Ezt tegyük már tisztába:
Jól körül lesz/van/volt járva ez a VVT-i olajfogyasztás téma (többek között Pista révén is, köszönet érte mindenkinek). Nagyjából körvonalazódik, hogy a T22 ráncfelvarrásával (2000/8) bemutatott VVT-ik a T25 ráncfelvarrásáig (pontos időpontot nem tudok), nagyjából 5-6 éven keresztül problémásan hagyták el a gyártósort. Mind. Az összes. Egytől egyig.
A T25 ráncfelvarrása után összes 2-3 évig gyártották még javított verzióban, de T25 kifutásával (2008/11) le is váltották ezeket a VVT-iket.
Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy legyártott darabszám legalább 2/3-a olajevős konstrukcióban látta meg a napvilágot. (Persze utána, közben jöttek a motorcserék garanciában, annak letelte után pedig gyűrűzgetnek a userek szorgalmasan.)
Ezért kérek mindenkit, főleg az információért idelátogató vendégek, újoncok érdekében, hogy ne használjuk már ebben a témában az olyan kifejezéseket, mint "előszériás motorok", "a gyártás elején", "kezdetben volt egy széria", mert akkora eufemizmus, mint ide Nagykáta! (Szegeden lakom:)) Kicsit erősebben fogalmazva durva ferdítés. Még durvábban fogalmazva nettó ... mindegy is.
Elnézést, én már csak ilyen szőrszálhasogató maradok (Objektív?).
mindenkinek!
(Visszamenőleg is bocsánat ezért, és hogy a D-4D, az nem D4D, vagy D4-D:))
Üdv:
BF