel - egészen a másik még megfizethető végletig, Charlieig, aki gyári alkatrészekkel dolgozik.

Igenis szükség van az ömlesztve megjelenő információkat néha összefoglalni, ilyen az olajfogyasztással kapcsolatos is. Abban pedig szerintem az a korrekt, ha nem ködösítünk...

Ha eddig nem volt világos, akkor talán most látszik, hogy mit gondolok.

Azzal pedig vigyázz, hogy már nem először tapasztalható, hogy egy-egy kicsit negatívabb hangvételű kommentre kicsit túlfűtötten reagálsz. Ahogy írják is, túlvéded a mundért, ezzel átesel a ló túloldalára.

BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22877 Dátum: 2015.02.04 08:41:22 »
Korrekten leírtad most! Erről van szó.  ;) :hug:

De Te most igazából abba kötöttél bele, hogy "előszériásnak" neveztem az olajproblémákkal érintett vvt-i -ket. Igazából egy szó volt az, ami fel lett fújva. Nem kellett volna, mert nincs ennek ekkora jelentősége. A hibát én is, Te is, mások is korábban korrektül leírták, és le is fogjuk legközelebb is.
Nem látom értelmét lovagolni egy-egy szó megfogalmazásán, ha neked/nektek nem tetszik az "előszériás" megnevezés, akkor nem használom, csak ne fújjuk már ennyire fel a semmit:hug:

Egyébként, "előszériásnak" nevezik az összes, gyárilag még nem javított vvt-i blokkot, ezért használjuk a megnevezést. De, oké, ezentúl nem fogjuk. Korrekt így?  :szemez:

Egyébiránt, pedig, naná, hogy ugrok az ok nélküli Toyota szapulásra emlékeztető postokra, amikro egy Toyota márkafórumon vagyunk. Ezért nem fogok elnézést kérni, ellenben, továbbra is markánsan szembe fogok menni azzal, aki a nyilvánvaló tulajdonságait a márkának kétségbe vonja. (nem rád gondolok, értelemszerűen) :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.04 08:43:20 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22878 Dátum: 2015.02.04 08:49:12 »
Korrekten leírtad most! Erről van szó.  ;) :hug:

De Te most igazából abba kötöttél bele, hogy "előszériásnak" neveztem az olajproblémákkal érintett vvt-i -ket. Igazából egy szó volt az, ami fel lett fújva. Nem kellett volna, mert nincs ennek ekkora jelentősége. A hibát én is, Te is, mások is korábban korrektül leírták, és le is fogjuk legközelebb is.
Nem látom értelmét lovagolni egy-egy szó megfogalmazásán, ha neked/nektek nem tetszik az "előszériás" megnevezés, akkor nem használom, csak ne fújjuk már ennyire fel a semmit:hug:

Egyébként, "előszériásnak" nevezik az összes, gyárilag még nem javított vvt-i blokkot, ezért használjuk a megnevezést. De, oké, ezentúl nem fogjuk. Korrekt így?  :szemez:

Egyébiránt, pedig, naná, hogy ugrok az ok nélküli Toyota szapulásra emlékeztető postokra, amikro egy Toyota márkafórumon vagyunk. Ezért nem fogok elnézést kérni, ellenben, továbbra is markánsan szembe fogok menni azzal, aki a nyilvánvaló tulajdonságait a márkának kétségbe vonja. (nem rád gondolok, értelemszerűen) :innocent:

Ok, korrekt. Igazából tényleg az az egy szó (meg egyéb reinkarnációi) ébresztett kis inkorrektséget a megfogalmazást illetően. Köszi.
Részemről a téma lezárva.

Mi a helyzet a Te autóddal???? Megbontás??? Képek???
Izgi!!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22879 Dátum: 2015.02.04 09:44:56 »
Tegnap este elvittem, otthagytam. Ma dél körülre lesz levéve a hengerfej, csörren a szerelő, ha mehetek fényképezni a motor belét. A fotós hátizsák itt van mellettem...  ::) :D
Tegnap este 22:00-éjfélig nem tudtam aludni, egyfolytában az járt az eszemben, hogy vajon milyen lesz, ha kész lesz, és esetleg mit láthatunk majd a megbontás után, lesz-e meglepetés, lesz-e bonyolító körülmény? Izgi bizony...  :stuart: :shifty:

Gyorsba átnéztük a beszerzett cuccokat, a szerelő szerint nincs okom aggodalomra a hengefejtömítés kapcsán, fém cucc, Elring, nem lesz vele hosszú távon sem gond. (Több helyen határozottan javasolták a gyári hf tömítést utgy. helyett)

Nem kizárt, hogy be kellhet csiszolni a szelepeket is, ez emel az áron, de csak bontást követően látszik majd, hogy mennyire zárnak. Egyéb plusz kiadásra nem készülök.

Amint meglesznek a képek, hozom őket nektek.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22880 Dátum: 2015.02.04 10:28:53 »
várjuk!  :sorcerer: :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22881 Dátum: 2015.02.04 10:30:15 »
Bizony várjuk, és sok sikert a művelethez. Legyen minden úgy, ahogy elterveztétek!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22882 Dátum: 2015.02.04 19:18:45 »
Tegnap este elvittem, otthagytam. Ma dél körülre lesz levéve a hengerfej, csörren a szerelő, ha mehetek fényképezni a motor belét. A fotós hátizsák itt van mellettem...  ::) :D
Tegnap este 22:00-éjfélig nem tudtam aludni, egyfolytában az járt az eszemben, hogy vajon milyen lesz, ha kész lesz, és esetleg mit láthatunk majd a megbontás után, lesz-e meglepetés, lesz-e bonyolító körülmény? Izgi bizony...  :stuart: :shifty:

Gyorsba átnéztük a beszerzett cuccokat, a szerelő szerint nincs okom aggodalomra a hengefejtömítés kapcsán, fém cucc, Elring, nem lesz vele hosszú távon sem gond. (Több helyen határozottan javasolták a gyári hf tömítést utgy. helyett)

Nem kizárt, hogy be kellhet csiszolni a szelepeket is, ez emel az áron, de csak bontást követően látszik majd, hogy mennyire zárnak. Egyéb plusz kiadásra nem készülök.

Amint meglesznek a képek, hozom őket nektek.  ;)
231ekm után meg kell bontani a motort? Enyémben 330ekm+ van, nem tudom pontosan mennyi mert 9 hónapig nem ment a km óra, de hengerfej még nem volt levéve a 4A-FE-n... Írtátok sokan, hogy pörgetés a kinyírja a motort stb. hát az enyém legtöbbször 4500 fölött pörög! Akkor most mi van?
Carina fórumban írtam, hogy nem értem miért adja el valaki a jól bevált Carináját egyáltalán, erre ezeket írtad:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg629731#msg629731
Idézet
Több lehetséges oka lehet ennek:
1. öreg az autó
2. odafigyelést igényel ilyen korban
3. az odafigyelés legtöbbször pénzbe kerül - sok kicsi sokra megy.
4. nem elég biztonságos (család bővülés)
5. jobb anyagi helyzet miatt vált autót
6. az előző tulaj(ok) igénytelenségét kellene neki helyrehozni az üzembiztosság érdekében
7. megunta
8. kisértékű autó, koros -> rohad, nem akarja rákölteni a komplett lakatolásra az autó piaci értékét
.
Az ésszerűtlenség ott kezdődik, ha egy Carina után nem más Toyotát vesz...
1. na és öreg, akkor mi van? Én is kezdek már öreg lenni...
2. na a tied az nem igényel odafigyelést, azt látom...
4. mi is négyen vagyunk, két kisgyerekkel, ok, egy fiatalabb autó valószínűleg biztonságosabb lenne 50-60 km/h ütközésig (de amennyivel én megyek annál már mindegy), nem kell balesetezni lehetőleg és elmarad a törésteszt, már írtam két kollégám halt meg szuper-biztonságos fiatal autóban, egyiknek ott ült hátul a 9 éves fia, aki nem sérült meg...
5. hát ha jobb az anyagi helyzete és kevesli már a szívást, akkor vegyen csak valami fiatalt, ami az avulással és a fenntartással jóval többe kerül...
6. használt autónál ez a rizikó mindig benne van, ez nem érv a Carina eladása mellett...
7. megunta, persze érthető, van aki a telóját is megunja fél év alatt az asszonyt is 3 év alatt stb...
8. amit a kasztnira költök időnként, azt az összeget többszörösen elviszi másnak a másik autók miatti átírási költség, az avulás és a többszörös javíttatás, ráadásul a rozsda miatt nem fog az autó otthagyni valahol az úton, annak tervezhető a javíttatási időpontja... 21 éve megvan nekünk a Carina, ennyi év alatt más hányszor cserél autót és milyen költségvonzata van annak? Ha megunja 3 évente akkor 7x   :D

Mindegy no, én tolerálom a véleményed, csak nem értek vele mindig egyet. Még mindig azt gondolom, hogy a 2000 előtti (főleg japánban gyártott) Toyoták tartósabbak, persze jók a mai (2000 utáni) Toyoták is a többi márkával összehasonlítva, de nem a régebbi Toyotákkal...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22883 Dátum: 2015.02.04 19:44:30 »
Írtátok sokan, hogy pörgetés a kinyírja a motort stb. hát az enyém legtöbbször 4500 fölött pörög! Akkor most mi van?


Én ezt mindig is (már bocsánat a kifejezésért) hülyeségnek tartottam.
Ezek a motorok igenis szeretik, ha pörgetik őket, ez tapasztalat.  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22884 Dátum: 2015.02.04 20:43:24 »
231ekm után meg kell bontani a motort? Enyémben 330ekm+ van, nem tudom pontosan mennyi mert 9 hónapig nem ment a km óra, de hengerfej még nem volt levéve a 4A-FE-n... Írtátok sokan, hogy pörgetés a kinyírja a motort stb. hát az enyém legtöbbször 4500 fölött pörög! Akkor most mi van?
Carina fórumban írtam, hogy nem értem miért adja el valaki a jól bevált Carináját egyáltalán, erre ezeket írtad:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg629731#msg6297311. na és öreg, akkor mi van? Én is kezdek már öreg lenni...
2. na a tied az nem igényel odafigyelést, azt látom...
4. mi is négyen vagyunk, két kisgyerekkel, ok, egy fiatalabb autó valószínűleg biztonságosabb lenne 50-60 km/h ütközésig (de amennyivel én megyek annál már mindegy), nem kell balesetezni lehetőleg és elmarad a törésteszt, már írtam két kollégám halt meg szuper-biztonságos fiatal autóban, egyiknek ott ült hátul a 9 éves fia, aki nem sérült meg...
5. hát ha jobb az anyagi helyzete és kevesli már a szívást, akkor vegyen csak valami fiatalt, ami az avulással és a fenntartással jóval többe kerül...
6. használt autónál ez a rizikó mindig benne van, ez nem érv a Carina eladása mellett...
7. megunta, persze érthető, van aki a telóját is megunja fél év alatt az asszonyt is 3 év alatt stb...
8. amit a kasztnira költök időnként, azt az összeget többszörösen elviszi másnak a másik autók miatti átírási költség, az avulás és a többszörös javíttatás, ráadásul a rozsda miatt nem fog az autó otthagyni valahol az úton, annak tervezhető a javíttatási időpontja... 21 éve megvan nekünk a Carina, ennyi év alatt más hányszor cserél autót és milyen költségvonzata van annak? Ha megunja 3 évente akkor 7x   :D

Mindegy no, én tolerálom a véleményed, csak nem értek vele mindig egyet. Még mindig azt gondolom, hogy a 2000 előtti (főleg japánban gyártott) Toyoták tartósabbak, persze jók a mai (2000 utáni) Toyoták is a többi márkával összehasonlítva, de nem a régebbi Toyotákkal...
Nézd, jól írtad, toleráljuk egymás véleményét. Más a prioritásunk. Ezzel nincs gond szerintem.  ;)
De a motorbontást nem kell úgy beállítani, mintha a Carina E esetében erre soha nem lett volna szükség. Ott is volt egy bizonyos évjárat, ahol megvolt a hasonló gond. A vvt-i motoroknál már milliószor olvashattál erről a konstrukciós hibáról, nem léephetett meg, hogy ennek orvoslására motort kell bontani. Persze, igen, igazad van, valóban méltatlan egy Toyotához, de az sem mindegy, hogy a gyűrűcserén kívül az ég világon más alkatrészt nem kell cserélni benne. Semmit.
14 évet betöltötte, sehol nem rohad. Van benne 6 légzsák, merevítések körbe, nem aggódom a biztonság miatt. Ez mind olyan dolog, szempont, amit az embernek magának kell mérlegelni, hogy mit vállal, mi a számára megfelelő kompromisszum. Én pl. képtelen lennék eljárni egy motorikusan jó, de huszon éves, félig rohadó bármilyen autóval. Ez az én ízlésembe nem fér bele, de, mint már említve volt, lehetnek ebben különbözőek a nézeteink, vita nélkül is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22885 Dátum: 2015.02.04 21:12:47 »
Azért én nagyon nem díjaznám, ha 60e km múlva (nekem bő egy év, akkor lesz 6,5 éves) bontanom kellene a motort  :no:
Akkor azonnal menne a piacra és nagyon csalódott lennék a Toyotával.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22886 Dátum: 2015.02.04 21:33:19 »
Azért én nagyon nem díjaznám, ha 60e km múlva (nekem bő egy év, akkor lesz 6,5 éves) bontanom kellene a motort  :no:
Akkor azonnal menne a piacra és nagyon csalódott lennék a Toyotával.

Megértelek, a gond csak az, hogy akkor mit vennél helyette?
Egy TSI fauvét? Vagy egy 3 hengeres Ford varrógépet?

Számomra a Toyotán kívül a Mazda és Honda van komoly alternatívaként, amit bármikor megvennék.  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22887 Dátum: 2015.02.04 21:40:10 »
Megértelek, a gond csak az, hogy akkor mit vennél helyette?
Egy TSI fauvét? Vagy egy 3 hengeres Ford varrógépet?

Számomra a Toyotán kívül a Mazda és Honda van komoly alternatívaként, amit bármikor megvennék.  ;)
Egy Citroënt :tt2:

Egy szívó benzines motort ne kelljen már ennyi idő után felújítani!
Mindent megkapott nálam, nagyon kímélő üzemmódban megy (de ezt tudjátok), tehát sokkal többet várok el tőle. Ennél többet az előző autóm márkatársai is probléma mentesen elmentek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22888 Dátum: 2015.02.04 21:44:37 »
Azért én nagyon nem díjaznám, ha 60e km múlva (nekem bő egy év, akkor lesz 6,5 éves) bontanom kellene a motort  :no:
Akkor azonnal menne a piacra és nagyon csalódott lennék a Toyotával.
A Valvematic motorkra nem tértünk ki, de tervezem rákérdezni, mit lehet róluk tudni. Annyit mondott, hogy a vvt-i motorok (a valvematic is az) nagyon jó és tartós konstrukciók, rengeteg km-t mennek, megállni nem fognak soha. Sajnos, azonban a D-Cat-ekről nem ez a véleménye. Azokra is jellemző a rendellenes olajfogyás, nagyon hasonló gyűrűproblémák miatt.
Szóval, én tök nyugodt lennék a helyedben...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22889 Dátum: 2015.02.04 21:55:54 »
Szóval, én tök nyugodt lennék a helyedben...
Ámen  :yes:

Sokat megyek (nagyon sokat) és elgondolkoztam a cserén is. De mindenképpen anyagi áldozat kell hozzá és nem látom, hogy előrébb lennék hosszú távon (legalább 3 év).
Tartok a használt (nem ismert előéletű) dízeltől, új dízelt nem vennék(nem adok ki annyit autóra, kisebbet nem veszek), esetleg Prius III, de sokkal azzal sem lennék előrébb és szintén +pénzbe kerül.

Marad ez, elmegy 3-4e km-t és nem érdekel, hogy mennyiért megy el, mert kiszolgálta az idejét. Lesz új másik (valami) helyette.