Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294462 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22860 Dátum: 2015.02.03 10:45:42 »
Ezt tegyük már tisztába:

Jól körül lesz/van/volt járva ez a VVT-i olajfogyasztás téma (többek között Pista révén is, köszönet érte mindenkinek). Nagyjából körvonalazódik, hogy a T22 ráncfelvarrásával (2000/8) bemutatott VVT-ik a T25 ráncfelvarrásáig (pontos időpontot nem tudok), nagyjából 5-6 éven keresztül problémásan hagyták el a gyártósort. Mind. Az összes. Egytől egyig.
A T25 ráncfelvarrása után összes 2-3 évig gyártották még javított verzióban, de T25 kifutásával (2008/11) le is váltották ezeket a VVT-iket.
Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy legyártott darabszám legalább 2/3-a olajevős konstrukcióban látta meg a napvilágot. (Persze utána, közben jöttek a motorcserék garanciában, annak letelte után pedig gyűrűzgetnek a userek szorgalmasan.)
Ezért kérek mindenkit, főleg az információért idelátogató vendégek, újoncok érdekében, hogy ne használjuk már ebben a témában az olyan kifejezéseket, mint "előszériás motorok", "a gyártás elején", "kezdetben volt egy széria", mert akkora eufemizmus, mint ide Nagykáta! (Szegeden lakom:)) Kicsit erősebben fogalmazva durva ferdítés. Még durvábban fogalmazva nettó ... mindegy is.

Elnézést, én már csak ilyen szőrszálhasogató maradok (Objektív?).

 :flowers: :flowers: :flowers: mindenkinek!

(Visszamenőleg is bocsánat ezért, és hogy a D-4D, az nem D4D, vagy D4-D:))

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.03 10:49:00 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22861 Dátum: 2015.02.03 11:06:56 »
Részemről, mindegy, hogyan foglamazunk, általában (most pont nem) le szoktam írni, hogy a vvt-i motorok problémája 2000/08-2005/06 (ez a dátum van a gyári Toyota oil consuption bulletin-ben is) időszakban gyártott motorokat érint(het)i.
Való igaz, hogy a 2005/06 és 2009/02 közötti időszakban kevesebb vvt-i került legyártásra, mint a hibás srozatban. De a szakma, a köznyelv (ha lehet így nevezni), a hibás motorokat egyszerűen "előszériásnak" nevezi.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tg25

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22862 Dátum: 2015.02.03 13:16:44 »
Csak motorkód van, szám nincs a motoron. Német forgalmi van nálam, azon viszont egyiket sem látom, sem a számot sem a kódot. A magyar forgalmin csak kód van ezek szerint (de az még nincs nálam). Akkor remélhetőleg a garanciális csere lehetett. Kicsit jobban utána kellett volna olvasnom mielőtt megveszem, mert pont azt olvastam egy-két oldalon, nem túl sok keresgélés után, hogy típushiba mentes ez a széria, többek közt ezért választottam.
Köszi a gyors és részletes választ. Remélem ezzel a motorral nem lesz gond.
Az viszont fura, hogy ilyen hosszú ideig hibás motort gyártott a Toyota, lehet hogy csak 3-4 év elteltével jöttek a panaszok...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22863 Dátum: 2015.02.03 13:30:15 »
Jól gondolod. Alapvetően, ha a gyári olajcsere peródust betartották a tulajok és nem hajtották szét az autót, akkor 100.000km felett jött elő a "csipegetés". Aztán ez átment fogyásba, majd zabálásba. De ez évek kérdése volt... Erre lépett a Toyota a motorcserével.

Elvileg, a tieddel nem szabad, hogy baj legyen, de jóféle 5W-30-as olajat kell bele rakni. Nekünk, itt, a fórumon elég széles körű jó tapasztalat van a Liqui Moly TopTec 4300-zal, a Mobil1 ESP Fomulával, az Eneos Sustina 5W-30-cal, ezek mind ajánlott olajok a vvt-i motorokba. Olajszűrőnek a Mann W68/3 jelűt kedveljük.Tanácsos kb 2-3 tankolásonként ránézni az olajszintre a biztonság kedvéért. A használati minden tankoláskor javasolja az olajszint ellenőrzést...

Kifejezett típus hibája ezeken kívül valóban nincs, futóműve stabil és tartós, az enyémben most ősszel kellett 2db lengőkar szilentet cserélni, minden egyéb gyári rajta. 231.000km van most benne és 203.000-ig egy tulaja volt No.-ban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22864 Dátum: 2015.02.03 17:20:06 »
Részemről, mindegy, hogyan foglamazunk, általában (most pont nem) le szoktam írni, hogy a vvt-i motorok problémája 2000/08-2005/06 (ez a dátum van a gyári Toyota oil consuption bulletin-ben is) időszakban gyártott motorokat érint(het)i.
Való igaz, hogy a 2005/06 és 2009/02 közötti időszakban kevesebb vvt-i került legyártásra, mint a hibás srozatban. De a szakma, a köznyelv (ha lehet így nevezni), a hibás motorokat egyszerűen "előszériásnak" nevezi.  ;)
Bocs, de előszériásnak nevezni 5 évet, kicsit fogalom zavarra vagy erőteljes szépítésre utal  ;) :flowers:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22865 Dátum: 2015.02.03 17:35:38 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22866 Dátum: 2015.02.03 17:56:49 »
Bocs, de előszériásnak nevezni 5 évet, kicsit fogalom zavarra vagy erőteljes szépítésre utal  ;) :flowers:

Mindom én, hogy gigantikus eufemizmus! :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22867 Dátum: 2015.02.03 18:36:04 »
Igen, ezen nincs mit szépíteni a fogalmak csavargatásával. A két dátum között gyakorlatilag mind érintett lehet, és az időtartam nagyon hosszú. A szomorú az, hogy egy típusváltást is átfed a dolog, és nehezen tudom elképzelni, hogy az első 3 évben eladott autók közül ne futott volna sok annyit, hogy ne jelentkezett volna a hiba. Reagálhattak volna rá.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22868 Dátum: 2015.02.03 18:49:08 »
Na, azért álljunk meg egy szóra! A gyár a mai napig egyedülálló garanciális motor cserét hirdetett meg, efölött ne szaladjunk el. Melyik másik gyár ismerte be hasonló módon, hogy hibázott? Ebben is egyedülálló a Toyota! Pedig volt komoly gond az Opel és VW-nál is, aztán azok magasról szartak az eladott autókra...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22869 Dátum: 2015.02.03 19:07:19 »
Na, azért álljunk meg egy szóra! A gyár a mai napig egyedülálló garanciális motor cserét hirdetett meg, efölött ne szaladjunk el. Melyik másik gyár ismerte be hasonló módon, hogy hibázott? Ebben is egyedülálló a Toyota! Pedig volt komoly gond az Opel és VW-nál is, aztán azok magasról szartak az eladott autókra...
Így van! Sokan köpködnek, de ezt a gesztust nem tudja egy autó márka sem überelni.
Fery

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22870 Dátum: 2015.02.03 19:22:28 »
Na, azért álljunk meg egy szóra! A gyár a mai napig egyedülálló garanciális motor cserét hirdetett meg, efölött ne szaladjunk el. Melyik másik gyár ismerte be hasonló módon, hogy hibázott? Ebben is egyedülálló a Toyota! Pedig volt komoly gond az Opel és VW-nál is, aztán azok magasról szartak az eladott autókra...
Bepi, nem bántotta senki a Toyotát  :flowers:  :surrender:

Pont ezért nem kell előszériásnak hívni egy 5 évig gyártott motort, nem szorul rá, hogy így tompítsa a bakit  ;)  :winkiss:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22871 Dátum: 2015.02.03 19:34:37 »

Bepi, nem bántotta senki a Toyotát  :flowers:  :surrender:

Pont ezért nem kell előszériásnak hívni egy 5 évig gyártott motort, nem szorul rá, hogy így tompítsa a bakit  ;)  :winkiss:
oke, csak kezdett mar egy kicsit leszolas szagú lenni a légkör. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22872 Dátum: 2015.02.03 19:43:25 »
oke, csak kezdett mar egy kicsit leszolas szagú lenni a légkör. [emoji6]
Ne legyél már ennyire paranoiás  ;)

(visszájára sülhet el, ha túlságosan is véded a mundér becsületét)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22873 Dátum: 2015.02.03 20:19:38 »
oke, csak kezdett mar egy kicsit leszolas szagú lenni a légkör. [emoji6]

Bepi, ne légy megint ennyire elfogult.  :flowers:

Ez azért nem egy kicsi hiba, ami többszázezres javítást von maga után. Igen, persze a Toyota cserélte garanciában 7év/180 ezer km, de ha nekem pl jövőre elkezdi enni az olajat, fizetek, mint a katonatiszt.  ;)
Most nem akarok ilyen dolgokkal jönni, de ha egy turbódízelen besz.rik valami ami bizony befoshat, akkor ott is könnyen elmehet ennyi és akkor mindannyian pfujjogunk, hogy micsoda hibalehetőségek stb.

Objektívan kell látni, és kimondani, hogy ez egy nagyon is nagy hiba, ami nem éppen kis javítást von maga után.  :otlet:  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22874 Dátum: 2015.02.03 21:10:56 »
Kinek mi számít kicsinek, illetve nagynak.
Ha vissza olvasod, amiket írtam, szerintem nem nevezhetsz szemellenzosnek. Elég korrekten leírtam a hibát, csak jöttek itt az utalgatassal, hogy a vvt-i -k nagy része szar, ami megint túlzás.  Ez ellen nyilván fellépek.
Pláne, ha mindezt használt dízelesek mondják. [emoji4][emoji6][emoji12]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i